1,4 TDI Fabia Combi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1,4 TDI Fabia Combi

İleti ktefoto » 03 Arl 2009, 23:10

Bagajı geniş bir araç sanırım. Mekanik olarak sorunlar üreten bir araba mı? Tavsiye edermisiniz? Yakıt açısından nasıl? 3 silindirli motorunun çalışması sesi nasıl, gürültülü mü? Fiat florino mu yoksa bu araba mı???
 
ktefoto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2008, 12:23

İleti hakanerdogan » 03 Arl 2009, 23:12

Bir otomobil ile kapalı kasa kamyoneti asla kıyaslayamayız.

TDI motoru güzel kullanımla uzun kilometrelerce hizmet verecek sağlamlıktadır, ama özensiz kullanımda her turbo beslemeli aracın yapacağı gibi sorun açabilir. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti oguz » 03 Arl 2009, 23:13

siz aile aracımı arıyorsunuz yoksa ticarimi. ticari ise fabia ya yazık etmeyin fiat alın. eger aile aracı istiyorsanız fabia combi 1.4 tdi alacak gücünüzde varsa ben öneririm. bagajı yeterince geniş çekişi güzel. 3 silindirli dizel motor dısarıdan ve rolantide yüksek ses gelsede uzun yolda sabit devirde benzinlisinden daha az ses verir içeri. bizzat ikisinide yani dizelide benzinliyide kullanarak söylüyorum bunu. mekanik arızaları derken kronik sorunları dersen forumda fabia bölümünü baştan sona incele hepsi hakkında bilgi sahibi olursun. ayrıca bakımlı bi tdi sorunsuzdur. ben kefil olabilirim.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti ktefoto » 03 Arl 2009, 23:27

Kapadokya otobüs dinlenme tesislerinde dikkatimi çekti. Baya güzel duruyor. Yücel Skoda nın sitesinde kataloğuna baktım tek tedirgin eden 3 silindirli olması idi. Silindir ne kadar az ise titreşimi o kadar fazla yapar diye düşündüm. Ama güzel araba. Bir de daha az yaksa.. 4 litreyi geçiyor şehir dışı sanırım.
Yeni Ford fiesta 90 PSI 1,6 TDCİ ye baktım 3,6 litre yakıyor. ama bagajı yetersiz...
Aslında florino hatta FİAT denen markayı kapıya ayak bastırmak istemiyorum... Ama gel gelelim bagaj, yakıt, vergi açısından florinolar uygun. Sadece arka amortisörler sert. Onları da fiat mareanın amortisörleri ile değiştirince arka rahatlıyormuş...
ktefoto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2008, 12:23

İleti ktefoto » 03 Arl 2009, 23:36

Pejo Bipper de iyi geldi bana, ama 1,4 motorun vergi farkı var, ama FİAT denen adi tenekelerden kalitelidir en azından...
KOÇ HOLDİNGE Benim Sözüm, 1960taki Türkiyenin Otomotiv sektörüne girişini engelledi... en kısa zamanda öyle bir firmanın sülalenin Türkiyeden silinmesi düşüncesindeyim... 129 günlük TÜRK HAYALİNİ çökertmiş, yıllarca 124leri yutturdu bu millete. bu gençler sizlerden hesap soracak... Türkiye Montaj Fabrikası değil, Üretim Fabrikası olacaktı şimdi. Türk Genci Herşeyin Farkında, Sıra Sanada Gelecek KOÇ !... Geliyorsun da Meslek lisesi Memleket Meselesi Hikayesini okuyorsun bizlere...
Arkadaşlar kusura bakmayın, sinirim zıpladı yine...
Türm oto sanayi ürünlerini biz üretip satıyoruz dünyaya, ama o parçalar bize marka olara olarak paketlenip, 10 katı fiyata satılıyor avrupadan bu tarafa...

ktefoto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2008, 12:23

İleti hakanerdogan » 03 Arl 2009, 23:38

Tüketimdeki fabrika verileri pratikte %100 tutturulan değerler değildirler. Madem 100 kilometrede aradaki yarım litre yakıt farkı canınızı sıkıyor, Fiesta içinde bagajı yetersiz derken araçların arasında ciddi boyut farkı olduğunuda atlamayalım.

3 silindirli 1422 cm3 kendinden Garrett turbo-şarjlı 1.4 TDI makinesi, düşük viteslerde ve şehir içi kullanımda common-rail emsallerinden daha gürültülüdür, ama uzun yolda asla kafa ütüleyen bir makine değildir, 2200 rpm civarları çok ekonomik ve sessizdir. Zaten bu sınıf araçlarda daha ziyade bol bol yuvarlanma sesi duyarsınız, motor sesi asılmadıkça kulağa gelmez yüksek vites-hızlarda.


3 silindirli oluşundan vatandaş tırsar, incelemesem araştırmasam bende tırsardım, ama atladıkları şey silindir başına hacmi çok çok yüksek bir makinedir diğer 1.4 dizel emsallerine göre. Zaten bi kaç bölme işlemi ile anlarsınız. 1.9 TDI azmanının tek silindir kesilmiş halidir, çap-strok mesafeleri 1.9 TDI makinesiyle aynıdır.

GGV şanzımanı uzun oranlıdır, o yüzden alt devirleri diğer 1.4-1.5 dizel emsalleri gibi rahat değildir. 2500 rpm lerde ise ciddi bi doluluk sağlar, çok tok ve esnek yürür. Ama örneğin bi Megane dCi gibi 1750 devirde falan gitmez 4 ve 5. viteslerde, zira daha uzun oranlıdır vitesi.

Giderde, makineye yazık.


İstop etmeden önce bekler, soğukken makineye asılmazsanız, yağ-filtre değişimlerini muntazam ve kaliteli olarak yaparsanız dert açmaz.


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ktefoto » 03 Arl 2009, 23:46

dediğiniz doğru hocam, teşekkür ederim. favorit kullanıcısı olarak skodalardan vazgeçemiyorum. Sıfır almak istiyorum favoritten sonraki arabamı. Hayırlısı bakalım.
ktefoto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2008, 12:23

İleti oguz » 03 Arl 2009, 23:48

:D skodayı alan gercekten baglanıyor arabasına:D


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti ktefoto » 03 Arl 2009, 23:58

siz ne iş yapıyorsunuz hocam
ktefoto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2008, 12:23

İleti ktefoto » 03 Arl 2009, 23:58

yani mesleğiniz?
ktefoto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2008, 12:23

İleti onderbh » 04 Arl 2009, 00:04

Aracım, 1.4 TDI 70 hp Fabia Combi (New Line). Üç silindirli yani. İki yıldır kullanıyorum ve sıfır aldım.


Yakıt: iki üç gün önceki yaptığım ölçüm neticesinde, duble yolda 110-120 hızla (100 km de 5.0 l.) yani 14 kr tüketim. Ayrıca istenirse ekrandan yakıt tüketimi takip edilip uygun hız seçilip 80-110 km hızla 100 km de 4.0 ı da gördüm. Ayrıca böyle ağır bir arabadan (1273 kg) daha az bir yakıt tüketimi beklemek ne kadar doğru bilmiyorum. 
 

Ses: Evet ses var. Uzun yolda hiç belli olmuyor. Ama çoğu zaman rahatsızlık vermektense hoşuma bile gidiyor ses.

 

Bakım: Her 7500-8000 km de yetkili servisine bakımını yaptırdım. Aracım 35000 km de hiç problem çıkarmadı. Sadece aküsü bitti, o da bir yıl galeride beklemesinden dolayı (imiş). Bakım ücretleri de 100-200 civarı tutar.

 

3 silindir meselesi: Motordan çok anlamıyorum ama. Sadece şunu söyleyim. 3 silindir müç silindir ama özellikle uzun tırmanışlarda ne golfü gelebildi peşimden ne bilmem neyi. Acayip bir çekişi var.
onderbh
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 28 Ağu 2007, 23:25

İleti ktefoto » 04 Arl 2009, 00:09

diyorsun ki avını ısrarla takip kovalayan aslan parçası...
hoşuma gitmeye başladı bu araba. Ben şu an siteden iyice inceliyorum. Koltukları tabana gömülüyor mu bagaj genişletme esnasında..
ktefoto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2008, 12:23

İleti sonertevfik » 04 Arl 2009, 00:38

HAKAN ERDOĞAN KARDEŞİMİZ DİZEL KONUSUNDA OTORİTEDİR. HAKAN'IN TAVSİYELERİNİ DİNLEYİP, UYGULAYIN, HEM YAKIT KONUSUNDA HEMDE BAKIM KONUSUNDA BAŞINIZ AĞRIMAYACAKTIR... 
BİZ OSMANLIYIZ... ÇOK ÖZLÜYORUZ...
sonertevfik
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 311
Kayıt: 09 Tem 2007, 21:55
Konum: İSTANBUL
Ad Soyad: Soner Tevfik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Felicia GLX-İ

İleti onderbh » 04 Arl 2009, 00:39

evet koltuklar yatabiliyor. hem de iki parça halinde..
onderbh
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 28 Ağu 2007, 23:25

İleti hakanerdogan » 04 Arl 2009, 00:41

Baz donanım seviyelerinde tek parça katlanıyor olması lazım. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir