YAKIT BİTERSE

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

YAKIT BİTERSE

İleti hakanerdogan » 03 Nis 2007, 21:45

YAKIT DEPOSU


Yakıt depoları, motorun depoları günlük gereksinmesinden biraz fazla yakıtı temiz ve emniyetli bir şekilde depolayacak kapasitede çelik saçtan yapılır.Paslanmasını önlemek için kurşun-kalay alaşımıyla kaplanır.


Yakıt deposunda, yakıt doldurula bilmesi için bir kapak ve bu kapağın hemen altında süzgeç bulunur. Depodaki yakıt seviyesi, şamandıralı bir göstergeyle


Kontrol edilir. Deponun dibinde su ve tortuların birikmesi için bir tortu çukuru ve boşaltma musluğu vardır. Ortalama beş yüz saatlik çalışmadan sonra bu musluk açılarak su ve tortu boşaltılır. Ayrıca depoda, depo dibinde ki su tortu ve pisliklerin sisteme gitmesini önlemek için dipten 3, 5-5cm kadar yukarıda olan bir çıkış borusu ve birde geri dönüş borusu vardır.ağır taşıt depolarında, yakıtın çalkalanmasını önlemek için üzerinde delikler olan tampon plakalar (bölmeler)vardır.

 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 03 Nis 2007, 22:10

Yani motora yakiti ceken pompa cubugu deponun dibinden yukarida. Bu yuzden motora pislik gitmemesi gerekir.(modern araclarda) NOT: Elimdeki milli egitim bakanliginin surucu adayi ders kitabindan alintidir;
Kitapda demiski

Benzin deposu: aracin belli bir sure kullanilmasina yetecek yakiti temin eder.

Dizel yakit deposu: aracin belli bir sure kullanilmasina yetecek yakiti temin eder. Dizel yakit depolarinda yakit icindeki suyun alinmasini saglayan tapa ve musluk bulunur.

 

Demekki bu sorun dizel araclarda oluyor. Elimdeki kitabin yazildigi zamanlarda EuroDizel olmadigindan bunu da internetten arastirdim ve EuroDizel in temiz bir yakit oldugu kanisindayim. Buyuk akaryakit firmalarinkini ve buyuk islek istasyonlari tercih edin. Yani depoda bir kirlenmeye yol acagi tezi sanki biraz curudu gibi.

    Dizel motorun yakit sistemine hava gitmesi (kitaptan alinti) :

-Yakit deposu bosaldiginda

-Yakit filtresi degistirildiginde

-Yakit sistemi parcalari sokuldugunde

hava girer demis kitap

Ve havanin alinmasi:

-Yakit deposunun dolu olmasi saglanir.

-Motor calismazken transfer pompasinin kumandasi elle hareket ettirilir.(traktorde bu deneyimi yasadim ama gunumuz araclarinda sanmiyorum)

-Hava alma muslugu veya vidasi gevsetilip borudan kopuksuz yakit gelene kadar isleme devam edilir.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 03 Nis 2007, 22:13

en bildiginiz seylerde bilmeyenlere belki bir yardimimiz dokunur. Cok yazip bunalttiysam konuyu affola
(alinti)


Merhaba,


PO`nun dizel yakıtı konusunda daha önce çok şikayet duyduğum için çevremden, hiç kullanmadım. Dolayısıyla bu firmanın ürünü hakkında yorum yapmam doğru olmaz.


Öte yandan deneyimlerim doğrultusunda yakıt tercihim; Total, Shell, Opet şeklinde.


Eurodizel’le normal dizel arasındaki farkları kısaca şöyle açıklayabilirim.


1- EuroDizel yakıtında farklı firmaların farklı oranlarda kullandıkları alkol ( etanol ) vardır. Bu sayede daha ince bir yakıt ve daha sessiz bir yanma sağlanıyor. Çok açık ifadesiyle dizel motor, içine konulan karbon içeren hemen hemen herşeyi yakacak bir mühendislik tasarımıdır. Yani zeytinyağıdan tutun motor yağına kadar her türlü yüksek basınç altında yanabilir nitelikli karbonlu sıvıları içine eklenecek katkı maddeleri sayesinde yakacabilecek bir tasarımdır.


2- Kükürt oranı 7000ppm yerine sadece 350ppm. Bu arındırma işlemi nedeniyle ürünün üretim maliyeti artıyor. Kükürt yani sülfat yanma esnasında havadaki oksijen ve yakıttaki hidrojenle birleşek H2SO4 (kükürt asidi) oluşturuyor. Bu asit yeni nesil dizel motorlar için aşındırıcı özelliği nedeniyle tavsiye edilmiyor. Ayrıca çevre açısından da sülfür atığı ve partikül miktarı azaldığı için yakın ( 3-4 yıl ) zamanda tüm dizel araçlar bu yakıtı kullanmaya başlayacak.


3- Firmaların yakıta ekledikleri koruyucu maddeler sayesinde silindir cidarında ve enjektörlerde tortu oluşumu engelleniyor.


Bu nedenlerle Euro-3 standardı motorlarda Eurodizel kullanılması tavsiye ediliyor.


Euro-3 bir motorda normal dizel kullanırsanız çekişteki hafif düşüşün dışında kısa vadede bir sorun çıkmaz. Yalnız yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı motorunuzda uzun vadede sorunlar çıkması da olası.


Eurodizel kullanımı yakıt sarfiyatında çok az artışa neden olur. Bunun sebebi birim hacim başına düşen C (karbon) sayısının azalmasıdır. Yani ne kadar karbon o kadar güç üretimi.


Teorik olarak motorun silindir hacminden bağımsız olarak, aracın ağırlığı, yerle ve havayla sürtünmesinden dolayı hareket etmesi için gerekli bir güç vardır. Ancak motor teknolojisi/verimi ve aktarma aksamının kayıp toleransı nedeniyle araçtan araca da yakıt tüketimi değişmektedir. Bu nedenle sizin aracınız hakkında kesin bir yorum yapmam da mümkün değil.


Ancak dizel araçlarda (aslında benzinlilerde de böyledir) gaz pedalının kullanımına daha fazla özen göstermek gerekecektir. Özellikle de akselerasyon (hızlanma) esnasında pedala çok hafif yüklenmek yani aracın yavaş yavaş hızlanmasına özen göstermek gerekecektir. Aksi halde halk arasında “çiğ atma” denen yakıtın tam olarak yakılmadan egzoz edilmesi durumu oluşacaktır.


Tekrar anımsatmak gereken bir nokta da dizel motorun maksimum verimde çalıştığı devrin motorun maksimum tork verdiği nokta olmasıdır. Bunu aracınızın fabrika verilerinden öğrenebilirsiniz. Burada da dikkat edilecek bir hava sürtünme eşik noktası vardır. Yani 5. viteste bu değeri aşmanız durumunda 100km’de tüketeceğiniz ortalama yakıt aynı devirde 4. viteste tüketeceğinizden çok olabilir. En düşük yakıt tüketim değerini ancak yol bilgisayarı olan (ve tabii ki adam gibi çalışan ) bir araçta görebilirsiniz.

hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AV-2006 » 03 Nis 2007, 23:23


 







Konu: YAKIT BİTERSE
Gönderim Zamanı: Bugün Saat 14:29 yazan: lazianke

gider miyiz gidemez miyiz. kanıtı var mı? tecrübesi olan

 

 

 

Dizel motorlarda hava yapar servise bile gidemezsiniz demiştim.İşte kanıt.

 

 

Yeni nesil dizel araç sahiplerinin, araçlarının yakıt, yağ ve su seviyeleri konusunda duyarlı olmaları gerektiği, aksi taktirde yolda kalmalarının yanında tamiri için de yüksek maliyetlerle karşılaşabilecekleri bildirildi.
Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, son yıllarda tasarruflu olmaları nedeniyle vatandaşların dizel araca yönelik taleplerinin arttığını söyledi.
Dizel araç sahiplerini olumsuz bir durumla karşılaşmamaları için araçlarının yakıt, yağ ve su seviyesine mutlaka dikkat etmeleri konusunda uyaran Aydın, ayrıca, yeni nesil dizel araçlarda kükürt oranı 50 PPM'in altında olan motorinin kullanılması gerektiğini ifade etti.
Aydın, yeni nesil dizel araçların çok lüks olmalarının yanında motorlarının da bir o kadar hassas olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
''Püskürtme özelliklerinin en düşüğü 1400 barda yapılıyor. Hatta 2 bin 145 barda çalışan dizel motorlar var. Dolayısıyla bu yükseklikte basınçta çalışan bir araç hatayı kesinlikle affetmez. Bu nedenle gösterge tablosundaki en hassas uyarılar bile dikkate alınmalı. Eğer yakıtın azaldığını gösteren uyarı sinyali dikkate alınmaz ve yakıt tamamen biterse motor hava yapacağından sürücünün aracını çalıştırabilmesi mümkün olmaz. Aracın hareket etmesi için mutlaka servisin çağrılması gerekiyor.''

''YAKITIN BİTMEMESİ GEREKİYOR''
Prof. Dr. Aydın, eski dizel araçlarda enjektör ve pompa ayarı ile hava yapan motorun ayarlanabildiğini hatırlatarak, ''Ancak, şimdiki araçlar çok hassas oldukları için bunu yapmanın imkanı yok. Tamiri olanaksız olduğundan komple değiştirmek gerekiyor, bunun maliyeti de bin 500 YTL'den başlıyor'' dedi.
Dizel araçların hava yapmaması için yakıt kontrolüne azami önem verilmesi gerektiğini anlatan Aydın, ''Son aşamasına kadar tüketme yerine yakıt deposu uyarı sinyalini görür görmez takviye yapın. Dizel araç sürücüleri yüksek oranlardaki maliyetlerle karşılaşmamak için araçlarının yakıtına, yağına ve su seviyesine dikkat etmeliler'' dedi

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti lazianke » 04 Nis 2007, 06:05

arkadaşlar hakikaten çok faydalı bilgiler edindik hepiniz sağolun var olun.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti serdar5306 » 04 Nis 2007, 07:59

benzinli araçlarda yakıt bitince benzin koyor biraz marşla motor çalışır yola devam edersin ama fabiaların dizellerinde kendi kendine hava atıyormu bilmiyorum fordlarda böyle bir özellik var ama siz yinede lamba yanınca yakıt takviye edin hem yakıt pompası zarar görmez hemde kirli yakıt motora gitmez

2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir