90 BİN BAKIMI

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

90 BİN BAKIMI

İleti tivoli » 11 Mar 2010, 12:17

[quote="Bluedays"]Arkadaşlar baştan belirteyim, tamamen kişisel bir açıklamadır, bağlayıcı niteliği yoktur. Sadece triger hususunda bir açıklamam olacak.
Triger hususunu çok araştırdım. Burada da etraftada çok soruşturdum. Genel kanı, 90.000 yada 4 yıl olduğu yönündeydi. Daha sonra özel servise gittim. Servisin bizzat sahibi ile görüştüm. Dedi ki, 2000'li yıllarda volswagen bu konuda 4 yıl diye bir laf ortaya attı fakat bu tamamen ticari bir karar dedi. 20 yıllık usta olduğunu ve değil 4 , 7-8 yılda bile kopan triger görmediğini belirtti. 90.000 km'ye kadar güvenle binebileceğimi, hatta bir sıkıntı olursa, ücretsiz değişim yapacağını belirtti. Kendinden bu kadar emin konuştu.

Bende 90.000'e kadar triger değiştirmeme kararı aldım. Aracım 2005 model ve şu an 44.000 km'de.

Tekrar söylüyorum. Açıklamam tamamen kişiseldir. Bağlayıcı yanı yoktur. Sadece paylaşmak istedim.
[/QUOTE]
gittiğin servisteki ustanın söyledikleri bir yere kadar doğrudur.. bir ürün için mühendislik hesaplamaları yapılırken güvenlik katsayısı mutlaka projeye uygulanır bu katsayı oranı firmadan firmaya değişkenlik gösterir ve uzun ömürlü ürünler o firmanın kalitesini gösterir.. mesela üzerinde max 1 ton yazan bir vince 1,5 ton yük yüklerseniz yine o yükü kaldıracaktır ama olası riskide alınmış olacaktır. şimdi en iyi mühendislerle yıllarca çalışmalar yaparak fabrika tarafından 4 yıl ömür verilen bir kayışı piyasadaki bir ustayla sorgulamak ne kadar mantıklıdır?? elbetteki fabrikanın ticari kararıdır çünkü 7-8 yıl ömür biçilen bir kayışın arızalanması ile meydana gelebilecek tüm hasarların hepsini fabrika karşılamak zorunda kalacaktır.. sana bunları anlatan servis sahibinin veya ustanın herneyse ticari kaygıları veya kararları yokmudur acaba?? ben 90.000 bakım için yetkili servise gittim fiyat çıkarttılar biraz düşük geldi fiyat ve listeye baktığımda devirdaim pompasının yazılmadığını gördüm bunun üzerine sordum neden değiştirmiyorsunuz diye.. bana arızalanırsa yaparız kolay kolay bişey olmaz dediler bunu söyleyen yetkili servisin ta kendisi.. tabikide değiştirttim.. çıkan pompa ise yemin ederim tertemizdi ve yatakları yağ gibi çalışıyordu en ufak bir ses çıkarmıyordu ama bir arıza yapsaydı ben  yanmıştım.. şimdi arıza yaparsa en az 2 yıl daha bu işten servis sorumlu olacak.. siz siz olun kafanızın yatmadığı hiçbir şeye ufak tefek kazançlar için inanmayın bildiğinizi yapın yaptırın.. çok uzun oldu sanırım başınızı ağrıttım özür dilerim
 
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti yns_emr » 11 Mar 2010, 12:57


90BİNDEN sonra kullanıma bağlı gidebilir yıl olarakta ama lastik ömrü zaten 3 yıldır ozaman o ustaya sorun neden vw lerde devamlı triger koparma oldu daha cok 98-2000 modellerde bizde 1971 den beri servisiz vw lerde ne cok kayış koparıpta motoru kitleyenleri gördükte sonra faturaları görünce gözleri açılanları. yapmayın arkadaşlar istediği kadar yıllık usta olsun şimdiki üretilenler ticari olarak üretiyorlar  (bi ömür biçiyorlar üretirken) adamlar bu kadar gitsin daha sonra değiştirsin servis kazansın parça kazansın diye üretimler var. eski sanayi ustaları 2003 model aşağısla ilgilenebilir şimdiki cıkan tsi -tfsi görünce kacıyorlar nedense kulaktan dolma hareket etmeyin zararı sizin

illa yetkili servise gelin demiyoruz araça yapılması gerekenler en iyi şekilde yapın canınız yanmasın. bilmeyen usta konuşur bunu değiştirsek yeter der sonraki parça cıkar devamlı gider  durursunuz yetkili servise vericeğiniz para bi bakmışınız o ustaya taksitle ödemiş olursunuz ruhunuz duymaz :) kurcalar kurcalar sonra cıkamayınca bukadar diyip yetkililerin kucağına atar yetkilide sorunu çözmek için onun yaptığı hataları toplar yapar gereken neyse değiştirir cunku garantili iş yapıyor daha sonra müşteri gelip aa devam ediyor bak arıza demesini duymamak için o parçayı garantiden değiştirmemek için bi kere yapar garantili iştir. biter. daha sonra bir sorun cıkar şikayet etme durumunuz var sorununuzu çözmek için yada mahkemeye veririsin cunku resmi işlemler kurumsal firmalarda ama ustanın sadece tulumu vardır bukadar der cıkar işin içinden bir yere şikayet mahkemeyede verilecek bi durum yok yani

kısaca iyi araştırın canınız yanmacak şekilde bilen ustalara ve fazla kurcalatmadan aracınızın esiklerini gerekenleri yaptırın.

saygılarımla
yns_emr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Şub 2010, 14:31

İleti xex » 11 Mar 2010, 13:20

Yunus Emre adlı arkadaşım yazdıklarınla sonuna kadar haklısın kimse yazdıklarına yalan diyemez.Birde şu konu var.Kesinlikle üzerinize almayın veya yanlış anlamayın tüm araç sahipleri benim gibi düşünürler.Servisler öncelikle parçalardan en az %30 kazanıyordur muhakkak.(Sanayide bazı ustalar yetkili servislerden parça aldıklarında %10,15 arası indirimli alırlar. müşteriye aynı indirimi yapmazlar.)Piyasadan 250 tl ye orjinal olarak aldığımız parçayı servisler 450-500 den aşağıya vermezler.Bir parçayı piyasada ustaya 100 tl ye taktırırsan servisler 200 tl den aşağıya taktırmazlar.Bir vida sökseler onun bile parasını alırlar.Herşeyi açıkca belirtmezler.Resmen müşterileri yoluncak kaz görürler.Arabamız var diye çok zengin insanlar değiliz tüm hesaplarımızı yapmak zorundayız.Açıkcası ben günde 200-300 para kazanmıyorum.Servislerde bence hakkı olan parayı alsınlar.Bizi özel servislere iten öncelikle firma politikası ve yetkili servislerdir.

Ben mart 2010 yılında ruville marka triger seti devir daim motoru ile birlikte 260 tl ye aldım.100 tl işçilik verdim.
Skoda yetkili servisi aradım.450 tl triger set.150 tl devir daim.225 tl işçilik.

 

Bir tarafta 360 tl işçilik dahil bir taraftan 825 tl.Aradaki farkı siz görün.Bosch car servis hepsi içinde 650 tl verdiler.

 
Kullanıcı avatarı
xex
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 23 Ağu 2009, 18:24
Ad Soyad: Oktay Var
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2005 Opel Astra 1.6 Elegance

İleti FabiaElegance » 11 Mar 2010, 13:29

[quote="FabiaElegance"]

Birde şöyle bir şey var üretim yılımı baz alınacak olan yoksa aracın trafiğe çıkış yılı mı? Mesela benim fabia 2004 model, fakat trafiğe çıkışı Ağustos 2005... km 50500, yakın zamanda triger yaptırmayı düşünmüyorum...


[/QUOTE]
Benim soru kaynadı kaynıycak...
FabiaElegance
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Şub 2010, 01:08

İleti C@GL@R » 11 Mar 2010, 13:31

bu mantığa göre senin triger değişmeli 5 yıl olmuş:) boşver 90 bini bekle derim
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti FabiaElegance » 11 Mar 2010, 13:36

[quote="caglarkrbyk"] bu mantığa göre senin triger değişmeli 5 yıl olmuş:) boşver 90 bini bekle derim
[/QUOTE]
Her türlü değiştirmem lazım biliyorum ama...;)
Trafiğe çıkışsa baz alınan içim daha da rahat edecek
Hangisi?
FabiaElegance
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Şub 2010, 01:08

İleti octaviaman » 11 Mar 2010, 13:44

Sadece triger kayışı için konuşursak 4 seneden daha ömürlü olabilir.Fakat triger bakımında devirdaimler, gergiler filan da değişiyor.Bir çok şey ortaya çıkabiliyor.Bir kayış fantazisi uğruna motoru kucağa almamak lazım.Bence 4-5 senede bir gereğini yapmalı.Sağlam arabadır ama zamanında bakmak lazım,zorlamamak lazım.Tabiki karar herkesin kendi kararı.


Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti C@GL@R » 11 Mar 2010, 13:45

trafiğe çıkış baz alınmaz o araç üretildiğinden beri yani fabrikadan beri triger üzerinde zaten olayda ordan geliyor zamanla kayış eskiyor araç kullanılmasa bile..durum el veriyorsa maddi değiştir şimdi yolda kalsanız çekici parası vs..iki katına çıkacak masraf
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti abdullah » 12 Mar 2010, 00:09

benim fabiada 2005 model ve kilometresi 43 binde triger setini  bende henüz degiştirmeyi düşünmüyorum en azından 1 yıl daha birde arkadaşlar bazıları sanayide bilmedigi marka triger setini ucuz oldugu için alıp taktırıyorlar inanın sökülen orjinal triger seti .takılan yan sanayi üründen daha saglam ve daha çok dayanacaktır yan sanayi triger seti yada bilmediginiz bir marka asla takmayın piyasada taklit çin malı ürünler bile var bunlara dikkat edin aracınızda hayati önem taşıyan unsurlar için orjinal parçayı tercih ediniz
Kullanıcı avatarı
abdullah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 18 Tem 2008, 01:44
Nereden: Konya
Arabanız: 2005 fabia special gıranit gıri

İleti lazianke » 12 Mar 2010, 05:12

arkadaşlar, büyük ihtimalle 5 yıldan önce trigeri kopmuş bir kişi tazminat davası felan açmıştır-bilirsiniz batıda hukuk ciddi işler- üreticiler de sağlama alalım diye 4 yıla indirmiştir.
 

yoksa bizde zaten hiç kimse(şirketler hariç) 2 yılda 90 bini doldurmaz. garanti süresi bitince de kimse servise gitmez. yada garanti bitince kayış kopsa servise zararı dokunmaz.

 

dolayısıyla bizde 4 ya da 5 yıl olması servisi bağlamaz. bizdeki 4 yıl avrupadaki firma kararının uygulamasından ibarettir. ama avrupada her şey garantili işlediğinden farkeder; çünkü firma belirttiği tüm şartlara uydurulur.

 

şahsen ben 5. yılda değiştirdim. ama kimseye de siz de 5 yıl sürün demem, ilkimden iklime, kullanımdan kullanıma muhakkak fark oluşacaktır. km.si çok az olan varsa bence sadece kayışı değiştirsin derim. rulmanların yani mekanik aksamın da çürüyecek hali yok ya.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti Bluedays » 12 Mar 2010, 17:18

Arkadaşlar benim bahsettiğim sanayideki usta diil :))) YAnlış anlattım galiba.
Ankarada özel bir servisin Sahibi!.

Neyse ben sadece düşüncemi paylaştım. Bağlayıcı nitelik taşımadığını belirttim.

Gerisi size kalmış.
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti yns_emr » 12 Mar 2010, 20:25

[quote="tapantepeli"]Yunus Emre adlı arkadaşım yazdıklarınla sonuna kadar haklısın kimse yazdıklarına yalan diyemez.Birde şu konu var.Kesinlikle üzerinize almayın veya yanlış anlamayın tüm araç sahipleri benim gibi düşünürler.Servisler öncelikle parçalardan en az %30 kazanıyordur muhakkak.(Sanayide bazı ustalar yetkili servislerden parça aldıklarında %10,15 arası indirimli alırlar. müşteriye aynı indirimi yapmazlar.)Piyasadan 250 tl ye orjinal olarak aldığımız parçayı servisler 450-500 den aşağıya vermezler.Bir parçayı piyasada ustaya 100 tl ye taktırırsan servisler 200 tl den aşağıya taktırmazlar.Bir vida sökseler onun bile parasını alırlar.Herşeyi açıkca belirtmezler.Resmen müşterileri yoluncak kaz görürler.Arabamız var diye çok zengin insanlar değiliz tüm hesaplarımızı yapmak zorundayız.Açıkcası ben günde 200-300 para kazanmıyorum.Servislerde bence hakkı olan parayı alsınlar.Bizi özel servislere iten öncelikle firma politikası ve yetkili servislerdir.

Ben mart 2010 yılında ruville marka triger seti devir daim motoru ile birlikte 260 tl ye aldım.100 tl işçilik verdim.
Skoda yetkili servisi aradım.450 tl triger set.150 tl devir daim.225 tl işçilik.

 

Bir tarafta 360 tl işçilik dahil bir taraftan 825 tl.Aradaki farkı siz görün.Bosch car servis hepsi içinde 650 tl verdiler.

 
[/QUOTE]

SİZİN DEDİĞİNİZEDE KATILIYORUM SİZDE HAKLISINIZ ÖYLE YETKİLİ SERVİSLER VARKİ SKODA VEYA BAŞKA MARKA SERVİSLER orantısız hareket etmeleri net duruş yapmamaları müşteriye ne giydirirsek kardır veya sırf kar elde etmek için hareket etmeleri araç sahiplerini korkutmaları vede kaçmalarını neden oldular şimdi her yetkili servis öle düşüncesiyle art niyetle bakıyorlar. bizde karşılaşıyoruz bu tip müşterilerle ama biz elimizden geldiğince rahatlatmaya çalışıyoruz.

skoda da %30 indirimli alınmıyor parçalar bunu söyleyim öyle büyük oranlar artık kalktı. işçiliklere gelince onları biz değil merkez belirliyor ama yine servisin insafiyetine ben fatura keserken standart işçiliğine bakıoyrum atıyorum 50tl işe 90tl yazmış istesem onu kullanırım şikayet etse merkezin verdiği standart işçiliği secmişim başım ağrımaz ama biz servis olarak neyse o işin bedeli onu almaya çalışıyoruz müşteri gelmiş kar elde ediyim gitsin yok o müşteriden bi kere kar elde etmiş olursun müşteriyi küstürürsün bidahada gelmez bizim politkamız az kar ile işini çözelim ama daimi gelsin hep az kar elde edelim yeterki müşteri küsmesin servise :)  bu bölgede bizim ekip geldiğinden beri servise müşteri memuniyetimiz merkezden alınan bilgilere göre %89 dur. yani yaptığımız işten ve fiyat politakamızdan memmunlar

sizide servisimize beklerim

yns_emr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Şub 2010, 14:31

İleti tivoli » 12 Mar 2010, 23:32

[quote="yns_emr"]SİZİN DEDİĞİNİZEDE KATILIYORUM SİZDE HAKLISINIZ ÖYLE YETKİLİ SERVİSLER VARKİ SKODA VEYA BAŞKA MARKA SERVİSLER orantısız hareket etmeleri net duruş yapmamaları müşteriye ne giydirirsek kardır veya sırf kar elde etmek için hareket etmeleri araç sahiplerini korkutmaları vede kaçmalarını neden oldular şimdi her yetkili servis öle düşüncesiyle art niyetle bakıyorlar. bizde karşılaşıyoruz bu tip müşterilerle ama biz elimizden geldiğince rahatlatmaya çalışıyoruz.

skoda da %30 indirimli alınmıyor parçalar bunu söyleyim öyle büyük oranlar artık kalktı. işçiliklere gelince onları biz değil merkez belirliyor ama yine servisin insafiyetine ben fatura keserken standart işçiliğine bakıoyrum atıyorum 50tl işe 90tl yazmış istesem onu kullanırım şikayet etse merkezin verdiği standart işçiliği secmişim başım ağrımaz ama biz servis olarak neyse o işin bedeli onu almaya çalışıyoruz müşteri gelmiş kar elde ediyim gitsin yok o müşteriden bi kere kar elde etmiş olursun müşteriyi küstürürsün bidahada gelmez bizim politkamız az kar ile işini çözelim ama daimi gelsin hep az kar elde edelim yeterki müşteri küsmesin servise :)  bu bölgede bizim ekip geldiğinden beri servise müşteri memuniyetimiz merkezden alınan bilgilere göre %89 dur. yani yaptığımız işten ve fiyat politakamızdan memmunlar

sizide servisimize beklerim

[/QUOTE]

Yazın Altınoluk'a giderken servisinize mutlaka uğrayacağım Allah'tan bir aksilik olmazsa.. Tatili büyük ihtimalle 105.000 bakımına denk getiricem Wink
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti frekans55 » 13 Mar 2010, 00:04

tiriger 68bg de yok ama 90bın bakımı cok agır bı bakım lamda senserune felanda baktır. hayırlı olsun
frekans55
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Kas 2009, 14:24

İleti octaviaman » 13 Mar 2010, 16:33

Özel servis, parçayı yetkili servisden alıp işi yetkilinin yarı fiyatına faturalandırıyorsa,distrübütör kendini güzelce bir sorgulamalıdır.Bir tarafda aynı paraya 10 araba bakan bir özel servis,bir tarafda aynı paraya 4-5 araba bakan ve müşteri kazanamayan aksine kaybeden yatkili servis.Üstelik kendilerini bulunmaz hint kumaşı olduğunu sanan yetkili servislerin bir çoğu,kalitesiz hizmet veriyor.Beğenmediğimiz bir çok markanın servis ve müşteri memnuniyeti anlayışları daha yüksek.Şu mantığı hiç tahsili olmayan bir insan da yürütebilir,alim olmaya gerek yok.Neden maddi anlamda müşteriyi kazanmaya çalışmadıklarını anlayamıyorum.Herşeye katlanabilirim ama doğru düzgün servisi olmaması çok canımı sıkıyor.
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti baddal79 » 18 Mar 2010, 19:04

  keşke kartal yüce oto da bu açıdan baksalar hizmete...
baddal79
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Ağu 2009, 12:57

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir