acil yardım!!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

acil yardım!!

İleti hakan07 » 15 Kas 2009, 22:16

ya arkadaşlar benim araç 1 buçuk gün durduğu zaman çalışmıyo mesela gece 12 de eve geliyorum sabah 8 de 9 da basıyo ama öğlen 2-3 olduumu marş basmıyo akü boşalmış oluyo baktırdım kaçak yok neden olur ki o 2 tane xenon 1800 w subwoofer 4 mid takımı anfi xetec dtm 600 cihaz bağlı bunları kaldırmıyomu acaba akü 62 lik akü var ben çözemedim ki navigasyon anteniyle tv anteni teybi kapatsamda ışıkları yanıyo omu çekiyo acaba elektronikciye gösterdim teyp kapalıyken çalışmaz onlar dedi bi yardım edim aküyümü büyütsem?
 
Kullanıcı avatarı
hakan07
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Haz 2009, 15:59

İleti serdar5306 » 15 Kas 2009, 22:20

akün kaç yıllık ömrü bitiyor olmasın
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti hakanerdogan » 15 Kas 2009, 22:24

alternatör şarj etmiyordur. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakan07 » 15 Kas 2009, 22:24

akü yeni garantili ,götürdüm garantiye bi sorun yok ölçtü biçti sorun yok diyo meselede bu zaten eski olsa değiştiriyim ama yeni
Kullanıcı avatarı
hakan07
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Haz 2009, 15:59

İleti hakan07 » 15 Kas 2009, 22:25

şöle bi çalıstırayım 5 dakka kendine geliyo ama altanetör ne oluyo
Kullanıcı avatarı
hakan07
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Haz 2009, 15:59

İleti hakanerdogan » 15 Kas 2009, 22:44

aküyü şarj eder, motor döndükça bağlı kayışı onu döndürür, elektrik üretir, aküyü şarj eder. o olmazsa akünüz hemen biter. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ufuk05 » 15 Kas 2009, 22:45

Akün şarj olmuyor gibi geldi.Tetiklemeyi direkt bağlamış olsanda çalışmayan anfilerin aküyü bitireceğini sanmam.Buyuk bi ihtimal şarj sorunun var


ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti hakan07 » 15 Kas 2009, 22:47

[quote="hakanerdogan"]aküyü şarj eder, motor döndükça bağlı kayışı onu döndürür, elektrik üretir, aküyü şarj eder. o olmazsa akünüz hemen biter.  [/QUOTE]

işte sorun hemen bitmemesi 5 dakka çalıştırayım kendine geliyo
Kullanıcı avatarı
hakan07
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Haz 2009, 15:59

İleti C@GL@R » 15 Kas 2009, 22:53

bu dediklerinize göre ben sorunu sadece aküde buluyorum akünüzün ya ömrü doldu yada bir yerde bi kaçak var aküyü harcayan..alternatör şarj etmese aküyü hiç dolduramaz zatenakünüz kaç yıllık
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti hakan07 » 15 Kas 2009, 22:54

banada öle geliyo kaçak var başka altarnatifi yok ama acaba garantisine götürdüm adam ayakmı yaptı bana kacak yok aku saglam flaan dıye başka yere göstereyim ben kaçak varmı diye
Kullanıcı avatarı
hakan07
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Haz 2009, 15:59

İleti C@GL@R » 15 Kas 2009, 23:09

başka bi elektrikçiye götür akünün ömrünün dolup dolmadığını veya kaçak sonucu bittiğini anlarlar bi gün de kendin dene gece akünün başını söküp sabah takarsın bakarsın yine çalışmaz ise akünün ömrü doldu çalışırsa bilki kaçak var..havalar sogudukça daha da zorlanacaksın 3-4 saat beklese bile biter akü yine..

NOT: akünün kutup başının çıkarılmazı pek önerilmezSmile
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti hakan07 » 16 Kas 2009, 01:07

ne gibi bi zararı olur ki
Kullanıcı avatarı
hakan07
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Haz 2009, 15:59

İleti ozanakif » 16 Kas 2009, 01:14

   Herkese iyi akşamlar.Kutupbaşı çıkarılması gerçektende önerilmez ama kaçak kontrolü  için çıkarılması gerekir.- kutupbaşını çıkar sinyal ampulu vb. bir ampulun bir ucunu söktüğün - kablosuna diğer ucunuda - kutupbaşına ver tüm cihazlar ve kontak kapalıyken ampulün yanmaması gerekir.Yanıyorsa kaçak vardır.
  Eğer kaçak yoksa ve aküde sağlamsa şu akla gelebilir.Aracında aşırı enerji çeken sistemler mevcut olup bunları devamlı kullanman sonucunda alternatörün ürettiği tüm enerji harcanıyordur.Buna ilave olarak devamlı aracı kısa mesafe kullanıyorsanız marş esnasında kullanılan enerji diğer alıcılarda açık ise yerine konulamıyordur.
 
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

İleti hakan07 » 16 Kas 2009, 01:40

[quote="ozanakif"]   Herkese iyi akşamlar.Kutupbaşı çıkarılması gerçektende önerilmez ama kaçak kontrolü  için çıkarılması gerekir.- kutupbaşını çıkar sinyal ampulu vb. bir ampulun bir ucunu söktüğün - kablosuna diğer ucunuda - kutupbaşına ver tüm cihazlar ve kontak kapalıyken ampulün yanmaması gerekir.Yanıyorsa kaçak vardır.
  Eğer kaçak yoksa ve aküde sağlamsa şu akla gelebilir.Aracında aşırı enerji çeken sistemler mevcut olup bunları devamlı kullanman sonucunda alternatörün ürettiği tüm enerji harcanıyordur.Buna ilave olarak devamlı aracı kısa mesafe kullanıyorsanız marş esnasında kullanılan enerji diğer alıcılarda açık ise yerine konulamıyordur.
 
[/QUOTE]

bu dediklerinizi denicem teşekkür ederim bu arada kaçak yoksa ne önerirsiniz aküyümü değiştiriyim alternatörün büyümesi yada değişmesi gibi bişey yapılabilirmi acaba?
Kullanıcı avatarı
hakan07
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Haz 2009, 15:59

İleti ozanakif » 16 Kas 2009, 02:09

  Öncelikle bu testi yapacaksanız alarmında sigortasını bulup devredışı bırakmanız gerekirmi tam bilmiyorum.Alarm devrede iken lambanın yanma ihtimali var.
  Akü değiştirmeye gelince ise kısa mesafemi kullanıyorsunuz yani aracı stop etmeden önce en fazla 10-15 km. mi gidiyorsunuz.Önceki mesajımda yazdığım gibi aracınız çalıştığı sürüce güçlü ses sistemi ilave sis farı gibi alıcılar çalışıyormu.Gündüz far açma alışkanlığınız varmı?Bunlar akü şarjı açısından önemli etkenler.

  Kaçak testinde lamba yanarsa kaçağın bulunması;
  -Sırası ile sigortalar birer birer sökülür.
  -Her sigorta söküşte ampulün sönüp sönmediği kontrol edilir.
  -Sigorta sökülmesine rağmen ampül sönmediyse o sigortaya bağlı hatta kaçak yok demektir o sigorta geri takılır.

  Tüm sigortalar denendikten sonra ampül hala sönmüyorsa     işte o zaman kolay gelsin.
 
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

İleti hakan07 » 16 Kas 2009, 03:04

uzun mesafe yapıyorum gündüzleri far yakarım genelde ses sistemide çalışır yola çıktımmı ilk müziği açarım ama şöle bi durum var mesela 1 günde en az 50 km yaparım ama 5 km gider 1 saat dururum mesela öle öle 50 km bi kerede yada git gel 25 er km deil

Kullanıcı avatarı
hakan07
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Haz 2009, 15:59

İleti ünsal » 16 Kas 2009, 03:47

merhabalar arkadaşlar genelde bu tür tesisat bulunan araçlarda bagaja veya musait bir yere bir adet kuru akü daha ilave ederler tesisat ordan beslenir zaten normalde fabia elektironik arızaları ile meşurdur yakında farlarda göz kırpma, direksiyonda ağırlaşma,cam düğmeleri arızalambası vs...gibi elektironik arızalar verir sonuç olarrak bana göre bu araç bu tesisatı kaldırmaz diye düşünüyorum arkadaşın dediği en etkili yöntem bunları denedikten sonra bide benim dediğimi dene bakalım aynı sorun olucakmı ? kolay gelsin kazasız belasız.... 

AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti ozanakif » 17 Kas 2009, 23:12

  Hakan Bey 1-2 haftalığına sürüş zevkinizden taviz vermenizi öneririm eğer aracınızda kaçak yoksa.Gündüzleri far açmadan ve müzük sistemi dahil elk.sistemine yüklenmeden kullanın.
  Birde akü kutupbaşlarında oksitlenme varmı mutlaka kontrol edin.Oksitlenme sonucu tam şarj etmemede olabilir.Daha önceki aracımda başıma geldi oksitlenmeyi temizleyip gres sürünce normale dönmüştü aküm.
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir