fabialarda bakım aralığımı değişti

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fabialarda bakım aralığımı değişti

İleti GeneralOto » 09 Haz 2007, 20:59

bunlar şehir efanesi ya...firmalar bakım aralığını arttırmak isterken hiç düşürürler mi?mantığa aykırı bir durum...bide sayın tezel neden olmasın kelimenizin ispatınıda açıklayın bilirkişi olarak...

 
GeneralOto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Haz 2007, 22:26

İleti mygokhan » 09 Haz 2007, 21:25

opel combo dizel ,n bile bakım aralığı 15000 de bir

Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti lazianke » 09 Haz 2007, 21:34

[quote="mygokhan"]opel combo dizel ,n bile bakım aralığı 15000 de bir

[/QUOTE]
opel combo dizel bile demene ne gerek var gökhan kardeş skodadan başka 7500 km de bir dizel bakımı yapan var mı? ford fusion tdci ler de 15000 km ya da bir yılda bir bakıma giriyor.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti GeneralOto » 09 Haz 2007, 22:46

kafayı 7.500 km ye takanlar neden 7.500 km sorousunun cevabını araştırsınlar?
 
GeneralOto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Haz 2007, 22:26

İleti yonetici » 09 Haz 2007, 22:56

[quote="GeneralOto"]kafayı 7.500 km ye takanlar neden 7.500 km sorousunun cevabını araştırsınlar?
 
[/QUOTE]
 

Bunun nedenini bir zamanların meşhur sloganı olan "Tamamen duygusal..." ile açıklayabiliriz. Skodanın kullanıcı kitapçığı derki bakım aralığı 15.000 km dir fakat yüksek kükürtlü yakıt kullanılırsa 7.500 dür. Buda demek oluyorki EURO Dizel kullanan birisi 15.000km de bakım yaptırabilir. Dediğim gibi "Tamamen duygusal" nedenlerle birisi bu 7.500km yi cımbızla çekip kullanıcılara dayatmış.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti mygokhan » 10 Haz 2007, 00:57

emir bey olayı açıklamış zaten...suçlu yüce oto.. birazda garantiye alıyorlar kendilerini..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti AV-2006 » 10 Haz 2007, 01:03

[quote="mygokhan"]emir bey olayı açıklamış zaten...suçlu yüce oto.. birazda garantiye alıyorlar kendilerini.. [/QUOTE]
 

Tamamen garantiye alıyorlar.Yolabilirken yolacaksın.Varmı T.C. de 7500 bakım aralığında başka marka.(dizel)

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti mygokhan » 10 Haz 2007, 01:14

[quote="AV-2006"][quote="mygokhan"]emir bey olayı açıklamış zaten...suçlu yüce oto.. birazda garantiye alıyorlar kendilerini.. [/QUOTE]
 

Tamamen garantiye alıyorlar.Yolabilirken yolacaksın.Varmı T.C. de 7500 bakım aralığında başka marka.(dizel)
[/QUOTE]

aynen öyle ama sadece hyundai H100 kamyonetler 5000 de bir Big%20smile
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti AV-2006 » 10 Haz 2007, 01:17

Güzel en azından kendimi daha iyi hissediyorum.Smile


  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti omertcan » 10 Haz 2007, 02:22

pekiii........ ben hala neden fabia benzinlilerin 10.000 inci kilometreden sonra aşırı yağ eksittiği ve bu yüzden 10.000 km de bir bakıma girmeleri konusundaki dayatma veya iyi niyetli yapsanız fena olmaz ama bizce yapın! dayatmasının teknolojik nedenini hala anlamış değilim. Türkiye koşullarında sadece fabia larmı 10000 den sonra yağ eksiltmeye başlıyor yoksa her markada varda kimse umursamıyormu? yoksa fabia motoru 10000 de bir yağ değişimimi istiyor ????Censored
 
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti yonetici » 10 Haz 2007, 02:30

Bence 10.000 km yağ değişimi için yeterli bir zaman 15.000 km bana fazla geliyor. 10.000 km civarı yağı araçtan boşaltınca renginde hayır kalmadığını görebilirsiniz aynı yağı 5.000 km daha kullanmak arabaya birşey yapmasa bile beni psikolojik olarak rahatsız ediyor.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti mygokhan » 10 Haz 2007, 02:32

[quote="?"]

Bence 10.000 km yağ değişimi için yeterli bir zaman 15.000 km bana fazla geliyor. 10.000 km civarı yağı araçtan boşaltınca renginde hayır kalmadığını görebilirsiniz aynı yağı 5.000 km daha kullanmak arabaya birşey yapmasa bile beni psikolojik olarak rahatsız ediyor.

[/QUOTE]

aynen öyle ! bende 10binde bir en geç değiştiririm yağı..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti karan » 10 Haz 2007, 14:25

ben ise 15.000 km de bir.şayet bir yıl içerisinde bu km ye ulaşamazsam yıldan yıla yapıyorum.
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti karan » 10 Haz 2007, 14:41

dizel skodaların bakım aralığı hakkında yöneticimizin söylediklerine istinaden aşağıda bir haber sitesinde yer alan mazottaki kükürt oranına dair yazıyı bilgilerinize sunmak istiyorum.
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti karan » 10 Haz 2007, 14:41








Kalitesiz akaryakıt yolda bırakıyor
Mazottaki kükürt oranının Avrupa standartlarının çok üstünde olması ve bazı akaryakıt istasyonları ile dağıtıcılarının benzinde katkı maddesi kullanması özellikle üst model araçlarda sık sık arızaya neden oluyor.
Özellikle dizel araçlarda yaşanan sıkıntı yüksek boyutlara ulaşıyor. Bu nedenle Adana’da ayda yaklaşık 200 araç akaryakıttan kaynaklanan arıza nedeniyle servislere başvuruyor. Araçların çeşitli aksamlarında meydana gelen arızalar nedeniyle otomobil kullanıcıları, 250 YTL’den 5-6 bin YTL’ye kadar servislere ücret ödemek zorunda kalıyorToyota satış sonrası servis yetkililerinden alınan bilgiye göre, mazottaki kükürt oranı Avrupa’da 450 ppm iken Türkiye’de bu oranın yaklaşık 11 bin ppm olması dizel araçlarda önemli teknik sorunlara neden oluyor. Gelen benzin ve motorinde ciddi araştırmalar yapılamadığı için üstmodel ve yurtdışından ithal edilen araçlarda injeksiyon sisteminden egzoz geri besleme sistemine kadar çeşitli arızalar meydana geliyor. Kalitesiz akaryakıt ayrıca, aracın ataklığını düşürüyor, yakıt kullanımını artırıyor ve çevre kirliliğine neden oluyor.
       Opel yetkilileri ise akaryakıtta kullanılan katkı maddelerinin mekanik parçaların tıkanmasına, hatta elektronik devrelerin hasar görmesine kadar çok çeşitli sorunlara neden olduğunu vurguladı. Benzinde ise oktan sayısındaki farkın önemli bir unsur olduğu ifade edildi. Otomobillerinde 95 oktan benzin kullanılmasını tavsiye ettiklerini vurgulayan Opel yetkilileri, şunları kaydetti: “Motordaki piston zamanla kurum bağlıyor. Kurum, kömür gibi oluyor. Bilgisayardaki elektronik ünite arabayı çalıştırmak istiyor ancak, kullanılan benzinin egzoz geri besleme sistemine verdiği zarar nedeniyle araba çalışmıyor. Bu sorun özellikle soğuk havalarda daha belirgin oluyor. Bunda oktan sayısının düşük olması kadar kullanılan katkı maddelerinin oranı ve türü de önemli rol oynuyor. Avrupa standartlarına göre kalitesiz akaryakıt kullanıyoruz.” Dizel araçlardaki akaryakıt pompa sisteminde meydana gelebilecek bir arıza ise tüketiciye yaklaşık 5 bin YTL’ye mal oluyor.
       Ford servis mühendisleri de özellikle üstün teknolojik özelliklere sahip son model dizel araçlarda mazot kalitesinden kaynaklanan sorunlar yaşandığını vurguluyor. Mühendisler, Ford’un dizel araçlarda yakıtı daha verimli kullanabilmek için çıkarttığı yüksek basınçlı püskürtme sistemine sahip motorların, kalitesiz akaryakıtlar nedeniyle çabuk zarar görebileceği konusunda uyarıda bulunuyor. Yüksek basınçlı püskürtme nedeniyle mazottaki kükürdün sülfirik aside dönüştüğünü ifade eden mühendisler, bin 600 bar basınçlı sülfirik asidin ise injeksiyonlara önemli zarar vereceğine dikkati çekiyor.
       
“TÜKETİCİLER HAKKINI ARAMALI”

       Tüketici Dernekleri Federasyonu Başkanı Turan Çakar, tüketicinin akaryakıttan doğan zararlarda hakkını araması gerektiğini vurguladı.
       Akaryakıt istasyonlarından mutlaka fatura alınması gerektiğini ifade eden Çakar, şunları söyledi: “Faturayı alırken üzerine araçlarında kilometreyi de yazmalılar. Böylece hangi kilometrede yakıt aldığı ve ne zaman arıza gerçekleştiğihesaplanabilir. Sorunun yaşandığı gün elindeki belgelerle Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerine müracaatta bulunmalılar. Bazen bu sorunlardan kaynak
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti karan » 10 Haz 2007, 14:56

mazottaki kükürt tün yağı bozduğu aşikar.demek oluyor ki yüce auto araçlarının 2 yıllık garanti kapsamında minimun seviyede sorun çıkarması adına almış olduğu bir karar.bu karara türkiyedeki mazotta(euro dizel de dahil)kükürt miktarının bir hayli fazla oluşu en büyük etken olmuştur.garantisi biten skoda dizel araç sahipleri araçlarının bakımını 10.000 km de birde yapabilirler,ama risk alarak.çünkü Kükürt dizel araçlar için motoru bitiren bir faktör.kurum yapıyor.
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti mygokhan » 10 Haz 2007, 21:44

iyide vw dizel bakım aralığı 7500 de bir opelin dizelinin 15binde bir.opelciler salakmı niye riske giriyorlar ki?
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti karan » 10 Haz 2007, 21:51

şu marka deli,bu marka akıllı teoremi konuyla tam olarak ilgili değil.asolan değerler aşağıdaki makalede yer almaktadır.
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir