el freni

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

el freni

İleti BURCUS » 31 May 2007, 19:55

herhalde triger ile tamamen farklı yapılarda ?
(sabır ve bilgi için tşkler. Smile )
 
BURCUS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 May 2007, 15:18

İleti hakanerdogan » 31 May 2007, 20:29

en iyisi çok yokuş olmadıkça viteste bırakmak. bütün geceyi aracınız düz bir yerde geçiriyorsa hiç çekmeyin.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 31 May 2007, 23:06

[quote="BURCUS"]trigerin ömrü her arabada sabit 90.000 midir ?[/QUOTE]
focuslarda 120 bin imiş.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti selçuk » 28 Haz 2007, 04:04

Bu bir sorun değil sadece serviste ayar yapılmış olmalı aynı durum balata değiştiğindede yaşanır.
selçuk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Haz 2007, 02:49

İleti selçuk » 28 Haz 2007, 04:05

1.2 lerdede triger zincir değil kayıştır.
selçuk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Haz 2007, 02:49

İleti irfant » 28 Haz 2007, 10:09

[quote="selçuk"]1.2 lerdede triger zincir değil kayıştır. [/QUOTE]
 

Zincir kesinlikle, benim de 1.2 Fabia'm vardı!  Wink 

 

 


 


 

Hatta 1.2 Polo'lar da zincirlidir, aynı motor.

 


 

 

 

 

 

 
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti engint » 28 Haz 2007, 15:09

Triger kayisinin ortalama omrunun tum motorlarda 90.000 km cuvari oldugu soyleniyor... Ancak size "modifiyem.com"dan bir baslik:


Ölümsüz triger kayışı geliyor

Kopacak mı, kopmayacak mı? Birçok otomobil sahibi için triger kayışı, çarkıfelek gibidir. Çünkü fabrika tarafından belirlenen değişim kilometresine ulaşamadan kopan kayışların sayısı hiç de az değil. Aslında triger kayışı, bu tür şans oyunlarına konuk edilemeyecek kadar önemli bir donanım. Neticede supapları kontrol eden bu kayışın doğru çalışmaması, motorun stop etmesi anlamına geliyor. Kayışın yırtılmasıysa çoğunlukla motorun ölümüyle sonuçlanıyor. Okur mektuplarına göre kopmalar sık yaşanan bir sorun.
Modern pompa-meme enjeksiyonlu motorların kayışa uyguladığı 4500 Nm'lik (460 kg) çekiş yırtılmaların neden meydana geldiğini anlayabilmek için iyi bir örnek. Kayışın bu kadar zorlanması nedeniyle üretici firma, değişim periyodunu geçmiş yıllarda 40 bin km olarak belirlemişti. Günümüzdeyse değişim periyotları iyice uzamış durumda.
Uzun ömür konusundaki ikinci önemli sıçramaysa start çizgisine gelmiş durumda: Dünyanın en büyük triger kayışı üreticisi olan Continental, motor ömrü boyunca dayanabilecek yeni bir triger kayışı nesli üreteceğini açıkladı. Bugüne kadar böylesi dayanıklılığı sadece zincirli veya çarklı sistemler sunabiliyordu. Bu uzun ömür, iyileştirilen tırnak yapısı ve yüksek dayanımlı cam elyafı katkılı gergi kirişleri sayesinde mümkün olmuş. Bunun dışında krank miline entegre edilmiş oval bir çark da kayışa etki eden kuvvetleri azaltıyor. Ne yazık ki bu yeni kayış sistemi, eski motorlarda kullanılamayacak.
Aslında bu pek de iyi bir haber değil, neticede halen kullanılan otomobillerde kayış kopmaları oldukça sık rastlanan bir durum. Bu durumda eksantrik mili hareketsiz kalıyor, supaplar sabitleniyor ve o anda hareketlerine devam eden pistonlar da bunlara çarparak üst kapağı kullanılmaz hale getiriyor. Bu arızanın maliyetiyse oldukça yüksek oluyor.
Maliyetlerin her şekilde sürücünün kesesinden çıkmasıysa işin asıl acı yönü. Çünkü üreticiler, değişim periyotlarını "tavsiye" olarak veriyor, yani sorumluluk kabul etmiyorlar. Bu yüzden araç sürücülerine periyodik bakımlarda kayışların durumunu servis yetkililerine kontrol ettirmeleri öneriliyor. Böylece çok yüksek tamir maliyetlerinden kurtulmak mümkün. Bunun dışında bizzat yapılabilecek kontroller de bulunuyor:

• Kayışın sırt kısmında yarık veya yırtılma olmamalı
• Dişler aşınmış veya kopmuş olmamalı
• Yan kısımlarda yıpranma olmamalı
• Kayış gergin olmalı

Değişimler sırasında gergi ve yönlendirme bilyelerinin de mutlaka yenilenmesi öneriliyor. Çünkü bu parçalar da zamanla aşınıyor.

Sevgiler
engint
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Haz 2007, 15:56

İleti tahtaboat » 28 Haz 2007, 15:23

Arkadaşlar octaviaların hepsinde triger kayışının degişim aralıgı aynı degil.Özellikle dizel otomatik vites octaviası olanlar dikkat bu araçlarda degişim aralıgı 60 bin km.Aman bu kilometreyi aşmayın.Acısı fena cıkar.
tahtaboat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Mar 2007, 14:54

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir