hızz sabıtleyıcı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hızz sabıtleyıcı

İleti balarest » 18 Kas 2009, 11:49

arkadaslar 2003 fabıa sport aracıma hız sabıtleyıcı taktırmak ıstıyorum. ne kadara mal olur. sınyal kolu harıcınde degısmesı gereken ne var
 
balarest
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 11 Tem 2009, 10:58
Nereden: Kayseri

İleti mygokhan » 18 Kas 2009, 12:15

Sinyal kolu ve kablolar ile serviste 300 civarı tutar..

Dışarıdan parçayı alıp taktırırsan 150-200 civarı tutar..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti alpino » 18 Kas 2009, 12:22

bence serviste yaptır. sonuçta aracına elektronik bir sistem ekleteceksin. hem sistem garanti kapsamında olur hem de olası herhangi bir elektronik arızasını bu sisteme mal etme şansları kalmaz.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti charthamus » 18 Kas 2009, 16:38

ben 15 gün önce konyada taktırdım 340 tl işçilik dahil.
yanlız bu hız sabitleyicinin yeni ve eski modelleri varmış bende yeni öğrendim.
yurt dışında kardeşim var ben alıp sana göndereyim demişti hesapladım kargosu dahil 290 a malolacaktı.
bende serviste taktırdım en azından garantili oldu başım ağrımaz
charthamus
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Kas 2009, 16:31

İleti C@GL@R » 18 Kas 2009, 17:21

neden taktırıyorsunuz hız sabitleyiciyi..
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti alpino » 18 Kas 2009, 17:27

[quote="caglarkrbyk"] neden taktırıyorsunuz hız sabitleyiciyi..
[/QUOTE]

sende hız sabitleyici düşmanlarından mısın yoksa? bence inanılmaz rahat bir sistem. 700 km boyunca ayağını gaz pedalı üzerinde sürekli tutmak hiç keyifli değil. ayrıca hız sabitleyici olan araçlarda bu sistem direk olarak motor elektroniği ile ilişkili olduğundan beni düzlükte geçen çoğu araba yokuşlarda yığılıp yavaşlarken ben hiç hız kaybı olmadan gidiyordum. çok keyifli oluyor :D
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti C@GL@R » 18 Kas 2009, 17:30

yok alper bey düşmanlığım yok işe yarar bişiyse bizde yaptıralım diye sordumSmile ne işe yaradığını biliyorum ayağımızı gaz pedalinda saatlerce tutmamak zorunda kalmamız güzel birsey..başka bi faydası varmı mesala..veya zararı
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti emre_tokay » 18 Kas 2009, 19:36

bende octaviama istiyorum ama ahh şu kriz yokmu :) aracımı satacağım için taktırmıyorum ah bide satabilsem :)
emre_tokay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 196
Kayıt: 16 Kas 2008, 13:28
Ad Soyad: Emre TOKAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: A4 Octavia Elegance 2004 (SATILDI) Felicia GLXi

İleti alpino » 18 Kas 2009, 19:47

[quote="caglarkrbyk"] yok alper bey düşmanlığım yok işe yarar bişiyse bizde yaptıralım diye sordumSmile ne işe yaradığını biliyorum ayağımızı gaz pedalinda saatlerce tutmamak zorunda kalmamız güzel birsey..başka bi faydası varmı mesala..veya zararı
[/QUOTE]

özellikle düz yollarda yakıt tüketimini düşürüyor. çünkü sizden çok daha hassas şekilde gazı ayarlıyor. yokuş çıkarken aracın devirden düşmesini direk olarak motor elektroniğine bağlı olduğundan yakıt karışımını düzenleyerek zorlaştırıyor. tabi bu yakıt tüketimini aniden çok yükseltebiliyor. dalgınlıkla radara girmenizi engelliyor. bir eksi yönü de araçlarımızda var olan cut-off özelliğinin çalışmasına engel oluyor çünkü yokuş aşağı kesimlerde eğer cut-off aracın hızını sizin ayarladığınız değerlerin altına düşürecek olursa gaz vermeye başlıyor. bu da tüketime etkiyor.

yani artısı da var eksisi de var.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti skodaizm » 18 Kas 2009, 20:16

  Uzun yolda oldukca rahat.Ama başka arkadaşların da belirttiği gibi yokuş aşağı yerlerde devreden çıkararak yakıt ekonomisi üst seviyeye çıkarılabilir. Yokuş yukarı bölümlerde rampa dik ise vites düşürmek ve devreden çıkarmak daha yararlı.
   Kısacası uzun yollarda otobanlarda  keyif ve ekonomi  veren bir  özellik. Yokuşlarda ise karma kullanım ile dezavantajları rahatlıkla  avantaja dönüştürülecek nitelikte.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti frekans55 » 19 Kas 2009, 10:17

benım aracta var arkadaslar bence rahatlkık uzun yollarda ınsan kendını yormak veya kasmak zorunda kalmıyor uzun yol yapan arakadaslar ıcın cokonemlı bı avantaj dıyebılırım
frekans55
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Kas 2009, 14:24

İleti cineration » 19 Kas 2009, 11:37

[quote="alpino"] [quote="caglarkrbyk"] yok alper bey düşmanlığım yok işe yarar bişiyse bizde yaptıralım diye sordumSmile ne işe yaradığını biliyorum ayağımızı gaz pedalinda saatlerce tutmamak zorunda kalmamız güzel birsey..başka bi faydası varmı mesala..veya zararı
[/QUOTE]

özellikle düz yollarda yakıt tüketimini düşürüyor. çünkü sizden çok daha hassas şekilde gazı ayarlıyor. yokuş çıkarken aracın devirden düşmesini direk olarak motor elektroniğine bağlı olduğundan yakıt karışımını düzenleyerek zorlaştırıyor. tabi bu yakıt tüketimini aniden çok yükseltebiliyor. dalgınlıkla radara girmenizi engelliyor. bir eksi yönü de araçlarımızda var olan cut-off özelliğinin çalışmasına engel oluyor çünkü yokuş aşağı kesimlerde eğer cut-off aracın hızını sizin ayarladığınız değerlerin altına düşürecek olursa gaz vermeye başlıyor. bu da tüketime etkiyor.

yani artısı da var eksisi de var.[/QUOTE]

Merhaba,
 

Ben sık sık seyehat ediyorum ve bu seyehatlerimin büyük çoğunluğu otoban üzerinden oluyor. Hız sabitleyici bana da mantıklı geliyor ama tüm hız sabitleyicilerin özellikleri ve kullanımı aynı mı? Araca sonradan takılan hız sabitleyiciler aynı özelliklere sahip mi merak ediyorum. Senin taktırdığın hız sabitleyici kitinin markası ne?

Mesela yukarıda bahsedilmeyen bir konu "Hız sabitleyici devrede iken fren yaparsan araba nasıl bir tepki gösteriyor."

 
Ben skoda Fabia almadan önce sanki yollarda hiç Fabia yoktu
Kullanıcı avatarı
cineration
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 489
Kayıt: 25 Nis 2009, 17:47
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001 model Fabia 50KW(68BG)

İleti adilektasli » 19 Kas 2009, 13:47

Araç modeline göre farklılık gösterse de genel kullanımı hep ortaktır. Uzun yolda büyük rahatlık sağlar. Verdiğiniz paraya değer. Orjinalini taktırdıktan sonra da bir sorun yaşamazsınız.

Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti mbarman » 19 Kas 2009, 15:35

kullanım sırasında frene yada debriyaja basarsanız otomatik olarak devreden çıkar. ayrıca üzerindeki tuşları kullanarak hızı arttırıp yavaşlatabilirsiniz. konfor açısından uzun yolculuklarda son derece kullanışlıdır.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti elekci » 19 Kas 2009, 15:40

yeni çıkan sistem yaygınlaşsa da onu taktırsak. mesafe kontrollü cruise sistemi diye geçiyor.  hızınız kaç olursa olsun önünüze sizden yavaş bir araç çıkarsa anında hızını onun hızının altına düşürüp aradaki mesafeyi koruyor. araç aradan çıktıktan sonra tekrar ilk belirlediğiniz hıza geri dönüyor.  bu yaygınlaşırsa şehir içindede cruise control olayı çok kullanışlı hale gelir..

bu arada 2001 model fabialara takılıyormu?
68 beygir 1.4 motor
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti mbarman » 19 Kas 2009, 15:43

iyide hocam biz skodanın orijinal cc sinden bahsediyoruz. sizin bahsettiğiniz sistem çok farklı ve üst sınıf araçlarda uygulanıyor. yanlış anlamada senin aracın yarı parası bir sistem o. değermi
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti elekci » 19 Kas 2009, 15:47

yok kardeş o kadar da abartma. yeni çıkan araçlarda var. olmadan önce 38-40 bin tl olan araçlar hala aynı fiyatta. fiyatları 6-7 bin tl arttı  mı? hayır? bende zaten dikkat ettiysen "yaygınlaşsa" ibaresini kullandım. yaygınlaşırsa doğal olarak fiyatıda ucuzlayacak...
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti mbarman » 19 Kas 2009, 15:48

[quote="elekci"]yok kardeş o kadar da abartma. yeni çıkan araçlarda var. olmadan önce 38-40 bin tl olan araçlar hala aynı fiyatta. fiyatları 6-7 bin tl arttı  mı? hayır? bende zaten dikkat ettiysen "yaygınlaşsa" ibaresini kullandım. yaygınlaşırsa doğal olarak fiyatıda ucuzlayacak... [/QUOTE]
tamam sen ondan taktır. tecrübelerini bizle paylaşırsanız memnun oluruz
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir