BİR KAÇ SORUNU HALLETTİM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

BİR KAÇ SORUNU HALLETTİM

İleti saday » 02 Mar 2010, 18:57

1.2 aydır arabamda sorunlar hissediyordum,yoğun trafikte kalınca arabada sıkışmalar oluyordu,yokuşlarda çekiş düşüyordu bende çekiş düşüklüğünü hararet müşürüne bağlıyordum ve değiştirmeyi düşünüyordum.


Tam niyetlenmiş ve zamanım olunca servise gitmeyi düşündüğüm günlerde fırsatını bulup gidemedim.Cumartesi günü b.çekmeceye gitmem gerekiyordu yola çıktım,giderken sürekli tuhaflıklar hissediyordum ve hayırlısı diyordum.Neyse hiçbir problem olmadan gittim.ertesi gün pazardı ve öğlene kadar arabanın yanına gitmedim,bir ara arabayı yıkatmat için çalıştırdığımda şokları yaşadım..motor sanki çamaşır makinesi gibi sallanıyordu,hareket ettiğimde çok acayip şekilde tekleme oluyor ve gaz yemiyordu,yıkamacıya gidip yıkattım ve geri döndüm hala aynı şey devam ediyordu.1,2 saat bekledim ama istanbula dönmem gerektiği için tekrar arabaya binip çalıştırdım durum aynıydı,yola o şekilde devam ederken arıza ışığı yandı bir müddet sonra ışık yanıp sönme şekline geçti ve tekleme devam etti.bu şekilde eve kadar geldim.ertesi sabahı zor ettim ve sabah servise gittim arabayı vas gom a bağlayıp baktılar 4.silindir arıza hatası ve egr arızası verdi.hataları sildiler,boğaz kelebeği temizliği,termostad değişimi,buji kabloları değişimi ve tesadüfen tespit edilen fan motoru değişimi yapıldı ve araba tekrar adaptasyon yapıldı. 400tl masraf çıktı.

buji kablo takımı:100tl.

boğaz kelebeği temizliği:40tl.

termostad:30tl

fan:180 tl.

işçilik:50tl.

bunların genel sorumlusu kötü yakıt,yakıt pis olduğundan enjektörü sıkıştırdı ve araç çekişten düştü,fan arızalı olduğundan motor hep soğutmaya çalıştı termostad bozuldu gibi..

şimdilik gözlemdeyim bakalım bu değişimlerden sonra arabada + yönde ne değişecek merak ediyorum.
 
saday
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Ekm 2009, 18:49

İleti fıratt » 02 Mar 2010, 19:00

75000-10000km en gec değiştirirm yakıt filtresini önceden dilimiz yandı..


pistonun vuruşunu hissettiriyor kotu yakıt
fıratt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 398
Kayıt: 16 Oca 2008, 19:47
Ad Soyad: fırat
Nereden: Adana
Arabanız: su aracım yok

İleti shumenli » 02 Mar 2010, 19:10

[quote="samet"]

75000-10000km en gec değiştirirm yakıt filtresini önceden dilimiz yandı..


pistonun vuruşunu hissettiriyor kotu yakıt
[/QUOTE]

Vay be yakıt filtresinin yaptığına bak. Zaten ne yapıyor ki 15 - 20 TL civarı falandı yanılmıyorsam. Yani bundan sonra bende en geç 10 binde 6 ayda bir değiştireyim de başımıza bu tür şeyler gelmesin...

Fatih sanada geçmiş olsun diyelim arkadaşım. En azından yolda falan kalmamış dönebilmişsin...
2001 FABIA ELEGANCE 1.4 16V 101BG

A5 - 2005 OCTAVIA ELEGANCE 1.6 FSI 115BG

B6 - 2011 SUPERB ELEGANCE 1.4 TSI 125BG
Kullanıcı avatarı
shumenli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 114
Kayıt: 18 Eyl 2008, 12:38
Ad Soyad: EROL GÜLER
Nereden: Yurt Dışı
Arabanız: B6 - 2011 SUPERB ELEGANCE 1.4 TSI 125BG


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir

cron