95-98 oktan açmazı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

95-98 oktan açmazı

İleti omertcan » 11 Haz 2007, 19:54

Bu foruma üye olduğum günden beri yeri geldikçe veya konusu geçtikçe herkes "aman 95 oktan kullanın motorda arızaya sebep oluyor" veya " servis öyle diyor" gibi yazışmalara şahit oluyorum.
Ben çıktığı günden beri 1.4 101BG choice ıma (sanki biliyormuş gibi) hep 98 oktan koydum benzin ışığı yanıpda girdiğim benzincide yok ise ki 3 yılda 1-2 olmuştur mecbur 95 aldım.

Şu ana kadar motordan yana hiçbir şikayetim olmadı ayrıca aracı çalıştırmak için marş a 2 kere bastığımı hatırlamıyorum bile Tongue (aman nazar değmesin Maşallah diimSmile)

Bu arada bu yazışmlardan tırsmadımda değil , acaba 95 e dönsemmi diye düşünürken, bugün kitapçığı açıp bir bakayım dedim...

Kitapçıkda araç için önerilmiş oktan sayısı (ROZ) açıklmalar yapılmış Benim kitapda 165-167. sayfalar.

165.de aynen şu yazıyor.

"Öngörülenden daha yüksek bir oktan sayısında herhangi bir kısıtlama olmadan kullanabilirsiniz.Fakat bu durum motorun performansına ve tüketimine herhangi bir avantaj vermez"

Şimdi gelelim hangi motora hangi oktan !

Skoda Fabia Teknik Bilgiler kitabının 1. sayfasında bunlar belirtilmiş.

1.4 74 KW motorlar hariç diğerlerine 95 oktan denirken 1.4 74 KW motorlara 98 oktan öneriliyor.

Benim gibi 101 BG motoru olan araç sahibi arkadaşlar yanlış bilgilenmesin 98 oktan kullanmaları gerekmektedir.

Kitapçık yüksek oktan kullanmanın hiç sakıncası yok derken bu çıkan arızların mantığını ve neden 101 BG lerde 98 tavsiye edildiğini anlıyamadım.

Görüşleriniz nedir arkadaşlar.
 
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti ErTaN06 » 11 Haz 2007, 19:58

98 kullandığımızda arıza lambası yanıyo ne iş ? Smile
ErTaN06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 30 Nis 2007, 20:51
Ad Soyad: Ertan TEMEL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Skoda Fabia Special

İleti karan » 11 Haz 2007, 21:24

benim aracıma üretici firma 98 oktanı tavsiye etmiş olsaydı dahi dahi ben yine 95 oktan alırdım.
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti omertcan » 11 Haz 2007, 21:30

Arıza lambasının neden yandığını öğrenmek istiyorum bende zaten,
aynı motorda düşük olana 95 derken yüksek beygirliye 98 diyor, işin ilginç yanı düşük bg olan 98 koyunca arıza veriyor.Ying%20Yang

@ Karan,

bu yazdığınızın özel bir sebebi varmı yoksa sebep "tamamı ile duygusal" mı? Wink
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti karan » 11 Haz 2007, 21:33

duygusallıktan ziyade 98 oktanın araç markası,modeli ne olursa olsun ekstradan katacağı bir performans olacağını sanmadığımdan.ayrıca ülkemizdeki 95 oktan yakıtın avrupa normlarına daha yakın,98 oktanı ise daha uzak gördüğümdendir.
karan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Haz 2007, 23:52

İleti emirkaansbp » 12 Haz 2007, 02:40

burdaki çoğu üyelerin bildiği gibi 98 oktan benim arabada benzin hortumunun yırtılmasına sebep olmuştu. ve 50 ytl lik 98 oktan benzini asfalt ta görünce içiniz acıyo....ben sıfır arabaya 1 yıl boyunca hiç 95 oktan almaksızın 98 oktan benzin koydum. performansta kesinlikle etkili. kim ne derse desin. ama aracın plastik aksamına zarar veriyor. bu konudan önce sanırım 6 kez daha bu başlıkta konu açıldı. hepsinde yazdım gene yazacağım . 95 ten şaşmayın... yavaş ama güvenli :)
 
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti omertcan » 12 Haz 2007, 03:17

BP resmi sitesinden alıntı;




Bir yakıtın oktan sayısı yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin bir ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve hatta motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir.





Kaliteli bir yanma, yakıt yanma odasında yanarken sorunsuz bir alevlenmeyle gerçekleşir. Ancak yakıt ve hava karışımının parçaları oda içinde alevden önce kendiliğinden patlayacak olursa, "vuruntu" adı verilen olay meydana gelir. Bu olay "detonasyon" olarak da bilinir. Motordaki vuruntu performansın düşmesine neden olur, ancak ciddi motor hasarlarına da yol açabilir. Vuruntu en çok aracın yokuş yukarı çıkma veya ivme kazanma gibi büyük bir yük altında çalıştığı durumlarda duyulur.

 

Benim anlamadığım nokta yanma odasının içinde olan bir olayın hortuma nasıl bir zarar verebileceği, yoksa oktan arttırmanın yolu benzine asit falanmı karıştırmakla oluyor Dead

3 yıldır benim arabada hasar olmaması büyük şans demekki.

O kadar araştırdım, kişiler hariç hiçbir ciddi kuruluş yüksek oktanın araca zarar vereceğinden bahsetmiyor tam tersi hepsi vuruntuyu azaltacağını performansı arttıracağından bahsediyor, ama kişiler teknik değilde görece olarak herşeyden kaynaklanabilecek ve hatta yüksek oktan kullanmayan bile çoğu kişinin muzdarip olduğu ve bu grup otomobillerin klasik hastalığı diye tabir edilen bir sorunu yüksek oktana bağlıyorlar.

Skoda bile 101 BG aracına 98 oktanı tavsiye ederken Şehir efsanesi gibi söylentileri anlamaya çalışıyorum...

Türkiyede herkes 3 kuruş kar edeceğim diyerek gaz taktırma yolunu seçmişken gaz ın motora verdiği zararı görmezden gelirken, performans arttıran, motorun ömrünü uzatan oktan sayısındaki artışın öcü gibi gösterilmesi çok komiğime gidiyor.

Aynı şeyleri okumakdan rahatsız olanlar konunun kitlenmesi için mod lara mesaj atabilir veya tıklama zahmetine girmiyebilir kişisel tercihler kimseyi bağlamaz.

Ama bir şeye "kötü-kullanmayın" demeden önce o şeyin gerçekden "zararlı" olduğunu bilimsel verilerle kanıtlamak  herkesin

görevidir.

Bir tane bilimsel makale gösterinde inanalım....

 
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti isnilgiz » 12 Haz 2007, 04:02

Fabia kullanıcısı değilim ama daha önce bir dergide okuduğum yazılardan aklımda kalanları aktarmaya çalışayım. Daha iyi yanma sağlıyor diye yüksek oktanlı benzin almak faydalı olmayabilir. Hatta motor ışığının yandığını ifade eden arkadaşlar olduğu üzere bu da motorda farklı oktanlı benzin kullanımının motor tarafından da tespit edilebildiğini ortaya koyuyor. Benim daha önce polo aracımda 98 oktan kullanırken yazın çok sıcaklarda anahtarı kapatsam bile motor biraz daha çalışmak için gayret eder ancak titreyerek stop ederdi. 95 e dönünce durum düzelmişti. Neyse konuya gelirsek yeni nesil motorlarda yazılımlar esastır. Yazılımlar sensörlerden aldığı bilgilieri komutlara dönüştürüyor ve motorun sağlıklı çalışmasını sağlayan tüm komponentlere (jikle, sübap, boğaz kelebeği, hava kontrol cihazları vs) bu komutları göndererek en uygun rölenti devrinde motorun çalışmasını sağlıyorlar. Bu tür yazılımsal uygulamaların bulunduğu bir araçta 98 veya 95 okatana göre parametreler girerseniz bunu bütün mekanizma sensörler vasıtasıyla algılayarak çalışır. Dikkat edersenniz 98 oktan, sübap sayısı fazla olan araçlarda tavsiye edilmektedir. Sübap saysının fazla olması daha hızlı sıkıştırma ve boşaltma demektir ki bu da yüksek devir demektir. Yüksek devrin en iyi yanma ortamı oktanı yüksek benzin kullanılarak sağlanabilir. Bu noktada sanılanın aksine yüksek devir fazla yakıt tüketimini de kastetmez çünkü yüksek sıkıştırma oranı daha az benzin kullanımını da sağlar. Ancak yazılımlarda yapılan ayarlamalar motorun devir sayısını düşürülebilmesini sağlayabilmekte böylece sorunsuz olarak daha düşük oktanlı benizin kullanılması söz konusu olabilmektedir. Ancak burada algılanması gereken asıl sorun 95 oktanlı aracın 98 oktanla çalıştırılması değil, 98 oktanlı aracın 95 oktanlı benzinle çalıştırılmasıdır ki bu da yüksek devirde performans göserebilen bir motorun daha düşük oktanlı yani yanma oranı daha düşük benzinle çalışıtırılması hatasıdır.
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti emirkaansbp » 12 Haz 2007, 22:00

 1. forum aynı başlıkta açılmış

 


 


 


 


 


 

 çok alıngansın... sebep sadece sen değilsin. öyle birşey olsa nick'ini yazar "omertcan, bu arkadaşın yazdığı forum 30 yerde var ama gene konu başlığı açmış" die yazardım. bunu tek yapan da sen değilsin zaten... ayrıca babamın forumu die bişey yokBig%20smile, eğer eski foruma okursanız zaten yeni başlık açmanızın gereksiz olduğunu anlardınız... o eski forumlara birşey yazsanız konu zaten güncel konular listesine alınır. özür dileyecek birşey yapmadım. bu konu üzerine açılmış daha bir çok forumu bulamadım bile. sadece arama motoruna "oktan" yazıp bulduğum forumlar bunlar. daha bir çok forumu bulamadım bile.  lütfen tartışmayalım. konu sen değilsin. genel olarak siteyi eleştirdim.

 

burdaki aktif üyelerden biriydim ve eleştirme hakkım olduğunu düşünüyorum.
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti özhan » 12 Haz 2007, 23:04

imdattt yanlış anlamayın ama benim kafam karıştı esasen bu forumda okudukça araba konusunda çok zayıf olduğumu anladım
mümkünse 94 favoritte kaç oktan benzını tercih etmemi yazarsanız emekli abiniz size müteşekkir kalır  acil cevap verirseniz hakikaten memnun olurum
özhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Haz 2007, 20:36

İleti omertcan » 13 Haz 2007, 01:16

Gelen bir PM sayesinde gereksiz olduğu anlaşıldığı için yazının bu bölümünü sildim.


 


Bu arada @özhan;


sorunuzn cevabı daha önce tartışılan yukarda linklerinin verildiği konularda var hernekedar ben sorduklarıma orada tam bir cevap bulamasamda size faydalı linkler. Ama linklerin sonuncusu yine bu topiğin linki o ayrı Big%20smile


Gerçi o linkde birazdan editlenir ya neyse...
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti sainz » 15 Haz 2007, 12:48

[quote="özhan"]imdattt yanlış anlamayın ama benim kafam karıştı esasen bu forumda okudukça araba konusunda çok zayıf olduğumu anladım
mümkünse 94 favoritte kaç oktan benzını tercih etmemi yazarsanız emekli abiniz size müteşekkir kalır  acil cevap verirseniz hakikaten memnun olurum
[/QUOTE]


 

Gerçi linkler de verilmiş ama 1993 model ve üzeri Favorit ve Felicia serileri kurşunsuz benzin kullanımına uygundurlar. Ben Shell 95 oktan kullanıyorum ve gerçekten memnunum. Aslında Opet potasyumlu süper alıyordum ve vuruntu sallantı gibi sorunlar olmuyordu fakat son zamanlarda bu benzinin kalitesi bozuldu.Tekrar Shell 95 oktana geçtikten sonra motorun bağıması falan da kesildi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hans35 » 15 Haz 2007, 12:50

Benzin konusuna gelince 95 üstü benzin almayınız.97 ve 98 kurşunsuz benzin size hiç bir kazanç sağlamayacaktır.Yok benim aracımda daha iyi güç kazandırıyor yok benim araç daha az yakıyor yüksek oktanda diye söyleyenlere de kesinlikle inanmayınız.Vw ne diyosa o;O kadar Bu yazıyı 1.2 sedan konusuna yazmıştım.

hans35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:15


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir