ASR-EDS fark nedir

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ASR-EDS fark nedir

İleti abdullah » 18 Eyl 2009, 18:54

arkadaşlar asr nin ne oldugunu hepimiz biliyoruz. anti patinaj sistemi yani karlı buzlu ıslak ve tozlu zeminde kalkışta aracı oldugu yerde patinaj ettirmeden kaldırmak peki EDS nedir anlamı elektronik diferansiyel kilidi  buda bi nevi asr ile aynı işimi yapıyor 101 lik fabialarda hem asr var hemde eds var ikisi arasındaki fark nedir acaba herkese selamlar ...hakan kardeşim sen bu konuya bir aydınlık getir lütfen?
 
Kullanıcı avatarı
abdullah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 18 Tem 2008, 01:44
Nereden: Konya
Arabanız: 2005 fabia special gıranit gıri

İleti hakanerdogan » 18 Eyl 2009, 19:04

genellikle kalkışlarda, 1-2. vites hızlanmalarında faaliyet gösterir. ASR antipatinaj sistemi görevi görür ama EDL tekerin teki patiye kalıp, teki giderken aradaki eşitliği sağlar. bu elektronik bir sistem adındanda anlaşılacağı üzere.
 
diferansiyel dediğimiz olay zaten hepimizin bildiği üzere örneğin bir araç dönerken 4 tekeride farklı hızda döner, bu hız farklılığını ayarlar.

ama kilitli diferansiyel denilen bir olay vardır, bu tahrikteki tekerler arasındaki hız farklılığını ortadan kaldırır, mekaniktir, örneğin arkadan itişli bir otomobilde viraja girince dönüş çapları gereği misalen sağa dönerken sol arka teker daha fazla yol alır sağdakine göre, yani daha çok döner, buda aracın arkadan kopmasını kolaylaştırır, eşit dönseler idi araç çizgisini daha rahat korur olurdu.


benim bildiklerim bu kadar.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti adilektasli » 18 Eyl 2009, 19:06

Elektronik difransiyel kilidinde tekerleklere iletilen güç bu sistem sayesinde sağlı sollu paylaştırılmaktadır. Yani sağ tekerlek patinaj yapıyorsa gücün çoğo sol tekerleğe aktarılmakta. ASR de ise sistem motorun daha az gaz vermesi ya da patinaj yapan tek lastiğe fren uygulanması şeklinde çalışır.
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti alpino » 18 Eyl 2009, 19:08

asr'den tam emin değilim ama çekiş gücünü ayarlayarak patinajı önlüyor.
eds ise örneğin EDS OLMAYAN bir aracın sağ tekerleğinin kaygan zeminde, sol tekerleğinin ise asfaltta olduğunu varsayalım. gaza bastığında tüm tahrik kaygan zeminde olan tekerleğe aktarılıyor. EDS OLAN bir araçta ise durum şu şekilde gelişiyor. EDS sistemi her güvenlik sisteminin yaptığı gibi ABS sisteminin sensörleri aracılığıyla hangi lastiğin ne kadar döndüğünü kontrol ediyor ve kıyaslanıyor. diğer tekerlekler çok yavaş dönerken tahrikli 1 lastik çok hızlı dönüyorsa sistem elektronik diferansiyeli kullanarak tahriki asfalt üstünde olan tekerleğe aktararak patinajsız ve güvenli bir kalkış, hızlanma veya ilerleme sağlıyor
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti grey_wolf » 25 Eyl 2009, 18:29

[quote="alpino"]asr'den tam emin değilim ama çekiş gücünü ayarlayarak patinajı önlüyor.
eds ise örneğin EDS OLMAYAN bir aracın sağ tekerleğinin kaygan zeminde, sol tekerleğinin ise asfaltta olduğunu varsayalım. gaza bastığında tüm tahrik kaygan zeminde olan tekerleğe aktarılıyor. EDS OLAN bir araçta ise durum şu şekilde gelişiyor. EDS sistemi her güvenlik sisteminin yaptığı gibi ABS sisteminin sensörleri aracılığıyla hangi lastiğin ne kadar döndüğünü kontrol ediyor ve kıyaslanıyor. diğer tekerlekler çok yavaş dönerken tahrikli 1 lastik çok hızlı dönüyorsa sistem elektronik diferansiyeli kullanarak tahriki asfalt üstünde olan tekerleğe aktararak patinajsız ve güvenli bir kalkış, hızlanma veya ilerleme sağlıyor[/QUOTE]

işte budur Tongue aynen katılıyorum.

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti tivoli » 26 Eyl 2009, 03:52

bazen şehir içinde hafif "S" şeklindeki yollara hızla dalarım...  Araç kendini "S" içindeyken çok bariz şekilde toplar.. ancak esp lambası yanmaz.. işte bu, o an devreye giren eds sistemidir.
 

Not: Alper'in mesajının pratik hali oluyor Big%20smile
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir