Cut off la biraz tasarruf yapalım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Cut off la biraz tasarruf yapalım

İleti iceman70 » 08 Ekm 2009, 19:11

[quote="hakanerdogan"]silindirlerden gelen patlama sesini ayırt edebilecek bir kulak varsa oradanda teyit edilebilir. salınmış arabanın motoru uğuldarken gaza basınca tekrar yanmanın sesi geri gelir. dizellerde çok belirgin.  [/QUOTE]
 
hakan sizin dizellerde traktör gibi maşallah LOLbenim motorun çok fazla gelmiyor sesi zaten lastik sesinden gelmeside mümkün değilBig%20smile
 
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti zengin_47 » 14 Ekm 2009, 16:01

Daha önce sorulmuştur ama bu yakıt göstergesi gerçekten doğru hesaplıyor mu? Yani göstergeye güvenip evet arabam 100 km'de şu kadar yakıyor diyebilir miyiz? Elbette en iyi yöntem depoyu fulleyip denemek yine de.   ( 1.2 HTP Fabia )
 

 
Fabia 1.2 HTP
zengin_47
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 27 Eyl 2009, 21:41

İleti fabialife » 14 Ekm 2009, 19:13

[quote="zengin_47"]Daha önce sorulmuştur ama bu yakıt göstergesi gerçekten doğru hesaplıyor mu? Yani göstergeye güvenip evet arabam 100 km'de şu kadar yakıyor diyebilir miyiz? Elbette en iyi yöntem depoyu fulleyip denemek yine de.   ( 1.2 HTP Fabia )
 

 
[/QUOTE]

evet anlık tüketim değerleri  güvenilecek bir değerdir, % 100'e yakın doğrulukta bir değer gösterir.
özellikle fabianın yol bilgisayarı  ve volkswagen gurubu araçların yol bilgisayarları çok hassas ve anında tüketim değeri ve değişimleri veriyor. ben başka markada bu kadar çabuk tepki veren bir yol bilgisayarı görmedim.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti ozi_1988 » 26 Ekm 2009, 23:47

 

arkadasım ole dıosunda benımkınde problem var galıba daha hgaza dokunuyorum dırek 305- 40 lıtre oluyo sonra gazdan cekıyorum dusuyo bıras asılınca gaza 45 50 oluyo anlamadım gıttı

 

[quote="fabialife"] [quote="zengin_47"]Daha önce sorulmuştur ama bu yakıt göstergesi gerçekten doğru hesaplıyor mu? Yani göstergeye güvenip evet arabam 100 km'de şu kadar yakıyor diyebilir miyiz? Elbette en iyi yöntem depoyu fulleyip denemek yine de.   ( 1.2 HTP Fabia )

 

 
[/QUOTE]

evet anlık tüketim değerleri  güvenilecek bir değerdir, % 100'e yakın doğrulukta bir değer gösterir.
özellikle fabianın yol bilgisayarı  ve volkswagen gurubu araçların yol bilgisayarları çok hassas ve anında tüketim değeri ve değişimleri veriyor. ben başka markada bu kadar çabuk tepki veren bir yol bilgisayarı görmedim.
[/QUOTE]
ozi_1988
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 22 Ekm 2009, 02:00

İleti WXW » 27 Ekm 2009, 00:08

bu arada, vitesteyken ayak gazdan çekildikten sonra 0 (sıfır) değerinin okunmasını, arkadaşın BMW sinde denedik. aynı neticeyi verdi.
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti AhmetH » 27 Ekm 2009, 00:37

hepsi verir sistem böyle çalışıyor Smile
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti mayham85 » 27 Ekm 2009, 01:18

[quote="fabialife"]cut-of sistemi tüm enjeksiyonlu arabalar için çok güzel. hem yakıt harcamıyor hem de yokuş aşağı  inerken motoru zorlamıyacak bir devirde rahatça iniyorsunuz. yıllardır bunu ben de uyguluyorum.
30 yıldan fazladır araba kullanırım boşa atmak gibi bir alışkanlığım yoktur ve tavsiye de etmem.
birincisi;vites boşta gidildiği zaman şanzuman dişlileri gerektiği gibi yağlanmaz. ikincisi uzun bir yokuşu boşta iniyorsunuz diyelim sıkıştınız; ani gaza basıp sıyrılmanız gerekiyor viteste iseniz araba kaçıncı viteste olursa olsun gaza bastığınızda yokuş aşağı olduğu için motor ivme kazanır ve aniden hareketlenir.
boşta iseniz ya panikle boşta indiğinizi unutur gaza basarsınız motor boşa bağırır ya da vitese takayım derken zaman kaybedersiniz olan olur.
ben bunları bunca yıllık şöföelük deneyimimde çok yaşadım.
[/QUOTE]
+1985
 

asla boşa atmak gibi bir huyum yoktur. kimseyede önermem.

 

ayrıca cut off için bir devir sınırlaması yok her devirde boğaz kelebeği kapalı olduğu sürece motora yakıt gitmez.
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti mayham85 » 27 Ekm 2009, 01:21

[quote="ozi_1988"]
 

arkadasım ole dıosunda benımkınde problem var galıba daha hgaza dokunuyorum dırek 305- 40 lıtre oluyo sonra gazdan cekıyorum dusuyo bıras asılınca gaza 45 50 oluyo anlamadım gıttı

 

[quote="fabialife"] [quote="zengin_47"]Daha önce sorulmuştur ama bu yakıt göstergesi gerçekten doğru hesaplıyor mu? Yani göstergeye güvenip evet arabam 100 km'de şu kadar yakıyor diyebilir miyiz? Elbette en iyi yöntem depoyu fulleyip denemek yine de.   ( 1.2 HTP Fabia )

 

 
[/QUOTE]

evet anlık tüketim değerleri  güvenilecek bir değerdir, % 100'e yakın doğrulukta bir değer gösterir.
özellikle fabianın yol bilgisayarı  ve volkswagen gurubu araçların yol bilgisayarları çok hassas ve anında tüketim değeri ve değişimleri veriyor. ben başka markada bu kadar çabuk tepki veren bir yol bilgisayarı görmedim.
[/QUOTE] [/QUOTE]


doğru gösteriyor eğer o viteste o devirde ve o hızda giderseniz yakacağı tüketim miktarı odur.

aracı anlk tüketim değerine göre kullanırsanız çok ciddi ekonomi yaparsınız.

bu şekilde 1800 cc 20v seat toledo ile ankaradan eskişehire bir iddia sonucu 4,7 lt/100 km ortalama yakıt tüketerek gittim. bu tamamen cut off olayını düzgün kullanıp ASLA boş vitese atmayıp aracı anlık tüketim verisini tahmini bir değeri geçmeyecek şeklde zihnimde sabitleyerek ve o değeri (hız düşse bile) geçmemeye çalışarak yaptım. herkesede bu tarz sürşü tavsye ederim. aklınıza gelmeyecek menzilleri görebilirsiniz.

 

 
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti mayham85 » 27 Ekm 2009, 01:25

[quote="fabialife"] [quote="iceman70"]

peki sizin için arkadaşlarımla felan giderken video çekcem herkes milleti kendi gibi sanıyor.burda benim olaya dahil edeceğim kısım debriyaja basıp(hatta gerek yok basmaya) vitesi atıp kavratma sürem olacak.Masaüstünü boşalmaya hazır ol diyim pek yakışıklı değilimdir :)) bu arada 4sn sürmesi için vites atmanın heralde kamyon sürmek gerekir.Test şeklinide yazıyım 3. vites ile gidiyorum yokuşa geldim başo atıyorum arkadaşım benim bilmediğim bi zamanda şimdi diyince vitese 3 veya 4 e takcam 1sn den fazla sürerse herkesten özür dileyecem ve hiç bir konuya cevap yazmayacam.

[/QUOTE]

sevgili kardeşim, baştan söyleyeyim polimik yaratmak gibi bir düşüncem yok. ancak ortada eksik anlaşlan bir konu var herhalde. konunun başlangıç noktası rampa aşağı attınız boşa iniyorsunuz, bir müdet sonra şıkıştınız ve vitese atarak arabayı süratlendirip o makastan kurtulup sağ salim kendi şeridinize geçeceksiniz. yani biz bu sürecin tamamını konuşuyoruz.
sadece vitesi yuvasına sokmayı değil. önemli olan o anda karşılaştığınız tehlikeyi salimen atlatmak yoksa vitesi yuvasına sokmak değil.
bu açıklamadan sonra hala ben yaparım diyorsanız, ben her zaman sözlerimin arkasındayım.
[/QUOTE]

bende sizden yanayım. boşa atmak yapılacak en büyük hatadır. hatta bir örnekte benden. yokuş aşağı gidiyorsunuz ani fren yapmanız gerekti. ayak freni bu gibi drumlarda net sonuç vermez çoğunluklada kaza ile sonuçlanır. araç viteste iken motor kompresyonda olacağı için kontrol etmek ve yavaşlatmak çok daha kolay olacakır.
hatta en doğrusu ve profesyonel şöförlerin methdu aracı frenle değil vites küçülterek yavaşlatarak frenlemeyi en sona bırakmaktır. bu şekilde araç daah az yıpranır balatalar daa uzun süre gider hemde çok daha güvenli durursunuz.
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti C@GL@R » 27 Ekm 2009, 08:54

[quote="mayham85"][quote="fabialife"] [quote="iceman70"]

peki sizin için arkadaşlarımla felan giderken video çekcem herkes milleti kendi gibi sanıyor.burda benim olaya dahil edeceğim kısım debriyaja basıp(hatta gerek yok basmaya) vitesi atıp kavratma sürem olacak.Masaüstünü boşalmaya hazır ol diyim pek yakışıklı değilimdir :)) bu arada 4sn sürmesi için vites atmanın heralde kamyon sürmek gerekir.Test şeklinide yazıyım 3. vites ile gidiyorum yokuşa geldim başo atıyorum arkadaşım benim bilmediğim bi zamanda şimdi diyince vitese 3 veya 4 e takcam 1sn den fazla sürerse herkesten özür dileyecem ve hiç bir konuya cevap yazmayacam.

[/QUOTE]

sevgili kardeşim, baştan söyleyeyim polimik yaratmak gibi bir düşüncem yok. ancak ortada eksik anlaşlan bir konu var herhalde. konunun başlangıç noktası rampa aşağı attınız boşa iniyorsunuz, bir müdet sonra şıkıştınız ve vitese atarak arabayı süratlendirip o makastan kurtulup sağ salim kendi şeridinize geçeceksiniz. yani biz bu sürecin tamamını konuşuyoruz.
sadece vitesi yuvasına sokmayı değil. önemli olan o anda karşılaştığınız tehlikeyi salimen atlatmak yoksa vitesi yuvasına sokmak değil.
bu açıklamadan sonra hala ben yaparım diyorsanız, ben her zaman sözlerimin arkasındayım.
[/QUOTE]

bende sizden yanayım. boşa atmak yapılacak en büyük hatadır. hatta bir örnekte benden. yokuş aşağı gidiyorsunuz ani fren yapmanız gerekti. ayak freni bu gibi drumlarda net sonuç vermez çoğunluklada kaza ile sonuçlanır. araç viteste iken motor kompresyonda olacağı için kontrol etmek ve yavaşlatmak çok daha kolay olacakır.
hatta en doğrusu ve profesyonel şöförlerin methdu aracı frenle değil vites küçülterek yavaşlatarak frenlemeyi en sona bırakmaktır. bu şekilde araç daah az yıpranır balatalar daa uzun süre gider hemde çok daha güvenli durursunuz.
[/QUOTE]

bu dediğiniz 1990 larda kaldı araçımda abs ve 4 teker disk olduktan sonra korkmadan boşa takarım ama eski arabam olsa uno s işte bu araçda boşa takmam
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti hakanerdogan » 27 Ekm 2009, 10:54

çok yanlış mantık, derhal kafanızdan silmenizi öneririm. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti fabialife » 27 Ekm 2009, 11:28

[quote="mayham85"][quote="ozi_1988"]
 

arkadasım ole dıosunda benımkınde problem var galıba daha hgaza dokunuyorum dırek 305- 40 lıtre oluyo sonra gazdan cekıyorum dusuyo bıras asılınca gaza 45 50 oluyo anlamadım gıttı

 

[quote="fabialife"] [quote="zengin_47"]Daha önce sorulmuştur ama bu yakıt göstergesi gerçekten doğru hesaplıyor mu? Yani göstergeye güvenip evet arabam 100 km'de şu kadar yakıyor diyebilir miyiz? Elbette en iyi yöntem depoyu fulleyip denemek yine de.   ( 1.2 HTP Fabia )

 

 
[/QUOTE]

evet anlık tüketim değerleri  güvenilecek bir değerdir, % 100'e yakın doğrulukta bir değer gösterir.
özellikle fabianın yol bilgisayarı  ve volkswagen gurubu araçların yol bilgisayarları çok hassas ve anında tüketim değeri ve değişimleri veriyor. ben başka markada bu kadar çabuk tepki veren bir yol bilgisayarı görmedim.
[/QUOTE] [/QUOTE]


doğru gösteriyor eğer o viteste o devirde ve o hızda giderseniz yakacağı tüketim miktarı odur.

aracı anlk tüketim değerine göre kullanırsanız çok ciddi ekonomi yaparsınız.

bu şekilde 1800 cc 20v seat toledo ile ankaradan eskişehire bir iddia sonucu 4,7 lt/100 km ortalama yakıt tüketerek gittim. bu tamamen cut off olayını düzgün kullanıp ASLA boş vitese atmayıp aracı anlık tüketim verisini tahmini bir değeri geçmeyecek şeklde zihnimde sabitleyerek ve o değeri (hız düşse bile) geçmemeye çalışarak yaptım. herkesede bu tarz sürşü tavsye ederim. aklınıza gelmeyecek menzilleri görebilirsiniz.

ben de fabiada biraz sert şekilde kalktığımda yol bigisayarında anlık 99.99 lt.yi yüzlerce defa gördüm ( yol bilgisayarı 2 hane, 2 virgüllü olduğu için gösterebileceği  son değer. 3 haneli olsa belki 150 lt. leri gösterir). ama hemen akabinde 30 lt. lere normal sürüş pozisyonuna geçtiğinizde de o anki normal yakıt değerlerine döner.
her vites değiştirirken gazdan ayağınızı çektiğinizde tüketimin düştüğünü, gaza bastığınızda aynı oranda tüketimin arttığını görebilirsiniz. gözlemlediğiniz değerler normal olup yol bilgisayarının anlık değerleri anında göstermesindendir.
yol bilgisayarı anında tepki verip, anlık değerleri anında gösterdiği içindir ki, skodaların yol bilgisayarı çok hassastır ve tüketim değerlerini anında yansıtır diyoruz. gördüğünüz değerler, aracı aynı sürüş pozisyonunda sürmeye devam ederseniz yakacağınız yakıt değerleridir ve doğrudur.
başka arabaların yol bilgisayarları çoğunlukla gecikmeli olarak olarak tepki verdiği için skodalardaki gibi anlık değerleri görme şanşınız pek olmaz.
şöyle örnek verirsek; fabia ile biraz sert şekilde kalktınız yol bilgisayarı gaza yüklendiğiniz anda 70.lt. gösterdi ve hemen 30 lt. ye ve arkasından 12 lt.ye indi. bu gelişme 3-4 saniye içerisinde oldu. başka bir araba ile aynı şekiilde kalktınız ama onun yol bilgisayarı 3-4 saniye sonra değer vermeye başlamışsa muhtemelen 10-20 lt arasında bir değer olarak görüsünüz
isterseniz özellikle 101 hp arabalarda 1. viteste biraz sert kalkarak deneyin ekranda göreceğiniz anlık tüketim değeri  99 lt dir.

 

 
[/QUOTE]
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti fabialife » 27 Ekm 2009, 11:45

[quote="caglarkrbyk"]
[quote="mayham85"][quote="fabialife"] [quote="iceman70"]

peki sizin için arkadaşlarımla felan giderken video çekcem herkes milleti kendi gibi sanıyor.burda benim olaya dahil edeceğim kısım debriyaja basıp(hatta gerek yok basmaya) vitesi atıp kavratma sürem olacak.Masaüstünü boşalmaya hazır ol diyim pek yakışıklı değilimdir :)) bu arada 4sn sürmesi için vites atmanın heralde kamyon sürmek gerekir.Test şeklinide yazıyım 3. vites ile gidiyorum yokuşa geldim başo atıyorum arkadaşım benim bilmediğim bi zamanda şimdi diyince vitese 3 veya 4 e takcam 1sn den fazla sürerse herkesten özür dileyecem ve hiç bir konuya cevap yazmayacam.

[/QUOTE]

sevgili kardeşim, baştan söyleyeyim polimik yaratmak gibi bir düşüncem yok. ancak ortada eksik anlaşlan bir konu var herhalde. konunun başlangıç noktası rampa aşağı attınız boşa iniyorsunuz, bir müdet sonra şıkıştınız ve vitese atarak arabayı süratlendirip o makastan kurtulup sağ salim kendi şeridinize geçeceksiniz. yani biz bu sürecin tamamını konuşuyoruz.
sadece vitesi yuvasına sokmayı değil. önemli olan o anda karşılaştığınız tehlikeyi salimen atlatmak yoksa vitesi yuvasına sokmak değil.
bu açıklamadan sonra hala ben yaparım diyorsanız, ben her zaman sözlerimin arkasındayım.
[/QUOTE]

bende sizden yanayım. boşa atmak yapılacak en büyük hatadır. hatta bir örnekte benden. yokuş aşağı gidiyorsunuz ani fren yapmanız gerekti. ayak freni bu gibi drumlarda net sonuç vermez çoğunluklada kaza ile sonuçlanır. araç viteste iken motor kompresyonda olacağı için kontrol etmek ve yavaşlatmak çok daha kolay olacakır.
hatta en doğrusu ve profesyonel şöförlerin methdu aracı frenle değil vites küçülterek yavaşlatarak frenlemeyi en sona bırakmaktır. bu şekilde araç daah az yıpranır balatalar daa uzun süre gider hemde çok daha güvenli durursunuz.
[/QUOTE]

bu dediğiniz 1990 larda kaldı araçımda abs ve 4 teker disk olduktan sonra korkmadan boşa takarım ama eski arabam olsa uno s işte bu araçda boşa takmam
[/QUOTE]

hemşerim daha gençsin, bu ülkenin yollarında bu trafik kargaşasında öğreneceğin çok şey var. tıpkı bizim bunca yıllık şöförlük ve tecrübelerimize rağmen her gün bir şeyler yaşayıp öğrenmeye devam ettiğimiz gibi.
fizik kuralları yıllara, yollara, arabanın abs sine frenlerdeki disk sayısına göre değişmez. eğer öyle olmuş olsaydı pahalı lüx arabalar kaza yapmazdı. araç kullanmanın püf noktası fizik kuralllarını akıldan çıkarmamaktır.
bütün kurallar uzun araştırmalar ve deneylerden sonra ortaya çıkar ve çok yüksek oranda doğrudur. zamanla şarrtların değişmesinden ya da teknolojinin gelişmesinden dolayı değiştirilen ya da geliştirilen kurallar olsa da kural kuraldır ve kurallar uymak için konulur.
aracı boşa atmanın; ne yakıt, ne güvenlik ne de başka bir sebeple hiç bir faydası yoktur ve aksine her açıdan sakıncalıdır, ve hiç tavsiye etmem.
trafik kurallarının ve şöförlüğün en önemli kurallarından birisi; YOKUŞU  HANGİ VİTESTE ÇIKTIYSAN İNERKENDE AYNI VİTESİ KULLAN diye yazar trafik kitaplarında.

fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti ozi_1988 » 27 Ekm 2009, 20:31

arkadasım tesekkurler bılgıler ıcın ama her sanıyeyı gostermese daha ıyı zaten ortalamada 10 lt nın altına dusemıyorum bole 50-60 falan olunca ınsanın moralı bozuluyor:)

 

 

[quote="fabialife"] [quote="mayham85"][quote="ozi_1988"]

 

arkadasım ole dıosunda benımkınde problem var galıba daha hgaza dokunuyorum dırek 305- 40 lıtre oluyo sonra gazdan cekıyorum dusuyo bıras asılınca gaza 45 50 oluyo anlamadım gıttı

 

[quote="fabialife"] [quote="zengin_47"]Daha önce sorulmuştur ama bu yakıt göstergesi gerçekten doğru hesaplıyor mu? Yani göstergeye güvenip evet arabam 100 km'de şu kadar yakıyor diyebilir miyiz? Elbette en iyi yöntem depoyu fulleyip denemek yine de.   ( 1.2 HTP Fabia )

 

 
[/QUOTE]

evet anlık tüketim değerleri  güvenilecek bir değerdir, % 100'e yakın doğrulukta bir değer gösterir.
özellikle fabianın yol bilgisayarı  ve volkswagen gurubu araçların yol bilgisayarları çok hassas ve anında tüketim değeri ve değişimleri veriyor. ben başka markada bu kadar çabuk tepki veren bir yol bilgisayarı görmedim.
[/QUOTE] [/QUOTE]


doğru gösteriyor eğer o viteste o devirde ve o hızda giderseniz yakacağı tüketim miktarı odur.

aracı anlk tüketim değerine göre kullanırsanız çok ciddi ekonomi yaparsınız.

bu şekilde 1800 cc 20v seat toledo ile ankaradan eskişehire bir iddia sonucu 4,7 lt/100 km ortalama yakıt tüketerek gittim. bu tamamen cut off olayını düzgün kullanıp ASLA boş vitese atmayıp aracı anlık tüketim verisini tahmini bir değeri geçmeyecek şeklde zihnimde sabitleyerek ve o değeri (hız düşse bile) geçmemeye çalışarak yaptım. herkesede bu tarz sürşü tavsye ederim. aklınıza gelmeyecek menzilleri görebilirsiniz.

ben de fabiada biraz sert şekilde kalktığımda yol bigisayarında anlık 99.99 lt.yi yüzlerce defa gördüm ( yol bilgisayarı 2 hane, 2 virgüllü olduğu için gösterebileceği  son değer. 3 haneli olsa belki 150 lt. leri gösterir). ama hemen akabinde 30 lt. lere normal sürüş pozisyonuna geçtiğinizde de o anki normal yakıt değerlerine döner.
her vites değiştirirken gazdan ayağınızı çektiğinizde tüketimin düştüğünü, gaza bastığınızda aynı oranda tüketimin arttığını görebilirsiniz. gözlemlediğiniz değerler normal olup yol bilgisayarının anlık değerleri anında göstermesindendir.
yol bilgisayarı anında tepki verip, anlık değerleri anında gösterdiği içindir ki, skodaların yol bilgisayarı çok hassastır ve tüketim değerlerini anında yansıtır diyoruz. gördüğünüz değerler, aracı aynı sürüş pozisyonunda sürmeye devam ederseniz yakacağınız yakıt değerleridir ve doğrudur.
başka arabaların yol bilgisayarları çoğunlukla gecikmeli olarak olarak tepki verdiği için skodalardaki gibi anlık değerleri görme şanşınız pek olmaz.
şöyle örnek verirsek; fabia ile biraz sert şekilde kalktınız yol bilgisayarı gaza yüklendiğiniz anda 70.lt. gösterdi ve hemen 30 lt. ye ve arkasından 12 lt.ye indi. bu gelişme 3-4 saniye içerisinde oldu. başka bir araba ile aynı şekiilde kalktınız ama onun yol bilgisayarı 3-4 saniye sonra değer vermeye başlamışsa muhtemelen 10-20 lt arasında bir değer olarak görüsünüz
isterseniz özellikle 101 hp arabalarda 1. viteste biraz sert kalkarak deneyin ekranda göreceğiniz anlık tüketim değeri  99 lt dir.

 

 
[/QUOTE][/QUOTE]
ozi_1988
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 22 Ekm 2009, 02:00

İleti C@GL@R » 27 Ekm 2009, 20:58

[quote="fabialife"]
[quote="caglarkrbyk"]
[quote="mayham85"][quote="fabialife"] [quote="iceman70"]

peki sizin için arkadaşlarımla felan giderken video çekcem herkes milleti kendi gibi sanıyor.burda benim olaya dahil edeceğim kısım debriyaja basıp(hatta gerek yok basmaya) vitesi atıp kavratma sürem olacak.Masaüstünü boşalmaya hazır ol diyim pek yakışıklı değilimdir :)) bu arada 4sn sürmesi için vites atmanın heralde kamyon sürmek gerekir.Test şeklinide yazıyım 3. vites ile gidiyorum yokuşa geldim başo atıyorum arkadaşım benim bilmediğim bi zamanda şimdi diyince vitese 3 veya 4 e takcam 1sn den fazla sürerse herkesten özür dileyecem ve hiç bir konuya cevap yazmayacam.

[/QUOTE]

sevgili kardeşim, baştan söyleyeyim polimik yaratmak gibi bir düşüncem yok. ancak ortada eksik anlaşlan bir konu var herhalde. konunun başlangıç noktası rampa aşağı attınız boşa iniyorsunuz, bir müdet sonra şıkıştınız ve vitese atarak arabayı süratlendirip o makastan kurtulup sağ salim kendi şeridinize geçeceksiniz. yani biz bu sürecin tamamını konuşuyoruz.
sadece vitesi yuvasına sokmayı değil. önemli olan o anda karşılaştığınız tehlikeyi salimen atlatmak yoksa vitesi yuvasına sokmak değil.
bu açıklamadan sonra hala ben yaparım diyorsanız, ben her zaman sözlerimin arkasındayım.
[/QUOTE]

bende sizden yanayım. boşa atmak yapılacak en büyük hatadır. hatta bir örnekte benden. yokuş aşağı gidiyorsunuz ani fren yapmanız gerekti. ayak freni bu gibi drumlarda net sonuç vermez çoğunluklada kaza ile sonuçlanır. araç viteste iken motor kompresyonda olacağı için kontrol etmek ve yavaşlatmak çok daha kolay olacakır.
hatta en doğrusu ve profesyonel şöförlerin methdu aracı frenle değil vites küçülterek yavaşlatarak frenlemeyi en sona bırakmaktır. bu şekilde araç daah az yıpranır balatalar daa uzun süre gider hemde çok daha güvenli durursunuz.
[/QUOTE]

bu dediğiniz 1990 larda kaldı araçımda abs ve 4 teker disk olduktan sonra korkmadan boşa takarım ama eski arabam olsa uno s işte bu araçda boşa takmam
[/QUOTE]

hemşerim daha gençsin, bu ülkenin yollarında bu trafik kargaşasında öğreneceğin çok şey var. tıpkı bizim bunca yıllık şöförlük ve tecrübelerimize rağmen her gün bir şeyler yaşayıp öğrenmeye devam ettiğimiz gibi.
fizik kuralları yıllara, yollara, arabanın abs sine frenlerdeki disk sayısına göre değişmez. eğer öyle olmuş olsaydı pahalı lüx arabalar kaza yapmazdı. araç kullanmanın püf noktası fizik kuralllarını akıldan çıkarmamaktır.
bütün kurallar uzun araştırmalar ve deneylerden sonra ortaya çıkar ve çok yüksek oranda doğrudur. zamanla şarrtların değişmesinden ya da teknolojinin gelişmesinden dolayı değiştirilen ya da geliştirilen kurallar olsa da kural kuraldır ve kurallar uymak için konulur.
aracı boşa atmanın; ne yakıt, ne güvenlik ne de başka bir sebeple hiç bir faydası yoktur ve aksine her açıdan sakıncalıdır, ve hiç tavsiye etmem.
trafik kurallarının ve şöförlüğün en önemli kurallarından birisi; YOKUŞU  HANGİ VİTESTE ÇIKTIYSAN İNERKENDE AYNI VİTESİ KULLAN diye yazar trafik kitaplarında.

[/QUOTE]

haklısınız tabi sizde zaten bu boşa takma konusunda eniştemden bi tokat yemiştim 15 yaşımda arabasını bana vermişti kullan diye yanımdaydı bende boşa taktım pat enseye bi tokat Smile

neyse söylediğim yanlış anlaşıldı ben merkezden evime dönüş yolunda boşa takıyorum bu yolda 5-10 derece eğimli bir yol dönüşte 4 km lik yolun 3 km sini boşta gidiyorum tabiki eğimi fazla olduğu durumlarda hava şartlarına uygun zeminlerde yapıyorum...
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti mayham85 » 27 Ekm 2009, 21:33

[quote="caglarkrbyk"] [quote="mayham85"][quote="fabialife"] [quote="iceman70"]

peki sizin için arkadaşlarımla felan giderken video çekcem herkes milleti kendi gibi sanıyor.burda benim olaya dahil edeceğim kısım debriyaja basıp(hatta gerek yok basmaya) vitesi atıp kavratma sürem olacak.Masaüstünü boşalmaya hazır ol diyim pek yakışıklı değilimdir :)) bu arada 4sn sürmesi için vites atmanın heralde kamyon sürmek gerekir.Test şeklinide yazıyım 3. vites ile gidiyorum yokuşa geldim başo atıyorum arkadaşım benim bilmediğim bi zamanda şimdi diyince vitese 3 veya 4 e takcam 1sn den fazla sürerse herkesten özür dileyecem ve hiç bir konuya cevap yazmayacam.

[/QUOTE]

sevgili kardeşim, baştan söyleyeyim polimik yaratmak gibi bir düşüncem yok. ancak ortada eksik anlaşlan bir konu var herhalde. konunun başlangıç noktası rampa aşağı attınız boşa iniyorsunuz, bir müdet sonra şıkıştınız ve vitese atarak arabayı süratlendirip o makastan kurtulup sağ salim kendi şeridinize geçeceksiniz. yani biz bu sürecin tamamını konuşuyoruz.
sadece vitesi yuvasına sokmayı değil. önemli olan o anda karşılaştığınız tehlikeyi salimen atlatmak yoksa vitesi yuvasına sokmak değil.
bu açıklamadan sonra hala ben yaparım diyorsanız, ben her zaman sözlerimin arkasındayım.
[/QUOTE]

bende sizden yanayım. boşa atmak yapılacak en büyük hatadır. hatta bir örnekte benden. yokuş aşağı gidiyorsunuz ani fren yapmanız gerekti. ayak freni bu gibi drumlarda net sonuç vermez çoğunluklada kaza ile sonuçlanır. araç viteste iken motor kompresyonda olacağı için kontrol etmek ve yavaşlatmak çok daha kolay olacakır.
hatta en doğrusu ve profesyonel şöförlerin methdu aracı frenle değil vites küçülterek yavaşlatarak frenlemeyi en sona bırakmaktır. bu şekilde araç daah az yıpranır balatalar daa uzun süre gider hemde çok daha güvenli durursunuz.
[/QUOTE]

bu dediğiniz 1990 larda kaldı araçımda abs ve 4 teker disk olduktan sonra korkmadan boşa takarım ama eski arabam olsa uno s işte bu araçda boşa takmam
[/QUOTE]

benim eski arcım olan toledodaki güvenlik önlemleri(ki o donanımı halen sunamayan tonla araç var piyasaa) ile fabia nın ytersiz elektronik donanımlar. asla kıyaslanmaz  ama buna rağmen daha 2 ay önce saçma sapan yol yapımları yüzünden gcein 10 unda sertavuldan silifkye inerken birden mucura giip yoldan çıkmk üzere iken DOĞRU VİTES'te olduğu için şuan buradayım ve bunu yazıyorum.

yeni aldığım leonun kitapçığına ESP konusunda şu anlamda bir cümle var. 'ne kadar iyi olursa olsn ESP bile fizik kuralları yenemez aracını bunu bilerek kullan'
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti fabialife » 28 Ekm 2009, 13:08

ClapClapClapClapClapClap[quote="mayham85"][quote="caglarkrbyk"] [quote="mayham85"][quote="fabialife"] [quote="iceman70"]

peki sizin için arkadaşlarımla felan giderken video çekcem herkes milleti kendi gibi sanıyor.burda benim olaya dahil edeceğim kısım debriyaja basıp(hatta gerek yok basmaya) vitesi atıp kavratma sürem olacak.Masaüstünü boşalmaya hazır ol diyim pek yakışıklı değilimdir :)) bu arada 4sn sürmesi için vites atmanın heralde kamyon sürmek gerekir.Test şeklinide yazıyım 3. vites ile gidiyorum yokuşa geldim başo atıyorum arkadaşım benim bilmediğim bi zamanda şimdi diyince vitese 3 veya 4 e takcam 1sn den fazla sürerse herkesten özür dileyecem ve hiç bir konuya cevap yazmayacam.

[/QUOTE]

sevgili kardeşim, baştan söyleyeyim polimik yaratmak gibi bir düşüncem yok. ancak ortada eksik anlaşlan bir konu var herhalde. konunun başlangıç noktası rampa aşağı attınız boşa iniyorsunuz, bir müdet sonra şıkıştınız ve vitese atarak arabayı süratlendirip o makastan kurtulup sağ salim kendi şeridinize geçeceksiniz. yani biz bu sürecin tamamını konuşuyoruz.
sadece vitesi yuvasına sokmayı değil. önemli olan o anda karşılaştığınız tehlikeyi salimen atlatmak yoksa vitesi yuvasına sokmak değil.
bu açıklamadan sonra hala ben yaparım diyorsanız, ben her zaman sözlerimin arkasındayım.
[/QUOTE]

bende sizden yanayım. boşa atmak yapılacak en büyük hatadır. hatta bir örnekte benden. yokuş aşağı gidiyorsunuz ani fren yapmanız gerekti. ayak freni bu gibi drumlarda net sonuç vermez çoğunluklada kaza ile sonuçlanır. araç viteste iken motor kompresyonda olacağı için kontrol etmek ve yavaşlatmak çok daha kolay olacakır.
hatta en doğrusu ve profesyonel şöförlerin methdu aracı frenle değil vites küçülterek yavaşlatarak frenlemeyi en sona bırakmaktır. bu şekilde araç daah az yıpranır balatalar daa uzun süre gider hemde çok daha güvenli durursunuz.
[/QUOTE]

bu dediğiniz 1990 larda kaldı araçımda abs ve 4 teker disk olduktan sonra korkmadan boşa takarım ama eski arabam olsa uno s işte bu araçda boşa takmam
[/QUOTE]

benim eski arcım olan toledodaki güvenlik önlemleri(ki o donanımı halen sunamayan tonla araç var piyasaa) ile fabia nın ytersiz elektronik donanımlar. asla kıyaslanmaz  ama buna rağmen daha 2 ay önce saçma sapan yol yapımları yüzünden gcein 10 unda sertavuldan silifkye inerken birden mucura giip yoldan çıkmk üzere iken DOĞRU VİTES'te olduğu için şuan buradayım ve bunu yazıyorum.

yeni aldığım leonun kitapçığına ESP konusunda şu anlamda bir cümle var. 'ne kadar iyi olursa olsn ESP bile fizik kuralları yenemez aracını bunu bilerek kullan'
[/QUOTE]

ClapClapClap
Clap anlatmak istediğim buydu.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti C@GL@R » 28 Ekm 2009, 13:10

[quote="mayham85"][quote="caglarkrbyk"] [quote="mayham85"][quote="fabialife"] [quote="iceman70"]

peki sizin için arkadaşlarımla felan giderken video çekcem herkes milleti kendi gibi sanıyor.burda benim olaya dahil edeceğim kısım debriyaja basıp(hatta gerek yok basmaya) vitesi atıp kavratma sürem olacak.Masaüstünü boşalmaya hazır ol diyim pek yakışıklı değilimdir :)) bu arada 4sn sürmesi için vites atmanın heralde kamyon sürmek gerekir.Test şeklinide yazıyım 3. vites ile gidiyorum yokuşa geldim başo atıyorum arkadaşım benim bilmediğim bi zamanda şimdi diyince vitese 3 veya 4 e takcam 1sn den fazla sürerse herkesten özür dileyecem ve hiç bir konuya cevap yazmayacam.

[/QUOTE]

sevgili kardeşim, baştan söyleyeyim polimik yaratmak gibi bir düşüncem yok. ancak ortada eksik anlaşlan bir konu var herhalde. konunun başlangıç noktası rampa aşağı attınız boşa iniyorsunuz, bir müdet sonra şıkıştınız ve vitese atarak arabayı süratlendirip o makastan kurtulup sağ salim kendi şeridinize geçeceksiniz. yani biz bu sürecin tamamını konuşuyoruz.
sadece vitesi yuvasına sokmayı değil. önemli olan o anda karşılaştığınız tehlikeyi salimen atlatmak yoksa vitesi yuvasına sokmak değil.
bu açıklamadan sonra hala ben yaparım diyorsanız, ben her zaman sözlerimin arkasındayım.
[/QUOTE]

bende sizden yanayım. boşa atmak yapılacak en büyük hatadır. hatta bir örnekte benden. yokuş aşağı gidiyorsunuz ani fren yapmanız gerekti. ayak freni bu gibi drumlarda net sonuç vermez çoğunluklada kaza ile sonuçlanır. araç viteste iken motor kompresyonda olacağı için kontrol etmek ve yavaşlatmak çok daha kolay olacakır.
hatta en doğrusu ve profesyonel şöförlerin methdu aracı frenle değil vites küçülterek yavaşlatarak frenlemeyi en sona bırakmaktır. bu şekilde araç daah az yıpranır balatalar daa uzun süre gider hemde çok daha güvenli durursunuz.
[/QUOTE]

bu dediğiniz 1990 larda kaldı araçımda abs ve 4 teker disk olduktan sonra korkmadan boşa takarım ama eski arabam olsa uno s işte bu araçda boşa takmam
[/QUOTE]

benim eski arcım olan toledodaki güvenlik önlemleri(ki o donanımı halen sunamayan tonla araç var piyasaa) ile fabia nın ytersiz elektronik donanımlar. asla kıyaslanmaz  ama buna rağmen daha 2 ay önce saçma sapan yol yapımları yüzünden gcein 10 unda sertavuldan silifkye inerken birden mucura giip yoldan çıkmk üzere iken DOĞRU VİTES'te olduğu için şuan buradayım ve bunu yazıyorum.

yeni aldığım leonun kitapçığına ESP konusunda şu anlamda bir cümle var. 'ne kadar iyi olursa olsn ESP bile fizik kuralları yenemez aracını bunu bilerek kullan'
[/QUOTE]

o yol şartlarında zaten en acemisi bile boşta gitmez gitsede çılgınlık olur
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir