Cut off la biraz tasarruf yapalım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Cut off la biraz tasarruf yapalım

İleti saday » 07 Ekm 2009, 17:58

Merhaba arkadaşlar, full enjeksiyonlu araçlarda yakıt ekonomisi yönünden bilmemiz gereken bir konu var.Cut off...


cut off; yokuş aşağı inişlerde 1800 devir den sonra araca gaz vermeden kendi knetik enerjisini kullandırılarak yakıt harcamadan yokuşun sonuna kadar ekonomi yapılmasını sağlayan,kullanımda gerçekten tasarruf ettiren bir özelliktir.

Bunu yol bilgisayarı olan araçlarda anlık tüketim seçeneği açıkken rahatlıkla gözlemlersiniz.

Nasıl rölantide beklerken yada boş viteste rölantide çalışırken anlık tüketim 0,6-0,8 gibi değerlerde gösteriliyorsa cut off devreye girince onda da 0,0 değeri görülüyor.Buda demek oluyorki yakıt harcaması yok denecek kadar az yada hiç yok.....

Ben her fırsatını bulduğumda giderken gazla çıktığım yokuşları inerken cut off yaparak amorte etmeye çalışırım.

Buda benden bilmeyen arkadaşlar için bir yakıt tasarruf yöntemi olsun.

 
 
saday
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Ekm 2009, 18:49

İleti C@GL@R » 07 Ekm 2009, 18:00

iyi güzelde cat off dan kastınız nedir....???????
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti saday » 07 Ekm 2009, 18:03

açıklayalım;cut off enjeksiyonlu araçlarda 1800 devirden sonra araca gaz vermeden motora emilen hava sayesinde motorun çalışmasına devamını sağlayan ve motordaki çalışma enerjisini aracın yürüme organlarına devredip kınetik enerjiyle aracın hareketni devam ettiren bir yakıt kesme sistemidir.

saday
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Ekm 2009, 18:49

İleti C@GL@R » 07 Ekm 2009, 18:05

[quote="saday"]

açıklayalım;cut off enjeksiyonlu araçlarda 1800 devirden sonra araca gaz vermeden motora emilen hava sayesinde motorun çalışmasına devamını sağlayan ve motordaki çalışma enerjisini aracın yürüme organlarına devredip kınetik enerjiyle aracın hareketni devam ettiren bir yakıt kesme sistemidir.

[/QUOTE]

yani aracı yokuşlarda boşa atmamızı mı diyorsunuz veya vitesdemi gitmeliyiz gaz vermeden tam demek istediğiniz analamadım detaylı yazarmısınz
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti saday » 07 Ekm 2009, 18:08

evet aynen öyle diyorum.yokuş aşağı vites boşta iken araç rölantideki değeri yakar,yokuş aşağı inerken vitesi aracın hızına göre en yüksek vitese at,mesela hız 40 ise 3.vitesle 60 ise 4. veya 5. vitesle in yani aracın motorunu en rahat viteste kendi haline inmesini sağla,bak yol bilg. değer ne yazıyor..
saday
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Ekm 2009, 18:49

İleti C@GL@R » 07 Ekm 2009, 18:11

[quote="saday"]evet aynen öyle diyorum.yokuş aşağı vites boşta iken araç rölantideki değeri yakar,yokuş aşağı inerken vitesi aracın hızına göre en yüksek vitese at,mesela hız 40 ise 3.vitesle 60 ise 4. veya 5. vitesle in yani aracın motorunu en rahat viteste kendi haline inmesini sağla,bak yol bilg. değer ne yazıyor..[/QUOTE]

tamam anladım evet bazen yol bilgisayarında dediğiniz değerleri görüyordum fakat bu aklıma gelmemişti ve denememiştim.... yeri geliyor 3,2 yazıyor yeri geliyor 0,8 vs..yazıyordu ama cut offla bir alakası yok sanıyordum bundan sonra o şekilde gideriz artıkThumbs%20Up
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti saday » 07 Ekm 2009, 18:13

bie dene dostum 0.0 yazınca insan keyif alıyor gittiği yoldan bedeva gidiyorsun çok iyi oluyor:)
saday
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Ekm 2009, 18:49

İleti cineration » 07 Ekm 2009, 18:17

yukarıda yazılanlardan benim anladığım yokuş aşağı giderken araç viteste olacak fakat ayağınızı gazdan çekmiş olacaksınız ve motor devri de 1800 den aşağıda olacak
 

Bu arada benim bildiğim kadarı ile cutt off, motorun en yüksek devire ulaştığında kendisini korumaya almak için yakıt kesmesidir.
Ben skoda Fabia almadan önce sanki yollarda hiç Fabia yoktu
Kullanıcı avatarı
cineration
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 489
Kayıt: 25 Nis 2009, 17:47
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001 model Fabia 50KW(68BG)

İleti saday » 07 Ekm 2009, 18:20

hayır yanlış, araç 1800 devir ve yukarısında olmazsa cut off yapmaz,kendini korumaya almak değilde yakıta ihtiyaç duymamak diyelim buna.
senin dediğin devir kesiciye girmek oluyor,6000 devir falan yaparsan araba motoru korumak için gazı otomatik keser senin dediğin o oluyor
saday
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Ekm 2009, 18:49

İleti iceman70 » 07 Ekm 2009, 18:32

tmm biliyorum bu özelliği bende kullanıyorum fakat aklıma şu takılıyor 0.6 gösteriyor rolanti sırasında yokuşta boşa alıp 0.6 yakarak uzun mesefa mi gitmek kagırlı yoksa cut of ile  0.0 değerinde sadece aşağıya kadar inmek mi kagırlı :))
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti C@GL@R » 07 Ekm 2009, 18:40

[quote="iceman70"]tmm biliyorum bu özelliği bende kullanıyorum fakat aklıma şu takılıyor 0.6 gösteriyor rolanti sırasında yokuşta boşa alıp 0.6 yakarak uzun mesefa mi gitmek kagırlı yoksa cut of ile  0.0 değerinde sadece aşağıya kadar inmek mi kagırlı :))[/QUOTE]

ben merkezden boşa bi takıyorum 2.5 km eveimin önüne kadar gidiyorum bedavaSmile böyle durumlarda tabi mantıklı değil ama yokuş sonunda durmaniz gerekiyorsa mantıklı
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti saday » 07 Ekm 2009, 18:41

şöyle düşünün bide boş viteste ani bir fren yapma ihtiyacı olunca ne yapacağız?
vites boşta ikenmi fren daha sağlılklı yoksa vites teykenmi ? bunu bir düşünürsek emniyet herşeyden önce........
saday
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Ekm 2009, 18:49

İleti saday » 07 Ekm 2009, 18:42

[quote="caglarkrbyk"] [quote="iceman70"]tmm biliyorum bu özelliği bende kullanıyorum fakat aklıma şu takılıyor 0.6 gösteriyor rolanti sırasında yokuşta boşa alıp 0.6 yakarak uzun mesefa mi gitmek kagırlı yoksa cut of ile  0.0 değerinde sadece aşağıya kadar inmek mi kagırlı :))[/QUOTE]

ben merkezden boşa bi takıyorum 2.5 km eveimin önüne kadar gidiyorum bedavaSmile böyle durumlarda tabi mantıklı değil ama yokuş sonunda durmaniz gerekiyorsa mantıklı
[/QUOTE]
 hayır bedava olmaz boş viteste 0,6 bile olsa yakarsın, cut off ta 0,0 yani yakmazsın
saday
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Ekm 2009, 18:49

İleti AhmetH » 07 Ekm 2009, 18:51

panik frende zaten refleks olarak debriyaja basılıyor,
 

dolayısı ile motorun çalışması yeterli emniyette sorun yok vites boştaykende panik fren olur
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti C@GL@R » 07 Ekm 2009, 18:51

[quote="saday"]şöyle düşünün bide boş viteste ani bir fren yapma ihtiyacı olunca ne yapacağız?
vites boşta ikenmi fren daha sağlılklı yoksa vites teykenmi ? bunu bir düşünürsek emniyet herşeyden önce........
[/QUOTE]

aracımda abs ve 4 teker disk fren olduktan sonra korkmam...ayrıca boşa taktığım yol çift gidiş gelişli 10 derece eğimli asfatl yol
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti oguz » 07 Ekm 2009, 19:00

hiç bir zaman bayır aşşagı boşa atmadım saday arkadasın dedigi gibi bende vitesde 0.0 la inerim hep. vitesi boşa atmak herzaman risklidir diye bilirim (kendi düşüncem) ve hiç yapmam. ayrıca babamın bi lafı vardır yeni araçla boşta gidilmez der neden der onu ona sormak lazım.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti C@GL@R » 07 Ekm 2009, 19:09

[quote="oguz"]hiç bir zaman bayır aşşagı boşa atmadım saday arkadasın dedigi gibi bende vitesde 0.0 la inerim hep. vitesi boşa atmak herzaman risklidir diye bilirim (kendi düşüncem) ve hiç yapmam. ayrıca babamın bi lafı vardır yeni araçla boşta gidilmez der neden der onu ona sormak lazım.[/QUOTE]

atılacak yer var atılmayacak yer var arkadaşlar heralde şehir içi eğimiz fazla olan bir yerde kimse boşa atıp aşağı sallamaz..dediğim yok bomboz eğimi 10 derece bile yok gittiğiö hız da 40-50
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti fabialife » 07 Ekm 2009, 19:27

cut-of sistemi tüm enjeksiyonlu arabalar için çok güzel. hem yakıt harcamıyor hem de yokuş aşağı  inerken motoru zorlamıyacak bir devirde rahatça iniyorsunuz. yıllardır bunu ben de uyguluyorum.
30 yıldan fazladır araba kullanırım boşa atmak gibi bir alışkanlığım yoktur ve tavsiye de etmem.
birincisi;vites boşta gidildiği zaman şanzuman dişlileri gerektiği gibi yağlanmaz. ikincisi uzun bir yokuşu boşta iniyorsunuz diyelim sıkıştınız; ani gaza basıp sıyrılmanız gerekiyor viteste iseniz araba kaçıncı viteste olursa olsun gaza bastığınızda yokuş aşağı olduğu için motor ivme kazanır ve aniden hareketlenir.
boşta iseniz ya panikle boşta indiğinizi unutur gaza basarsınız motor boşa bağırır ya da vitese takayım derken zaman kaybedersiniz olan olur.
ben bunları bunca yıllık şöföelük deneyimimde çok yaşadım.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir