Cut off la biraz tasarruf yapalım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Cut off la biraz tasarruf yapalım

İleti alpino » 08 Ekm 2009, 02:08

[quote="fabialife"]
[quote="iceman70"][quote="fabialife"]cut-of sistemi tüm enjeksiyonlu arabalar için çok güzel. hem yakıt harcamıyor hem de yokuş aşağı  inerken motoru zorlamıyacak bir devirde rahatça iniyorsunuz. yıllardır bunu ben de uyguluyorum.30 yıldan fazladır araba kullanırım boşa atmak gibi bir alışkanlığım yoktur ve tavsiye de etmem.birincisi;vites boşta gidildiği zaman şanzuman dişlileri gerektiği gibi yağlanmaz. ikincisi uzun bir yokuşu boşta iniyorsunuz diyelim sıkıştınız; ani gaza basıp sıyrılmanız gerekiyor viteste iseniz araba kaçıncı viteste olursa olsun gaza bastığınızda yokuş aşağı olduğu için motor ivme kazanır ve aniden hareketlenir.boşta iseniz ya panikle boşta indiğinizi unutur gaza basarsınız motor boşa bağırır ya da vitese takayım derken zaman kaybedersiniz olan olur.ben bunları bunca yıllık şöföelük deneyimimde çok yaşadım.[/QUOTE]




 

ağbi tmm haklısın ama vites atma işlemi benim için 0.5 sn ancadır.Ben şunu merak ediyorum dünyada bazı psikolojik hastalar var en az yakıtla uzun mesafe katetmek için denemedikleri yok mesela atıyorum 0'dan 60km çıkıp boşa alıp motoru stop ediyorlar yol boyunca bu işleme dvm ediyorlar.Madem az yakıp masraf kısmak istiyorlar o zaman arızılanacaksa araç hiç denemezler bunu diye düşünüyorum.Ama asla ve asla araç stop edilmez kesinlikle denemeyin ha boşa alırsın o mesela ayrı.Birde hakan en iyi frenleme boşta olan demiş ben bunu her seferinde yaşıyorum araç debriyaja basılı yani boşta iken frene basınca bütün yük frene bindiği için abs çabuk devreye giriyor ve fren mesafesi uzuyor ama viteste iken özelikle kücük vitesler 1-2-3 frenleme yapıldıgında ciddi şekilde fren mesafesi kısalıyor fren+motor freni oldugu için.

[/QUOTE]

0.5 saniyede bırak vites atmayı elini bile kıpırdatamazsın, en seri vites değiştirmek en aşağı 3-4 saniye sürer ve bu normal şartlarda. bir de çok zor durumda kalmış ve paniklemiş olduğunu düşün belki o vitesi değiştirme şansın bile olmaz.

sen sen ol ne şeytanı gör ne selavat getir. o araçlarda sen ve karşıdakiler can taşıyor. bırak araba 100 gr. benzin fazla yaksın ama riske girme.

ayrıca hareket halindeki araçta kontak kapatan kişi tek kelime ile GERİ ZEKALIDIR ve İNTİHARDIR özellikle rampa inerken.

motor stop ettiği için kompresyon olmaz ve araç motor freni ortadan kalkar, westinhouse devreden çıktığı içiin fren pedalı şişer ve fren tutmaz, yine direksiyon çok sertleştiği için manevra yeteneği oldukça azalır.

bu işi yapanlar benim birkaç kez şahit olduğum gibi rampayı en kestirme yoldan uçarak inerler.

[/QUOTE]


kısmen katılıyorum. bir kere günümüzde abs'si olmayan araçlarda bile servo fren olduğundan kontak kapalıyken fren basıncı diye bir şey kalmıyor. yani fren taş kesiliyor ve kesinlikle tutmuyor. ayrıca abs fren sistemi zaten normal fren sistemine göre çok daha kısa mesafede durmayı sağlayan bir sistem (normal yol şartları dahilinde). abs fren sistemi olmayan bir araç intikal (tehlikeyi gördükten sonra beynin ayağınıza frene basma komutunu verip frene basmaya başlamanız arasında geçen sürede alınan yol) mesafesi hariç araç 52 m de duruyor. abs'li araçlarda ise bu mesafe (octavia için) 38 m.

ama eğer ki siz vitesi 3-4 saniyede (panik olmadan) değiştiriyorsanız zaten sizde bir sorun var demektir. ama panik halinde 3-4 saniye normaldir. yine velhasıl kelam kesinlikle ve kesinlikle araç boş viteste tutulmamalı hareket halinde iken kontak kapatılmamalıdır. motor freni her halükarda sizin dostunuzdur. sadece ve sadece aracınız savrulmaya başladı ise ve aracınızda "abs ve esp yok ise" debriyaj pedalına basarak motor tahriki ve freninden aracı kurtarıp direksiyon hareketleri ile durumu kurtarmanız gerekir.
 
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti fabialife » 08 Ekm 2009, 02:14

[quote="hakanerdogan"]

[quote="SEAHAWK"]

Frenleme konusunda ise ben de en azından yaptığım frenlemelerin başarısından motor kompresyonunun dezavantaj değil, avantaj olduğunu düşünüyorum. Yani Hakan'ın teorisini uygulamada doğru bulmuyorum. Test koşullarında denemek lazım aslında.
[/QUOTE]

dene, hatta şöle yap, 1.viteste 3000 devir giderken (hani seni tanıdığım için diyorum) fren yap debriyajsız, tabi çok şiddetli olmasın bu frenin farkı anlayabilmen için. bide aynı freni debriyajlı yap.

kasıntıyı hissedersin.

ya hız aynı, X hızda Y eğimde boşta giden aracın durdurulma güçlüğü Z birim olsun, yine aynı şekilde X hızda Y eğimde viteste giden aracın durdurulma güçlüğü yine aynı olmaz mı?  (daha fren yapmadık)

bi boşta o freni ele alalım. bide viteste.


sen fren yapınca, balataların diski-kampanayı sıkıştıracak. tek engel ne? aracın ağırlığı+hızı... balatanın durdurmak isteyerek sürtündüğü şey ne??? boşta ilk temasta X hızında dönen tekerlekler....


viteste düşünelim...


yine X hız araç ağırlığı aynı, frene bastığımızda, tekerler (çekiş tekerleri) boşta değiiill... frene bastım, aracın ağırlığı bindi, sonra şanzımana doğru gidiyoruz, hala dönüyor değil mi? ve motordan gelen dönü şanzımandan katlanarak geçerek tekere tahrik oluyor, sen hem o şanzımanı tutuyon, sonuçta şanzımanında bir ağırlığı var, ayriyetten, ECU'ce mümkün mertebe durmamaya programlı dönen, inip kalkan kranka dizili pistonlar topluluğu var, bu da ciddi bir ağırlık, bunuda durdurmaya çalışıyorsun!



viteste fren yapıp istop etmeye yakın rölantiye çekmenin daha iyi olduğu inanışı bence psikolojiktir, araba boşta daha tehliikeli, şöförce kontrol edilmesi daha zahmetli hâl alan bir makine olduğundan, inanmıyorum kompresyona frenle karşı koymanın sağlıklı olduğuna.

[/QUOTE]

hakan frenleme konusunda belki haklısın. yeni lastikler arkayamı , önemi takılır ile bu konu yeni çıktı ve daha önce de forumlarda tartışıldı. bizim eskiden bildiğimiz ve bize öğretilen panik frende  motor komresyonu ters yönde hareket ettiği ve motor devrini düşürmeye çalıştığı için direk frene basmak arabayı daha çabuk durdurur yönünde idi. 

daha doğrusu debriyaj ile frene birlikte basmanın adı bile geçmiyordu. o yüzdendir benim yaştakilere bakarsan % 90 nı sadece frene basar ben de aynı şekilde. eğer senin formüllerle açıkladığın tez doğru olsa bile bunca yıllık alışkanlıktan sonra benim açımdan ikisine birden basmak hem aklıma gelmez, gelse de zaten her şey birbirine karışır ve durum daha kötü olur.

ama doğru her zaman doğrudur ve uygulanmalıdır, alışkanlık edinirken doğrular uygulanırsa sonuçlarda doğru olacaktır. bu neden özellikle yeni araç kullanmaya başlayan ve yaşça genç olan arkadaşlar her zaman doğruyu örnek alsınlar. çükü yanlıştan emsal olmaz.

fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti fabialife » 08 Ekm 2009, 02:19




[quote="SEAHAWK"]

Hakan'ın cut off'un devreden çıktığı devir konusundaki beyanına katılıyorum. 1.4 TDI'da 1000 devir civarına kadar cut off kullanmak mümkün. Zaten bunu da diğer araçlardaki "göstegede 0.0 yazısının takibi" ile değil, direk kulağınızla anlıyorsunuz.LOL Zira 1.4 TDI'da cut off devredeyken bütün ses seda gidiyor. En ufak bir enjeksiyon başlarsa derhal sesten anlıyorsunuz.Smile


 

Frenleme konusunda ise ben de en azından yaptığım frenlemelerin başarısından motor kompresyonunun dezavantaj değil, avantaj olduğunu düşünüyorum. Yani Hakan'ın teorisini uygulamada doğru bulmuyorum. Test koşullarında denemek lazım aslında.

[/QUOTE]

ben de aynı şekilde düşünüyordum ama yine de şüphelerim var. bu ülkede yıllardır akademisyenlerce bile bize sağlık, yiyecek ve bir sürü konuda doğru diye öğrettikleri bir çok şeyin yanlış olduğu tescillenmedi mi.? 

fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti AhmetH » 08 Ekm 2009, 02:21

konu nerden dallanmış anlamadım ama  motor freni  tehlikeli olabilir, umarım  hala panik


frende vites küçültmeyi savunan yoktur.

 

arkadan itiş bir araçta vites düşürürken  shift lock gerçekleşirse güzel  bir şekilde spin atarsınız.

 

servo desteği ortadan kalktığı durumda da frenler tutar  ancak daha sert basmak gereklidir.

 

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hakanerdogan » 08 Ekm 2009, 02:24

yeni bir çok öğretide debriyaj+fren yapın, kompresyonu geçin diyorlar zaten. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti fabialife » 08 Ekm 2009, 02:38

 

 
 




 








fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti fabialife » 08 Ekm 2009, 02:55

[quote="fabialife"]
[quote="alpino"] [quote="fabialife"]
[quote="iceman70"][quote="fabialife"]cut-of sistemi tüm enjeksiyonlu arabalar için çok güzel. hem yakıt harcamıyor hem de yokuş aşağı  inerken motoru zorlamıyacak bir devirde rahatça iniyorsunuz. yıllardır bunu ben de uyguluyorum.30 yıldan fazladır araba kullanırım boşa atmak gibi bir alışkanlığım yoktur ve tavsiye de etmem.birincisi;vites boşta gidildiği zaman şanzuman dişlileri gerektiği gibi yağlanmaz. ikincisi uzun bir yokuşu boşta iniyorsunuz diyelim sıkıştınız; ani gaza basıp sıyrılmanız gerekiyor viteste iseniz araba kaçıncı viteste olursa olsun gaza bastığınızda yokuş aşağı olduğu için motor ivme kazanır ve aniden hareketlenir.boşta iseniz ya panikle boşta indiğinizi unutur gaza basarsınız motor boşa bağırır ya da vitese takayım derken zaman kaybedersiniz olan olur.ben bunları bunca yıllık şöföelük deneyimimde çok yaşadım.[/QUOTE]




 

ağbi tmm haklısın ama vites atma işlemi benim için 0.5 sn ancadır.Ben şunu merak ediyorum dünyada bazı psikolojik hastalar var en az yakıtla uzun mesafe katetmek için denemedikleri yok mesela atıyorum 0'dan 60km çıkıp boşa alıp motoru stop ediyorlar yol boyunca bu işleme dvm ediyorlar.Madem az yakıp masraf kısmak istiyorlar o zaman arızılanacaksa araç hiç denemezler bunu diye düşünüyorum.Ama asla ve asla araç stop edilmez kesinlikle denemeyin ha boşa alırsın o mesela ayrı.Birde hakan en iyi frenleme boşta olan demiş ben bunu her seferinde yaşıyorum araç debriyaja basılı yani boşta iken frene basınca bütün yük frene bindiği için abs çabuk devreye giriyor ve fren mesafesi uzuyor ama viteste iken özelikle kücük vitesler 1-2-3 frenleme yapıldıgında ciddi şekilde fren mesafesi kısalıyor fren+motor freni oldugu için.

[/QUOTE]

0.5 saniyede bırak vites atmayı elini bile kıpırdatamazsın, en seri vites değiştirmek en aşağı 3-4 saniye sürer ve bu normal şartlarda. bir de çok zor durumda kalmış ve paniklemiş olduğunu düşün belki o vitesi değiştirme şansın bile olmaz.

sen sen ol ne şeytanı gör ne selavat getir. o araçlarda sen ve karşıdakiler can taşıyor. bırak araba 100 gr. benzin fazla yaksın ama riske girme.

ayrıca hareket halindeki araçta kontak kapatan kişi tek kelime ile GERİ ZEKALIDIR ve İNTİHARDIR özellikle rampa inerken.

motor stop ettiği için kompresyon olmaz ve araç motor freni ortadan kalkar, westinhouse devreden çıktığı içiin fren pedalı şişer ve fren tutmaz, yine direksiyon çok sertleştiği için manevra yeteneği oldukça azalır.

bu işi yapanlar benim birkaç kez şahit olduğum gibi rampayı en kestirme yoldan uçarak inerler.

[/QUOTE]


kısmen katılıyorum. bir kere günümüzde abs'si olmayan araçlarda bile servo fren olduğundan kontak kapalıyken fren basıncı diye bir şey kalmıyor. yani fren taş kesiliyor ve kesinlikle tutmuyor. ayrıca abs fren sistemi zaten normal fren sistemine göre çok daha kısa mesafede durmayı sağlayan bir sistem (normal yol şartları dahilinde). abs fren sistemi olmayan bir araç intikal (tehlikeyi gördükten sonra beynin ayağınıza frene basma komutunu verip frene basmaya başlamanız arasında geçen sürede alınan yol) mesafesi hariç araç 52 m de duruyor. abs'li araçlarda ise bu mesafe (octavia için) 38 m.

ama eğer ki siz vitesi 3-4 saniyede (panik olmadan) değiştiriyorsanız zaten sizde bir sorun var demektir. ama panik halinde 3-4 saniye normaldir. yine velhasıl kelam kesinlikle ve kesinlikle araç boş viteste tutulmamalı hareket halinde iken kontak kapatılmamalıdır. motor freni her halükarda sizin dostunuzdur. sadece ve sadece aracınız savrulmaya başladı ise ve aracınızda "abs ve esp yok ise" debriyaj pedalına basarak motor tahriki ve freninden aracı kurtarıp direksiyon hareketleri ile durumu kurtarmanız gerekir.[/QUOTE]

ama eğer ki siz vitesi 3-4 saniyede (panik olmadan) değiştiriyorsanız zaten sizde bir sorun var demektir. ama panik halinde 3-4 saniye normaldir. yine velhasıl kelam kesinlikle ve kesinlikle araç boş vit

fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti saday » 08 Ekm 2009, 11:14

Ohooooo arkadaşlar bi cut off konusu açtık konu nerelere gelmiş işin özü günümüz şartlarında yakıttan tasarruf etmekti ama herkes bunu farklı yerlere dayamış bırakın herkes bildiğini yapsın biz bilgiyi verelim,uygulayıp uygulamamak insanların özgür iradesine kalsın
saday
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Ekm 2009, 18:49

İleti iceman70 » 08 Ekm 2009, 12:54

peki sizin için arkadaşlarımla felan giderken video çekcem herkes milleti kendi gibi sanıyor.burda benim olaya dahil edeceğim kısım debriyaja basıp(hatta gerek yok basmaya) vitesi atıp kavratma sürem olacak.Masaüstünü boşalmaya hazır ol diyim pek yakışıklı değilimdir :)) bu arada 4sn sürmesi için vites atmanın heralde kamyon sürmek gerekir.Test şeklinide yazıyım 3. vites ile gidiyorum yokuşa geldim başo atıyorum arkadaşım benim bilmediğim bi zamanda şimdi diyince vitese 3 veya 4 e takcam 1sn den fazla sürerse herkesten özür dileyecem ve hiç bir konuya cevap yazmayacam.

iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti iceman70 » 08 Ekm 2009, 12:58

[quote="delidolu"] [quote="iceman70"][quote="fabialife"]cut-of sistemi tüm enjeksiyonlu arabalar için çok güzel. hem yakıt harcamıyor hem de yokuş aşağı  inerken motoru zorlamıyacak bir devirde rahatça iniyorsunuz. yıllardır bunu ben de uyguluyorum.
30 yıldan fazladır araba kullanırım boşa atmak gibi bir alışkanlığım yoktur ve tavsiye de etmem.
birincisi;vites boşta gidildiği zaman şanzuman dişlileri gerektiği gibi yağlanmaz. ikincisi uzun bir yokuşu boşta iniyorsunuz diyelim sıkıştınız; ani gaza basıp sıyrılmanız gerekiyor viteste iseniz araba kaçıncı viteste olursa olsun gaza bastığınızda yokuş aşağı olduğu için motor ivme kazanır ve aniden hareketlenir.
boşta iseniz ya panikle boşta indiğinizi unutur gaza basarsınız motor boşa bağırır ya da vitese takayım derken zaman kaybedersiniz olan olur.
ben bunları bunca yıllık şöföelük deneyimimde çok yaşadım.
[/QUOTE]



 

ağbi tmm haklısın ama vites atma işlemi benim için 0.5 sn ancadır.Ben şunu merak ediyorum dünyada bazı psikolojik hastalar var en az yakıtla uzun mesafe katetmek için denemedikleri yok mesela atıyorum 0'dan 60km çıkıp boşa alıp motoru stop ediyorlar yol boyunca bu işleme dvm ediyorlar.Madem az yakıp masraf kısmak istiyorlar o zaman arızılanacaksa araç hiç denemezler bunu diye düşünüyorum.Ama asla ve asla araç stop edilmez kesinlikle denemeyin ha boşa alırsın o mesela ayrı.Birde hakan en iyi frenleme boşta olan demiş ben bunu her seferinde yaşıyorum araç debriyaja basılı yani boşta iken frene basınca bütün yük frene bindiği için abs çabuk devreye giriyor ve fren mesafesi uzuyor ama viteste iken özelikle kücük vitesler 1-2-3 frenleme yapıldıgında ciddi şekilde fren mesafesi kısalıyor fren+motor freni oldugu için.
[/QUOTE]
(1) Peygamber vitesle giderken frene basıldığında ABS de çalışır mı? Bunu ilk defa duyuyorum...
(2) Velevki ABS çalıyor, ABS'nin asıl amacı kızaklamayı önleyerek fren mesafesini küçültmek değil miydi?

[/QUOTE]
 

ABS'nin amacı kızaklamayı önleyip kontorülün sizde olmasını sağlıyor.yani direksiyonu çevirdiğinde sağa sola kaçabiliyorsun sadece bu işe yarıyor.basıp basıp bıraktığı için fren mesafesi uzuyor.Ben vitesle iken demedim debriyaja basınca araç boşa çıkıyor bunu herkes biliyordur heralde yazmam bile saçma.Frene basınca araçın lastikleri kızaklama eğilimini daha fazla gösterdiği için abs devreye giriyor.
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti iceman70 » 08 Ekm 2009, 13:03

Herkes beni neden yanlış anlıyor anlamıyorum ben vites kücültün demiyorum vitesli frene yapınca mesafe kısalır diyorum ama bunu en etkin 1-2-3 viteslerinde görürsünüz diyorum.Fren zorlanması olayıda şu motor freni+fren yapınca bütün yük frenlere binmiyor.Ama debriyaj fren yapınca bütün yük frenlerde.atıyorum fabianın frenleri 250hp ise motor freni ile bu güç biraz daha artıyor.yani yapması zor değil kendiniz deneyebilirsiniz.Bilmeden hiç bir konu hakkında yazmam ama bildiğimide sonuna kadar savunurum.O testler sırasında elbette debriyaj fren yapacaklar çünkü orda adamlar sadece frenlerin beygir gücünü görmek istiyorlar

iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti SEAHAWK » 08 Ekm 2009, 14:02

Ben motor kompresyonu konusunda gerçekten de şüpheliyim. Zira Iceman'in de belirttiği gibi basit yavaşlamalarda bile motor kompresyonunun katkısını bariz bir şekilde hissediyorum. Örneğin 2 viteste ayağımı pedala %20 basarak yavaşlarken son metrelerde vitesi boşa aldığımda fren gücüm bariz şekilde azalıyor. Önceden planladığım süre ve mesafede durabilmek için frene %20 değil de, örneğin %30 basmam gerekiyor.


Ayrıca Ahmet'in shift lock korkusu ile karşı çıktığı vites düşürme uygulamasının da teoride mutlaka işe yarayacağını düşünüyorum. Teoride diyorum; çünkü panik frende sırayla vites düşürme işlemini kontrollü bir şekilde yapmak pek mümkün olmasa gerek. Zaten bu yüzden normalde saliseler içinde vites değiştiren tecrübeli şoförlerin acil durumlarda 3-4 saniye gecikme yaşamasından bahsediyoruz.

Ama "teoride" diye bahsettiğim durum gerçekleşebilirse; yani araç yavaşlarken motor devri her -atıyorum- 3000 devre indiğinde bir vites küçültebilirsek, bunun frenlemeye ciddi olarak katkı sağlayacağına inanıyorum. Bu olayı pek çok üst düzey gerçekçilik içeren "simülasyon" olarak tanımlayabileceğimiz oyunlarda denedim ve başarıyla uyguladım. (BMW M3 Challenge, Live for Speed -ki bu işin üstadı budur-) Eğer bu sistemi kullanmazsanız viraj öncesinde bariz şekilde daha erken fren yapmanız gerekiyor. Bu da size saniyeler kaybettiriyor.

=============================================


Öte yandan, bu "motor freni etkisi" olayını kesinlikle (en azından "sırasıyla vites düşürme" kısmını) önermiyorum. Zaten uygulamada gerçekleştirilmesi mümkün değil. Çünkü tehlikeli olayla hep ani gelişir. Bu yüzden "panik fren" diyoruz buna.

Ama şunu şiddetle savunabilirim; negatif eğim varsa, aracın seyredeceği vites, motorun frenlere yardım etmesini sağlayabilecek şekilde seçilmelidir. Kim ne derse desin; ben çok dik rampalarda 3. vites 3500 devirle inerken, 5. viteste indiğimden çok çok daha rahat ve güvenli iniyorum. Zira ayağımın frene dokunması bile gerekmiyor çoğu zaman. (tabii burda 1.4 TDI'ımızın 19.5'lik sıkıştırma oranı da büyük yardımcı)


SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti fabialife » 08 Ekm 2009, 14:10

[quote="iceman70"]

peki sizin için arkadaşlarımla felan giderken video çekcem herkes milleti kendi gibi sanıyor.burda benim olaya dahil edeceğim kısım debriyaja basıp(hatta gerek yok basmaya) vitesi atıp kavratma sürem olacak.Masaüstünü boşalmaya hazır ol diyim pek yakışıklı değilimdir :)) bu arada 4sn sürmesi için vites atmanın heralde kamyon sürmek gerekir.Test şeklinide yazıyım 3. vites ile gidiyorum yokuşa geldim başo atıyorum arkadaşım benim bilmediğim bi zamanda şimdi diyince vitese 3 veya 4 e takcam 1sn den fazla sürerse herkesten özür dileyecem ve hiç bir konuya cevap yazmayacam.

[/QUOTE]

sevgili kardeşim, baştan söyleyeyim polimik yaratmak gibi bir düşüncem yok. ancak ortada eksik anlaşlan bir konu var herhalde. konunun başlangıç noktası rampa aşağı attınız boşa iniyorsunuz, bir müdet sonra şıkıştınız ve vitese atarak arabayı süratlendirip o makastan kurtulup sağ salim kendi şeridinize geçeceksiniz. yani biz bu sürecin tamamını konuşuyoruz.
sadece vitesi yuvasına sokmayı değil. önemli olan o anda karşılaştığınız tehlikeyi salimen atlatmak yoksa vitesi yuvasına sokmak değil.
bu açıklamadan sonra hala ben yaparım diyorsanız, ben her zaman sözlerimin arkasındayım.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti cineration » 08 Ekm 2009, 16:49

Konu cut-off dan  nereye gelmiş maaşallah
Ben skoda Fabia almadan önce sanki yollarda hiç Fabia yoktu
Kullanıcı avatarı
cineration
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 489
Kayıt: 25 Nis 2009, 17:47
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001 model Fabia 50KW(68BG)

İleti muzaffersurmaz » 08 Ekm 2009, 17:32

cutt ofa girip çıktığını nerden anlıyosunuz ya
muzaffersurmaz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 28 Mar 2009, 23:11

İleti iceman70 » 08 Ekm 2009, 19:05

muzaffer kardeş anlık yakıt göstergesine bakarak anlarsın 2 çok hassas biriysen sanki aracı birisi tutmuş gibi olur.
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti hakanerdogan » 08 Ekm 2009, 19:09

silindirlerden gelen patlama sesini ayırt edebilecek bir kulak varsa oradanda teyit edilebilir. salınmış arabanın motoru uğuldarken gaza basınca tekrar yanmanın sesi geri gelir. dizellerde çok belirgin. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti iceman70 » 08 Ekm 2009, 19:09

[quote="SEAHAWK"]Ben motor kompresyonu konusunda gerçekten de şüpheliyim. Zira Iceman'in de belirttiği gibi basit yavaşlamalarda bile motor kompresyonunun katkısını bariz bir şekilde hissediyorum. Örneğin 2 viteste ayağımı pedala %20 basarak yavaşlarken son metrelerde vitesi boşa aldığımda fren gücüm bariz şekilde azalıyor. Önceden planladığım süre ve mesafede durabilmek için frene %20 değil de, örneğin %30 basmam gerekiyor.


Ayrıca Ahmet'in shift lock korkusu ile karşı çıktığı vites düşürme uygulamasının da teoride mutlaka işe yarayacağını düşünüyorum. Teoride diyorum; çünkü panik frende sırayla vites düşürme işlemini kontrollü bir şekilde yapmak pek mümkün olmasa gerek. Zaten bu yüzden normalde saliseler içinde vites değiştiren tecrübeli şoförlerin acil durumlarda 3-4 saniye gecikme yaşamasından bahsediyoruz.

Ama "teoride" diye bahsettiğim durum gerçekleşebilirse; yani araç yavaşlarken motor devri her -atıyorum- 3000 devre indiğinde bir vites küçültebilirsek, bunun frenlemeye ciddi olarak katkı sağlayacağına inanıyorum. Bu olayı pek çok üst düzey gerçekçilik içeren "simülasyon" olarak tanımlayabileceğimiz oyunlarda denedim ve başarıyla uyguladım. (BMW M3 Challenge, Live for Speed -ki bu işin üstadı budur-) Eğer bu sistemi kullanmazsanız viraj öncesinde bariz şekilde daha erken fren yapmanız gerekiyor. Bu da size saniyeler kaybettiriyor.

=============================================


Öte yandan, bu "motor freni etkisi" olayını kesinlikle (en azından "sırasıyla vites düşürme" kısmını) önermiyorum. Zaten uygulamada gerçekleştirilmesi mümkün değil. Çünkü tehlikeli olayla hep ani gelişir. Bu yüzden "panik fren" diyoruz buna.

Ama şunu şiddetle savunabilirim; negatif eğim varsa, aracın seyredeceği vites, motorun frenlere yardım etmesini sağlayabilecek şekilde seçilmelidir. Kim ne derse desin; ben çok dik rampalarda 3. vites 3500 devirle inerken, 5. viteste indiğimden çok çok daha rahat ve güvenli iniyorum. Zira ayağımın frene dokunması bile gerekmiyor çoğu zaman. (tabii burda 1.4 TDI'ımızın 19.5'lik sıkıştırma oranı da büyük yardımcı)


[/QUOTE]


 
Kesinlikle katılıyorum bu konuda size özellikle burada karaman mut-ermenek yolları toroslardan gidiliyor sürekli debiryaj fren yaparsan yarı yolda frenlerinden duman çıkmaya başlar heralde.o vites küçültme olayını ben demedim yanlış anlaşıldım.Zaten panik sırasında frene basmak bile özel bir reflekstir ki vites kücültmeye kalkasın sadece motor freninin kücük viteslerde daha çok hissediyorsun onu dedim.
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir