fabia cam ile ilgili önemli bir sorun

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fabia cam ile ilgili önemli bir sorun

İleti barutoglu » 12 Haz 2010, 12:00

Değerli arkadaşlar, birkaç gün önce fabia ön sol camı (şoför tarafı) kaldırırken bir çatırtı geldi ve kalkmadı. birşeylerin kırıldığını tahmin ettim. Bugün kapının döşemesini açtım cam motorunu söktüm ve cam motorunun göbeğinin oturduğu yere cam kaldıran telin dolanmış olduğunu gördüm. cam kaldırma motorunda bir problem yok çalışıyor. döşemeyi söktükten sonra ikinci bir alüminyum kapak var o kapağın tüm vidalarını söktüğüm halde kapağı alamadım. kapağın dört köşesinden siyah renkli dört tane perçinle içerideki cam kaldırma aparatlarını tuttuğunu kapağı onun için alamadığımı anladım. Şimdi soru şu:
Bu alüminyum kapağın çıkarılmasının püf noktası nedir? Çünkü eğer bu kapağı da çıkarırsam sorunu halledeğim. Tamirciye götür demeyin. Çünkü ilçedeyim ve burada benim arabadan anlayacak tamirci yok. kaportacıları da tanıyorum. araca çok kaba davranıyorlar. Ankara'ya da bu aralar gidemiyorum. Bu alüminyum kapağın nasıl çıkarıldığını fikirleri olanların mesajlarını bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Sür çıkar ağyârı dîlden ta tecelli ede Hakk
Padişah girmez saraya hane ma'mur olmadan.
Kullanıcı avatarı
barutoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 17 Eyl 2007, 00:37
Ad Soyad: Gazi BARUT
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 FABİA SP COMBİ 16V GRANİT GRİ ATİKER FAST SYS

İleti önder38 » 12 Haz 2010, 12:58

bikaç ay önce bende camı tutan plastiklerimden biri kırık olduğu için döşemeyi ve altındaki sacı söktüm.

siz demir plakayı tekrar sabitleyin.sac plakanın üst kısmına doğru ceviz büyüklüğünde iki tane siyah kapak var. onları çıkarın, camı tutan vidaları gevşetebilmek için camı aşağı yukarı hareket ettirip vidaları o deliklere denk getirip gevşetmelisiniz. ikisi aynı anda denk gelmiyor, birini gevşetince diğerini de ayarlayın ve gevşetin. cam boşa çıkınca yukarı çekip sabitleyin. ben flaster bant kullanarak camı yukardan yapıştırmıştım...

sonra demir plakanın vida veya perçinlerini (benimki perçinliydi) çıkarın. camın rayları sac plakayı çıkarmayı zorlaştıracaktır. önce plakayı biraz yukarı çekip alt rayları dışarı alın, sonra yavaş yavaş indirir, üst tarafı da kurtarınca dışarı alırsınız. kapının kilidine bağlı olan, kilitlendiğinde içine giren çubuk zorluk çıkarabilir ona nazik davranın, benim gibi onuda çıkarmayın. ben sırf onu takmaya 1 saat uğraşmıştım. gerçi karanlıkta anca ama olsun, en nazik yeri orası.

kolay gelsin...
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti barutoglu » 12 Haz 2010, 15:14

Çok teşekkür ederim. Allah razı olsun. Şimdi izninizle bir kaç soru daha hasıl oldu.
1-Peki perçinleri yerinden çıkarınca tekrar kapatırken yerine takması zor olmuyor mu?
2-Camı tekrar yerine monte etmek en son plakayı sabitleyince olacak değil mi?
Bir itiraf: bahsettiğin merkezi kilit çubuğunu ben de yerinden çıkardım :(
Sür çıkar ağyârı dîlden ta tecelli ede Hakk
Padişah girmez saraya hane ma'mur olmadan.
Kullanıcı avatarı
barutoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 17 Eyl 2007, 00:37
Ad Soyad: Gazi BARUT
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 FABİA SP COMBİ 16V GRANİT GRİ ATİKER FAST SYS

İleti LiLPlayya » 12 Haz 2010, 16:46

Geçmiş olsun. Eğerki çelik halat o şekilde dolaşmışsa makaraya onu tamir etmeniz mümkün değil. 25 liraya tamir takım seti almalısınız. Ayrıca o halatları ayarlamak kolay iş değildir. Eğer sökeceğim ben diyorsanız. Önce camı çıkarmalısınız. Daha sonra sacı sökmelisiniz yoksa camı kırabilirsiniz.
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti önder38 » 12 Haz 2010, 18:12

barutoglu yazdı:1-Peki perçinleri yerinden çıkarınca tekrar kapatırken yerine takması zor olmuyor mu?
2-Camı tekrar yerine monte etmek en son plakayı sabitleyince olacak değil mi?
Bir itiraf: bahsettiğin merkezi kilit çubuğunu ben de yerinden çıkardım :(


1- perçinleri ben matkapla patlatıp açmıştım. sonra sanayide arkalarına ve önüne pul koymak şartıyla tekrar perçinlettim. 8-10 tane perçin zaten, makinası olsa yapılır ama olmayınca sanayiye gittim. 5 liraya yaptılar perçin ucuz zaten. ama siz vidaları söktüm demiştiniz, sizinkini vidalılardan sanıyordum ben.

2- camı en sona takmalısınız. sac plaka yerine sabitlenip vidaları/perçinleri takıldıktan sonra camı yavaşca aşağıya indirip yerine tam oturunca vidalarını gevşek kalmayacak şekilde iyice sıkın.

merkezi kilit çubuğunu takabilmişsinizdir umarım. ben onu yerine taktıktan sonra sac plakadan geçirirken de çok zorlandım. önce çubuğu plakadan geçirip sonra üst rayları içeri almak sonrada alt tarafı takmak gerekiyor. ben o çubuğu biraz eğerek plakadan geçirip sonra tekrar eski haline getirmiştim. zorlanırsanız bu yöntemi deneyebilirsiniz. ama nereden ne kadar büktüğünüzü iyi bilip orijinal haline döndürebilmek lazım.
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti barutoglu » 13 Haz 2010, 08:07

yok sadece 4 nokta perçinli. sanıyorum o perçinleri sökmem gerekmiyor çünkü diğer kısımlar vidalı 8-10 adet. Bahsettiğiniz gibi camı çıkarırsam diğer aksam kapakla birlikte çıkacak gibi. Uygun bir zamanda deneyeceğim.
Sür çıkar ağyârı dîlden ta tecelli ede Hakk
Padişah girmez saraya hane ma'mur olmadan.
Kullanıcı avatarı
barutoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 17 Eyl 2007, 00:37
Ad Soyad: Gazi BARUT
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 FABİA SP COMBİ 16V GRANİT GRİ ATİKER FAST SYS

İleti önder38 » 13 Haz 2010, 08:18

evet orta kısımlarda kalan 4 perçin rayların saca tutturulduğu kısımlar onlara zarar vermeyin. camı yukarı aldıktan sonra vidaları çıkarınca sac plakayı sökebilirsiniz.
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti barutoglu » 21 Haz 2010, 20:04

Evet, dediğiniz gibi yaptım alüminyum kapağı çıkardım. iki çelik halat göbege dolandığından dolayı zarar görmüştü. bir de yan cam tutamağı kırılmıştı. Ankara'ya gittim bu hafta sonu parçaları satın aldım. LiLPlayya arkadaşın söylediği gibi çelik halatları sarmanın zor olduğu kanısına vardığım için oto kilitçiye gittim 30 TL de anlaştık. Eğer anlaşamasaydık kilitçinin karşısında bir yerde durup kendim yapacaktım. Çünkü hem sizin hem de kendim bizzat tecrübe ederek tüm teferruatlarıyla anlamıştım mekanizmayı. Zaten usta da tam tahmin ettiğim şekilde tamirini yaptı. Böylelikle bir cam sorununu da kapatmış olduk. Katkısı olan arkadaşlara teşekkür ediyorum
Sür çıkar ağyârı dîlden ta tecelli ede Hakk
Padişah girmez saraya hane ma'mur olmadan.
Kullanıcı avatarı
barutoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 17 Eyl 2007, 00:37
Ad Soyad: Gazi BARUT
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 FABİA SP COMBİ 16V GRANİT GRİ ATİKER FAST SYS

İleti mavi06 » 27 Haz 2010, 20:56

Ne yazık ki bu cam davası bana Pazar günü denk geldi. Allahtan bir elektrikçi buldum, oldukça tecrübeliydi. Benim saç perçinlenmişti dağıtmak zorunda kaldık ama ne yazık ki açık perçin yapacak yer bulamadık 3-4 vida ile sabitledik. İç tarafı yapmak pek bizim yapabileceğimiz iş değil bence sökmek kolay takmak çok zor geldi:) Velhasıl nerdeyse 2 saate yakın çalışma sonucu hallettik, temizinden bir 50 liram gitti. Ama o uğraşa değerdi (sonuç olarak o kırılan iki parça değişti ve kablolar düzeltildi). İşin fenası yolcu camından da gıcırtılar geliyor bakalım ne zaman su koyuverecek.
mavi06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 11 Eyl 2007, 14:56
Konum: Diyarbakır
Nereden: Diyarbakır
Arabanız: Fabia 1.4 TDI Ambiante (2007)


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir