2008 1,4 TDI GİTMİYOR.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2008 1,4 TDI GİTMİYOR.

İleti ARD » 30 Ekm 2009, 14:00

MERHABA ARKADAŞLAR
 

İLK DEFA ÜÇ SİLİNDİRLİ BİR ARAÇ KULLANIYORUM ACABA HEPSİMİ BÖYLE YADA BANAMI OYLE GELIYOR.

 

ARKADAŞLAR ARAÇ OZELLIKLE SOLLAMALARDA TIKANIP KALIYOZ.YANİ SOYLE DUŞUNUN TAM SOLLAMA YAPIYONUZ ARAÇ BİR YERE GELİYOR VE TIKANIYOR GIBI OLUYOR GERÇİ BEN KULLANA KULLANA ALIŞTIM AMA ILK OTURAN ICIN COK GARIP GELIYOR.SERVİSE SORDUM NORMAL DİYOR AMA BANA HIC NORMAL GELMIYOR BU KONUYLA İLGİLİ SORUN YAŞAYAN VARMI YADA ÇÖZÜMÜ NEDİR?.

 

TEŞEKKURLER

 
 
ARD
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Ekm 2009, 12:15

İleti iceman70 » 30 Ekm 2009, 14:15

aslında dizel olduğu için torku yüksek olması lazım ivmelenmesi iyi olması lazım ama bilemiyorum.benim fabide araçta 4-5 kişi varken 90km ile giderken sollama yaparken yavaş kalıyor ama yinede 1.4 motor için güzel performansı var
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti gokturk » 30 Ekm 2009, 14:21

tdi da tıkanma gibi bir sıkıntı olmaması lazım. 2200 devir civarında turbo devreye girer çok iyi çekiş sağlar aynı beygir gücündeki benzinli araca göre torku çok yüksektir(yokuş tırmanırken farkı hissedersiniz). Yalnız 3000 devirden sonra pek gitmez. 2200 - 3000 devir aralığında kullanırsanız verimli bir kullanım sağlamış olursunuz.  
gokturk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Haz 2009, 02:14

İleti mbarman » 30 Ekm 2009, 14:58

öncelikle 70hp mi 75 mi 80 mi. ikincisi diesel fabialarda verimli kullanım 1950-3600d/d arası. bu devir aralığında sizi üzmemesi gerekir. şahsen bir tdi kullanıcısı olarak aracımdan aldığım keyfi bir çok markadan alamadım
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti hakanerdogan » 30 Ekm 2009, 15:02

2250 d/d ve üzerinde kullanın 5. viteste 2000 de yemez. hatta 2500 çok rahattır.

en güçlü devri 3500 dür.


zaten bi yerde tıkanıyor demişsiniz demek ki önce hızlanıp sonra bitiyor, devir saatini 4500 e dayayınca tıkanır en son başka olmaz pek. yüksek viteste zorla asılıyor olabilirsiniz.


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 31 Ekm 2009, 01:01

aracınız 70 bg ise normaldir.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti iceman70 » 31 Ekm 2009, 14:38

ya zaten sizin dizeller 5000 devir olmalı.Zaten turbolar genelde 2500 civarı verim sağlamaya başlarlar ve o devirde çok güzel tork elde edersiniz.bizim atmosferik motorlar ise ne kadar çok devir o kadar çok hava olduğu için daha yüksek devirlerde tork üretirler.o yüzdende şehir içinde kullanım için bana göre en ideal dizeldir.4500 devir civarında tıkanmasıda normal dizel için.benzinli olsaydı 4400 devirde maksimum torku verdiği için anormal olabilirdi

iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti ARD » 01 Kas 2009, 01:55

dogru soyluyorsun ama bu devir aralıgı cok kısıtlamalı degilmi?.Bende daha once 206 hdı vardı ben ona yavaş dıyordum ama bu ondan daha yavaş kalıyor..
ARD
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Ekm 2009, 12:15

İleti ARD » 01 Kas 2009, 01:56

araç 70 hp ama 3 silindir olmasındamıdır acaba?.
ARD
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Ekm 2009, 12:15

İleti ARD » 01 Kas 2009, 02:00

3000 devri 4000 devir arası düşünü aracı nekadar bagırtabılırsınız kı ıkıncı vıtese atıp sollama yapıyorsunuz ve araç aynen bir yere gelıyor tıkanıyor ve ordan sonra sankı boşta gaza basıyormuşsunuz gıbı oluyor ve 3 vitese atmasam araca gaz yedırıp sollamayı tamamlıyamacagım bilmem tam anlata bildimmi ama ben sadece bu olayın 3 silindirli bir araç oluşuna baglıyom ama diger arkadaşlar ne duşunur bilmem?..
ARD
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Ekm 2009, 12:15

İleti iceman70 » 01 Kas 2009, 02:06

belki sorunu vardır bilemeyecem hiç kullanmadım dizel fabia.Enjektörlerden felan kaynaklanıyor olabilir mi ki veya daha değişik bir sorun belkide hiç sorunu yoktur
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti ARD » 01 Kas 2009, 02:11

daha yeni servise götürdüm teste cıktık normal dedıler işte sorun da burda nasıl normal olur dıyom servisteki arkadaşa bişey diyemiyor bana ya abicim olayı tekrar tekrar anlatmayımda bu araçtan kullanan bir cok kişi var acaba herkestede oylemi buna bir çözüm yokmudur?
ARD
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Ekm 2009, 12:15

İleti repkin » 01 Kas 2009, 02:27

Bir yere kadar gelip tıkanıyor olması tam olarak nasıl gerçekleşiyor? Gaza basmanıza rağmen aracın devri mi yükselmiyor? Eğer öyleyse devri kaçtan sonra yükselmiyor? 6.000 devirden sonra araç kendini korumaya alması lazım diye biliyorum, ama siz 3-4bin devirlerden bahsediyorsunuz. Birde bu araçların gaz pedalında bir önlem var diye biliyorum, elektrikli gaz pedalı herhalde bunlarınki, köklesende karşılayabileceği kadarını kabul ediyor, belki bu aksamda bir sorun vardır, garanti devam ediyorken servise gitmek iyi olur.

 

Bende 80 beygir olanı var aynı aracın, herhangi bir tıkanma olmuyor araçta, zaten 3000 devirden sonra araç vites değiştirmeyi ister, daha üstünü zorlarsanız yakıttan zararlı çıkarsınız. Bir ara bakımdan önce 1. viteste gazı köklediğimde gaz pedalı tırrrr ediyor gazı hemen almıyordu. Bilmiyorum söylediklerimin sizinle alakası ne kadar vardır...
repkin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Ekm 2009, 21:02

İleti hakanerdogan » 01 Kas 2009, 03:07

yoook, şimdi işin rengi değişir... 3 silindir deyip durdunuz... hatta uyuz 1.4 HDI lara kadar indirgediniz. bi inceleyin derim.


http://www.dailymotion.com/video/x8mghx ... 0-kph_auto


hızlanması az çok bu şekildedir (video benim, yol düzlüktür genel hatları ile, hatta 5.vitese atarken rampaya sardı)

siz 4500 e kadar yatırıp, dahada beklerseniz kesici devreye girer ve keser. o dediğiniz boşta gaza basıyormuş hissi yaratır. yığılır araba.

devrinizi 2500 de tutmaya çalışın, hem canlılığı korur hemde yürür makineniz. 70 hp olsa bile abarttığınız kadar yoktur. 3750 devir civarını kendinize max. devir olarak belirleyip, 4000 e değdirmeden seri bi şekilde bi üst vitese geçerseniz ivme kaybınızı minimize edersiniz.

gazı yere koyup beklemeyiniz 2 de falan, 4000 e değmeden 3 leyin, bunlar 2.0 litre makineler değil 2 de 40 km/s den alıp 100 km/s ye fırlatsın....


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AV-2006 » 01 Kas 2009, 15:12

Demek ki bu araçlar sahibine göre değişiyor.At misali..Mesela benim araçta bu güne kadar hiç tıkanmadı.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti mbarman » 01 Kas 2009, 21:43

valla 207 ile falan kıyaslanamaz motor performansı. hakanında dediği gibi normal kullanım için alt devir 2000 üst devir 3500 makas ve ani sollama için üst devir 4000 civarı olmalı. at sahibine göre koşarmış. kullanım tarzınızı gözden geçirmekte fayda var.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti lazianke » 02 Kas 2009, 00:27

[quote="ARD"]araç 70 hp ama 3 silindir olmasındamıdır acaba?.[/QUOTE]
tdi fabiaların hepsi 3 silindir ama 75-80 bg ile 70 bg arasında bariz tork farkı var. ağabeyimde 70 bg lik polo tdi vardı. benim fabişin yanında kağnı gibiydi...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti levent06 » 02 Kas 2009, 17:27

hocam araba 2000 ile 4000 devir arasında haykırır ,kükrer, koltuğa yapıştırır adamı nasıl gitmiyo o araba devirli kullandığından eminmisin bendekide 70 bg lik ama öyle sorunlar yaşamadım gayet memnunum arabanın performansından.155 tork ile 195 tork arasında abartıldığı gibi bir fark olduğunu zannetmiyorum dediğim gibi tahminim devirsiz kullanmaktan olabilir hocam...

Kullanıcı avatarı
levent06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 08 Ekm 2007, 15:55
Ad Soyad: levent
Nereden: Ankara
Arabanız: GOLF 6 2011 1,6 MPI

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir