fabialarda bakım aralığımı değişti

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fabialarda bakım aralığımı değişti

İleti karan » 10 Haz 2007, 22:16

Yağ değişim süreleri araç üreticileri tarafından el katologlarında belirtilmiştir. Sözkonusu değişim süreleri ekipman üreticilerinin gerek laboratuar ortamında gerekse gerçek saha testleri sonucunda elde ettikleri sonuçlara göre belirlenmiştir.

Bununla birlikte benzinli/dizel motorlu binek araçlarda genellikle yağ değişim süreleri yağ filtresi değişim süreleri ile aynı verilmektedir. Önerilen sürenin 1 yıldan daha geç dolması halinde km.nin miktarına bakılmaksızın 1 yıl sonunda yağ ve yağ filtresi değiştirilir.


Yoğun dur-kalk trafikte sürekli çalışan araçların (taksi, dolmuş vb.), şantiye ortamındaki iş makinlarının, otoyol dışında veya arazi koşullarında sefer yapan araçların yağ değişim süreleri normal sürenin %50'si kadardır. Öte yandan motorlu araç üreticileri kullanılan yakıtın kalite seviyelerine göre yağ değişim sürelerine de değişik limitler belirlemişlerdir.


Dikkat: Genellikle her 500 ila 1000 km.de bir araç motor yağ seviyesi kontrol edilmeli, gerekiyorsa üst seviyeyi(max.) geçmeyecek şekilde yağ ilavesi yapılmalıdır.


Türbin, demir-çelik/çimento vb. büyük sistemlerdeki ekipmanlarda ise gerçek yağ değişim süreleri planlı kullanılmış yağ analizleriyle belirlenir.


kaynak:pola.com.tr
 
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti yonetici » 10 Haz 2007, 23:47

Türkiyede satılan Euro Dizel ne ise avrupadakide aynıdır. Kimse kalkıp  bizim ülkemizdeki daha fazla kükürtlü falan diye bana hikaye anlatmasın. Euro Dizel denmesinin sebebi zaten Euro 4 standartını karşılamasından kaynaklanmaktadır. Kükürt oranı falan değişirse ortada euro dizel diye birşey kalmaz. 2009 yılında Euro 5, 2014 yılındada Euro 6 standartlarına geçilecektir. O zamanda kullandığımız Euro Dizel bu yeni normlara göre düzenlenecektir.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti omertcan » 11 Haz 2007, 19:37

[quote="mygokhan"]iyide vw dizel bakım aralığı 7500 de bir opelin dizelinin 15binde bir.opelciler salakmı niye riske giriyorlar ki? [/QUOTE]
 

Hadi 15000 de mahsus yapıp araba arızalansında servis kazansın diyorlar diyelim.Ouch

Adamlar bunun yanına şimdide sınırsız kilometreli 4 yıl garanti veriyorlar.Dead

Demekki ya kullandıkları yağ farklı yada adamlarda deli cesareti var Shocked

Ama servisden çıktan sonra yakıt tüketimimde gözle görülür bir düşüş olduğu için artık bende 10000 de bir yağ değiştirmeye (benzinliler için) sıcak bakıyorum.
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti karan » 11 Haz 2007, 21:22

bu konuda sayın yöneticimizin yorumlarına katılmamakla birlikte,ülkemizdeki euro dizeldeki kükürt miktarının,hiç bir avrupa ülkesindeki ile eşdeğer olmadığını kaynaklar göstermektedir.benim aracım dizel(skoda marka) olmuş olsa idi,garantisi bittiği halde bile ben yine yağ değişimini her 7.500 km de bir yapar idim.
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti omertcan » 11 Haz 2007, 21:36

Shell in resmi web sitesinden alıntı
"

Yeni Shell V-Power Diesel, düşük kükürt değeriyle Avrupa standartlarındadır (max 50ppm). Shell’e özel en son teknoloji ürünü yeni geliştirilen formülü sayesinde, Shell V-Power Diesel modern dizel aracınızın gerçek gücünün kış dahil her mevsim ortaya çıkmasına yardımcı olur. "



Demekki euro dizellerde kükürt oranı avrupa standartlarındaymış Wink

 

linki;

omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti karan » 11 Haz 2007, 21:41

anlayıcağınız,ülkemizdeki euro dizelle diğer bir avrupa ülkesindeki euro dizel aynı küküert oranına sahip değil.bir çok akaryakıt firması tüpraş a dizeldeki kükürt oranını düşürün baskısında bulunuyor ve bulunmaktada hala.eğer ülkemizdeki euro dizel le,diğer bir avrupa ülkesindeki euro dizel deki kükürt aynı miktarda olmuş olsa idiler,bu baskıya gerek duyarlarmıydı akaryakıt firmaları.genede karar skoda marka dizel araç sahiplerinindir.sizlerin iki zıt görüş arasında istişare edip,doğruyu bulmanızı rica eder,saygılar sunarım.

karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti AV-2006 » 11 Haz 2007, 21:47

 



  1. Ülkemizde ve Avrupa’da geçerli Motorin Standartları karşılaştırmalı olarak aşağıda verilmektedir.


    1. Türk Standartları Enstitüsü tarafından hazırlanan ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından 27 Şubat 1995 tarihli Resmi Gazetede  yayınlanmış TS 3082-EN 590 Motorin Standardı bulunmaktadır. Bu standartta motorinin kükürt içeriği azami 7000 ppm(% 0.7)  dir. TSE tarafından 50 ppm kükürtlü motorini içerecek şekilde standart revizyon çalışmaları devam etmektedir.

    2. 2005 yılı başından itibaren Avrupa ülkelerine içerisinde azami 50 ppm(% 0.005) kükürt içeren motorin kullanımı zorunlu hale gelmiştir.

    3. Ülkemiz Rafinerilerinde 1 Ocak 2005 tarihinden itibaren 50 ppm kükürt içeren motorin üretimi başlamıştır.

    4.  OPET tarafından 2004 Eylül ayından itibaren satışa sunulan Ultra Euro Dizel de azami(0.005) kükürt içermektedir. 

      Yukarıda belirtilen üç çeşit motorinin önemli özellikleri aşağıdaki tabloda verilmiştir.


                                             TS – 3082              EN-590             UED(OPET)


Density at 15 C, KG/l          0,820-0,860         0,820-0,845         0,820-0,845


 


Distillation % vol



  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti omertcan » 11 Haz 2007, 21:53

Hocam bu dizel konusu biraz karışık gibi..
Araştırmalarımda normal dizel bir yana euro dizel de de IV. standart ve V. standart hatta ABD de ULSD satandardı diye pek çok bilgiye ulaştım.

Normal dizeller için sizin yukarda dedikleriniz doğrudur kükürt oranı üreticiye kalmış hiçbir yaptırım yok.

Ama IV nolu standartta açıkça 50ppm üzeri yasaktır ve bu eurodizel IV standartı olarak benimsenmiş. Bu standarta göre üretilen araçların eurodizel kullanmasında bir sakınca yok.

Ancak 2005 den bu yana V nolu standartta yürürlüğe girmiş ve bu standarta görede araç üretilmeye başlanmış ve bu standartta kükürt oranı 10ppm!

Eğer aracınız V nolu standarta göre üretilmişse ve siz bırakın normal dizeli, eurodizel bile kullansanız yandınız!!!

ABD deki ULSD ise 15ppm değerinde kükürt oranına izin veren bir standartmış.

İşin kısası bence dizel araç sahipleri öncelikli olarak motorlarının hangi standartı desteklediğini acilen öğrensinler yoksa benzinliye göre 3 kuruş kar ediyoruz derken daha büyük masraflar kapıda gibi....
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti karan » 11 Haz 2007, 21:53

Temmuz 2008, yüksek kükürtlü dizeldeki azami sınır 2000 ppm olacak. Diğer tarih ise Ocak 2009. Bu tarihte, düşük kükürtlü dizeldeki kükürt oranı Avrupa ile beraber, aynı tarihte 10 ppm seviyesine gelecek.KAYNAK:OTOMOBİLGAZETESİ
 

Kararınızı iyi bir şekilde düşünerek vermenizi rica ediyorum,avrupa birliği ülkelerindeki dizeldeki kükürt oranı 50 ppm,ülkemizde ise temmuz 2008 de 2000 ppm düşecek hala,ocak 2009 dada 10 ppn seviyesine düşürülmesi planlanıyormuş.ben skoda marka dizel araçlarının bakım aralığını 7.500 km olarak belirten yüce auto yu kutluyorum.ve bu davadada haklılığına can-ı gönülden inanıyorum.
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti omertcan » 11 Haz 2007, 22:02

ya bir konuda anlaşamadık;
ülkemizde 2 çeşit dizel satışı var, 1. si 7000ppm lik dizel dediğinizde doldurulan dizel.

2. si euro dizel koy dediğimizde 50ppm lik konan dizel.

Buraya kadar hemfikirsek,

2008 de 2000ppm ye inecek dediğiniz, yukarda dediğim, benzinciye gittiğinizde dizel koy dediğiniz şu anda 7000ppm olan dizel dir. Yani şuan 7000ppm olarak üretilen dizel 2008 de 2000ppm ye inecektir, ama bu şuan satışdaki eurodizeli bağlamıyor, eurodizel halihazırda 50ppm olarak satışdadır.

 
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti karan » 11 Haz 2007, 22:06

ülkemizdeki tüm akaryakıt istasyonlarının euro dizel türündeki yakıtlarının 50ppm olarak satıldığına ispatınız ne olabilir?yoksa carbon clean v.b işlemlerin yaptırılma nedeni kurumdan yani yakıtımızdaki kükürt oranının fazlalığından değilde nedir?
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti AV-2006 » 11 Haz 2007, 22:12

Gayet açık binde yedi oranı(7000ppm) halihazırda normal mazot için hala geçerli.Binde iki oranı ise (2000ppm)arkadaşın dediği gibi Temmuz 2008.Ancak beni euro dizel bağladığı ve bunun kükürt oranı yüzbinde beş (50ppm)olduğu için no problem. 

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti karan » 11 Haz 2007, 22:28

hocam,tekrar söylüyorum.ülkemizde euro dizel türünde yakıt alanlarda dahi,araçlarında kurum meydana gelmekte.ülkemizdeki motor ömrü ile avrupa ülkelerinin motor ömrü niye aynı değil?niye ülkemizdeki araçların motor ömrü daha kısa,avrupa ya nazaran.o zaman biz diyemeyiz,herhangibir avrupa ülkesindeki kükürt oranı ile ülkemzideki kükürt oranının aynı değere sahip olduğunu.carbon clean ve benzeri işlemlere kkürttün yol açtığı kurum nedeniyle gerek duyulduğu.şimdi siz değerli arkadaşlarıma soruyorum,bu saydığım faktörler yakıtımızdaki(eurodizel v.b) kükürt oranının avrupa ülkeleriyle aynı olduğu anlamına geliyormu?gelmiyormu?
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti omertcan » 11 Haz 2007, 22:39

Ben çok kişi tanıyorum,
"ekonomik olsun diye dizel aldım neden eurodizele fazla para vereyim" deyip normal dizel alan.

Şimdi sorunuzun cevabını bilmiyorum çünkü clean carbon yapılan araçların alındığı günden beri eurodizel kullanıp kullanmadıklarını bilemem.Ama bildiğim bişey var eğer istasyon üç kağıtçılık yapmıyorsa TR deki 98 oktan ile Almanyadaki 98 oktan aynı ise, mantıken euro IV standardındaki heriki ülkedeki eurodizel de aynı omalı.
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti karan » 11 Haz 2007, 23:04

TR deki 98 oktan ile Almanyadaki 98 oktan aynı  mı?benzindeki solvent fazlalığı ne olacak?
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti omertcan » 12 Haz 2007, 00:55

[quote="karan"]TR deki 98 oktan ile Almanyadaki 98 oktan aynı  mı?benzindeki solvent fazlalığı ne olacak?[/QUOTE]

benzine kim ne oranda solvent katıyormuş? Siz yasadışı işlerimi soruyorsunuz anlamadım! bizim 98 oktan benzin standartımızdaki solvent miktarı ile almanyanın miktarını gösteren bilgi linkini vereilirmisiniz?
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti karan » 12 Haz 2007, 00:57

rölanti devrinde dalgalanmanın en büyük nedeni yakıttaki solvent miktarının fazlalığı değil mi?

karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti omertcan » 12 Haz 2007, 01:06

yasalar çerçevesinde solvent ve türevleri olan Hekzan, Benzen , Toluen, Ksilen türü katkı maddelerinin benzin ve dizel yakıtlara katılması yasak diye biliyorum ayrıca oktan sayısındaki artışın motor vuruntusunu azalttığınıda biliyorum, bunun yanında yukarda saydığım maddelerin katıldığı yakıtların motor vuruntusunu arttırdığı için arabalara büyük hasar verdiğinide biliyorum.
Siz hem vuruntu azalsın diye oktanı arttıracaksınız bunun yanında solvent katıp o faydayı zarara dönüştüreceksiniz?

Bunda mantık yok. Burdaki konu yasal işlerdir, kaçak işleri tartışdığımızı sanmıyorum. Almanyadaki benzine katılan solvent miktarınıda çok merak ediyorum. Tabii iddaa ettiğiniz gibi yasal olarak burada katılan miktarıda.

Bu konuda bilgilendirmenizi rica edeceğim.
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir