1,2 FABİA HAKKINDA YARDIM LÜTFEN.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1,2 FABİA HAKKINDA YARDIM LÜTFEN.

İleti yusufbyz » 28 Eyl 2009, 17:35

ayrıca 1.2 90.000 km olan araca bu fiyat biraz fazla açıkçası. ayrıca 1.2 sedan araçların hepsinde htp (higt turbo performans) var. yani hiç birinin arkasında 1.2 yazmaz. htp yazar. 3 silindir vardır. 3 silindirden yüksek sıkıştırma nedeniyle yüksek verimlilik alınır. bu araçların sadece plus larında 2 airbag ve abs oluyor. diğerlerinde sadece direksiyonda airbag var, abs ise yok. söylediğim gibi bende yaklaşık 3 aydır araştırıyorum. 1.2 için 90.000 km. bir araç için fazla. ancak düşük km. plus özellikli bir 2007 bulabilirsen normaldir. ancaaaaaak ben yine de 1.2 alıp almamakta kararsızım.
 
yusufbyz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 27 Haz 2008, 14:09

İleti muca » 28 Eyl 2009, 17:47

[quote="yusufbyz"]........................................ ayrıca 1.2 sedan araçların hepsinde htp (higt turbo performans) var. ............. [/QUOTE]
 

1.2 Htp motor sadece sedanlarda kullanılmaz. HB/sedan/SW lerde ve roomster da da kullanılır.

3 silindir den üretilmiş su soğutmalı, tek şaftla güç dengeleyicisi olan , Kam mili ve bir zincirle güç denetimi yapılan  skoda ve seatın kullandığı 1.4 diesel ve 1.2 benzinli motorudur. diğerlerinden farkı 1 adet silindirinin ve 1 adet kam milinin eksik olmasıdır.Big%20smile ( motor bilgim yüksek değildir o nedenle bilgide hata varsa lütfen bilen arkadaşlar düzeltsinler)

 

htp=Higt turbo performans demek değildir. MOTORDA turbo olabilecek bir bölüm yoktur.

Doğrusu HTP= "High Torque Performance " dir . 3000rpm de 106 nM torq üretecek şekilde tasarlanmıştır Confused 

Turbo olsa idi bu değer takribi 1500-1750 devir gibi bir başlangıçta tavanda olurdu. Örn OPEL CORSA 1.3 cdti de 1248cc diesel motor için 1750 devirde 170nM ve 200nM, turbo olmasada :) 1228cc benzinli için 4000rpm de 110nM, fiat 1248cc de 1750 de 190nM, Kia Picanto 1.100cc de 1900 rpm de 160nM lik bir değer dir. Bu da ilginç Big%20smileLOL değilmi.

ANCAAAK: VW in 1.6MPI motorundan 1 silindir çıkararak üretmiş olduğu, şu ana kadar  yeni ve sessiz motorlarda kullanılan triger kayışı yerine daha ucuz ve görece kararlı ancak bir okadarda YÜKSEK SESLİ çalışan ZİNCİR'in kullanıldığı  (bana göre zincir olayı ESKİ TEKNOLOJİYİ İFADE EDİYOR ama geliştirilebilir) bir küçük hacimli  yakıt canavarıdır.

 

Merak eden ve ingilizcesi olan arkadaşlar için detayları aşağıdaki linkte dir.

 

Petrol%20engine%201.2%20HTP

Kullanıcı avatarı
muca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Arl 2008, 01:49

İleti azakoglu » 28 Eyl 2009, 18:31

3000 devirdeki tork 106 değil 112 dir saygılarımla :) 
azakoglu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Ağu 2009, 03:44

İleti trevan » 28 Eyl 2009, 18:34

araç bu
 


 

milano marka LPG varmış üzerinde servis bakımınıda yaptıracak. milano'lar 1250-1500 tl sanırım. Gerçekten yüksekmi rakkam.

 

Birde bunlarda ipod yada mp3 player bağlanıyormu aparatı varmı.
trevan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Eyl 2009, 13:51

İleti muca » 28 Eyl 2009, 18:37

[quote="azakoglu"]3000 devirdeki tork 106 değil 112 dir saygılarımla :)  [/QUOTE]
 

dikkat edersen arkadaş 2007 model 3 silindir 6Valf  1.2 den bahsediyor

12V olanlardan değil  bu arada kitapçığında da 108 yazıyor doğrusu neyse artı

  

bu arada ben verdiğim referans sitenin yalancısıyım. Kendi sattığım fabiam da bunları bile göremedimdi:))
Kullanıcı avatarı
muca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Arl 2008, 01:49

İleti trevan » 28 Eyl 2009, 18:43

[quote="muca"][quote="azakoglu"]3000 devirdeki tork 106 değil 112 dir saygılarımla :)  [/QUOTE]
 

dikkat edersen arkadaş 2007 model 3 silindir 8Valf  1.2 den bahsediyor

12V olanlardan değil

 

bu arada ben verdiğim referans sitenin yalancısıyım. Kendi sattığım fabiam da bunları bile göremedimdi:))
[/QUOTE]




 

iki model arasında fark varmı. benim dedigim araç  1,2 12 V
trevan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Eyl 2009, 13:51

İleti yusufbyz » 28 Eyl 2009, 18:46

muca yani mustafa hocam söylemişse, bizim için referanstır. eyvallah hocam teşekkürler.

yusufbyz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 27 Haz 2008, 14:09

İleti AhmetH » 28 Eyl 2009, 18:48

zincir olayı medeniyettir Smile
 

mercedes ve bmw  gibi üreticiler bir çok motorunda zincir kullanıyor.

 

toyotaya da göz atmanızı öneririm onalrında yeni motorları  zincir tahrik egzantrik sistemine sahiptir ve sahiplerini  triger  kayışı düşünme derdinden kurtarır
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti muca » 28 Eyl 2009, 18:49

[quote="yusufbyz"]

muca yani mustafa hocam söylemişse, bizim için referanstır. eyvallah hocam teşekkürler.

[/QUOTE]
 

estağfirullah yusuf hocam teşekkürler

ne referansı Sleepy

 

ikisinin arasında fark varmı bilmem ama ben sadece HTP yi açıklayayım istedim...

katalogların yalancısıyım dediğim gi bi

 
Kullanıcı avatarı
muca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Arl 2008, 01:49

İleti muca » 28 Eyl 2009, 18:50

[quote="AhmetH"]zincir olayı medeniyettir Smile
 

mercedes ve bmw  gibi üreticiler bir çok motorunda zincir kullanıyor.

 

toyotaya da göz atmanızı öneririm onalrında yeni motorları  zincir tahrik egzantrik sistemine sahiptir ve sahiplerini  triger  kayışı düşünme derdinden kurtarır
[/QUOTE]
 

medeniyettir elbette ben geri kalmışlıktır demedim ki üstad.

Bana göre dedim. Bu da şu anlamı veriyor Yine bana göre;

ben zincirli araç kullanmayı sevmiyorum. Çok ses yapıyor:))

 

saygılar
Kullanıcı avatarı
muca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Arl 2008, 01:49

İleti trevan » 28 Eyl 2009, 18:51

Senin söyledigin sedan degil HB degilmi

trevan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Eyl 2009, 13:51

İleti muca » 28 Eyl 2009, 18:53

[quote="AhmetH"]zincir olayı medeniyettir Smile
 

mercedes ve bmw  gibi üreticiler bir çok motorunda zincir kullanıyor.

 

toyotaya da göz atmanızı öneririm onalrında yeni motorları  zincir tahrik egzantrik sistemine sahiptir ve sahiplerini  triger  kayışı düşünme derdinden kurtarır
[/QUOTE]
 

ha bu arada belki duymuşsunuzdur forumda da yayınlandı. VW mühendisleri 1.2 motoru Modernize ediyor yeniliyor diye... zinciri söküyorlar yerine triger takıyorlar
Kullanıcı avatarı
muca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Arl 2008, 01:49

İleti trevan » 28 Eyl 2009, 19:05

2007 fabia 1,2 12 v zincirmi. Sahibi zincir degil dedi..


Bu arabalar hakkında tam bi bilgi alabilecegimiz bi web site yer yokmu ya.

Sahipleri bile torpidonun sogutma özelliginden bihaberler.
trevan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Eyl 2009, 13:51

İleti muca » 28 Eyl 2009, 20:12

[quote="trevan"]

2007 fabia 1,2 12 v zincirmi. Sahibi zincir degil dedi..



Bu arabalar hakkında tam bi bilgi alabilecegimiz bi web site yer yokmu ya.


Sahipleri bile torpidonun sogutma özelliginden bihaberler.
[/QUOTE]
şimdi sayın hocam ben biraz yazayım
1.2 olan Fabialar da triger kayışı yoktur hiç birinde. 1.4 tdi de 1.2 HTP de Hepsi zincirlidir.
aslında 1.2 tavsiye etmem kendimce çünkü ben 10-11 lt den az yakamadım kendi 2009 sıfır aracımda biraz performans istedinmi uçuyor . Uçma sadece hız olarak değil mecazi anlamdada uçuyor yeni kasa eskiyi bilmem.
Classic plus ta Yb varmış eski kasada onu da bilmem ama yenisinde yok olanlar söyle
ABS çift hava yastığı .

Klimatik klima (.yani yarı otomatik klima)

soğutmalı torpido . hıza duyarlı Cd MP3 çalar 

 195 55 15 lastikler, orijinal boy stepne,

elektrikli aynalar,

katlanmayan arka koltuklar,

yükseklik ayarlı sürücü koltuğu,

far ve direksiyon yükseklik ayarı,

 her iki camda da dokunmatik tek dokunuş açılır mekanizma,

3.5" MP3 çalar bağlantı soketi

 12 volt akım veren aynı zamanda seyyar cihaz baglayabilecegin çakmak ,

4 hoparlorlu ses sistemi ,

motor ısı göstergesi ve yağ basinc göstergesi yok,

dış ısı yok,

basit bir duzenekle kapı açık uyarısı var,

60-70 km ye kadar kısmen fena sayılmayan bir kokpit var, ama 70 den sonra motor ve yol sesi inanılmaz bicimde yükseliyor .

Yolda tümsekler ve çukurları pas gecmeni oneririm aksi takdirde can'ın çok sıkılabilir.    
Bu arada ben kesinlikle ekonomik olduğunu düşünmüyorum yakıtının fabrika verilerini tutturabilsen bile bence biraz yukte canını çok sikabilir yakıt. ( yazım hataları varsa affola iphoneden dokunarak yazıyorum )
benden son tavsiye sadece sehir ici ve performans istemeden kullanirim diyorsan 1.2 al. Yok birazda küsmesin dersen 1.2 almaaaaaaaaaaaaaa
saygılar
not bunlar benim şahsi gözlemim yeni kasa içindir .kimseyi itham etmez
daha detay isterseniz gece eve ulasında detay da verebilirim.
Kullanıcı avatarı
muca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Arl 2008, 01:49

İleti azakoglu » 28 Eyl 2009, 21:03

[quote="muca"][quote="azakoglu"]3000 devirdeki tork 106 değil 112 dir saygılarımla :)  [/QUOTE]
 

dikkat edersen arkadaş 2007 model 3 silindir 6Valf  1.2 den bahsediyor

12V olanlardan değil  bu arada kitapçığında da 108 yazıyor doğrusu neyse artı

  

bu arada ben verdiğim referans sitenin yalancısıyım. Kendi sattığım fabiam da bunları bile göremedimdi:))
[/QUOTE]

Öncelikle Turkiyeye belirttiğiniz 60 beygirlik 108 nm torka sahip olan modeli getirilmiyor yani Turkiye deki bütün modeller 112 nm torka sahiptir.

Yakıt konusuna gelince bu motorlar yakıt noktasındaa belirtildiğinin aksine çok cimridir yeterki hangi devirlerde ne oranlarda gaz vereceğinizi bilin.

Birinci olarak maksimu gücü 3000 devirde verdiği ve vites dişli oranları farklı olduğu için ayrıcaa torkunda yardımıyla şehir içinde gaza abanmadan kullandığınız takdirde fabrika verilerinin bile altında yakarsınız , nerden mi biliyoru 5 yıldır 1.2 kullanıyorum 1. arabamı 2004 model ikinci el amıştım sonrasında ise 2007 model sedan 1.2 classic plus aldım sıfır aldım ve her ikisinde de yakaladığım yakıt oranları çok iyiydi.

Şu an ise Landirenzo lpg sistemi ile şehir içinde 0.14 kuruş şehir dışında ise 0.10 kuruş yakmaktayım.Bu değerleri zorladığım zaman yani mesela uzun yolda 150-160 ile gittiğim zaman 0.14 şehir içinde ise 0.18 kuruş yakmaktadır (şehir içi için sürati değil devirli kullanmayı kasdettim.

Skoda Fabia 1.2 HTP classic plus Turkiye de satılan fiyat performans ve donanım oranı en iyi olan modeldir.

Saygılarımla
azakoglu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Ağu 2009, 03:44

İleti cuneight » 28 Eyl 2009, 23:06

selam bence çok araca hem bikere 90.000 de diyorsun o aracın 90.000 bakımı da varsa 1000 tl yi gözden çıkaracaksın yani artı 1000 tl benim aracım 2005 ambiante 101hp  97.000 de ve tüm bakımları yapıldı ben 17.000 itiyorum  zam mı yapsam ne :) şaka bi yana o araca çok bence
[quote="trevan"]Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım.
1,2 clasik lpg'li fabia almayı düşünüyorum. 1,2 tavsiye edermisiniz.

 

Buldugum araç.

2007 model

90000km

sedan/gri

LPG

Tek Airbag

Klima

kaza+boya yok

fiyat 17500

 

satıcı araçta ABS yok dedi ama bu araçlarda ABS gerçekten yokmu yoksa satıcı aracını tanımıyormu. Yardımlarınız ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
[/QUOTE]
cuneight
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Oca 2008, 00:40

İleti muca » 28 Eyl 2009, 23:52

[quote="azakoglu"] [quote="muca"][quote="azakoglu"]3000 devirdeki tork 106 değil 112 dir saygılarımla :)  [/QUOTE] 
 
[/QUOTE]

Öncelikle Turkiyeye belirttiğiniz 60 beygirlik 108 nm torka sahip olan modeli getirilmiyor yani Turkiye deki bütün modeller 112 nm torka sahiptir.

.................................
Skoda Fabia 1.2 HTP classic plus Turkiye de satılan fiyat performans ve donanım oranı en iyi olan modeldir.

Saygılarımla
[/QUOTE]
 

Üstad aracını sevmene ve efektif kullanmana saygı duyarım. Üstelik cidden görüşlerini öğrenmekten de keyif aldım.

Umarım sizin bu keyfinizi kaçıracak ifadeler kullanmamışımdır.

Zira insanlar sürekli olarak bağlanacakları nesneler ararlar. ve bulduklarında da kendilerinden bir parça adlederler.

Aracınızla aranızda kurduğunuz bağın daha da güçlenmesini dilerim. Keyifle KAzasız belasız ve dilediğiniz gibi konforunu sürersiniz.

 

durum benim için maalesef böyle değil. Tam tersi çok ça can sıkıcı.

Ancak her kullanıcı benzer şeyler hissetmeyebilir. Ben kesinlikle 1.2 motor fabia II den yana şikayetçiydim. Mideme kıramplar girdi.

Evet araç atak, evet bastınmı gidiyor ama gel gelelim sınıf standardının altında bir konfor sunmasına neden oluyor 1.2 motor 3 silindirli, zincirli motoru.

Emin ol yalan yanlış değil söyleyeceklerim. Şahsen kulaklarımın içine sokarcasına söylenen alay edilen konulardır.

--Abi bu dizel mi?

--Dolmuş gibi ses yapıyor bu araba, çok sallıyor bee

--Enişte bu arabanın amörtisörleri patlakmı? Yolda hiç bir çukuru sekmiyor da Güm GÜM

--Anneee  çok hızlı gitmeee araba çok ses yapıyor korkuyorum ( 70-80* Km de kızımın annesine yakarışı)

--Amca bu arabanın sessiz modu varmı, hani helikopterlerde varya sessiz uçuyor Bu da sessiz uçabiliyor mu?

--Kardeşim bu ne böyle bi sapancaya gittik geldik (360km) 140 liralık benzin yakılır mı böyle ne bu böyle. yazık vatana millete yazık. ( bu arada araç 4 kişi ve hız max 100 ama hadi max daha olsun 110 u bulmuştur ara sıra)

--Hehee. ablaa  bu senin arabanın camından   akan yağmur suları niye arabanın aynasından atlayıp cam hizasından yol alıyor. Neredeyse cam açık olsa içeriye dolacak 

-- Hayatım ( eşim diyor) bu arabayı yağmurlu havalarda kullanmayalım. Baksana sol aynadan arkamı göremiyorum. cam iptal oldu ( hız 70-80 silecekler 2nci fasılada çalışıyor otoyolda yağan yağmur sol aynadan görüşü engelliyor)

--Oğlum araba dışardan çok güzelde niye çok bağırıyor bu araba bi derdimi var baktırsana şunun ekzosuna falan. patlak galiaa( babam)

--....

--....

 

ben kendi fikirlerimi  söyledim söyleyeceğim kadar.

 

 

Ama bu arada ilginç bir durum var. Aslında iyiki skoda fabia almışım diyorum.

Bu fabia denen 1.2 alet olmasa idi şimdi nereden bilecektim otomobil konusunda bu kadar bilgiyi. Nerede tecrübe edecktim ki bir otomobilin bir insanı bu kadar rahatsız edeceğini.  Ve belkide bu aracı almamış olsa idim Otomobilin insan hayatına katacaklarını sadece ulaşımla sınırlı olarak biliyor olacaktım. Doldurursun benzinini, ara sıra bakımını yaparsın. Basarsın gider. Basarsın durur. Ara sıra trafik  cezası yersin. arasıra vergisini ödersin arasıra lastiğin patlar vs vs. yoksa başka ne derdi olabilirki. Cidden bilmeyecektim sıradan bir insan olarak. Otomobilin ne gibi sıkıntıları hayatına insanın sokacağını, haberdar bile olamayacaktım...

hattaaa 5000km de daha 1 yaşını doldurmamış bir aracın neden bir başka kullanıcıya satılması için bu kadar ciddi bir arayışta olan insanların halini. Valla hiç bilemeyecektim. O nedenle iyi ki almışım diyorum. Kültürüm arttı.

--
Kullanıcı avatarı
muca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Arl 2008, 01:49

İleti AhmetH » 29 Eyl 2009, 00:03

ya bilmiyorumda  Opel marka araçlardan özelliklede  Opel  vectradan  nasıl tiksindiğimi anlatamam .
 

benzer semptomları  fabia ya karşı sizde de gördüm  o yüzden sizi çok çok iyi anlıyorum..

 

hayırlsı olsun  diyorum,

 

sizin fabia ya yada opel vectra ya karşı benim düşüncelerimiz  diğer kullanıcılar için çok çok önemli  dikkate alınır  yada  alınmaz ama  gerçekten çok kıymetli Smile
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir