oksijen sensörünü değiştirmesek ne olur

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

oksijen sensörünü değiştirmesek ne olur

İleti İBRAHİM KESGİN » 30 Oca 2010, 20:14

250 tl istiyorlar küküçüçük parça.lpg de taktırmayı düşünüyorum ;lpg takıldığında bu sensörün etkisiz elaman olacağını  söylüyorlar nedersiniz sizce ne yapmalıyım....
 
İBRAHİM KESGİN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 30 Oca 2010, 00:21

İleti C@GL@R » 30 Oca 2010, 21:00

lpg olsa da olmasada oksijen sensörünü değiştirmelisiniz...belki sökülüp temizletilirse sensörleri değiştirmeye gerek kalmaz
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti İBRAHİM KESGİN » 30 Oca 2010, 21:13

çağlar hocam bügün söktüler (ara ara arıza veriyor) deyip pürmüzle yakıtılar böyle temizleniyor dediler geri taktılar 2 saat sonra tekrar yandı temizleme konusunda başka bir tavsiyen varmı
İBRAHİM KESGİN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 30 Oca 2010, 00:21

İleti C@GL@R » 30 Oca 2010, 21:19

pürmüzle olacak iş değil o aracı birgün orda bırakacaksınız onun bir ilacı var o ilaç içerisinde bir gün suda bekletiyorlar tüm kurum ve pislik atılıyor.. ha bu kesin çözüm değil eğer temizlikle sorun çözülürse 10-20 liraya bitiyor iş bendede motor lambası yanıyor..vag-com cihazına bağladım 1.kısım 2.sensör arızası gösteriyor araçda bir sorun yok adaptasyon ve bogaz kelebeğini temizlettim halloldu..sadece sabahları araç soğukken 1-2 dk titriyor zaten bende aracı ısıtmadan kalkmıyorum. yazın hi yapmıyordu havaların soğumasıyla başladı bir ay daha idare edip değiştirmeyi düşünmüyorum birdahaki kışa kadar..sizin km kaç ve ne gibi sorunlar oluyor sensörden dolayı.. fazla yakıt titreme vs..???
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti İBRAHİM KESGİN » 30 Oca 2010, 22:01

135 binde 2002 68 lik  sedan 430 tl yakıyor rölantide titreme de var
İBRAHİM KESGİN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 30 Oca 2010, 00:21

İleti zaferdurukan » 30 Oca 2010, 22:12

bu rölantide titreme olayı galiba pek çok skoda da var yanılmıyorsam? bende de var titreme ama nasıl ir titremeden bahsediyoruz? benim ki arada bir titriyor. ayrıca bbenim 68 lik te 400 civarı yakıyor. yalnız bende ki problem termostat açık durumda
zaferdurukan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 115
Kayıt: 14 Kas 2009, 20:14

İleti C@GL@R » 30 Oca 2010, 23:23

normalde oksijen sensörleri 30.000 de konrol edilmeli 90-100.000 km de bir değiştirilmeli yani normal birsey bu değiştirin hem yakıt hem titreme olayı kaybolur..ama önce temizlikletmeyi deneyin birde sensörler 125 ve 225 lira iki tane oluyor sizinki hangisi acaba
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti C@GL@R » 30 Oca 2010, 23:24

[quote="zaferdurukan"]bu rölantide titreme olayı galiba pek çok skoda da var yanılmıyorsam? bende de var titreme ama nasıl ir titremeden bahsediyoruz? benim ki arada bir titriyor. ayrıca bbenim 68 lik te 400 civarı yakıyor. yalnız bende ki problem termostat açık durumda[/QUOTE]

termostat açık kalırsa yakıtı artıtır ben lpg takmadan önce araç 101 lik olmasına ragmen max 25 krs yakıyordu
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti zaferdurukan » 30 Oca 2010, 23:43

oksijen sensörü fabianın tam neresinde bulunuyor acaba?????Embarrassed
zaferdurukan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 115
Kayıt: 14 Kas 2009, 20:14

İleti C@GL@R » 30 Oca 2010, 23:47

biri motordan çıkan eksoza yakın yerde diğeri sanırım katalitik konvektörün hemen arkasında 
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti derude » 31 Oca 2010, 01:35

[quote="İBRAHİM KESGİN"]135 binde 2002 68 lik  sedan 430 tl yakıyor rölantide titreme de var[/QUOTE]


 
Diğer başlıkta sormuştum ama unuttunuz sanırım!

 

Muhtemelen motor arıza lambanız da yanıyordur.

 

Motorunuzun ateşleme, yakıt-hava vs. kontrol eden komplike sistemin beyni ECU dur.

 

Sistem de sorun oluştuğu zaman (Oksijen sensörü de buna dahil) ECU acil durum moduna geçer ve motor arıza lambasını yakar.

 

ECU, Acil durum modunda motoru zengin karışımda çalıştırır. Bu ise rölanti titremesine, çekiş düşüklüğüne, aşırı yakıt harcamaya ve gaz pedal tepkilerinin anormalleşmesi gibi nedenlere yol açabilir. Hatta motor devri çoğu araçta belli bir devrin üzerine çıkmaz. (40 rpm)

 

 

 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti derude » 31 Oca 2010, 01:42

Lpg takılırken, katalizör öncesi lambdaya (oks. sens.) paralel atılır. Lpg nin sensörü okuması için.
 

İkinci lambdaya dokunulmaz. Yani sensörün devre dışı kalması gibi bir durum söz konusu değil.

 

Ancak bazı lpg kit üreticileri motor arıza lambasını söndüremedikleri için ikinci lambdayı uyutan parçalar takıldığını duydum.

 

Ama aklı başında lpg kitlerinde ve iyi işçilikte motor arıza lambasının yanması söz konusu değildir.

 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti C@GL@R » 31 Oca 2010, 01:49

[quote="derude"]Lpg takılırken, katalizör öncesi lambdaya (oks. sens.) paralel atılır. Lpg nin sensörü okuması için.
 

İkinci lambdaya dokunulmaz. Yani sensörün devre dışı kalması gibi bir durum söz konusu değil.

 

Ancak bazı lpg kit üreticileri motor arıza lambasını söndüremedikleri için ikinci lambdayı uyutan parçalar takıldığını duydum.

 

Ama aklı başında lpg kitlerinde ve iyi işçilikte motor arıza lambasının yanması söz konusu değildir.

 
[/QUOTE]




17604 P1196 02 sensör ısı devresi 2.kısım 1.sensör



 



17586 P1176 Lambda Sonde iletişim pompası açık


sensör konusunda bilginiz var sanırım motor arıza kodları bu şekilde acaba hangi sensör bendeki arıza labmasını yakan..






tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti derude » 31 Oca 2010, 02:32

Arıza kodları hakkında yeterli bilgim yok.


Ama aracınızda lpg varsa lpg ayarının düzgün yapıldığından emin olun.

 

Çünkü sensörü değiştirdiğinizde de aynı arıza kodu ile karşılaşabilirsiniz.

 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti C@GL@R » 31 Oca 2010, 02:38

lpg takılmadan öncede vardı arasıra yanıyor arasıra sönüyor.. yani lpg ile alakası yok sensörün hangisi olduğuna emin olsam e-bay dan aalacağım 3 de 1 fiyatına ama emin değilim yoksa bir sorun teşkil etmiyor..zaten benziin lambası sürekli yanıyor oda yanında pek sırıtmıyorSmile
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti derude » 31 Oca 2010, 03:16

[quote="caglarkrbyk"] [quote="derude"]Lpg takılırken, katalizör öncesi lambdaya (oks. sens.) paralel atılır. Lpg nin sensörü okuması için.
 

İkinci lambdaya dokunulmaz. Yani sensörün devre dışı kalması gibi bir durum söz konusu değil.

 

Ancak bazı lpg kit üreticileri motor arıza lambasını söndüremedikleri için ikinci lambdayı uyutan parçalar takıldığını duydum.

 

Ama aklı başında lpg kitlerinde ve iyi işçilikte motor arıza lambasının yanması söz konusu değildir.

 
[/QUOTE]


17604 P1196 02 sensör ısı devresi 2.kısım 1.sensör


 


17586 P1176 Lambda Sonde iletişim pompası açık




sensör konusunda bilginiz var sanırım motor arıza kodları bu şekilde acaba hangi sensör bendeki arıza labmasını yakan..




[/QUOTE]


 

P1196 hata kodunu yanlış yazmışsınız sanırım.


P1196 = O2S Heater Circuit Bank 1 Sensor 1 Electrical Malfunction olarak geçiyor. Yani 1. kısım 1. sensör olacak.

 

Sizin tanımladığınız hata kodu P1197.

 


 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti C@GL@R » 31 Oca 2010, 12:09

vag-com cihazında aynı bu şekilde yazıyordu..o zaman arızalı sensör ilki yani motora yakın olan o ise onun fiyatı uygun 45 euro + kdv türkiyede
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti serdar5306 » 31 Oca 2010, 19:08

benim arabanında oksijen sensöru 2 yıldır bozuktu değiştirmemiştim 1 ay önce değistirdim aracın çekişi arttı yakıt ortalamam düştü bence değiştir ben geç kaldığım için pişmanım
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir