motor soğutma suyu ikaz lambası

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

motor soğutma suyu ikaz lambası

İleti memetboss » 02 Eyl 2010, 10:14

Son on gündür ikinci kez motor soğutma suyu ikaz lambası yanıyor, sabah ilk çalıştırdığımda. aracım 2008 fabia dizel 70bg, 33bin km'de. kitapçığa baktım iki ihtimal var diyor, ya aşırı sıcak yani hararet yapmış (sabah ilk çalıştırmada ikaz lambası yandığından bu imkansız) yada su seviyesi düşük. lamba yandığında stop edip kaputu açıp bakıyorum minimum'un az üstünde görünüyor. sorun yoktur diye düşünüp tekrar çalıştırıyorum bu sefer lamba yanmıyor. başına gelen, bilen yada sebebini tahmin edebilecek arkadaşlar varsa yazabilir mi lütfen?
 
memetboss
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 148
Kayıt: 30 Oca 2008, 00:58
Ad Soyad: memet bostancıoğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: 2012 Octavia 1.6 TDI DSG Elegance

İleti diseqc » 02 Eyl 2010, 10:18

servis motor suluğunu değiştiriyor bu durumlarda içerdeki sensörde sıkıntı olabilir suluğun içine giden kabloları bi kontrol et kısa devre olabilir.
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti zurna1788 » 02 Eyl 2010, 10:26

benim çokkkk başıma geliyor. benim araba su eksiltiyor. 2 haftaya bir 1 litre su koyuyorum. antifiriz ilave edin biraz.düzelir.
Var olduğun için değil,hayallerin ve hedeflerin için yaşa...
Kullanıcı avatarı
zurna1788
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1103
Kayıt: 20 Haz 2009, 11:53
Ad Soyad: Em-Ka
Nereden: Adana
Arabanız: Skoda Fabia 2001 68 hp ( SATILDI )

İleti memetboss » 02 Eyl 2010, 10:45

teşekkürler arkadaşlar, öğlen bir bakayım.
memetboss
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 148
Kayıt: 30 Oca 2008, 00:58
Ad Soyad: memet bostancıoğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: 2012 Octavia 1.6 TDI DSG Elegance

İleti lazianke » 02 Eyl 2010, 11:24

felaket tellalcısı olmak istemem ama aynı sorun abimin polo tdi sinde vardı. servis önemsiz görüp kutuyu ya da sensörü değiştirmedi, araç 2-3 gün sonra yatak sardı. onunla alakası var mı bilinmez; ama bu ikaz bir arıza habercisi olabilir bence aracınızı iyice bir vag-com controlunden geçirtin derim...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti memetboss » 02 Eyl 2010, 12:56

"yatak sarma" terimini daha önce duydum fakat anlamını bilmiyorum. tanımı nedir? neden olur? kullanıcı hatası mıdır? nasıl kullanmamız gerekiyor ki aracı? inşallah öyle birşey değildir.
memetboss
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 148
Kayıt: 30 Oca 2008, 00:58
Ad Soyad: memet bostancıoğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: 2012 Octavia 1.6 TDI DSG Elegance

İleti sufe » 02 Eyl 2010, 13:11

Bende de aynı sorun olmuştu, kutuyu kontrol ettiğimde su seviyesinin min. çizgisinde olduğunu gördüm. Üzerine saf su takviyesi yaparak max. seviyesine kadar doldurdum. Şu an gözlemliyorum eksiltme varmı diye. Eğer eksiltme var ise sorunu kaçak yapan bir yeri arayarak çözeceğim. Size tavsiyem, sizde aynı şekilde yapın. Eğer bu lambaya ve hararet göstergesine dikkat etmezseniz, Motoru yakabilirsiniz. Aman Dikkat!.. :shock:
Kullanıcı avatarı
sufe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 141
Kayıt: 19 Ağu 2010, 21:22
Ad Soyad: Suleyman
Nereden: Bursa
Arabanız: SuperB 1.4TSI Elegance

İleti zurna1788 » 02 Eyl 2010, 14:00

ben kaçak yerini bir türlü bulamadm.
Var olduğun için değil,hayallerin ve hedeflerin için yaşa...
Kullanıcı avatarı
zurna1788
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1103
Kayıt: 20 Haz 2009, 11:53
Ad Soyad: Em-Ka
Nereden: Adana
Arabanız: Skoda Fabia 2001 68 hp ( SATILDI )

İleti memetboss » 02 Eyl 2010, 15:00

işin garibi bende eksilme de yok. anlamadım gitti!
memetboss
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 148
Kayıt: 30 Oca 2008, 00:58
Ad Soyad: memet bostancıoğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: 2012 Octavia 1.6 TDI DSG Elegance

İleti sufe » 02 Eyl 2010, 15:51

Buharlaşma Olmuştur 1,5 2 yılda bir 1 litre eksilmesi normal. Ona eksiltme denemez, ama iyiki ikaz lambası var 8-)
Kullanıcı avatarı
sufe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 141
Kayıt: 19 Ağu 2010, 21:22
Ad Soyad: Suleyman
Nereden: Bursa
Arabanız: SuperB 1.4TSI Elegance

İleti serdar5306 » 02 Eyl 2010, 22:53

maksimum seviyesine kadar su doldur tekrarlamazsa korkma büyük ihtimal buharlaşmıştır çok eksik olsa sürekli yanar zaten sabahları yandığını yazmışsın
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti cineration » 03 Eyl 2010, 08:54

suyunu tamamla ve eksiliyormu hergün sabah kontrol et,
aynı sorun halen oluyorsa ve ikaz lambası halen yanıyorsa sanayiye git suluğu değiştirsinler
Ben skoda Fabia almadan önce sanki yollarda hiç Fabia yoktu
Kullanıcı avatarı
cineration
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 489
Kayıt: 25 Nis 2009, 17:47
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001 model Fabia 50KW(68BG)

İleti kanttt » 05 Eyl 2010, 15:34

benim de sabah çalıştırdığımda aynı lamba yandı ustayı çağırdım fakat bu sefer hiçbir şey olmamış gibi çalıştı. gösterge mi bozuk acaba.
kanttt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 05 Eyl 2010, 15:29
Ad Soyad: ayhan yener
Nereden: Afyonkarahisar
Arabanız: fabia

İleti memetboss » 05 Eyl 2010, 16:25

bende de 10 içinde iki kez aynı dediğiniz gibi oldu. ben usta yada herhangi birini çağırmadım. tekrar marşa bastığımda uyarı vermedi. neden yaptı anlamıyorum.
memetboss
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 148
Kayıt: 30 Oca 2008, 00:58
Ad Soyad: memet bostancıoğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: 2012 Octavia 1.6 TDI DSG Elegance

İleti kanttt » 08 Eyl 2010, 19:35

arkadaşlar benim arabam aşırı derecede su eksiltiyordu bu yüzden lamba her 30 km de bir yanıyordu. su koyunca sönüyordu. sebebi motor silindir kapağı arızalıymış. dün yaptırdım şimdilik sorun ortadan kaltı.
kanttt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 05 Eyl 2010, 15:29
Ad Soyad: ayhan yener
Nereden: Afyonkarahisar
Arabanız: fabia

İleti faruk_sakarya » 08 Eyl 2010, 19:42

memetboss yazdı:Son on gündür ikinci kez motor soğutma suyu ikaz lambası yanıyor, sabah ilk çalıştırdığımda. aracım 2008 fabia dizel 70bg, 33bin km'de. kitapçığa baktım iki ihtimal var diyor, ya aşırı sıcak yani hararet yapmış (sabah ilk çalıştırmada ikaz lambası yandığından bu imkansız) yada su seviyesi düşük. lamba yandığında stop edip kaputu açıp bakıyorum minimum'un az üstünde görünüyor. sorun yoktur diye düşünüp tekrar çalıştırıyorum bu sefer lamba yanmıyor. başına gelen, bilen yada sebebini tahmin edebilecek arkadaşlar varsa yazabilir mi lütfen?

Selam gecen ben aracımı (2002 1.4 elegance 101)emanet birine verdim.Aracım tüplü.Dediğn gibi hararet lambasını yakmıs,beni aradı ve bende yetkil servisi aradım.Bana söyleneni yaptigimda lamba söndü paylaşmak istedim.O da su:Motor odasında radyatörü besleyen bir tank var(kaputu acıcnca size göre solda.Seviyeye bakıgınız tank,orada su eksilince olur,kapagı açıp su ilave et tüplü araçlarda bu normal dedi.Dediğini yaptım ve suan sorun yok..SAygılar..
CnF
faruk_sakarya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 107
Kayıt: 25 Nis 2010, 10:06
Ad Soyad: FARUK DELERGEÇER
Nereden: Sakarya
Arabanız: SKODA FABİA ELEGANCE 101 HP

İleti ozanakif » 08 Eyl 2010, 23:16

memetboss yazdı:"yatak sarma" terimini daha önce duydum fakat anlamını bilmiyorum. tanımı nedir? neden olur? kullanıcı hatası mıdır? nasıl kullanmamız gerekiyor ki aracı? inşallah öyle birşey değildir.


Arkadaşlar herkese merhabalar uzun süredir forumdan uzak kaldım.Neyse konuya girelim bakalım;yatak sarma tabiri tam olarak doğru anlamdadır.Krank milinin pistonlarla olan bağlantısında biyeller kullanılır.Dönmekte olan muylu adı verilen bölümler özellikle sertleştirilmiş parçalardır.Çalışma esnasında bu parçaların birbirine zarar vermemesi için aralarında yatak denilen yumuşak olan(muylulara nispeten)metal parçalar kullanılır.Yataklarda firmaya ve motor özelliğine göre kurşun,kalay ve bakır karışımları kullanılır.Bu parçaların birkaç görevi vardır bunlar;sürtünmeyi azaltmak,ısı iletimi,darbeleri emmek ve ufak çaplı yabancı maddeleri üzerinde toplamaktır.Aklıma gelmeyen birkaç faydası daha olabilir.
Yatak sarmasına gelince,bu parçaların daha yumuşak olduğunu ve sebebini yukarıda anlattım.Motorda herhangi bir sebeple hararet aşırı yükseldiğinde ilk olarak bu parçalar erir ve etrafında çalıştıkları muylulara dolanırlar.Bu parçalar eridiğinde yağlama olayıda neredeyse tamamen bitmiş olur.Motoru stop edersiniz veya kendisi tok metal sesi vererek stop eder.Bir sonraki marş basmanızda erimiş yatak dolandığı yerde soğuyup sertleştiğinden dolayı motor hiç dönmez.
2 sebeple motor yatak sarar
1-Soğutma sistemi arızası sebebiyle ısı yükselir yağ özelliğini kaybeder ve yağlama yapamaz duruma gelir,yağlama olmadığında sürtünme artar buna paralel olarak yataklar üzerindeki ısı artar ve yataklar eriyerek parçalar üzerine sarar.
2-Yağlama sistemi arızası sebebiyle yukarıda yatak sarar.
Aracı kullanırken hem yağ lambasını hemde harareti ara sıra kontrol edersek her 2 arızayıda gösterge panelinde gördüğümüzde motoru zorlamadan harareti daha da yükseltmeden stop edersek kolay kolay yatak sarmaz.Yağ basıncı müşürü ve hararet müşürü aynı anda arızalanmışsa yapacak pek birşey yok o zaman çöl ve kutup ayısı olayı olur.

İlk mesajınıza gelince bence siz o sıvı seviyesini maksimum seviyesine getirin.Bende TDI kullanıyorum bizim araçlar ilk çalışırken motorda bariz bir sarsıntı olur bunu sizde hissetmişsinizdir.Antifriz seviyesi minimuma yakınsa bu sarsıntı sebebiyle seviye sensörü sıvı eksik olarak algılayabilir.Tüm arkadaşlara hayırlı bayramlar dilerim.
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

İleti umutgiray » 13 Eyl 2010, 11:14

açıklama bumudur ?
budur
Kullanıcı avatarı
umutgiray
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 740
Kayıt: 06 Nis 2010, 16:57
Ad Soyad: SALİH TEMİZ
Nereden: Ankara
Arabanız: WW Jetta Comfortline 2011 1.6 TDI Ot.

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir