OTO ELEKTRİK KONUSUNDA YARDIM(sorun giderildi)

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

OTO ELEKTRİK KONUSUNDA YARDIM(sorun giderildi)

İleti lazianke » 07 Tem 2009, 11:29

sabah gene zor çalıştı. ama ilk basışta alıyor. alma süresi 3-4 sn sürüyor ve marş esnasında km sayacı-saat vs hep kayboluyor.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hetepe » 07 Tem 2009, 11:36

Marşı söktürüp, gerekli bir şey varsa yapılmalı, aküyü de değiştirirken amper değeri aynı olanı tercih edin.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti parsanoto » 07 Tem 2009, 11:47

[quote="lazianke"]

sabah gene zor çalıştı. ama ilk basışta alıyor. alma süresi 3-4 sn sürüyor ve marş esnasında km sayacı-saat vs hep kayboluyor.


ömer abi dün seninle konuştuk,burdaki yazıları okuyunca aklıma bi kaç bişey geldi.bu tip problemlerle ilgili bi kaç yaşadığımı anlatayım.

İki kere eski aracımda yaşadım(LADA SAMARA) bu tip bi problem.araba bi gün yatınca sabah akü  zayıflıyor ve marş basmıyordu.ii bi elektrikçi arkadaşım vardı inceledi arabayı aracın teybinde kaçak vardı.teyb çalışmadığı halde bile akım çekiyor ve aküyü bitiriyordu.teybi söküp denedik gerçekten sorun düzeldi.sonra teyb tamire.aynı araçla bu tip sorunu tekrar yaşadım 1 sene sonra.bu sefer akü değiştik fakat sabahında yine akü zayıf.aldığım akünün bayisine gittim test ettiler akü sağlam.bu seferki problem aküye gelen şase kablosundan(- uç)kaynaklandı.şase kablosunu değiştik sorun düzeldi.

bir diğer olay.fabia tdi si olan müşterime delphı marka akü verdim.akü olarak çok kaliteli bi markadır.1 ay sonra müşterim aradı arabam çalışmıyor usta akü bozuk dedi.neyse gittim aracı takviye ile aracı çalıştırdım.delphı akünün yetkili servisini aradım müşteriyi oraya yönlendirdim.akü bozuksa hemen değiştirirler dedim.

orda baya bi ilgilenmişler adamla.araçtaki problem sis farından çıkmış.sonradan takılan sis farında kaçak olduğu için akü bitmiş.müşteri aradı teşekkürlerini iletti.

 

yani ömer abi demek istediğim senin araçtada bu tip problemler olabilir.birde 90 amper akü takma.60 amper tak.90 amper akü boyut olarak daha büyüktür.akü muhafaza kapaklarını sığdıramazsın.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[/QUOTE]
parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti lazianke » 07 Tem 2009, 12:22

yorumlar ve tecrübe paylaşımı için sağolun hakan bey,sağolun tüm kardeşlerim...
Allah arabadan yana sıkıntı vermesin sizlere.

inanın arabadan soğur oldum. ama halledilebilir bir problemdir diye düşünüyorum.

 

zaten babam da sizlerle aynı şüpheleri dile getiriyordu. bizim buraların en eski elektrikçilerindendir. o da iki ihtimal üzerinde duruyor:

 

1- marş motorunda sıkıntı var ve aşırı akım çekip aküyü zayıflatıyor

2- kaçak var akü boşalıyor...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti elemsi » 07 Tem 2009, 13:34

[rotor denen parça marşın içinde bobin sarılı parça elekrtro mıktanıslı çzelliği sağlayıp dönüyor yani marşı basıyor 5,5 sene marş için uzun sökülp temizlenmesi gerekir ...kömürleri kontrol edilmeli biten kömür tozları aşınan parçaçıklar motorun dönmesini zorlaştırır...ayrıca araçınıza sonradan elektirikli cihazlar takıldıysa amperi yükseltmeniz daha iyi araç yapılırken onları hesaba katmadılar çünkü ama yeni akünüz ebat olarak sığar mı sığmaz mı bilemem...ama akü değiştirmeniz şart 5,5 sene akü için iyi bir süre zaten kış başında bittiğini daha iyi anlıyacaksınız yazın bunu yapan akü kışı çıkaramaz...
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti lazianke » 07 Tem 2009, 16:17

iki oto elektrikçiye gittim,
bir özel serviste diagnostik cihazına bağlayarak dinamo şarjı, akımı vs ölçtü. şarj sıkıntısız çıktı. başka bir akü ile takviyeli halde ve donanımlar açıkken defalarca marş yaptık. hepsinde normal aldı. akünün 10 V ile çalıştığını bir gözünü çalışmadığını söyledi. başka bir yerde de
şarjda sorun bulamadılar.aküyü ölçtüler. akü 8
V ile çalışıyor. sorunun aküde olduğunu söylediler. artık sorunun aküden olduğu kuvvetlendi.
bu arada 72 AH

inci akü 155

yiğit akü 140 ikisi de 2 yıl garantili. başka önerebileceğiniz marka var mı?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti elemsi » 07 Tem 2009, 16:19

sadece ve sadece mutlu akü ... hala marşa da baktırsanız iyi olur düşüncesindeyim ben olsam baktırırdım..tabii bu benım şahsi görüşüm...
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti lazianke » 07 Tem 2009, 16:23

şimdi akademi otoya sordum. tdi.lerin bazılarında 60 bazılarında 70 AH çıkıyor dedi. bana 72 amper olsun diyor. markalar arasında ciddi bir fark yok dedi. ama kullanıcı daha iyi bilir. teşekkürler elemsi.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti elemsi » 07 Tem 2009, 16:50

rica ederim ben mutlu kullanıyorum gayet  de mutluyum aslında en iyisi varta ama aşırı pahalı gerek yok :) Mutlu Akü Silver Calcium bu yeni çıkan modeli beyaz kutusu ...kaliteli bir şey
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti FabiaTDI » 07 Tem 2009, 19:03

[quote="lazianke"]şimdi akademi otoya sordum. tdi.lerin bazılarında 60 bazılarında 70 AH çıkıyor dedi. bana 72 amper olsun diyor. markalar arasında ciddi bir fark yok dedi. ama kullanıcı daha iyi bilir. teşekkürler elemsi. [/QUOTE]
lazianke dostum bu araçlara herhalde kafalarına göre 60 ve 70 amper koymuyorlardır sanmıyorum, genellikle üzerinde ne çıktıysa onu koymakta fayda var diye düşünüyorum çünkü aracındaki alternatör 60 amper akü şarj için 720 waat, 72 amper içinse 860 waat kullanacaktır 60 ampere göre 72 amper kullanırsan alternatörün şarj için gereksiz yere güç harcıyacaktır hatta belli bir süre sonra alternatörün akü'yü şarj bile yapmıyabilir daha ötesi elektronik beyindeki akünün yazılımı ile ilgili kısımlada çakışma yaşayabilirsin sonuçda 60 amper sana 5,5 yıl gittiyse yine 60 amper al derim yok aracımda fazla bir donanım var diyorsan örneğim amfili bir müzik sistemi filan varsa 72 amperi düşün ama yinede sorun yaşamamak için servise sor derim sonuçta bu araçlarda elektronik beyin ve yazılım var eğer araç üzerinden 72 amper çıktıysa ona göre yazılım ve alternatör kullanılıyor olma şansı büyük ve biliyosunki TDI 70 HP - 80 HP gibi farklı seçenekte motor ve farklı yazılım mevcut. 

 

FabiaTDI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 12 May 2007, 18:13

İleti FabiaTDI » 07 Tem 2009, 19:14

lazianke dostum ekliyecektim ama unuttum alacağın akünün üretim tarihini mutlaka kontrol et beklemiş bir akü alman akü sorununu devam ettirebilir veya 6 - 7 ay sonra tekrar akü ile ilgili bakım yapma ihtiyacı duyabilirsin hatta üşünmezsen aldıktan sonra bile bir kaç kez akünü ölçtür derim sağlıklı bir akü motor çalışmazken 12,60 volt motor çalıştıktan sonra da 14,40 göstermesi gerekir %1 - %2 sapma normal sayılabilir.  Ayrıca haftada bir 65-70 km hızla en az 20 dk araç kullanman akünün şarj edilmesini sağlar kısa mesafede ve uzun süre çalıştırmamak akünün ömrünü malasef kısaltıyor inşallah bu sorunu yaşamam bende bazen haftalarca kontağa dokunmuyorum iş yeri araç verdiği için bizimkini unutuyorum :)))

 

FabiaTDI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 12 May 2007, 18:13

İleti lazianke » 08 Tem 2009, 02:19

FabiaTDI faydalı bilgiler için teşekkürler. üzerindeki orijinal çek malı AKUMA marka 70 AH akü idi.
 

arkadaşlar aküyü değiştik. 135 tl ye 75 AH lık 2 yıl garantili yiğit akü aldım. taktırdıktan sonra maşallah sıkıntısız çalışıyor. ama bir hafta sonra koyverirse o zaman marş motoruna el atmak gerekir herhalde. çünkü başka sebep kalmadı.

 

bir de kutupbaşlarını söktükten sonra yeni aküyle ilk marşta panelde ilk defa gördüğüm değişik bir işaret çıktı. hatırladığım kadarıyla daire şeklinin içinde üçgen ve ünlem işareti olduğunu hatırlıyorum. daha sonra kayboldu.bir daha çıkmadı, şimdi camlar kapanırken otomatik moda geçmiyor, onla alakalı galiba. bir de saat felan sapıttı, geçici km ve yakıt ort. ları sıfırlandı,ayarladım. radyo ve teypte problem yok. forumda bu sorun gündeme gelmişti akü değişimi sonrası sıkıntılar ama aramadan pek bulamadım hatırlayan var mı camları nasıl düzelteceğiz?

  bir de yeni  yakıt almama rağmen 220 km daha gösteren depo 90 a düştü. oysa gösterge kırmızı bölgesinin sağındaki son beyaz çift çizginin de sağında duruyor. belki sonra toparlayacaktır. ama cam sorunu daha ciddi gibi. inşaallah vag-com la çözülebilen bir haldir.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 08 Tem 2009, 11:24

[quote="lazianke"] 
arkadaşlar aküyü değiştik. ama bir hafta sonra koyverirse o zaman marş motoruna el atmak gerekir herhalde. çünkü başka sebep kalmadı.

 

bir de kutupbaşlarını söktükten sonra yeni aküyle ilk marşta panelde ilk defa gördüğüm değişik bir işaret çıktı. hatırladığım kadarıyla daire şeklinin içinde üçgen ve ünlem işareti olduğunu hatırlıyorum. daha sonra kayboldu.bir daha çıkmadı, şimdi camlar kapanırken otomatik moda geçmiyor, onla alakalı galiba. bir de saat felan sapıttı, geçici km ve yakıt ort. ları sıfırlandı,ayarladım. radyo ve teypte problem yok. forumda bu sorun gündeme gelmişti akü değişimi sonrası sıkıntılar ama aramadan pek bulamadım hatırlayan var mı camları nasıl düzelteceğiz?

  bir de yeni  yakıt almama rağmen 220 km daha gösteren depo 90 a düştü. oysa gösterge kırmızı bölgesinin sağındaki son beyaz çift çizginin de sağında duruyor. belki sonra toparlayacaktır. ama cam sorunu daha ciddi gibi. inşaallah vag-com la çözülebilen bir haldir.
[/QUOTE]
güncel....
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti ErTaN06 » 08 Tem 2009, 11:46

Hocam kumandayla değilde kapıları anahtarla açıyosun kapının açıldığı tarafa doğrı basılı tutuyosun sanırım böyleydi
ErTaN06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 30 Nis 2007, 20:51
Ad Soyad: Ertan TEMEL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Skoda Fabia Special

İleti mbarman » 08 Tem 2009, 12:06

aküyü söktüğünde beyne giden beslemede kesildiği için tüm fonksiyonların sıfırlanması normal. istediğin değişiklikleri vag aracılığı ile tekrar yükletmen gerekiyor. yani bir sorun yok. yakıt göstergeside km bilgileri sıfırlandığı için o şekilde gösteriyor. biraz yol yapınca eski halini otomatik olarak alacaktır. böyle bir sorunla karşılaşmak istemeyen arkadaşlara ufak bir ipucu. aküyü sökmeden önce başka bir akü ile kutupbaşlarına aktarma kablosu ile geçici bağlantı yaparsanız bu sorunu yaşamazsınız. arızasız ve kazasız sürüşler
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti FabiaTDI » 08 Tem 2009, 12:50

[quote="mbarman"]aküyü söktüğünde beyne giden beslemede kesildiği için tüm fonksiyonların sıfırlanması normal. istediğin değişiklikleri vag aracılığı ile tekrar yükletmen gerekiyor. yani bir sorun yok. yakıt göstergeside km bilgileri sıfırlandığı için o şekilde gösteriyor. biraz yol yapınca eski halini otomatik olarak alacaktır. böyle bir sorunla karşılaşmak istemeyen arkadaşlara ufak bir ipucu. aküyü sökmeden önce başka bir akü ile kutupbaşlarına aktarma kablosu ile geçici bağlantı yaparsanız bu sorunu yaşamazsınız. arızasız ve kazasız sürüşler[/QUOTE]
 

arkadaşlar basit bir soru ama cehaletimi bağışlayın, akü değişimi yapılıken eski akü'yü çıkarmadan paralel olarak yeni akü ile sistemi desteklemiyorlar mı?? sistem desteklenmeden direk akü çıkarılır mı? abimde reno kango vardı onun aküsünü  değiştirtmiştik akücü'ü önce sistemi bir başka akü ile destekledi sonra eski aküyü çıkardı tabii olaya çok detaylı bakmadım sadece ne yapıyorsun diye sorduğumda söylemişti
FabiaTDI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 12 May 2007, 18:13

İleti lazianke » 08 Tem 2009, 12:58

[quote="FabiaTDI"][quote="mbarman"]aküyü söktüğünde beyne giden beslemede kesildiği için tüm fonksiyonların sıfırlanması normal. istediğin değişiklikleri vag aracılığı ile tekrar yükletmen gerekiyor. yani bir sorun yok. yakıt göstergeside km bilgileri sıfırlandığı için o şekilde gösteriyor. biraz yol yapınca eski halini otomatik olarak alacaktır. böyle bir sorunla karşılaşmak istemeyen arkadaşlara ufak bir ipucu. aküyü sökmeden önce başka bir akü ile kutupbaşlarına aktarma kablosu ile geçici bağlantı yaparsanız bu sorunu yaşamazsınız. arızasız ve kazasız sürüşler[/QUOTE]
 

arkadaşlar basit bir soru ama cehaletimi bağışlayın, akü değişimi yapılıken eski akü'yü çıkarmadan paralel olarak yeni akü ile sistemi desteklemiyorlar mı?? sistem desteklenmeden direk akü çıkarılır mı? abimde reno kango vardı onun aküsünü  değiştirtmiştik akücü'ü önce sistemi bir başka akü ile destekledi sonra eski aküyü çıkardı tabii olaya çok detaylı bakmadım sadece ne yapıyorsun diye sorduğumda söylemişti
[/QUOTE]
aslında onu ben biliyordum da değişimi yapan yerdeki asıl usta yoktu, genç olan da hocam ben bilmiyorum riski miski olur yapmayalım dedi,halbuki üzerinde akü varken başka aküden aktarma yapınca zarar vermiyor da bu şekilde destek niçin zarar versin? artık gece olduğundan ve sabaha problemsiz kalkmak için ben de dinledim. gerçi başka bir problemle kalktık Smile
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 08 Tem 2009, 13:06

şimdi servisi aradım usta bana şunu dedi:
camı tam aşağı indir, inince üç kez gene aralıklarla indirme tuşuna baş, yukarı kaldır üç kez de kaldırma tuşuna bas, her iki cam için  aynı işlemi yap. az sonra deneyeceğim...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir