Fabia hakkında bir kaç soru.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Fabia hakkında bir kaç soru.

İleti hakanerdogan » 27 May 2007, 19:17

1)ayna joystiği orta konumdayken (ızgara işaretli) aynalar arka cam rezistansını açmamış olsam dahi ısıtılır mı?
 

2)araba 14 bin küsür km de rot balansında bu km de herhangi bir bozulma olabilir mi? bu konuda tecrübesi olan varsa veya ayar yaptıran veya herhangi bir şekilde beni bu konuda aydınlatabilecek olan?

 

3)klimayı bütün kış açmadım. daha yeni yeni kullanılmaya başlandı. serviste onu kontrol ettirebilir miyim? gaz koyacaklarsa şayet çok paramıdır?

 

4)servis araca açık hava filtresi uygulaması yapar mı?

 

 
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skodacı » 27 May 2007, 20:16

1-evet
2-şikayet olsun,olmasın max. her 20.000 km de bir rot-balans servisine uğramanızı tavsiye ederim...

3-gaz ölçümünü ücretsiz yapan,klima servisleri var...şayet gaz eksikse,kaçak kontrolü yapılır...sitemizdeki klima uzmanları gazın tembelleşmesi deyimini kabul etmeselerde,ben kışın hiç çalıştırılmayan klimanın yaz ın tembelleşeceği görüşündeyim.klima dolum ücreti 50-70 ytl arasındadır.

4-yapmaz.tavsiye de etmem...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti irfant » 27 May 2007, 20:23

Dizellere zaten açık hava filtresi olmaz!
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti hakanerdogan » 27 May 2007, 20:58

çok teşekkür ederim.
 

dizellere illa kapalı kutu filtre olması mı gerekiyor?

 

 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti irfant » 27 May 2007, 21:45

Açık hava filtresi ses için takılıyor, kutu içi performans filtresinden farkı bu. Ve dizellerden o beklenen ses alınmıyor, ayrıca açık hava filtresinin başka sakıncalarını da okudum dizel için! Dizel araçların hava filtreleri alt devirlerde max. tork elde edebilmek için tasarlanmışlardır. Açık filtre takarsan büyük ihtimal alt devilerde güç kaybı yaşarsın diye biliyorum. Araştırmanda fayda var. Yanlış ölçüde takılmış açık hava filtresi benzinlilerde de bazı sorunlar çıkarır, filtrenin büzülmesi (gerekenden küçük takılırsa) ya da motorun içine fazla hava akışı nedeniyle rölantide sarsıntılı çalışması gibi...  vs. vs.


 

Zaten garantin devam ediyor, elletme Sıdıka'yı  Tongue
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti hakanerdogan » 27 May 2007, 22:00

doğru ya öyle değil mi...  ne bilim hani şöle ucuza biraz beygir yaratsaydık kendi çapımızda diye iç geçirmiştim ama neyse... ahh ah keşke 90 hp olabilse... Tongue
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 27 May 2007, 22:01

bi dakka kutu içi performans filtresimi?
 

hocam zahmet olmazsa biraz açarmısınız? (uygulanışı, ortalama fiyatı?)
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skodacı » 27 May 2007, 22:16

hakanerdogan vazgeç bu sevdadan...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti murat06 » 27 May 2007, 22:20

Arkadaşalar kutu içi hava filtresi ne seste nede performansta hissedilmicek kadar az şey değiştirir..Yani normal filtreden bi farkı olmaz.Açık hava filtresi ise ses değişim yaratır.Performansta ise tek başına yapıldığında taş çatlasa 1hp elde edersiniz.
 





1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar. Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar.
2 Açık Filtre: Bu filtre ise, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi kolaylaşmış olur.
3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil, gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir.
 

Uygulamada dikkat edilecek noktalar:
Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun altındaki ısınan havayıemecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir.


Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden yeterince genişbir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmışbir açık filtre kadar katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar
murat06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Şub 2007, 20:16

İleti hakanerdogan » 27 May 2007, 22:33

neyse....
 

belki bir gün sistemden çok pis iddaa vurursam yada babam gaza gelirse (ki gelmez) chip taktırrım....

 

Big%20smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skodacı » 27 May 2007, 22:37

tuning denilen şeyler tamamı ile UYDURMA...zaten türkçe karşılığıda bu tuning in...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti hakanerdogan » 27 May 2007, 22:40

belki sayısal tutarda tuninglenmeye ihtiyacı olmayan bi makine alırım o zaman!!!
 

tamam vazgeçtim bu fabia 80 beygir. böyle kalsın.

 

(bakın ne kadar yararlı bir forum oldu, insanları gereksiz ve zararlı masraflardan kaçınmaları gerektiğini söylüyoruz.)Ermm
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 28 May 2007, 02:04

[quote="hakanerdogan"]doğru ya öyle değil mi...  ne bilim hani şöle ucuza biraz beygir yaratsaydık kendi çapımızda diye iç geçirmiştim ama neyse... ahh ah keşke 90 hp olabilse... Tongue[/QUOTE]
ucuz beygirin torku düşük olur demiş atalarımız. söz nasıldı yoksa ucuz et miydi? Smile
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti şimşek2334 » 28 May 2007, 13:08

yazan bütün arkadaşlara gönülden teşekkürler okudukça bilgileniyoruz sağolun

şimşek2334
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Şub 2007, 13:22

İleti hakanerdogan » 28 May 2007, 21:44

[quote="lazianke"][quote="hakanerdogan"]doğru ya öyle değil mi...  ne bilim hani şöle ucuza biraz beygir yaratsaydık kendi çapımızda diye iç geçirmiştim ama neyse... ahh ah keşke 90 hp olabilse... Tongue[/QUOTE]
ucuz beygirin torku düşük olur demiş atalarımız. söz nasıldı yoksa ucuz et miydi? Smile
[/QUOTE]
 

 

güzel söz. otomobil literatürlerine girecek cinsten.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti fabiasm » 28 May 2007, 22:14

80 beygiri olanlar halinize şükredin, benim fabia 68 beygir Cry
fabiasm
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Nis 2007, 02:08

İleti hakanerdogan » 01 Haz 2007, 18:43

ya benim frenler gıcırdıyo ne yapmalıyım? bişey olur mu?
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 01 Haz 2007, 18:46

benimkinde de el freni çekikken gıcırdama var.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir