arıza lambasını söndürmek için yanıltıcı ??

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

arıza lambasını söndürmek için yanıltıcı ??

İleti diseqc » 16 Ağu 2010, 08:28

arkadaşlar merhaba benim arabanın arıza lambası ( egzos uyarı lambası ) şehir içinde yanmıyor fakat uzun yola çıktığımda yanıyor nedenide katalatik konvektörün iptal edilmiş olması sanırım ikinci lambda bu hataya neden oluyor arıza kodunu okuttuğumda katalatik konvektör yetersiz etki diyor şimdi sormak istediğim neticede bu lambda sensörü beyine belli bir oranda akım gönderiyor sistemde ona göre lambayı yakıyor bu sensör normal çalışma anında sisteme kaç volt akım gönderiyor şimdi bir devre yapsam belli bir akımın üstüne çıkınca mesala normali 1,5 volt olsun sinyal 1,5 voltun üstüne çıkınca devre sisteme direnç uygulasın ve beyne sürekli 1,5 volt göndersin böylece lambanın yanmasını engellemiş olurum diye dişünüyorum bu konuda araştırma yapan yada bilgisi olan var mı ??
 
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti derude » 16 Ağu 2010, 12:12

...
Lambda sensoru bu degerleri (ornegin 1.130) sayisal olarak arac beynine gondermez. Voltaj dalgalari olarak gonderir, beyin icindeki algoritma ile bu voltaj dalgalarini degerlendirir.
2 sekilde lambda sensorunun ariza kontrolu yapilabilir.
1-Eger sadece voltmetreniz varsa, birucunu sensore bir ucunu saseye baglayin. Motoru calistirin. Motor belli bir sicakliga geldiginde voltmetrede cok hizli voltaj degisikligi olmasi gerek(peak yapmali). Yani dalgalanma yapmali. Aradigimiz deger (standart Lambda icin) max:800 mV un uzerinde, min:200mV un altinda olmali.
2- Eger osiloskopunuz varsa (kendisi pahali bir olcum aletidir) bu dalgalarin frekanslarini (dalga gonderilme sikligini) olcebilirsiniz. Asagi yukari 0.5Hz ile 5 Hz. arasinda gormeniz gerek. Motor rolantide calisirken frekans dusuktur, gaz verdikca artar.
http://forum.donanimhaber.com/m_9756133/tm.html
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti diseqc » 16 Ağu 2010, 12:58

ŞUNU ANLADIM Kİ BAŞKA BİR YOL BULMAM LAZİM :D
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti C@GL@R » 16 Ağu 2010, 13:15

sigortası varsa sigortasını cıkar dostum :)
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti diseqc » 16 Ağu 2010, 14:35

sigortamı hımmm hiç düşünmedim bi araştırayım bakem..
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti diseqc » 17 Ağu 2010, 16:10

sigortayala olmuyor ama arştırmalarıma göre öndeki lambda sensörüyle arkadaki lambda sensörü birbirine paralel çalışıyorlar ikiside aynı değerde sinyal gönderince arıza lambası nı yakıyor ve P0420 hatasını veriyor yani önde manifolttan gecen gazı ölcen sensör örneğin 1 volt akım sinyali gönderdi sonra gaz devam etti katalik konv. üstündeki sensörden geceken o sensör de 1 volt akım üretirse bu mantıkla gazada hiç bir değişiklik olmamış anlamına geliyor ve arıza lambası yanıyor katalitik konvektör bi işe yaramıyor görevini yerine getirmiyor diyor bu mantıkla ben arkadaki sensörün araya 1 kohm direnç eklersem bölece sinyali değiştirmiş olurum neticede lamba yanmaz diye düşünüyorum en kısa zamanda da deneme yapmayı planlıyorum ama ramazanda arabayla uğraşmak zor oluyor zaten iftara kendimi zor atıyorum ama ilk fırsatta deneyecem sizcede mantıklımı ??
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir