2001 68hp araç sahipleri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2001 68hp araç sahipleri

İleti elekci » 15 Ekm 2009, 11:51

bende dilimin döndüğü kadar skodanın merkezine bu maili attım. ingilizcemin cok iyi olmamasından dolayı belki anlatamamışımdır derdimi ama bu konuda yardım edecek arkadaş cıkarsa sevinirim..
 

"

Hi for warranted person;


 


I used to skoda fabia for 2 years and i have some trouble about it. I had contacted with “Yüce oto” which is the Turkeys distributer but i didnt solve my problems with them. I thought contact with you.


As i have, a lot of drivers in Turkey have same trouble about fabia (2001 model, 68 hp,comfort 1.4)


 


Important problem is the  power steering (Wheel).  Another important problem is headlight. It is usually winking and same time a noise comes nearly accumulator like as “cik cik cik” maybe these toruble are related eachother..


As if , all of them are chronic trouble. If there is any person who knows Turkish , i recommend her/his to search about www.skodam.com .


Because of only this reason i and a lot of drivers are thinking sell our cars.


Please take care of us


 


Sincerely;"




mail: info@skoda-info.cz

 
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti agros » 15 Ekm 2009, 18:14

skoda dan şikayetimiz yok ki bizim. telefonlar görüştük arkadaşlarla ve ben derdimi anlattım. yazdığımda harfi harfine şudur.
 

"iyi gunler.
ben 2001 model fabia 1.4mpi comfort 68hp arac sahibiyim. aracı severek cok beğenerek ikinci el olarak satın aldım. ancak aracın kronik bir sorunu olduğunu sonradan öğrendim. bu üretim senesi ve özelliklerdeki tüm fabia ların tamamına yakınının tüm ışıklandırma sisteminde (belkide tüm elektrik tesisatında) dalgalanma (kırpma) oluyor. bu araçlarda bir üretim hatası olduğu kabul edilmiyor mu? servise gidildiği zaman açı sensörünün arızalı olduğu söyleniyor. fakat bu sensörü değiştiripde çözüme ulaşan arkadaş olmamış. sonrasında direksiyon pompasını değiştiren olmuş arkadasından alternatör ve son olarak aküyü değiştiren arkadaşlar(bu işlemleri tek tek sırası ile yapan arkadaşlar var) çözüme ulaşamamışlar. arac elektriğindeki dalgalanmadan dolayı direksiyon sensörü de görevini tam olarak yerine getiremiyor ve dolayısı ile kazaya davetiye çıkarıyor. bu sorunun tam çözümü sizde mevcut mudur? müşteri memnuniyeti ve markanızın imajı göz önünde bulundurularak çözüm önerilerinizi merakla bekliyorum. şu bi gerçek yüce oto olarak çok eksiğiniz var ve bu eksiklikleri gidermekteki aksaklığınız beni skoda markasından soğutmuş bulunmakta. bu benim şahsım adına ilk sikayet girişimim. umarım bir sonuç alırım. tesekkur eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim".

 

konuştuklarımız ise aracınızın ve arkadaşlarınızın arac bilgilerini alalım servis geçmişlerine bakalım dediler. ben de tamam dedim bizim bi forum var orada paylaşırım ya topluca bana aktarırlar bilgileri ben de size aktarırım dedim ya da yönlendiririm dedim. biz araçların servis geçmişlerini araştırırız ona göre bi cözüm yoluna gideriz dediler.

 

2001 model 68hp kullanıcıları toplanıp derdimizi anlatabilirsek ne mutlu bize ama sanırım size atılan bu mail derdimize çözüm bulamayacağımız yolunda ilerliyor. biz bu araçlara ya boyle binecez ya da satıp başkalarının çözmesini bekleyeceğiz. ben aracı bu şekilde satmak istemem sahsen.
Kullanıcı avatarı
agros
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 199
Kayıt: 12 May 2008, 14:21
Nereden: Antalya
Arabanız: 2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort Dual VVT-i

İleti elekci » 16 Ekm 2009, 11:55

bende aracı bu şekilde satmak istemem. alacak kişiyede bunu anlatırsak hiç satamayız bizim elimizde kalır. ben şuanda bu arızaları 300-400 civarı halledebilsem hiç düşünmeden yapar satmaktan vazgeçerim zaten ama bir yerden başlayamıyorum. çünkü kesin çözümü olmayan birşey. hangi servise gidersen git bi ton şey deneyecekler ve her denediği şey için para alacaklar ve sorun yine su yüzüne cıkacak. uğraşmak gerçekten zor. bilmiyorum bakalım ne olacak...
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti TAYFUNTEM » 16 Ekm 2009, 13:41

benım aracımda boyle bır sorun yok ama olmıcak anlamına gelmez bu bıraz sans ışı bence..
TAYFUNTEM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 03 Ekm 2009, 23:34

İleti agros » 16 Ekm 2009, 16:31

arkadaşlar şimdi Evrim bey yine aradı skoda müşteri hizmetlerinden. benim aracında yetkili servis gecmişi olmadığı için aracında 8 senelik arac olmasından mütevellit açı sensörü veya direksiyon arızasını kronik olarak kabul edemiyeceklerini söylediler bende ister istemez kabullendim. cünkü benden önceki iki sahibi yetkili servise gitmemiş. 8 yılda da parçanın vadesinin dolabileceği aşikardır bence. sonucta kul yapısı demekten başka çaremiz yok.
Kullanıcı avatarı
agros
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 199
Kayıt: 12 May 2008, 14:21
Nereden: Antalya
Arabanız: 2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort Dual VVT-i

İleti elekci » 18 Ekm 2009, 10:54

benide aradılar aynı şeyleri bana da söylediler. ilk başta ,toplu bir kayıt olsa birşeyler yapabiliriz demişlerdi ama sonradan "artık 8 yıl geçmiş biraz demeye başaldı" bende fazla ısrar etmedim konunun üzerine ve son olarak " bana kesin çözüm sunarlarsa 300-400 tlyi gözden cıkardıgımı söyledim. kesin çözümü olmadıgı için herkesin servislerden uzak durduğunu anlattım. 
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti elekci » 21 Kas 2009, 12:14

arkadaşlar bu konuyla alakalı herangi bir çözüm bulundumu bilmiyorum ama ben bu arıza çözümünde  attığım ilk adımın sonuçlarını sizlerle paylaşmak istedim. 
 

Hatırlatma;

"Hatırlayanlar olur belki, ben bu arıza nedeniyle yüce otoya gitmiştim. orada ki elektrikçi akünün pozitif kutbundaki kırmızı kabloyu çıkardı ve oksitten erimiş olan kabloyu temizleyip sarmıştı. o zamanlar bu işlem beni bir süre idare etmişti. tam arıza giderildi derken tekrar başladı ve bu sefer hergün her binişimde yapmaya başlamıştı. önceleri çok nadir yapıyordu ve aracı çok etkilemiyordu. her binişimde sürekli yapmaya başladıktan sonra araçta aşırı tekleme başladı. çekiş düşmüştü. ayrıca elektrik ustası şunu belirtmişti ; eğer, göz kırpma yaptığı anda ,akünün yanından ses geliyorsa bilki açı sensörüdür. gerçktende "cik cik" ses geliyordu ve forumdaki bir çok arkadaşta geldiğini söyledi. fakat ben güvenemedim ve açı sensörünü değiştirmedim. çünkü değiştiripte çözemeyen çok kişi vardı. kendimce şu şekilde düşündüm; şasede  bir arıza var ve bu elektriksel olan direksiyon pompasının çalışmasını etkiliyor. yani olaya tersten bakmak istedim."

 

Bugüne gelecek olursak;

 

"ben arızayı bulmak için şu sırayı izleyecektim; oksitlenen akü kablolarını değiştirmek, aküyü değiştirmek, açı sensörünü değiştirmek veya bundan hemen önce servise götürüp göstermek...   Zor uğraşlar sonunda çıkma akü kablolarını buldum. bire bir aynısı olmasada işimi görecek kadardı. taktırdım ve bir anda arabanın herşeyi değişti. göz kırpma geçti çekiş düzeldi, yakıt düzeldi. göz kırpma öyle bir düzeldiki aracı çalıştırmadan önce klimayı, radyoyu ve tüm farları açıp o şekilde yük altında çalıştırıyordum aracı banamısın demiyordu. evet buraya kadar okuyan arkadaşların hemen çıkma akü kablosu bulmayı veya akü kablolarında oksit olup olmadığını bakmaya karar verdiklerini biliyorum ama bu olay 3 gün sürdü.  ve tekrar göz kırpma başladı. haliyle teklemede. fakat öncekine göre bir fark vardı. daha az yapıyordu göz kırpma aynı ilk başladığı zamanlarda ki gibi. bu göz kırpma olayı ilk başlarda nadir oluyor. sonra hissedecek kadar oluyor sonra can sıkacak kadar oluyor. yavaş yavaş artıyor.  ilk evresinde çok zarar vermiyor. hep böyle kalsa ellemem hiç ama önceden yaşadıklarımdan yola cıkarak biliyorum ki birkaçgün veya birkaç ay sonra tekrar eskisi gibi olacak.

Benim aklıma burada 2 şey geldi ya bir yerlerde yine oksit var ve ben göremiyorum veya akü yetersiz geliyor. aklıma gelmedi çıkan akü kabloların fotoğrafını çekmek. görmeniz lazımdı ne hale geldiiğini. açıp aküye baksanız hiç bişey yok gibi gözüküyor ama kabloların üstündeki plastik sanki çakmakla eritilimiş. içindeki kablo kars tel peynirine dönmüş. o kadar kötü haldeydi. haliyle bu aküyede zarar vermiştir diye düşünüyorum. şimdi bugün yarın 60 veya daha yukarı amperde bir akü alacağım boschtan. birkaç günde öyle deneyeceğim. Baktım yine aynı göztepe erya skoda servisine götüreceğim. ve burada yazdıklarımın aynısını onlara anlatacağım. bakalım sonuç ne olacak. ya çözeceğiz yada aracı satmaya adar gideceğiz. vicdanen rahat edebileceğime inansaydım şimdiye ondefa satmıştım aracı.."

 

bu konuda başka arkadaşların yaptığı birşey varsa lütfen paylaşsında bizde aynı şeylerle ya uğraşmayalım yada çözüm bulduysa artık bizde bu dertten kurtulalım...
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti fıratt » 21 Kas 2009, 12:58

genel olarak vardıgım snuç bu aracı kullanan biri olarak 68ler hasta araclar..şanslısan sorun yok ama bir başlarsa arıza bitmek bilmiyor
fıratt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 398
Kayıt: 16 Oca 2008, 19:47
Ad Soyad: fırat
Nereden: Adana
Arabanız: su aracım yok

İleti elekci » 23 Kas 2009, 15:53

arkadaşlar ilginç bişey öğrendim sizlerle paylaşmak istedim.....

Yukarıdaki yazdıklarımın içinde "3gün herşey normal gitti sonra tekrar göz kırpma başladı" demiştim. o göz kırpma başlamadan hemen önce benzin aldım ve otomatik yıkamaya girmiştim. çıktıkdan sonra bunu yapmaya başladı. kendi kendime acaba yıkatma sırasında birşey mi oluyor düşüncesi sardı ama bu seferde dedim "ne alaka kendi kendine evham yapıyorsun olurmu öyle şey"    ama dün bir sitede dolaşırken bu olayın aynısını yaşamış birinin yazısına ulaştım. onunda şikayeti yıkamadan sonra tekleme sorunuydu. benim araçta zaten göz kırpma başlayınca teklemede başlıyordu. sonra bir kaç hafta öncesini hatırladım. bir gün o yıkama yerinden cıktıkdan bir süre sonra aracın sağ ön tarafında paspasın üzerinde su birikintisi vardı. su birikintisinin gelebileceği yerleri yokladım torpidonun altında sünger bir yer var oranın ıslak olduğunu gördüm. polen filtresinin yakınlarıydı.
bu bahsettiğim yazıda bazıları şunları belirtmiş...
eğer aracın camın ön tarfındaki tahliye olukları tıkalıysa içeri su alabileceğini ve bunuda polen filtresi civarından aşağıya indiğini söyledi. hattta polen filtresinide nemlendirdiğini ve içerininde aşırı buharlı olmasına sebebiyet verdiğini söylüyor. 
bunlarıda düşününce aklıma şöyle birşey geldi. bu kablolarımı değiştirmeme neden olan oksitlenme muhtemelen bir yerlerden su almasından kaynaklanıyordu. kabloları değiştirdikden sonra ara sıra yapmasının nedenide bu su kuruduktan sonra eski haline dönmesiydi. eski kablolarda bunu yapamıyordu.  çünkü zaten aşırı oksitlenmişti. şimdide bu konunun üzerine duracağım...
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti cineration » 23 Kas 2009, 16:43

benim arabada tekleme ve içeri su alma yok ama


tahliye olukları nasıl temizleniyormuş bir kontrol edeyim bari...

Ben skoda Fabia almadan önce sanki yollarda hiç Fabia yoktu
Kullanıcı avatarı
cineration
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 489
Kayıt: 25 Nis 2009, 17:47
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001 model Fabia 50KW(68BG)

İleti oguz » 23 Kas 2009, 18:10

yanlıs anlamayın ama bulmaca gibi arkadas yakında sorunu cozecek inşallah. ordan oraya ordan oraya bakalım nerden cıkacak


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti dejavu » 23 Kas 2009, 18:51

Benim araç da 2001 68 hp. Benim araçta ne bi su alma, ne de açı sensörü kaynaklı herhangi bir arıza yok. Ancak aracı ilk çalıştırdığımda farlardaki göz kırpma gerçekten can sıkacak boyutta. Aküdendir diyorum, üstünde durmuyorum ama acaba başka sorunların habercisi olabilir mi ki? Merakım şu, açı sensörünün belirtisi kesinlikle fardaki göz kırpma olabilir mi? farlar göz kırpmıyorsa açı sensörü sağlıklı denebilir mi?

Ha birde tekleme mevzu var. Benim araç lpgli, o yüzden normal görüyorum arasıra teklemeyi. ilk çalıştırdığımda oluyor hep.
dejavu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2008, 11:32

İleti elekci » 24 Kas 2009, 16:50

oğuz ark. dediği gibi çözecem ben bu işi ama  inş. herkesin sorunu aynı yerdendir. yoksa benm çözmem bişeyi değiştirmeyecek.
aküyü değiştirme mevzusuna gelince bende önce şu su alma olayını çözeyim sonra değiştirecem. şimdilik ikinci plana attım ben onu. 
ayrıca su almıyor demeyin arkadaşlar geçtiğimiz ,şiddetli yağmurların yağdığı, hafta keşfettim. illaki bunu öğrenmek için o kadar ıslanması gerekmiyor aracın. aktığı yer torpidonun altında ve biraz arka tarafa düşen sünger yer. daha dogrusu torpidonun altındaki plastik aksama akıyordur oradan da arkaya gidiyordur. sizin ki çok fazla değildir ve su aşağı gelmeden sünger tarafından emiliyordur.
göz kırpma olayının oksit ve benzeri nedenlerden dolayı aracın ani yük çekiminden kaynaklandığına kanaat getirdim ben. çünkü kablolar değiştikten sonra gözle görülür bir düzelme oldu ve aracı ilk yıkmamda eskiye döndü. ve o günden sonra havalar güzel gidiyor bende aracı yıkamıyorum tekrar azalmaya başladı.   bu su alma olayı çözersek eğer tekrar aracı yıkamaya sokacağım veyahu kendim yıkayacağım ve birde o şekilde bakacağım. eğer  kendim yıkadığımda sorun oluşmaz ise bir daha otomatik yıkamaya sokmam aracı.

son olarakta şunu söyleyim bir kaç ustanın dediği şeyde alternatörün bakımını yaptır. jugını değiştir falan dedi. aküyü yeteri kadar beslemiyordur dedi. bu işlemden sonra ona geçeceğim. ben buradan sürekli bilgilendireceğim sizleri. ne zaman çözülürse onu tavsiye edeceğim size.:D
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti ZEYREK » 25 Kas 2009, 00:44

ELEKÇİ,BUNCA EMEK SARF ETMENE HAYRAN KALDIM Clap BİR CİNAYET ÜZERİNDE UFAK BİR DELİL ARAYAN VE İŞİNİ CİDDİ YAPAN DEDEKTİF GİBİSİN.VALLAHİ POLİSİYE ROMAN OKUR GİBİ OKUDUMTongue  BU SORUNU ÇÖZERSEN YÜZLERCE KİŞİNİN HAYIR DUASINI ALACAKSIN HERALDE.ALLAH KOLAYLIK VERSİN.DURMAK YOK! YOLA DEVAMMM! BAŞARILARRR....
ZEYREK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Eyl 2009, 12:42

İleti elekci » 25 Kas 2009, 10:51

saol dostum. inşallah diyoruz. ama kullandığımız aracın adı fabia.  az paraya bizlere sunduğu özelliklere nasıl hayran kalıyorsak ve arabayı aldıktan sonra uzun bir süre aracı tanımakla geçiyorsa  verdiği arızayı tespit etmekte aynı buna benziyor. herkes aynı sorunu yaşayabiliyor ama herkesin çözümü aynı olmayabiliyor.  aracın dün klasik bakımını yaptırdım.
filtreler değişti,yağ değişti, yağ değişmeden önce motor temizleyici atıldı içine. suyunu değiştirmeden önce radyatör temizleyici atıldı. bujiler 3 tırnaklıydı orjinal tek tırnaklı bujiye çevirdim. bugün yağ katkısı koyacağım araca. enjektörler temizlendi. bugün tahliye kanallarına bakılacak. uzun bir sürede aracı yıkamayağım. dua edeyimde yağmurda görmesin araç.  bayram sonrasına kadar kullanacağım. eğer göz kırpma devam ederse açı sensörünü hemen değiştireceğim. hala devam ederse ustanın dediği gibi 74ah lik bir aküyü takıp deneyeceğim. yine devam ederse alternatörün revizyonunu yaptıracağım. yine devam ederse sizlere elveda diyeceğim:) satacağım ben bu aracı en sonunda...
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti elekci » 01 Arl 2009, 12:27

sıra geldi direksiyon sensörünü değiştirmeye.....
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti agros » 01 Arl 2009, 13:53

bir de onu değiştir bakalım arkadaşım. bakalım ne olacak. valla merakla bekliyorum. sensörle problem biterse bende değiştirecem...!
Kullanıcı avatarı
agros
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 199
Kayıt: 12 May 2008, 14:21
Nereden: Antalya
Arabanız: 2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort Dual VVT-i

İleti elekci » 01 Arl 2009, 14:08

sensörü değiştiripte problemi çözülmeyen cok kişi var. geçen sene bu konu tartışılırken pompayı bile değiştirdiğini söyleyenler vardı... ama bellimi olur belkide düzelir.  
o zamanda düzelmezse 74ah bir aküyü deneyecem o da olmadı alternatörün revizyonu yapılacak. olmazsa daha fazla uğraşmam....
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir