cruise control(hız sabitleyici) için ne yapmak ger

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

cruise control(hız sabitleyici) için ne yapmak ger

İleti hans35 » 05 May 2007, 01:29

Maalesef yanlışınız var bilakis hız sabitleyici yakıt tüketimini azaltır bir miktar.
 
hans35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:15

İleti ayee » 22 Şub 2013, 19:14

konu ölmüş ama bu cc işini bende yaptırayım diyorum orjinalini nasıl nereden buluruz.
Kullanıcı avatarı
ayee
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 151
Kayıt: 22 Ekm 2012, 07:43
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda

İleti mustklc » 22 Şub 2013, 23:31

servisten
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti ayee » 22 Şub 2013, 23:37

mustklc yazdı:servisten

tahminen şu zamanda ne kadardır ki acep ?
Kullanıcı avatarı
ayee
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 151
Kayıt: 22 Ekm 2012, 07:43
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda

İleti isnilgiz » 23 Şub 2013, 00:15

Defalarca test ettim, kesinlikle hız sabitleyicide iken daha cok yakiyor.
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti erginbkr » 23 Şub 2013, 00:19

isnilgiz yazdı:Defalarca test ettim, kesinlikle hız sabitleyicide iken daha cok yakiyor.


bende defalarca test ettim benim aracımda hız sabitleyicide az yakıyor...çok yakması anlaşılmaz bir durum olurdu kanımca...çünkü aracın beyni sabitlenmiş hız için minimum yakıt oranını ayarlar ve yakar....sizin ayağınız aracın beyninden daha hassas olamaz bence...(rampa çıkışları hariç...)
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti dursunsahin » 23 Şub 2013, 20:02

erginbkr yazdı:
isnilgiz yazdı:Defalarca test ettim, kesinlikle hız sabitleyicide iken daha cok yakiyor.


bende defalarca test ettim benim aracımda hız sabitleyicide az yakıyor...çok yakması anlaşılmaz bir durum olurdu kanımca...çünkü aracın beyni sabitlenmiş hız için minimum yakıt oranını ayarlar ve yakar....sizin ayağınız aracın beyninden daha hassas olamaz bence...(rampa çıkışları hariç...)


Nasrettin Hocaya adamın birini şikayet etmiş, derdini anlatmış. Hoca: Haklısın, demiş. Şikayet edilen de anlatmış. Hoca ona da: Haklısın, demiş. Hanımı şaşırmış, nasıl ikisi de haklı olur diye. Hoca ona da: Haklısın, demiş.

Aslında bu yorumda söylenenlerin hepsi haklı. :)

Hız sabitleyici taktırdıktan sonra bocaladığımı, paniklediğimi biliyorum.

Sürüş tarzınıza göre, hız sabitleyicinin yakıtta artma ve eksilmeye neden olması da doğal. Benim gibi kırmızı ışıktan ani kalkışı seven, aracı birden 180'e çıkarmayı seven biriyseniz, sabitleyici yakıtı azaltır. Sakin sürücü iseniz, devri hissederek sürüyorsanız artırabilir. Çünkü rampaya gelmeden devrinizi ayarlar, yokuşu az yakıtla çıkarsınız. Hız sabitleyici, yokuşu öngöremediği için yoğun bir çaba harcar yakıt artar.

Alıştıktan sonra hız sabitleyici gayet keyifli.

ÖNEMLİ UYARI:

1. Yağmurlu havalarda, özellikle yağmurun yeni çiselemeye başladığı anlarda kullanmayın.
2. Su birikintilerine girmeyin.

Araç, füze gibi fırlayıp, kontrolü kaybetmenize neden olabilir.

Keyifli, kazasız, sorunsuz sürüşler...
..::Fabia'mı seviyorum::..
..::Fabia'mı seviyorum::..
Kullanıcı avatarı
dursunsahin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 226
Kayıt: 12 Eyl 2007, 11:35
Konum: Giresun
Ad Soyad: Dursun ŞAHİN
Nereden: Giresun
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Ambiente 2006

İleti isnilgiz » 24 Şub 2013, 22:36

erginbkr yazdı:
isnilgiz yazdı:Defalarca test ettim, kesinlikle hız sabitleyicide iken daha cok yakiyor.


bende defalarca test ettim benim aracımda hız sabitleyicide az yakıyor...çok yakması anlaşılmaz bir durum olurdu kanımca...çünkü aracın beyni sabitlenmiş hız için minimum yakıt oranını ayarlar ve yakar....sizin ayağınız aracın beyninden daha hassas olamaz bence...(rampa çıkışları hariç...)



Nasıl test ediyorsunuz bilmiyorum ama defalarca Ankara-Sakarya arası gittim geldim. Söz konusu mesafenin önemli bir kesiminde CC yi kullanmam durumunda OCTİ 1.6 mpi motor için hiç bir zaman 5.8 e düşemiyorum. Ama devamlı kemdim kullanırsam her seferinde bu oranı rahatlıkla tutturabiliyorum. Bana göre zaten teknik olarak böyle uzun mesafelerde CC nin tasarruf sağlaması, sadece uzun yollarda agresif karakterli yani gereksiz birden hızlanan, ani frenler yapan, aracı yanlış viteslerde gereksiz bağırtan tabiri caizse stabil araba kullanamayanlar için geçerli olabilir.
Size sadece şu şekilde bir örnek vereyim: Bir markanın bir modeli yenilendiğinde reklam amaçlı uzun mesafe testi yapılır. Bu yabancı ülkeler için de Türkiye için de geçerlidir. Nitekim Passat, Peugeot gibi araçların yakın zamanda İstanbul-Antalya gibi uzun mesafeler için test edildiğini, aracı mümkün olan en az gazla yormadan en yavaş hızlanmalarla 4 litrelerin altlarına düşürüldüğünü hatırlıyorum ve onlarda CC olmasına rağmen kesinlikle kullanılmadığını biliyorum. Yoksa CC ile inanın o litreleri yakalaması mümkün değildir.

Olayı biraz daha teknik-mantık çerçevesinde açıklarsak, aslında araçların beyni yoktur. Beyinsizdirler diye de diyebiliriz. Aslında o bir merkezi kontrol birimidir (ECU). Kendisine yüklenen kodlarla çalışırlar ve bir takım sensor bilgilerini veri kabul ederek hesaplamalar yaparlar ama sadece ve sadece dijit hesap yaparlar. CC ile 120 yi işaretlerseniz bu hızda kalmak için düzde gaza basar ama minimum tüketmek için gerekli algılamayı yapamaz. ECU, 1 km ötedeki birden ortaya çıkan yokuşu görmez ve dibine gelene kadar aynı ayarda gaza basar araç yokuşun başında boğulma emaresiyle gaza yüklenir. Siz ise bunu önceden gördüğünüz için araç daha yokuşa gelmeden ve yolda iyi kayarken biraz gaza yüklenirsiniz ve orayı ilerde boğulmadan bir solukta çıkarsınız. Buradaki karşılaştırmada boğulma anında verilen gazın yakıt tüketiminden, araç daha iyi akarken verilen rahat gazın yakıt tüketimi daha az olur.
Yine aynı şekilde 1 km ötedeki aşağı yokuşu siz daha iyi görürsünüz ama ECU bunu görmez. Siz gördüğünüz anda araç iyi kayarken gazı bırakırsınız hız fazla düşmeden yokuş aşağı inmeye başlarsınız. Ama ECU ancak inişin dibinde araç hafiflemeye başlayınca gazı kesmeye başlar ki burada ECU insan beyninin algılamasına sahip değildir. Daha bunun gibi bir çok uygulama anlatılabilir. Uzun mesafelerde bu iniş ve yokuş sayısı oldukça fazladır.
Özetle beyinsiz bir makinanın sadece hesap yaparak minimum yakıt tüketimi sağlamaya çalışması karşısında insan beyninin algılama kabiliyeti ilavesiyle yaptığı hesaplama mutlaka üstün gelecektir. Bu anlamda insanın ayak ayarıyla ECU nun gaz ayarı karşılaştırılması yapılması doğru değildir. Aslında ayak ayarını algılama kabiliyeti olan beyin yaparken, CC ile minimum otomatik gaz ayarını sadece dijit hesap yapabilen bir makine yapmaktadır.
Ama şunun kesinlikle unutulmaması gerekir: Agresif kültürlü araç kullanımı karşısında CC elbetteki her zaman üstünlük sağlayacaktır.
Sağlıcakla kalın
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir