Çok mu safım acaba?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Çok mu safım acaba?

İleti hetepe » 18 Arl 2009, 22:57

Merhabalar arkadaşlar...Kışa girerken kış lastiklerimi taktım ve çıkan yaz lastiklerini yıkayıp temiz olarak saklayayım dedim.Lastikleri yıkarken önde takılı olanların iç taraftan bayağı aşındığını gördüm.
Adı bende saklı yetkili servise gittiğimde o işle ilgili arkadaş arabaya hiç bakmadan tecrübeye çıktı ve arabayı hemen bırakmamı,zamanında ciddi bir çukura falan düştüğümü (Haberim yok !) konunun önemli olduğunu, arabanın ciddi sağa çektiğini (?)  , kullanılmasının da riskli olduğu vs laflar söyledi.işin yarım gün süreceği ve borcumun 250-300 gibi olacağını söylediğinde ben 2. vitese takmıştım bile...

İlk bulduğum rot-balans servisine girip konuyu anlattım ve araç incelendi.oradaki vatandaş iki taraf tabla fişeğinin ve sol rot milinin bozuk olduğunu, hemen yapılmasını, kesinlikle yetkili servise (?) gidilmesi önerdi.Oraya en yakın özel skoda servisine (!) yönlendirdi.

Servis daha çok motorsporları ile ilişkili bir yer.Hemen cevap verdiler, sabah bırakıp akşama ancak alabileceğim, ama kritik bir durumda olmadığı söylendi.350 civarı da fiyat çıkardılar.Yine ben topuk...

Doğru skoda parçacısı olan bir yere gittim, adı geçen malzemelerin fiyatını öğreneyim dedim.

İki tabla fişeği= 2*10 dan 20 TL ( ! ) , rot mili ise 25 tl ( ! ) diye fiyat çıkardı.Adı geçen özel servisin de parça sağlayıcısı olduğunu dosyasındaki faturalar ile kanıtladı....350-45=305 tl işçilik....(vaşşşş)

Kendilerini tebrik(?)  ediyorum ve dikkatlerinize sunuyorum.Her fiyata ''Okey'' demeyin...

Sonuçta ne mi oldu? Yaptırmadım şimdilik, sinirim geçene kadar bekleyeceğim...
 
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti balarest » 18 Arl 2009, 23:12

:-)
balarest
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 11 Tem 2009, 10:58
Nereden: Kayseri

İleti efsanea_06 » 18 Arl 2009, 23:13

skoda servisleri gerçekten çok pahalı bende megane II var her zaman yetkili servise götürüyorum sizin dışarda yaptırdığınız bakımları yaklaşık fiyata ben 2 yıl garantili olarak yetkili serviste yaptırıyorum.
efsanea_06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 20 Şub 2009, 21:25

İleti C@GL@R » 18 Arl 2009, 23:53

servislere bir şekilde hak veririm koca tesis birsürü çalışan vs..vs...bir şekilde bir yerden bunların bedeli çıkarılmalı..o yüzden yazılımsal sorunlar dışında servislere gidilmesini doğru bulmuyorum bedelinden fazlasını alıyorlar..
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti mbarman » 19 Arl 2009, 00:48

engin takma kafana. fabia araçların ortak sorunu lastiği içten yemesi. ve gayet normal. bişey olam korkma
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti onurhan2006 » 19 Arl 2009, 00:50

sizin sorununuzu herhangi bir rot balans, öndüzen ustası rahatlıkla çözer neden servise gitmekte ısrar ediyorsunuz acaba?
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti cancanamca » 19 Arl 2009, 00:53

[quote="hetepe"]
Adı bende saklı yetkili servise gittiğimde borcumun 250-300 gibi olacağını söylediğinde ben 2. vitese takmıştım bile...

Oraya en yakın özel skoda servisine (!) yönlendirdi.

350 civarı da fiyat çıkardılar.Yine ben topuk...
[/QUOTE]
işin ilginç yanı yetkili servis özel servisden daha uygun fiyat vermiş Clap
Bence başka bir özel servise sırf işçilik parasını sorun, parçaları siz alıp yaptırın, çok daha makul bir paraya hallolmuş olur.
cancanamca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 24 Haz 2007, 10:53
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: choice

İleti C@GL@R » 19 Arl 2009, 01:20

Fabianin tekeri içten yediğini ilkkez duyuyorum bu ne kadar doğru bilgisi olan yazabilirmi neden içten yesin ki siz fabrika standartlarında teker takarsanız belki
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti derude » 19 Arl 2009, 01:30

[quote="caglarkrbyk"]Fabianin tekeri içten yediğini ilkkez duyuyorum bu ne kadar doğru bilgisi olan yazabilirmi neden içten yesin ki siz fabrika standartlarında teker takarsanız belki [/QUOTE]


 
Alt takım bozulduğu için rot ayarı kaçmış.

 

Rot ayarı kaçan her araç da lastikleri içten aşındırır!
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti cancanamca » 19 Arl 2009, 01:40

içten yemeden kastınız jantların içindeki kısım değil aracın içine bakan kısım dimi? Yanlış anlaşılma burdan kaynaklanmış olabilir.

cancanamca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 24 Haz 2007, 10:53
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: choice

İleti C@GL@R » 19 Arl 2009, 01:43

[quote="mbarman"]engin takma kafana. fabia araçların ortak sorunu lastiği içten yemesi. ve gayet normal. bişey olam korkma[/QUOTE]

ben bu mesaja cevap olarak yazdım yani ortak sorun kısmını ilkkez duydum.
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti mbarman » 19 Arl 2009, 01:45

ewet lastik tabanının iç yüzeyi. salıncak kolları kauçuk takozla bağlı olduğu için oluşan esnemeden dolayı içten yeme olayı sözkonusudur. bunun önüne geçmek için lastiklere 10.000km de bir rotasyon yaptırmak önerilir. (kullanım kılavuzu). fabianın yol sesini kabinde daha az hissederken malesef böyle ufak fedakarlıklarda bulunulmuş.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti mbarman » 19 Arl 2009, 01:47

unutmadan aynı sorun vw grubu ve mercedeste de var.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti hakanerdogan » 19 Arl 2009, 01:50

Aslında oldukça basit, hatta kafaya esince değişilen ucuz parçalardır bu kadar işlev kaybına gelmeden evvel. Tecrübesiz elemanlar anlayamıyor yada niyet başka ne demeli. Her zaman için aracındaki sorunu kendi bulan kullanıcı kazıktan kurtulur. Saflık değil. Ödememişin işte  Big%20smile

Geçmiş olsun.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti cancanamca » 19 Arl 2009, 01:53

[quote="mbarman"]ewet lastik tabanının iç yüzeyi. salıncak kolları kauçuk takozla bağlı olduğu için oluşan esnemeden dolayı içten yeme olayı sözkonusudur. bunun önüne geçmek için lastiklere 10.000km de bir rotasyon yaptırmak önerilir. (kullanım kılavuzu). fabianın yol sesini kabinde daha az hissederken malesef böyle ufak fedakarlıklarda bulunulmuş.[/QUOTE]
rotasyondan kastınızda lastiklerin çapraz olarak değiştirilmesi galiba?
Yalnız şöyle bir sorun var günümüz lastikler tek yönlü olduğu için özellikle belirtmez ve para vermezseniz kimse çapraz değiştirmiyor, önü arkaya arkayı öne takarak rotasyon yapmak kolaylarına geliyor. Buda lastik ömrünü azaltan önemli bir etken. Thumbs%20Up
cancanamca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 24 Haz 2007, 10:53
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: choice

İleti hakanerdogan » 19 Arl 2009, 01:54

Ben bizzat kendi ellerimle tek krikomla doğrusal rotate ettim. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti mbarman » 19 Arl 2009, 01:56

can amıca. amaç bilgilenmek değilmi. bilmeyen arkadaşlarımızda bundan sonra lastikleri yarı km de değişmektense 10 tl verip rotasyon yaptırsın
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti cancanamca » 19 Arl 2009, 02:00

Tabiiki burada birşeyler paylaşıp doğruyu bulmaya çalışıyoruz. 10 tl den kaçıp 60bin km. kullanılacak bir lastiği 30-40 binde değiştirirsek hem bütçemize hemde milli servetimize yazık olur.
cancanamca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 24 Haz 2007, 10:53
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: choice

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir