DİZEL ARAÇLAR 100 KM DEN HEP ARIZA MI VERİR

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

DİZEL ARAÇLAR 100 KM DEN HEP ARIZA MI VERİR

İleti ADEPIRON » 03 Arl 2009, 19:18

 100 KM DEN SONRA DİZEL ARABALARI TAVSİYE ETMİYORLAR 100 KM DEN SONRA ARAÇLAR HEP BOZULUYORMU HEP SORUN MU ÇIKARTIYOR KM 100 BİNİ GEÇEN LERDEN CEVAP BEKLİYORUM 2 EL ALDIM FABİAMI TEŞEKKÜRLER
 
Hepimiz, hayatın kısalığından söz ederiz de boş geçen zamanımızı, nasıl değerlendireceğimizi bilemeyiz.
Kullanıcı avatarı
ADEPIRON
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 01 Arl 2009, 12:32
Ad Soyad: RAMAZAN
Nereden: Bingöl
Arabanız: OCTAVİA 2006

İleti zengin_47 » 03 Arl 2009, 20:05

Öyle bir şeye inanmıyorum. Öyle olsa 100 bin km'yi geçen dizellerin fiyatı yarıya düşerdi. araca nasıl bakıldığına bağlı. Hor kullanırsan 70 km'de de sorunlar vermeye başlar (ciddi sorunlar) iyi bakarsan (mesela abimde var 150 km) normal bakımlar dışında tamirci görmezsin.
 

 

NOT: Bu arada başlığı hiç anlaşılır seçmemişsiniz. Başalıktan  ne demek istediğiniz az buçuk anlaşılmalı.
Fabia 1.2 HTP
zengin_47
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 27 Eyl 2009, 21:41

İleti balarest » 03 Arl 2009, 20:18

madem oyle dızel araclar otobusler kamyonlar mıdıbusler mınıbusler 1000000 km yapıyor tık yok teknolojı degıstı eskı tabuları yıkın aracın bakımlı oldugundan emın olunyeterlı
balarest
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 11 Tem 2009, 10:58
Nereden: Kayseri

İleti ADEPIRON » 03 Arl 2009, 20:24

ACEMİLİK İŞTE SİZİN GİBİ SİTENİN VE SKODANIN UZMANI DEGİLİM KUSURA BAKMAYIN DÜZELTMEYİ BİLSEYDİM DÜZELTİRDİM
Hepimiz, hayatın kısalığından söz ederiz de boş geçen zamanımızı, nasıl değerlendireceğimizi bilemeyiz.
Kullanıcı avatarı
ADEPIRON
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 01 Arl 2009, 12:32
Ad Soyad: RAMAZAN
Nereden: Bingöl
Arabanız: OCTAVİA 2006

İleti AhmetH » 03 Arl 2009, 20:31

Olay aracın turbosunda  abiler Smile
 

turbo dizel aracı   benzinli  gibi  devirli  devirli  kullanıp   benzinli  gibi  stop  edip  çalıştırırsanız  elbet  uzun  vadede  sıkıntısını  görürsünüz.

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 03 Arl 2009, 20:34

Bakın başka forumda  bir  abim  ne  yazdı  kitap  niyetine  okumalısınız ;
 

 

[QUOTE]

 

ben 2001 model 1.9 DTI Megane kullanıyorum.1957 Chevyden Mercedes e kadar bir çok otomobilim oldu ve üçü Renault.
Amatör denizci olduğu icin deniz makinaları hakkında da çokca bilgim var.
dizel araçlar konusunda Türkiyede tüm servislerin ve satıcıların inanılmaz bi yaklaşımı var.
1-Motor teknolojileri,yag teknolojileri değişti Benzinli araçların geçmişte 100.000 km civarında olan ortalama revizyon periyodu milyon km lere dayandı.Ancak hava filtreleri hep aynı kaldı.Turbo dizel motorlar piyasaya çıkınca da otomobillerde aynı kağıt filtreler kullanıldı.Daha çok yer kaplayan yağlı filtreler ise ağır araçlar ve iş makinalarında kullanılmaya başlandı.Basit bir anlatımla klasik dizel motor havayı nefes alan bir insan gibi çekerken,turbo dizel motor elektrik süpürgesi gibi çeker.dolayısı ile filtre üzerindeki basınç filtrenin daha çabuk kirlenmesine yol açar.Eğer tozlu yolda ve yüksek süratte seyrederseniz kum taneciklerinin filtreyi geçip manifolda inmesi mümkündür. Türkiye çok tozlu bir ülke.Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
2-Hal böyle iken motor teknolojisi yükseldi,yağ kalitesi arttı gibi gerekçelerle araçların periyodik bakımları 15.000/20.000 km ye yükseltildi ve alıcılarda
periyodik bakım km.si uzun araçların daha kaliteli olduğu gibi yanlış algılamalar yaratıldı.
3-Sonuçta olan şu hava filtresi tıkanmasına kirlenmesine rağmen araçlar periyodik bakıma kadar kullanılıyor.Önce yakıt tüketimi artıyor.İnsanımızda di
zel bilinci olmadığı icin güç kaybı da farkedilemiyor.Ta ki serviste filtre değiştirildikten sonra biraz düzelme ortaya çıkıyor.Bu noktada dizel kullananlara
bir sorum olacak "periyodik bakımda size filtrenin çabuk kirlenmiş daha sık değiştirelim" diyen bi usta oldu mu?kesinlikle olmaz.
Çünkü üretici firma sizi uyarmayı bilerek öğretmemiştir o elamanına.
Bu noktada bir ayrıntıyı da hatırlatmak izah etmek istiyorum.Dizel deniz motorlarının çoğunda hava filtresi olmaz,çünkü denizde toz yoktur.Toz olmayınca dizel deniz motorları yüksek devirlerde bile çok uzun sürelerle çalışabilirler.
5-Birinci ikinci üçüncü dördüncü bakım derken araç 70-80-90 binlere ulaşır ve filtreden dolayı ciddi bir güç kaybına uğrar.Geç çalışmaya başlar.Çünkü
görevini yapmayan filtre yüzünden manifolt ve silindr kapagı iyice tıkanmış, siboblar,kayıtlar,hatta segmanlar aşınmıştır.
6-Mecbur kalıp silindir kapağını söktüğünüzde kapak revizyondan geçer,sibob ve kayıtlar değişir.Aracın ilk çalışması biraz düzene girse de gerçekte so
run çözülmemiştir.Çünkü segmanlardaki aşınma,kapaktaki revizyon ile uyum göstermeyecek ve çekiş kaybı bu kez uyumsuzluk yüzünden artmaya de
vam edecektir.Buradan çıkacak sonuç şudur:dizelin akcigeri olan filtreyi sık sık değiştireceksin.Değiştirtmeyeceksin bizzat değiştireceksin.Buna dikkat
edersek kapak revizyonu söz konusu olmaz.
6-Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla
aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir.Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağ
lıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcı
nın başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.
7-Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa
ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde e
dilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomob
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ADEPIRON » 03 Arl 2009, 20:38

DİZEL ARAÇLARDA NE YAPMAM GEREKİYOR  ŞEHİR İÇİNDE ŞEHİR DIŞINDA KALKIŞLARDA AÇARMISINIZ  KONUYU DAHA ÖNCE DİZEL ARAÇ KULLANMADIM TECRÜBESİZİM SABAH KAÇ DAKİKA CALIŞTIRIP HAREKET ETMEK LAZIM ORTALAMA DEGER
Hepimiz, hayatın kısalığından söz ederiz de boş geçen zamanımızı, nasıl değerlendireceğimizi bilemeyiz.
Kullanıcı avatarı
ADEPIRON
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 01 Arl 2009, 12:32
Ad Soyad: RAMAZAN
Nereden: Bingöl
Arabanız: OCTAVİA 2006

İleti AhmetH » 03 Arl 2009, 20:54

sabah  aracı  biraz  ısıtmak  ister  ama  bu  kamyoncu  misali   10  - 15  dakika  değildir.
 

maksimum  1  dakka  ..

 

ondan  sonra  araç  tam  ısınana  kadar   aracı  zorlamamak  lazım  yolda  sakin  kullanarak

 

stop  ederkende   en  az  30sn  beklemekte fayda  var .

 

aslında  bütün  amaç   TURBO   denilen  parçanın   araç çalıştırılınca kibarca  ıstılması  ve  stop ederken  makul  bir   ısıya  soğutulması ve içindeki dönme haraketin mümkün mertebe  yavaşlatılması.

 

 

bunun dışında  dizel  arabanın direksiyonuna geçmeden   sürüş karakterinizi şekillendiremezsiniz Smile

 

en iyisi   turbo  hakkında  bu  temel  bilgiyi  akılda  tutup   aracı   yavaş  yavaş  tanımaya çalışmak.

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti mayham85 » 03 Arl 2009, 21:05

çok haklısınız. ülkemizde turbo = sorun mantığı ile bakılıyor. ama turbo dünyada bir sarf malzemesi olarak görülüyor arabada. yani bir debriyaj balatası gibi bir aksam. ne kadar yumuşak kullanırsanız o kadar uzun süre dayanır.
ülkemizde ise çoğu kiş turbo kullanmayı bilmediği içinde habire sorun yaşıyorlar ve sorunu ona buluyorlar.

 
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti ADEPIRON » 03 Arl 2009, 21:10

TEŞEKKÜR EDERİM BAZEN ÇALIŞTIRIP HEMEN KALKIŞ YAPIYORDUM ..............HİÇ BİLEN İLE BİLMEYEN BİR OLMUYOR İŞTE
Hepimiz, hayatın kısalığından söz ederiz de boş geçen zamanımızı, nasıl değerlendireceğimizi bilemeyiz.
Kullanıcı avatarı
ADEPIRON
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 01 Arl 2009, 12:32
Ad Soyad: RAMAZAN
Nereden: Bingöl
Arabanız: OCTAVİA 2006

İleti lazianke » 04 Arl 2009, 01:26

aracım tdi fabia.112 bin km deyim. çok şükür bir  sorun yaşamadım; ama ahmet beyin dediklerini de uyguluyorum. ayrıca 5000 km de bir hava filtresini değiştirmeye çok önem veririm.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 04 Arl 2009, 02:05

160 bin küsürde bi abimin fabiası var, canavar gibi, her şey aynı orjinal, hatta ilk baskısını 160 binde yedi, şimdi naptı bilmiyorum 170-180 bin olmuştur belkide  Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti zurna1788 » 04 Arl 2009, 02:20

BAKARSAN  MUZ OLUR BAKMAZSAN ÇÜRÜK ELMA :)))) HERŞEY BAKIMDAN GEÇER... ONA PEK TAKILMAYIN. SAYGILAR...

Var olduğun için değil,hayallerin ve hedeflerin için yaşa...
Kullanıcı avatarı
zurna1788
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1103
Kayıt: 20 Haz 2009, 11:53
Ad Soyad: Em-Ka
Nereden: Adana
Arabanız: Skoda Fabia 2001 68 hp ( SATILDI )

İleti lazianke » 04 Arl 2009, 12:46

[quote="hakanerdogan"] 160 bin küsürde bi abimin fabiası var, canavar gibi, her şey aynı orjinal, hatta ilk baskısını 160 binde yedi, şimdi naptı bilmiyorum 170-180 bin olmuştur belkide  Smile [/QUOTE]
daha önce de bahsetmiştim. trabzon hava alanında taksilerin çoğu tdi skoda. 250 binde debr. balatası değiştrenle konuşmuştum. hiç bir arıza yaşamamış ama 5000 km de bir hava filtresini değiştirmiş kendisi.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti oguz » 04 Arl 2009, 16:59

[quote="lazianke"][quote="hakanerdogan"] 160 bin küsürde bi abimin fabiası var, canavar gibi, her şey aynı orjinal, hatta ilk baskısını 160 binde yedi, şimdi naptı bilmiyorum 170-180 bin olmuştur belkide  Smile [/QUOTE]
daha önce de bahsetmiştim. trabzon hava alanında taksilerin çoğu tdi skoda. 250 binde debr. balatası değiştrenle konuşmuştum. hiç bir arıza yaşamamış ama 5000 km de bir hava filtresini değiştirmiş kendisi.
[/QUOTE]
 

vallahi hemen hemen turkiyenin yarısını dolastım. her ildede dikkatle skoda aracları aradım gözle. bnce en cok skoda trabzonda var. normalde diger illerde tek tük denk gelirken koca optimum otoparkında sadece bitane görebildigim skoda, trabzonda her kırmızı ışıkta 2şer 3 er tane olmak üzere var. her park yerinde her yol kenarında mutlaka var. trabzondaki skoda bayisi güzel çalışmıs:D


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti AV-2006 » 04 Arl 2009, 22:45

100 binde falan motora birşey olmaz.Dizel motorların kullanım ömrü benzinlilere oranla daha fazladır..Bunu defalarca tartıştık..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti C@GL@R » 05 Arl 2009, 11:39

arkadaşımda pegueot 406 var 256,000 km de daha hiç ağır masraf çıkarmadı...
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti ADEPIRON » 07 Arl 2009, 17:45

AMA O ZAMAN BEN YOKTUM
Hepimiz, hayatın kısalığından söz ederiz de boş geçen zamanımızı, nasıl değerlendireceğimizi bilemeyiz.
Kullanıcı avatarı
ADEPIRON
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 01 Arl 2009, 12:32
Ad Soyad: RAMAZAN
Nereden: Bingöl
Arabanız: OCTAVİA 2006

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir