Cut off la biraz tasarruf yapalım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Cut off la biraz tasarruf yapalım

İleti bybirim42 » 07 Ekm 2009, 20:19

peki bütün enjeksiyonlu arabalarda cut of özelliği varmıdır. yani diğer markalarda da?
 
bybirim42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 32
Kayıt: 27 Oca 2008, 20:42

İleti AhmetH » 07 Ekm 2009, 20:22

[quote="fabialife"]....birincisi;vites boşta gidildiği zaman şanzuman dişlileri gerektiği gibi yağlanmaz. ikincisi uzun .....[/QUOTE]

 

 

Ahmet abi  yazındaki bu kısmı nerden duydun Smile ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ayhani » 07 Ekm 2009, 20:54

[quote="iceman70"]tmm biliyorum bu özelliği bende kullanıyorum fakat aklıma şu takılıyor 0.6 gösteriyor rolanti sırasında yokuşta boşa alıp 0.6 yakarak uzun mesefa mi gitmek kagırlı yoksa cut of ile  0.0 değerinde sadece aşağıya kadar inmek mi kagırlı :))[/QUOTE]

Burada sizin tecrübeniz yolu bilmeniz öne çıkıyor. Sürekli gittiğim yolda hem viteste hemde boşta aynı yokuşu inerim. Eğer boşta daha uzun gidiyorsam tabiki boşa atarım. Yok boşa atmadan aynı yokuşu bitiriyorsam viteste inerim. Bu arada vitesi boşa atmayın diyen arkadaşlar dağdan inerken tabiki boşa atılmaz ama normal bir inişte bence hiçbir sakıncası yok.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti hakanerdogan » 07 Ekm 2009, 21:09

şanzuman yağlanması wash-up, yani vitesteki dişli döndükçe sıçratma şeklinde diye biliyorum, ayrıca boşta iken debriyaja basmayınca ortadaki mil yine dönüyor diye biliyorum dişlilerden hariç, ve yağsız dönüyor sıçrama olmayınca.

emin gibiyim tam değil Smile

ayrıca 1800 devir gibi bir kısıtlama yok, motor nerde momentin yittiğine karar verir tekrar gazlar ise o devirdir bitimi. zorlanmazsa 1000 devire kadar 0.0 yazabilir.


gidiş-gelişli slalomlu bir yolda elbette şarampole uçmamak için boşa atmayız, ama 6-7 km lik yeşil tabelalı yolların tatlı meyillerinde acımam çakarım peygambere. viteste gazı bırakınca araba salmaz, ilerlemez eğim çok değilse. kasar. 2 km 0.0 la gidip geri gaza basarsın, yada 6-7 km 0.4-0.6 arası bi anlıkla gidersin, ki bu çok daha ucuza gelir.


ayrıca fren mevzusuna gelecek olursak, viteste kompresyona binmiş bir aracı frenlemek, bilmediğiniz üzere daha zordur, hem aracın x hızındaki ağırlığına karşı koyarsınız, birde üstüne dönen motoru, içinde kompresyon yapan motoru durdurmaya çalışırsınız, en iyi frenaj, şanzıman motordan ayrı iken yapılandır.


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ayhani » 07 Ekm 2009, 21:21

[quote="hakanerdogan"]

ayrıca 1800 devir gibi bir kısıtlama yok, motor nerde momentin yittiğine karar verir tekrar gazlar ise o devirdir bitimi. zorlanmazsa 1000 devire kadar 0.0 yazabilir.
[/QUOTE]

Octide 1500 devirin altında cut-of yapmıyor. 1.6 mpi motorda
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti AhmetH » 07 Ekm 2009, 21:25

ECU da programlı  overrun cut off  bilgisi   genellememek lazım   ama  2000 devir altı genelde.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hakanerdogan » 07 Ekm 2009, 21:46

bende düzde 1000 devre kadar 0.0 yazıyor. genelleme yapmak yanlışmış.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti mygokhan » 07 Ekm 2009, 23:05

Fabia 1.2 2000 devirde devreden çıkıyor..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti iceman70 » 07 Ekm 2009, 23:21

[quote="fabialife"]cut-of sistemi tüm enjeksiyonlu arabalar için çok güzel. hem yakıt harcamıyor hem de yokuş aşağı  inerken motoru zorlamıyacak bir devirde rahatça iniyorsunuz. yıllardır bunu ben de uyguluyorum.
30 yıldan fazladır araba kullanırım boşa atmak gibi bir alışkanlığım yoktur ve tavsiye de etmem.
birincisi;vites boşta gidildiği zaman şanzuman dişlileri gerektiği gibi yağlanmaz. ikincisi uzun bir yokuşu boşta iniyorsunuz diyelim sıkıştınız; ani gaza basıp sıyrılmanız gerekiyor viteste iseniz araba kaçıncı viteste olursa olsun gaza bastığınızda yokuş aşağı olduğu için motor ivme kazanır ve aniden hareketlenir.
boşta iseniz ya panikle boşta indiğinizi unutur gaza basarsınız motor boşa bağırır ya da vitese takayım derken zaman kaybedersiniz olan olur.
ben bunları bunca yıllık şöföelük deneyimimde çok yaşadım.
[/QUOTE]



 

ağbi tmm haklısın ama vites atma işlemi benim için 0.5 sn ancadır.Ben şunu merak ediyorum dünyada bazı psikolojik hastalar var en az yakıtla uzun mesafe katetmek için denemedikleri yok mesela atıyorum 0'dan 60km çıkıp boşa alıp motoru stop ediyorlar yol boyunca bu işleme dvm ediyorlar.Madem az yakıp masraf kısmak istiyorlar o zaman arızılanacaksa araç hiç denemezler bunu diye düşünüyorum.Ama asla ve asla araç stop edilmez kesinlikle denemeyin ha boşa alırsın o mesela ayrı.Birde hakan en iyi frenleme boşta olan demiş ben bunu her seferinde yaşıyorum araç debriyaja basılı yani boşta iken frene basınca bütün yük frene bindiği için abs çabuk devreye giriyor ve fren mesafesi uzuyor ama viteste iken özelikle kücük vitesler 1-2-3 frenleme yapıldıgında ciddi şekilde fren mesafesi kısalıyor fren+motor freni oldugu için.
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti SEAHAWK » 07 Ekm 2009, 23:50

Hakan'ın cut off'un devreden çıktığı devir konusundaki beyanına katılıyorum. 1.4 TDI'da 1000 devir civarına kadar cut off kullanmak mümkün. Zaten bunu da diğer araçlardaki "göstegede 0.0 yazısının takibi" ile değil, direk kulağınızla anlıyorsunuz.LOL Zira 1.4 TDI'da cut off devredeyken bütün ses seda gidiyor. En ufak bir enjeksiyon başlarsa derhal sesten anlıyorsunuz.Smile


 

Frenleme konusunda ise ben de en azından yaptığım frenlemelerin başarısından motor kompresyonunun dezavantaj değil, avantaj olduğunu düşünüyorum. Yani Hakan'ın teorisini uygulamada doğru bulmuyorum. Test koşullarında denemek lazım aslında.
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti delidolu » 08 Ekm 2009, 01:09

[quote="iceman70"][quote="fabialife"]cut-of sistemi tüm enjeksiyonlu arabalar için çok güzel. hem yakıt harcamıyor hem de yokuş aşağı  inerken motoru zorlamıyacak bir devirde rahatça iniyorsunuz. yıllardır bunu ben de uyguluyorum.
30 yıldan fazladır araba kullanırım boşa atmak gibi bir alışkanlığım yoktur ve tavsiye de etmem.
birincisi;vites boşta gidildiği zaman şanzuman dişlileri gerektiği gibi yağlanmaz. ikincisi uzun bir yokuşu boşta iniyorsunuz diyelim sıkıştınız; ani gaza basıp sıyrılmanız gerekiyor viteste iseniz araba kaçıncı viteste olursa olsun gaza bastığınızda yokuş aşağı olduğu için motor ivme kazanır ve aniden hareketlenir.
boşta iseniz ya panikle boşta indiğinizi unutur gaza basarsınız motor boşa bağırır ya da vitese takayım derken zaman kaybedersiniz olan olur.
ben bunları bunca yıllık şöföelük deneyimimde çok yaşadım.
[/QUOTE]



 

ağbi tmm haklısın ama vites atma işlemi benim için 0.5 sn ancadır.Ben şunu merak ediyorum dünyada bazı psikolojik hastalar var en az yakıtla uzun mesafe katetmek için denemedikleri yok mesela atıyorum 0'dan 60km çıkıp boşa alıp motoru stop ediyorlar yol boyunca bu işleme dvm ediyorlar.Madem az yakıp masraf kısmak istiyorlar o zaman arızılanacaksa araç hiç denemezler bunu diye düşünüyorum.Ama asla ve asla araç stop edilmez kesinlikle denemeyin ha boşa alırsın o mesela ayrı.Birde hakan en iyi frenleme boşta olan demiş ben bunu her seferinde yaşıyorum araç debriyaja basılı yani boşta iken frene basınca bütün yük frene bindiği için abs çabuk devreye giriyor ve fren mesafesi uzuyor ama viteste iken özelikle kücük vitesler 1-2-3 frenleme yapıldıgında ciddi şekilde fren mesafesi kısalıyor fren+motor freni oldugu için.
[/QUOTE]
(1) Peygamber vitesle giderken frene basıldığında ABS de çalışır mı? Bunu ilk defa duyuyorum...
(2) Velevki ABS çalıyor, ABS'nin asıl amacı kızaklamayı önleyerek fren mesafesini küçültmek değil miydi?

Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti hakanerdogan » 08 Ekm 2009, 01:12

[quote="SEAHAWK"]

Frenleme konusunda ise ben de en azından yaptığım frenlemelerin başarısından motor kompresyonunun dezavantaj değil, avantaj olduğunu düşünüyorum. Yani Hakan'ın teorisini uygulamada doğru bulmuyorum. Test koşullarında denemek lazım aslında.
[/QUOTE]

dene, hatta şöle yap, 1.viteste 3000 devir giderken (hani seni tanıdığım için diyorum) fren yap debriyajsız, tabi çok şiddetli olmasın bu frenin farkı anlayabilmen için. bide aynı freni debriyajlı yap.

kasıntıyı hissedersin.

ya hız aynı, X hızda Y eğimde boşta giden aracın durdurulma güçlüğü Z birim olsun, yine aynı şekilde X hızda Y eğimde viteste giden aracın durdurulma güçlüğü yine aynı olmaz mı?  (daha fren yapmadık)

bi boşta o freni ele alalım. bide viteste.


sen fren yapınca, balataların diski-kampanayı sıkıştıracak. tek engel ne? aracın ağırlığı+hızı... balatanın durdurmak isteyerek sürtündüğü şey ne??? boşta ilk temasta X hızında dönen tekerlekler....


viteste düşünelim...


yine X hız araç ağırlığı aynı, frene bastığımızda, tekerler (çekiş tekerleri) boşta değiiill... frene bastım, aracın ağırlığı bindi, sonra şanzımana doğru gidiyoruz, hala dönüyor değil mi? ve motordan gelen dönü şanzımandan katlanarak geçerek tekere tahrik oluyor, sen hem o şanzımanı tutuyon, sonuçta şanzımanında bir ağırlığı var, ayriyetten, ECU'ce mümkün mertebe durmamaya programlı dönen, inip kalkan kranka dizili pistonlar topluluğu var, bu da ciddi bir ağırlık, bunuda durdurmaya çalışıyorsun!



viteste fren yapıp istop etmeye yakın rölantiye çekmenin daha iyi olduğu inanışı bence psikolojiktir, araba boşta daha tehliikeli, şöförce kontrol edilmesi daha zahmetli hâl alan bir makine olduğundan, inanmıyorum kompresyona frenle karşı koymanın sağlıklı olduğuna.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti fabialife » 08 Ekm 2009, 01:34


[quote="bybirim42"]peki bütün enjeksiyonlu arabalarda cut of özelliği varmıdır. yani diğer markalarda da?[/QUOTE]

ecu kontrollü bütün çok noktadan enjeksiyonlarda benzinli araçlarda var olduğunu biliyorum. belki istisnası vardır. dizellerde de olduğu yazılıyor ancak kendi kullandığı dizelde bun aynı özelliği denedim ama fabia gibi tüketim sıfır göstermiyor.

fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti AhmetH » 08 Ekm 2009, 01:40

Panik frende her zaman debriyaj + fren kullanılır hem refleks olarak hemde prosedür bu.


 

frenlerin zorlanması diye birşey söz konusu olamaz  aracınızdaki fren sistemi aracınıza kafa yoran mühendisler tarafından geliştirilmiştir.

 

kaçla giderseniz  gidin debriyaj + fren  yaptığınız  zaman  o fren sisteminin yanana kadar görevini  yapması gerekir.

 

Auto Bild , Auto Show , Oto haber  ve diğerleri gibi dergilerde   ardı ardına  yapılan fren testleri debriyaj + fren ile yapılır.  sistem  ısındığı  halde  aracın fren mesafesindeki değişim irdelenerek yorum yapılır.

 

kimse ani engelde vites düşürmekle uğraşamaz  eğer  uğraşan varsa en az bir tır boyu  daha uzun mesafede duracağını tahmin etmek hiç zor değil.

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti fabialife » 08 Ekm 2009, 01:43

[quote="hakanerdogan"]
bende düzde 1000 devre kadar 0.0 yazıyor. genelleme yapmak yanlışmış.

[/QUOTE]

fabia choicede düzde denemedim ama rampa aşağı motor rolanti devrinin üzerinde iken her vites ve her hızda ( yani 1.000 devirin üzerindeki) cut-of devreye giriyor ve yol bil. tüketim sıfır gösteriyordu.

fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti alpino » 08 Ekm 2009, 01:57

velhasıl kelam yani sözün kısası yokuş aşağı inerken aracınızı motor freninin devrede olacağı bir viteste tutun ve ayağınızı gazdan çekin. bu hareket cut-off u devreye sokar ve tasarruf edersiniz. :) baktın ki devreye girmiyor vitesi küçültürsün olur biter.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti fabialife » 08 Ekm 2009, 01:58

[quote="iceman70"][quote="fabialife"]cut-of sistemi tüm enjeksiyonlu arabalar için çok güzel. hem yakıt harcamıyor hem de yokuş aşağı  inerken motoru zorlamıyacak bir devirde rahatça iniyorsunuz. yıllardır bunu ben de uyguluyorum.
30 yıldan fazladır araba kullanırım boşa atmak gibi bir alışkanlığım yoktur ve tavsiye de etmem.
birincisi;vites boşta gidildiği zaman şanzuman dişlileri gerektiği gibi yağlanmaz. ikincisi uzun bir yokuşu boşta iniyorsunuz diyelim sıkıştınız; ani gaza basıp sıyrılmanız gerekiyor viteste iseniz araba kaçıncı viteste olursa olsun gaza bastığınızda yokuş aşağı olduğu için motor ivme kazanır ve aniden hareketlenir.
boşta iseniz ya panikle boşta indiğinizi unutur gaza basarsınız motor boşa bağırır ya da vitese takayım derken zaman kaybedersiniz olan olur.
ben bunları bunca yıllık şöföelük deneyimimde çok yaşadım.
[/QUOTE]



 

ağbi tmm haklısın ama vites atma işlemi benim için 0.5 sn ancadır.Ben şunu merak ediyorum dünyada bazı psikolojik hastalar var en az yakıtla uzun mesafe katetmek için denemedikleri yok mesela atıyorum 0'dan 60km çıkıp boşa alıp motoru stop ediyorlar yol boyunca bu işleme dvm ediyorlar.Madem az yakıp masraf kısmak istiyorlar o zaman arızılanacaksa araç hiç denemezler bunu diye düşünüyorum.Ama asla ve asla araç stop edilmez kesinlikle denemeyin ha boşa alırsın o mesela ayrı.Birde hakan en iyi frenleme boşta olan demiş ben bunu her seferinde yaşıyorum araç debriyaja basılı yani boşta iken frene basınca bütün yük frene bindiği için abs çabuk devreye giriyor ve fren mesafesi uzuyor ama viteste iken özelikle kücük vitesler 1-2-3 frenleme yapıldıgında ciddi şekilde fren mesafesi kısalıyor fren+motor freni oldugu için.

[/QUOTE]

0.5 saniyede bırak vites atmayı elini bile kıpırdatamazsın, en seri vites değiştirmek en aşağı 3-4 saniye sürer ve bu normal şartlarda. bir de çok zor durumda kalmış ve paniklemiş olduğunu düşün belki o vitesi değiştirme şansın bile olmaz.

sen sen ol ne şeytanı gör ne selavat getir. o araçlarda sen ve karşıdakiler can taşıyor. bırak araba 100 gr. benzin fazla yaksın ama riske girme.

ayrıca hareket halindeki araçta kontak kapatan kişi tek kelime ile GERİ ZEKALIDIR ve İNTİHARDIR özellikle rampa inerken.

motor stop ettiği için kompresyon olmaz ve araç motor freni ortadan kalkar, westinhouse devreden çıktığı içiin fren pedalı şişer ve fren tutmaz, yine direksiyon çok sertleştiği için manevra yeteneği oldukça azalır.

bu işi yapanlar benim birkaç kez şahit olduğum gibi rampayı en kestirme yoldan uçarak inerler.


fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti fabialife » 08 Ekm 2009, 02:00

[quote="fabialife"]
[quote="iceman70"][quote="fabialife"]cut-of sistemi tüm enjeksiyonlu arabalar için çok güzel. hem yakıt harcamıyor hem de yokuş aşağı  inerken motoru zorlamıyacak bir devirde rahatça iniyorsunuz. yıllardır bunu ben de uyguluyorum.
30 yıldan fazladır araba kullanırım boşa atmak gibi bir alışkanlığım yoktur ve tavsiye de etmem.
birincisi;vites boşta gidildiği zaman şanzuman dişlileri gerektiği gibi yağlanmaz. ikincisi uzun bir yokuşu boşta iniyorsunuz diyelim sıkıştınız; ani gaza basıp sıyrılmanız gerekiyor viteste iseniz araba kaçıncı viteste olursa olsun gaza bastığınızda yokuş aşağı olduğu için motor ivme kazanır ve aniden hareketlenir.
boşta iseniz ya panikle boşta indiğinizi unutur gaza basarsınız motor boşa bağırır ya da vitese takayım derken zaman kaybedersiniz olan olur.
ben bunları bunca yıllık şöföelük deneyimimde çok yaşadım.
[/QUOTE]



 

ağbi tmm haklısın ama vites atma işlemi benim için 0.5 sn ancadır.Ben şunu merak ediyorum dünyada bazı psikolojik hastalar var en az yakıtla uzun mesafe katetmek için denemedikleri yok mesela atıyorum 0'dan 60km çıkıp boşa alıp motoru stop ediyorlar yol boyunca bu işleme dvm ediyorlar.Madem az yakıp masraf kısmak istiyorlar o zaman arızılanacaksa araç hiç denemezler bunu diye düşünüyorum.Ama asla ve asla araç stop edilmez kesinlikle denemeyin ha boşa alırsın o mesela ayrı.Birde hakan en iyi frenleme boşta olan demiş ben bunu her seferinde yaşıyorum araç debriyaja basılı yani boşta iken frene basınca bütün yük frene bindiği için abs çabuk devreye giriyor ve fren mesafesi uzuyor ama viteste iken özelikle kücük vitesler 1-2-3 frenleme yapıldıgında ciddi şekilde fren mesafesi kısalıyor fren+motor freni oldugu için.

[/QUOTE]

0.5 saniyede bırak vites atmayı elini bile kıpırdatamazsın, en seri vites değiştirmek en aşağı 3-4 saniye sürer ve bu normal şartlarda. bir de çok zor durumda kalmış ve paniklemiş olduğunu düşün belki o vitesi değiştirme şansın bile olmaz.

sen sen ol ne şeytanı gör ne selavat getir. o araçlarda sen ve karşıdakiler can taşıyor. bırak araba 100 gr. benzin fazla yaksın ama riske girme.

ayrıca hareket halindeki araçta kontak kapatan kişi tek kelime ile GERİ ZEKALIDIR ve İNTİHARDIR özellikle rampa inerken.

motor stop ettiği için kompresyon olmaz ve araç motor freni ortadan kalkar, westinhouse devreden çıktığı içiin fren pedalı şişer ve fren tutmaz, yine direksiyon çok sertleştiği için manevra yeteneği oldukça azalır.

bu işi yapanlar benim birkaç kez şahit olduğum gibi rampayı en kestirme yoldan uçarak inerler.

not: ben içerisinde ailesi ve çocukları varken araçla rampa inerken aracı stop etmeni dışında kontak anahtarını çıkarıp direksiyon kilitlendiği için uçanları da gördüm.

[/QUOTE]
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir