OTO ELEKTRİK KONUSUNDA YARDIM(sorun giderildi)

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

OTO ELEKTRİK KONUSUNDA YARDIM(sorun giderildi)

İleti lazianke » 06 Tem 2009, 17:09

değerli forum kardeşlerim, özellikle oto elektrik konusunda bilgisi/tecrübesi olan arkadaşlardan fikir istiyorum.


1-geçenlerde seyir halinde iken bir anda abs lambası yanıp direksiyon sertleşti. forumda bu tür olaylar okuduğumdan aracı stop edip bekledim. marşa bastığımda tüm gösterge ışıkları sönüyor ve araç tık etmiyordu. hiç marş almıyordu. arabayı sanayide daha önce şarj dinamosunu tamir ettirip beni kazıklayan bosch servisine gösterdim ( niçin derseniz dinamodan arıza olsa garantisi vardı) akü aktarma yapınca araç çalıştı. arızanın nedeni olarak şarj dinamosuyla ilgili tesisat arızası bulundu.( inanmıyorum). güya araba şarj etmiyor ve etmediğini de şarj lambası göstermiyormuş.

85 tl işçilik istediler. eski kazıkalrını anlatıp istedikleri fiyatı kırıp ödedim. araba düzeldi.

 

2- üzerinden 10 gün geçti. dün çarşıya gittim bir marketin önünde park ettim. çalıştırırken gene hiç marş almadı. tıklamadı bile. halaoğlunun arabadan aktarma aldık çalıştı. evin önünde epey bir zaman 1750 devirde şarj ettim. ondan sonra araba ilk marşta "ğır ğır ğır" seslerini takiben çalışmaya başladı. yani ilk marşta zor çalışıyordu. akü orjinal yani 5,5 senelik aküden şüphelendim.

 

3- bugün kendi ustamın yanına gittim.bosch u arayıp durumu anlattı. arabayı götürdüm. şarjı ölçtü sorun yok. aküyü ölçtü biraz zayıf dedi. bana marş motorunda sıkıntı olduğunu aküyü iyi bir şarj etmeyi ve marş motorunu sökmeyi önerdi. yeni akü taksam da düzelmezmiş. oraya itimadım kalamdığından sadece şarjı kabul ettim. marş motorunun sökülmesini istemedim.

 

akünün şarj düşüklüğünün marş motoruyla ne ilgisi olabilir? acizane bildiğim. marş motoru çalışınca devreden çıkar. akü zayıfsa ya aküde ya da dinamoda sorun vardır diye düşünüyorum. marş motoru çok akım çekip aküyü zayıflatıyor da akü toparlayamıyor mu yani?
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti agros » 06 Tem 2009, 17:17

acaba araç çalışırken elektrik yetersiz gelipte aküden elektrik çekiyor olabilir mi? tam anlamasamda bi fikir!
Kullanıcı avatarı
agros
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 199
Kayıt: 12 May 2008, 14:21
Nereden: Antalya
Arabanız: 2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort Dual VVT-i

İleti hakanerdogan » 06 Tem 2009, 17:26

akü kaç yıllık? 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti agros » 06 Tem 2009, 17:28

5,5 yıllık mış
Kullanıcı avatarı
agros
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 199
Kayıt: 12 May 2008, 14:21
Nereden: Antalya
Arabanız: 2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort Dual VVT-i

İleti hakanerdogan » 06 Tem 2009, 17:32

pardon atlamışım.

zaten o aküden fazla bir şey beklememeli, problem aküde olsun-olmasın değişmesi size zarar ettirmez, bugün olmasa yarın yine bela çıkarabilir. değiştirebilirsiniz tercihen.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 06 Tem 2009, 17:37

aküyü değişsem de problem oradan kaynaklanmıyor ki. dediğin gibi onun da değişmesi yakındır zaten ama değişeceğim yeni aküyü de aynı sorun yiyecek boşu boşuna...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 06 Tem 2009, 17:40

şarj dinamosunda sorun yok demiş ama usta.

konuyu okuyunca ya aküde problem yada şarjda. şarj aldıktan sonra çalışıyor diye belirtmişsiniz ki buda bence marş motoruna suçu yıkmak için yeterli sebep değil.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 06 Tem 2009, 18:05

saatlerdir ona buna soruyorum. abimin dediği biraz aklıma yatıyor aracın tessisatında bir yerinde ya da konjektörde arıza var  diyor. kaçak akım var aracında diyor. aküyü bitiriyor ve şarjı yetersiz kalıyor.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti mbarman » 06 Tem 2009, 19:28

takviye yapınca sorunsuz ve eski hızıyla çalışıyorsa araç marş motorunu boşuna söktürmeyin. ilk bakılacak yer akü. ikincisi şarj dinamosunun + ucu yani 15 nolu uç yerine takılmış ama gevşek bırakılmış olabilir. bağlantılarınızı kontrol ettirmenizi şiddetle öneririm.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti lazianke » 06 Tem 2009, 19:43

[quote="mbarman"]takviye yapınca sorunsuz ve eski hızıyla çalışıyorsa araç marş motorunu boşuna söktürmeyin. ilk bakılacak yer akü. ikincisi şarj dinamosunun + ucu yani 15 nolu uç yerine takılmış ama gevşek bırakılmış olabilir. bağlantılarınızı kontrol ettirmenizi şiddetle öneririm.[/QUOTE]
sağolun. takviye yapınca araç çalışıyor ama uzun süreli parktan sonraki ilk çalıştırmada zorlanarak çalışıyor yani ateşleme süresi uzuyor. usta(?) dinamoyu cihazla ölçtü zaten ve şarj yapıyor dedi. aküyü de ayrı bir aletle ölçtü ve biraz zayıf dedi.

şimdi  boschdan geliyorum. aküyü şarj etmişler. araç tıklamadan çalıştı. az önce yakıt almak için durdum. çalıştırırken marş süresi biraz daha uzun oldu. yani çok hafif bir zayıflama alameti var. muhtemelen yarın sabah bu sabah yaptığı gibi uzun bir basışla çalışacaktır.(bu sabah marşa basınca saat ve km  bile göstergeden siliniyordu. almayacak derken son anda araba çalışıyordu.)
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 06 Tem 2009, 19:56

akü diyorum. şarj tutmuyor yada şarj olmuyor.

dinamo sağlam diyorsunuz.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti elemsi » 06 Tem 2009, 21:54

marşta sorun olabilir...marş arızasında fark etmeden fazla akım çeker ...akünüzde zayıfsa bu akımı veremez ve biter...sizin akünüz kesinlikle değişmeli ve marş motorunun kömürlerini , rotor kısmını söktürüp temizlettirin...iki işlem sıkıntınızı çözecektir.bu arada marş motorunuz sanırım hiç sökülmedi..? araç kaç yıllık ? içindeki kömürler bitme noktasına gelmişe benziyor ...

elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti elemsi » 06 Tem 2009, 21:55

ha bu arada marş motoru akım fazla akım çekmesi dışarıdan sesle vb yöntemle anlaşılmaz kolay kolay...
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti mygokhan » 06 Tem 2009, 23:44

Elektrik kaçağıda olabilir..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti serdar5306 » 07 Tem 2009, 01:27

Ömer sen önce akünü değiştir artık onun ömrü bitmiş zaten yeni aküylede hemen yaparsa mecburen güvendiğin bir elektirikçiye sırayla marş - şarj - kaçak kontrolü yaptırman gerekecek bence akünü değiştir artık şarj tutmuyordur büyük ihtimal sorunda onda zaten

2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti lazianke » 07 Tem 2009, 03:31

kardeşler sağolasınız.
herhalde önce bir aküyü değişeceğim. ayrıca şarjdan sonraki çalışmada tık alıyor olmasına rağmen bu akşam iki kez dışarı çıkmak zorunda kaldım. ikisinde de önceki gibi zor çalıştı.

akü yanılmıyorsam 70 amper, onun yerine 90 amper alsam sorun olur mu acaba?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 07 Tem 2009, 03:40

[quote="elemsi"]

marşta sorun olabilir...marş arızasında fark etmeden fazla akım çeker ...akünüzde zayıfsa bu akımı veremez ve biter...sizin akünüz kesinlikle değişmeli ve marş motorunun kömürlerini , rotor kısmını söktürüp temizlettirin...iki işlem sıkıntınızı çözecektir.bu arada marş motorunuz sanırım hiç sökülmedi..? araç kaç yıllık ? içindeki kömürler bitme noktasına gelmişe benziyor ...

[/QUOTE]
araç 5,5 yaşında, marş motoru daSmile. marş motorunun hiç söküldüğünü sanmıyorum en azından bende olan 3 yılında. bu arada rotor nedir?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 07 Tem 2009, 03:45

70 amperlik akü ile 90 amperlik akünün getireceği fark ne olur, daha uzun marş yaparsın 70 ampere göre daha uzun marş imkanı sunar, araç çalışmazken elektrik çeken aksamları açtığınız takdirde daha uzun süre gider şarjı.

ama bence, ben yerinizde olsam, zaten tek marşta çalışan bir araba için orjinal amper değerini bozmazdım, gereksiz zira.

bence bir problem oluşturmaz ve alternatör şarj edebilir diye düşünüyorum.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir