patinaj zinciri seçimi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

patinaj zinciri seçimi

İleti hdoner » 22 Ağu 2009, 12:46

Öncelikle forumdaki tüm arkadaşlara selamlar.


Dah önceden ankarada çeşitli arabalarda takmatik tabir edilen pat. zincirleri ile sorunsuz kullanım yaşadım fakat geçen sene güneydoğuya geldim 0 takmatik aldım ama inanınki köy yolunda 2-3 sürüşte mafoldu.Zaten kullanırkende 1km yol gitmeden zinciri sıkmam gerekti ,üzerindeki aparatları çelık tel ve yayla takviye etmeme ramen olmadı.Artık illlalah gelince 4 mevsim lastikle hep kaptrıdım çıktım (transitler ,toroslar zincir ile çıkabilirken)ama yol çok tehlikeli otomobil kaydımı direkt uöurumdan aşağı Allah korusun ... bu sene risk almak istemiyorum.Buradaki toroslar serme zincir kullanıyor iple iyice gerdiriyolar sorun çıkmıyor..

 

işi bilen üsdatlara sorum şu

 

1-Hangi marka zincir tavsiye dersiniz? (Köy rampa ve kötü yol şartlarına dayanaıklı olarak)

 

2-Yakında su sanayı krikolarının küçüklerinden alacam acaba serme tipi kısa sürede takabilirmiyim.Yada kaliteli bi takmatik zinciri iyice sıkılayarak kurtarırmıyım?

 

3-Poliüretan kar paleti o şartlara gider mi?

 

arabam fabia 2002 

 

şimdiden teşekkür ederim.

 

 

 
 
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hakanerdogan » 22 Ağu 2009, 15:34

bende erzurumda 2 yıl kaldım, neredeyse 3 ay asfalta değmiyor teker, zincir hem kasvetli, hem jantı çiziyor, hem ön takım için zararlı, hem Allah muhafaza bi çıkıverip aksa dolanıverirse devamını sölemek bile iç acıtıcı....

o kadar karlı bir bölgede, uzun süre kar kalıyorsa şayet, çivili lastik en kıralı olur... asfalttada uzun süreli olmayan yavaş kullanımlarda sorun açmaz.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hdoner » 22 Ağu 2009, 16:59

hakan kardeş çivili lastikle erimiş karda gidilebilimi? şimdi köy yoluna gittiğimden ilçe köy arası kar çok az oluyor bazen hiç olmuyor ama  köy yolu devamlı kar kaplı.Çivili lastik alsam kar olmayan bölümde kullanılmaz sanırım?

Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hakanerdogan » 22 Ağu 2009, 17:08

erimiş cıvık karda gidilir, ama sade asfaltta biraz lastiğin ömründen yer, lakin ben kışın kuru astaltta çivili lastikle gidene rastladım. öle birden bitecek bişey değil asfaltta.

ama dediğim gibi, erzurum-kars gibi hele kırsallarında karın 6 ay kalkmadığını düşünürsek en mantıklısı. zinciri takıp-çıkarmak, sıkmak germek ayrı bi bela.

kar paleti alın madem çivili lastik istemezseniz. daha kolay iş.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hdoner » 22 Ağu 2009, 17:40

kar paleti köy yolunda dayanırmı ? eger dayanırsa düşünmeden gider alırım .

Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hakanerdogan » 22 Ağu 2009, 17:43

yok olmaz, kar paleti karsız yerde 200-300 km toplam kullanımda pırtlar gider. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SEAHAWK » 22 Ağu 2009, 17:58

İyi bir kar lastiği de işinizi görebilir belki.

 

Örneğin bizim araçta "kış" değil, resmen kar lastiği var. Ha; Ankara'ya adam gibi kar yağmadığından bir türlü istedim gibi test edemedim. Ama şu ana kadarki kullanımda son derece memnunum.

 

Buyrun bir kıyaslama;

 

Bizim araçtaki lastik Marshall KW 19 (Kumho ile aynı marka/model)

 

Bir de bunun KW 17'si var. Bu benim "kış lastiği" olarak tanımladığım türde bir lastik.

 

KW 19 ile KW 17'yi incelerseniz bile bir fikir sahibi olabilirsiniz belki.

 

Bu arada bizim de KW 19 yerine KW 17 kullanmamız belki de daha mantıklı. Ama almışken en sert şartlara uygun olacak şekilde almak istedik.

 

Ha bir de; eğer bu yönde karar verirseniz Marshall'ı kesinlikle tavsiye ederim. Normal kullanımda da mevcut yaz lastiklerimizden bile çok daha tatminkar bir lastik. (yani soğuk havalarda kuru zemin tutuşu bizim yazlık lastiğin normal kuru zemin tutuşundan iyi)

 

 

NOT: Sonradan aklıma geldi. Bu bizim KW 19'da çivi yuvaları da mevcut. Yani Hakan'ın önerdiği formülü uygulamak isterseniz ona da uygun bir alt yapısı var. Bu çivi yuvalarına sonradan çivi takılabildiğinde göre, gerektiğinde de çıkarılabiliyor olmalı. (ama bundan emin değilim)

 

 

KW 17


 

 

KW 19

SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti hakanerdogan » 22 Ağu 2009, 18:04

sonradan takılma çivi yasaktır. kanunen kamu yollarında yasak.

asfalta çıktığınızda arabanın lastikleri yere değmez savrulursunuz, ve çiviler fırlayıp birine bişeye çarpar.

ama nokianın bu sorunu köten çözmüş lastikleri mevcut. 5 kış kadar kullananlar mevcut. yazıyı çalıp koyuyorum...

NOKIAN LASTİKLERİ'nin
geliştirmiş olduğu teknoloji ve sistem sayesinde yukarıda bahsettiğimiz
sorunlar % 90 gibi büyük bir oranlar neredeyse yok denecek duruma
gelmiştir. NOKIAN'ın çivili lastiklerinin çivileri dahi yukarıda
bahsettiğimiz sıradan çivilerden farklı olup, tamamen fabrikasyon
robotlar tarafından programlı olarak optik teknolojisi ile yine
NOKIAN'ın bu teknoloji için ayrı olarak geliştirdiği özel Kış
Lastiklerine monte edilir.


Çiviler, çift katmanlı köşegen
açılı, çivinin altında bulunan 2 katmandan en alttakinde bulunan özel
bir solüsyon, solüsyonun üzerinde bulunan özel bir kauçuk bileşenine
sahip yastık vazifesi gören bir sistemle birlikte üretilir. En altta
bulunan bu özel solüsyon, lastiğin sıcaklığı +2 derece ve altına
düşmeye başladığında donma reaksiyonu göstererek hemen üzerinde bulunan
özel bileşimli kauçuk yastığı sertleştirerek en üstte bulunan çivi
bloğuna dışa doğru olmak üzere bir baskı uygular.


Bu baskı sonucu çiviler, karlı,
buzlu ve kaygan zeminlerde meydana gelen ısı değişimine duyarlılık
gösterip dışarıda kalarak tutunmayı en iyi şekilde sağlarlar, asfalt
gibi sert zeminlerde ısı, yuvarlanmanın verdiği sürtünme kuvvetiyle
daha yüksek olduğundan çiviler aracında ağırlığı yardımıyla bu seferde
içeride kalarak gezinme, ses, çivilerin formasyonundan, yerleşimden
dolayı kopma ve frenajda kaydırma problemleri neredeyse tamamen yok
olmaktadır.


Çakma çivili bir lastikte % 80 e
yakın bir oranda araç çivilerin üzerinde giderken, NOKIAN'ın bu
teknoljik çivili kış lastikleri ile araç % 80 gibi bir oranda
LASTİKLERİN üzerinde seyretmektedir.


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SEAHAWK » 22 Ağu 2009, 18:11

Hadi yav, bilmiyordum sonradan takılma çivinin yasak olduğunu.Confused
 

 

O zaman önerimi şu şekilde sürdüreyim;

 

Çivisiz kış lastiği istiyorsanız KW 19'u tavsiye ederim.Smile
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti hdoner » 22 Ağu 2009, 20:38

arkadaşlar bilgiler için teşekkür erim.Patinaj zinciri içinde  marka tavsiyeniz var mı?
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti kadir_ » 22 Ağu 2009, 21:11

Ben şahsen kar lastiklerimden çok memnunun normal şartlarda yolda kalmadım kalacağımıda sanmıyorum şu durumda yolda kalıyorum arabanın kafası karı ön tarafa yığıyor o zaman bide yüksek kar yığınına girince yoksa takır çıkıyor maşallah..
 

Kullandığım lastik bu fiyatına göre performansı çok çok iyi tavsiye ederim daha dişli ağır şartlara uygun modelleride var bu markanın :)

 

kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti hdoner » 23 Ağu 2009, 19:01

kadir bu lastiklerin tanesini kaça bulabiliriz?
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hdoner » 23 Ağu 2009, 19:06

http://www.hankooktire-eu.com/tr/produc ... asp?pid=58

bu model sanırım aradığım model .fiyat araştırması yapacam uygunsa kesin alırım.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti kadir_ » 24 Ağu 2009, 13:05

Diğer lastiklerden ucuz o kesin ben 4 sene önce almıştım lastikleri hala kullanıyorum o zaman yanlış hatırlamıyorsam 120 tl idi tanesi şimdi ne kadar bilmiyorum

kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti cineration » 25 Ağu 2009, 16:57

[quote="kadir_"]

Diğer lastiklerden ucuz o kesin ben 4 sene önce almıştım lastikleri hala kullanıyorum o zaman yanlış hatırlamıyorsam 120 tl idi tanesi şimdi ne kadar bilmiyorum

[/QUOTE]



Lastiklerin Son Kullanma Tarihi Üretim Tarihinden itibaren 4yıldır.
Yani bir lastiği alıp garajda  bekletsen de hiç aşınmamış olsa da 4yıldan sonra kullanmamalısın.

Lastik fiyatları internet üzerinden satış yapan şirketlerde hem daha ucuz hemde bulunduğun il merkezinde anlaşmalı bir lastikciden teslim alıp aracına ücretsiz taktırabiliyorsun.

Bilgine

 

Selamlar
Ben skoda Fabia almadan önce sanki yollarda hiç Fabia yoktu
Kullanıcı avatarı
cineration
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 489
Kayıt: 25 Nis 2009, 17:47
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001 model Fabia 50KW(68BG)

İleti gandak » 26 Oca 2010, 23:20

selam arkadaşlar aşırı kar yagışı olmayan bölgemizde arasıra zorunlu olursa ve trafik sorunca bulunması amacıyla arabama zincir almak istiyorum.ne tavsiye edersiniz.Tabii takımıda kolay olanlarından olursa şimdiden teşekkürler...
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti xXx » 27 Oca 2010, 00:36

EN İYİSİ ORJİNAL ZİNCİRLER TAKMATİK FLN ALIYIM DEME SAKIN BENDEN TAVSİYE İŞİNE YARAMAZ..

SKODA FELİCİA 01''

Kullanıcı avatarı
xXx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 278
Kayıt: 28 Kas 2009, 12:49
Nereden: Ankara

İleti C@GL@R » 27 Oca 2010, 00:54

tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir