fabia viteste iken..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fabia viteste iken..

İleti C@GL@R » 12 Nis 2010, 15:16

Bugun birsey farkettim arkadaşlar fabia da araç çalışmıyor şekilde anahtar üzerinde viteste yokuş aşagı bir yerde el freni çekilmediği zaman araba çalışacakmış gibi oluyor. hani vurdurunca araba biraz tekler o şekilde gidiyor sizde de mi böyle bu durum bir ara kontrol edin neden böyle acaba:)
 
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti hiko » 12 Nis 2010, 21:05

debriyaj baskı balatanızı gösterin,, gecirkirseniz masraf büyür...
hiko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 47
Kayıt: 26 Mar 2010, 15:41
Ad Soyad: Hikmet Demirtaş
Nereden: Ankara
Arabanız: 1.4 16 V 85 BG ROMMSTER

İleti lazianke » 12 Nis 2010, 21:21

Baskı balatanız bitiyor galiba ki aracın vitesi tutmuyor.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti C@GL@R » 12 Nis 2010, 21:35

alla alla çekişi fln iyi rampadada sorun ustada sürdü baskı balata iyi demişti
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti SkodamFabiam » 12 Nis 2010, 22:18

El frenini çekip kaldırmayı dene arabayı el frenine rağmen arkayı sürümesi lazım, olmuyosa debriyaj değişmesi lazım...
Not: Bu yöntem biraz sakıncalı olabilir çok fazla zorlama!
Kullanıcı avatarı
SkodamFabiam
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 477
Kayıt: 25 Mar 2010, 18:56
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 2004 Elegance 101Bg

İleti C@GL@R » 12 Nis 2010, 22:42

arkadaşlar bu işi arabanıza binince bir denermisiniz rampa aşağı sizinkiler ne durumda:S baskı bitik desem geçen 40-50 derecelik rampada durdum kalktım gayet gğzel rampayı çıktı sorun olmadı..bakım zamanıda baskı balatayı kontrol et demiştim iyi şuan için değişmesine gerek yok dedi..
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti hetepe » 13 Nis 2010, 08:59

Baskı balata ile yakından uzaktan ilgisi yok, aracınızın kompresyonu azalmış, 50 000 km den fazla olan araçların birçoğunda olan bir durumdur ve km itibariyle normaldir.Viteste ve el freni çekili olmadan aracı bırakırsanız kademe kademe bir iniş görmeniz normaldir.Debriyaja, balataya dokunmayın.Balata bitikse ve arabayı bırakıyorsa bu sürekli bir bırakma ile kendini gösterir.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti C@GL@R » 13 Nis 2010, 09:15

aynen dediğiniz gibi kademe kademe yavaş yavaş iniyor 1. viteste..balatada sorun olmadığı bariz çekişinden anlaşılıyor..peki nedir bu komresyonu bir zararı varmıdır.
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti C@GL@R » 13 Nis 2010, 09:19

http://www.opelim.net/forums/archive/in ... 38034.html

olayın normal bir durum olduğu opel forumunda açıkça belliymiş..bana az kaldı baskı balatayı değiştirtcektiniz ha:D
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti B@R@KÜD@ » 13 Nis 2010, 12:36

BİRDAHA ÖYLE BİR DENEME YAPMA BENCE ARABANIN VİTES DİŞLİLERİNİ YERSİN ALTINDAN KALKILMAZ SORUNLA KARŞILAŞIRSIN
Kullanıcı avatarı
B@R@KÜD@
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 62
Kayıt: 11 Nis 2008, 12:00
Ad Soyad: T.AŞIK
Nereden: Adana
Arabanız: fabia 1.4 101hp special

İleti osti01 » 13 Nis 2010, 14:20

gayet normal bir durum bence
araç 1. viteste iken komprese binmeden (yani çok rahat iniyorsa) aşağı iniyorsa sen ondan kork.
2. viteste biraz daha kolay iner 3.te biraz daha kolay en kolayı 5 te olur.
bunun sebebini açıklamaya gerek yok çünkü konu sapacak. :)

bu kompresör etkisi ne kadar büyükse arabanın tepki verme gücü de o kadar iyi olur.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti iceman70 » 13 Nis 2010, 14:43

ya şu el freni işine girmeyin size tavsiyem bizim bakkal el freni ile denerken vites dişlisi kırılmış :D araç biraz ağırken yokuşa gelin gaza yüklenin devir yükseliyor ama hız artmıyorsa çekemiyorsa bitiyor demektir.Banada usta bitik bitik dedi hatta el freni ile denedi adamada kızdım.4 viteste 4 kişi varken banamısın demiyor alıp götürüyor bitik olsa öyle olamz heralde.Hem bu fabia ve pololarda yukarıdan kavrıyor bunu sorun etmeyin fazla.Çağlar senin dediğine gelirsek bi deniyecem ne olcak bakalım ama benim gitmiyordu sanırsam araç :D
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti C@GL@R » 13 Nis 2010, 14:47

bi dene bakalım kardeş:) yokuş aşağı arabanın burnı aşağıda olsun 1 e tak el frenini indir frenden ayağını yavaş yavaş çek yada diğer viteslerde bende tam hatırlamıyorum vitesi
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti SkodamFabiam » 13 Nis 2010, 14:52

iceman70 yazdı:ya şu el freni işine girmeyin size tavsiyem bizim bakkal el freni ile denerken vites dişlisi kırılmış :D araç biraz ağırken yokuşa gelin gaza yüklenin devir yükseliyor ama hız artmıyorsa çekemiyorsa bitiyor demektir.Banada usta bitik bitik dedi hatta el freni ile denedi adamada kızdım.4 viteste 4 kişi varken banamısın demiyor alıp götürüyor bitik olsa öyle olamz heralde.Hem bu fabia ve pololarda yukarıdan kavrıyor bunu sorun etmeyin fazla.Çağlar senin dediğine gelirsek bi deniyecem ne olcak bakalım ama benim gitmiyordu sanırsam araç :D


Belittiğim gibi kullanılan fakat sakat bir yöntem ;)
Kullanıcı avatarı
SkodamFabiam
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 477
Kayıt: 25 Mar 2010, 18:56
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 2004 Elegance 101Bg

İleti cineration » 14 Nis 2010, 15:36

araçlarımızdaki motorlar bremzeden çıkmış ve rodaj dönemine ihtiyacı olmayan motorlardır. Yaklaşık motor ömrü de (sürekli uzun yol kullanımda) 500bin km dir.
50bin km de kompresyon düşmesinin bu kadar fazla olabilmesi için sürekli 50metre de bir dur-kalk yapan bir araç olması gerekmektedir.
Motor ne kadar çok yüke binerse ömrü o kadar kısa olur. Dolayısı ile aracın km si arttıkça motorun kompresyonu da düşer.
Araç vitesteyken araç kesik kesik hareket ediyorsa motorun kompresyonu düşmüş demektir. Yakında yağ yakmaya da başlar aracınız haberiniz ola...!!!
Ben skoda Fabia almadan önce sanki yollarda hiç Fabia yoktu
Kullanıcı avatarı
cineration
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 489
Kayıt: 25 Nis 2009, 17:47
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001 model Fabia 50KW(68BG)

İleti osti01 » 14 Nis 2010, 22:03

cineration yazdı:araçlarımızdaki motorlar bremzeden çıkmış ve rodaj dönemine ihtiyacı olmayan motorlardır.

alakaya maydanoz ( ne alaka yaa) bremzeden çıkması rodaj dönemine ihtiyacı olmaması ........
konuyla ne alakası var...

caglarkrbyk yazdı:arkadaşlar bu işi arabanıza binince bir denermisiniz rampa aşağı sizinkiler ne durumda:S baskı bitik desem geçen 40-50 derecelik rampada durdum kalktım gayet gğzel rampayı çıktı sorun olmadı..bakım zamanıda baskı balatayı kontrol et demiştim iyi şuan için değişmesine gerek yok dedi..



kardeş bak 40-50 derecelik bir yol demek;
45 derece olduğunu varsayarsak 14 metre sonra ilk bulunduğu yerden 10 metre yüksekte olmak demektir. bu da gayet yüksek bir eğim. aracının hiç bir şeyi yok. tamam kopmresyonu ilk günkü gibi değildir. zamanla da azalacak. zaten aşağıdaki cümleler senin


caglarkrbyk yazdı:Bugun birsey farkettim arkadaşlar fabia da araç çalışmıyor şekilde anahtar üzerinde viteste yokuş aşagı bir yerde el freni çekilmediği zaman araba çalışacakmış gibi oluyor. hani vurdurunca araba biraz tekler o şekilde gidiyor sizde de mi böyle bu durum bir ara kontrol edin neden böyle acaba:)


araba teklemeden gidiyorsa asıl sorun o zaman var demektir. bu tekleme ne kadar sertse kompresyon o kadar yüksektir ve bu durum istenen bir şeydir.
ama burada asıl söylemek istediğin araç birinci vitesteyken hiç teklemeden aşağı iniyor arabayı engelleyen hiç bir güçle karşılaşmıyorsa (söylemek istediğin buysa) arabanın kompresyonunda sorun var ve bu arabanın bahsettiğin yokuşu çıkabilmesi için yakıtı su gibi içmesi gerekiyor. vitesi 2 leyemezsin böyle bit durumda
aracı kullanırken araca verdiğin görevi istediğin anda yapıyorsa (sollamalar kalkış vs.)
yokuşlarda yüklü yüksüz bayılmıyorsa, daha önce 4 le çıktığın bir yokuşu 3 le zor çıkmıyorsan
arabada bahsettiğin durumla alakalı hiç bir sorun yoooook.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti ozanakif » 15 Nis 2010, 10:29

cineration yazdı:araçlarımızdaki motorlar bremzeden çıkmış ve rodaj dönemine ihtiyacı olmayan motorlardır. Yaklaşık motor ömrü de (sürekli uzun yol kullanımda) 500bin km dir.
50bin km de kompresyon düşmesinin bu kadar fazla olabilmesi için sürekli 50metre de bir dur-kalk yapan bir araç olması gerekmektedir.
Motor ne kadar çok yüke binerse ömrü o kadar kısa olur. Dolayısı ile aracın km si arttıkça motorun kompresyonu da düşer.
Araç vitesteyken araç kesik kesik hareket ediyorsa motorun kompresyonu düşmüş demektir. Yakında yağ yakmaya da başlar aracınız haberiniz ola...!!!

Bu olay 1.viteste oluyorsa kesinlikle haklısınız.Aracın 1. viteste kompresyonu iyiyse ancak 1 kez bırakır 2. sıkıştırma zamanı gelen silindirde durur.Erzurumda kışları hiçbir zaman el freni kullanılmaz çünkü donar.Herkes viteste bırakır aracını.Şahsen aracın önü aşağı doğru ise ben geri viteste bırakırım.Dişlide zorlasın kompresyona yardımcı olsun diye.
Vurdurur gbi meselesine gelince ben aracını 1. viteste vurdurarak çalıştırmaya çalışanı görmedim bu güne kadar.Olmaz zaten araç durur yada krank,vites kutusu ve trigere ani ve aşırı yük biner.
Baştada belirttiğim gibi arkadaşın yazdıkları 1. viteste gerçekleşiyorsa kompresyonda sorun var demektir.
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

İleti osti01 » 15 Nis 2010, 13:10

ozan akif kardeşim bu sizin araçlar dizel mi benzinli mi?

arkadaşlar şunu belirtmekte fayda görüyorum. dizel araçların torku benzinli araçlara göre daha yüksektir. yani aynı torku üretmek için bir benzinli araç 4000 civarı devir yapıyorsa dizel araç bu torku 2000 devirde üretir bunun bir çok sebebi var neyse ben size güncel verileri vereyim



http://www.skoda.com.tr/root/com/pdf/fabiateknik.pdf

buradan güncel rakamlara ve kompresyon oranlarına tork ve beygir güçlerine ulaşabilirsiniz.
dizel arabaların kompresyon oranının yüksek olmasının sebeplerinden bir tanesi çalışma sistemi ve bunun sonucu olarak krank mili uzunluğudur.

şimdi kompresyon oranının (fabrika verileri) 10 ve 19 olan araçlardan tabi ki 19 olan yokuş üzerinde viteste aşağı doğru akmayacaktır.

doğal olarak siz dizel ve benzinli araçların kompresyonlarını karşılaştırırsanız yanılırsınız.

silindir içerisinde olan havanın bir sıkışma oranı vardır. bu hava ama öyle amma böyle sonuç olarak sıkıştırılır. yani şu Erzurumun yokuşunda duran araçlar aracı 5. vitese takın deneyin araç aşağı akıyor mu akmıyor mu. yani 5. viteste araç aşağı kayarsa komresyonu kaçırıyor mu diyeceksiniz. :!:
hadi motor yenileyelim mi diyeceksiniz.

Üstelik karşılaştırma ya da deneme hangi eğime sahip bir yokuşta yapıldı. Aracın yükü nasıldı. lastik ebatı neydi. (aynı şanzımana sahip araçlarda lastik ebatı büyük olan yokuş aşşağı 1. viteste daha kolay akar.)

sonuç olarak benzinli araç 1. viteste dizel araçlardan daha kolay akar. verilere bakarsanız. sıfır benzinli aracın 1.viteste aşağı aktığı yerde dizel aracın üzerine bir araç daha koyarsanız (ağırlığı arttırmak için ) belki akar.

%30 eğime sahip bir yerde akmayan araç %40 eğimde akabilir. %40 eğimde akmayan bir araç yüklü iken %30 eğimde akabilir. aynı arac 175/65/13 ebatındaki lastiğe sahipken akmaz da 175/70/13 sahipken akabilir.

en son söyleyeceğim her ustada olmasa bile aracın kompresyonunu ölçen aletler var
bence gerek yok ama (55 000 benzinli araca ) ille de rahat olmak istiyorsan oraya gidebilirsin. ben yine de senin aracın için (araç tekliyerek iniyorsa hatta sert tepkiler veriyorsa ) hiç bir sorun yok diyorum.


Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir