Debriyaj Pedalı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Debriyaj Pedalı

İleti unal_goktas » 27 Ekm 2010, 23:13

arkadaşlar iyi geceler aracımdaki arıza: aracımı çalıştırmak için debriyaj pedalına bastım fakat debriyaj pedalı bipte kaldı yani tekrar yukarı çıkmadı elle oynadıgım zaman pedalla yağ akıtıyor motorun orada bir yerde sebebi nedir
 
unal_goktas
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 22 Ekm 2010, 17:02
Ad Soyad: Ünal Göktaş
Nereden: Bilecik
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 Sedan

İleti taner_octavia » 27 Ekm 2010, 23:25

pek duyulan bi arıza degil bence.daha once duymadım hic.ama fabialarda debriyajda hidrolik oldugundan sanırım kacak var bi yerden.
Octavia'ya hayranım , Elegance hastayım :)
Kullanıcı avatarı
taner_octavia
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1203
Kayıt: 23 Tem 2009, 00:05
Ad Soyad: Taner Semercioğlu
Nereden: Bursa
Arabanız: Kia Sportage

İleti diseqc » 28 Ekm 2010, 07:34

debriyaj merkezi sizlere ömür dikkate et fabilar debriyaj hidroliğini fren hidroliğinden alır baskı balata da bu işlem sırasında değişiyor sanırım ama debriyaj merkezin kesinikle değişecek. arabayı o şekilde süremezsin çektirmen gerekecek geçmiş olsun..
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti cineration » 28 Ekm 2010, 07:56

debriyaj merkezinin tamir takımının değişmesi gerek
Ben skoda Fabia almadan önce sanki yollarda hiç Fabia yoktu
Kullanıcı avatarı
cineration
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 489
Kayıt: 25 Nis 2009, 17:47
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001 model Fabia 50KW(68BG)

İleti Osmanlı » 28 Ekm 2010, 09:49

sorunuza cevap veremecem ama bu konu vesilesi ile arabayı çalıştırırken mutlaka boşa alıp debriyaja basarak çalıştırmak gerektiğini öğrendim.
ben hep araç boştayken ve debriyaja basmadan çalıştırırdım.

ALINTIDIR.
Tek doğru cevabı arkadaş vermiş. Teşekkürler.

İkisi arasında "fark yoktur" diyenler yanılıyor, vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

1. Kavrama diski
2. Baskı balatası
3. Debriyaj mili
4. transfer şaftı
5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
6. ana şaft
7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi

Eskiden manuel vitesler senkromeçli ve kayar dişli tipindeydi yani bütün dişliler birbiriyle temas halind değildi.. Günümüzdeki modern manuel viteslerin çoğu sabit meçlidir ama senkromeç mekanizması yerine senkronizer kullanılır. Bu nedenle ana şaft üzerindeki tüm dişliler şaftla birlikte boşta döner. Bunları birbirine kilitleyerek transfer şaftından ana şafta gücü aktaran kayan dişliler değil kayan bileziklerdir. Bu nedenle modern şanzumanlarda şanzuman içindeki mil ve dişlilerin tamamı döner. Bunu daha iyi anlatabilmek için bir manuel transmisyon resmi ekledim. Mustang'dan alınma bir şanzuman. Vites boştayken burada gördüğünüz dişli ve şaftların tamamı dönüyor.

Dolayısıyla, debriyaj pedalına basmazsanız, marş motoru tüm bu ekstra ağırlığı da döndürmek zorunda ve dolayısıyla aküden daha fazla akım çekecek. Hele kış aylarında yağ viskozitesi ilk çalıştırma anında iyice düşeceği için marş motoru ve haliyle akü daha da zorlanacak.

Ama debriyaja basarsanız baskı balatası geri çekileceği için kavrama diski volan yüzeyinden ayrılacağından, marş motoru tüm bu gereksiz ağırlıktan kurtularak motoru daha rahat çalıştıracak, aküden daha az akım çekecek.

Bunu anlamın en kolay yolu araç boştayken debriyaj pedalına basın ve basarken de devir göstergesinin hareketlerini izleyin. Aradaki fark, şanzumanın yarattığı dirençten kaynaklanıyor.

Peki doğrusu ne?

Doğrusu hem debriyaja basmak, hem de vitesi boşa almak. Debriyajı aküden daha az akım çekilmesi için vitesi boşa almayı da güvenlik için yapmalısınız.

Not: Yukarıdaki yapı sabitmeçli bir şanzumanı anlatmaktadır. Bütün motosiklet şanzumanları geleneksel olarak sabitmeçli ve asenkrondur. Son yıllarda sabitmeçin avantajları farkedildiği için otomotiv firmaları yavaş yavaş senkromeçten (kayan dişli-sabit bilezik) senkronize sabit meçe (sabit dişli-kayan bilezik) geçmeye başladılar ama hala piyasada senkromeçli şanzumanlarla satılan araçlar olabilir. Doğrudan aracın servis manuline bakmak gerek anlamak için. Ama senkromeçli sistem bile olsa yukarıda sayılan parçaların yarısından 2 fazlası vites boştayken yine dönmeye devam etmektedir.
ADB0BAE06D244A009846D3F6434AFADC.jpg
Kullanıcı avatarı
Osmanlı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 342
Kayıt: 15 Eyl 2010, 16:05
Ad Soyad: 25/06/1984 Niğde
Nereden: Adana
Arabanız: Octavia II 1.6 SW

İleti pusu » 28 Ekm 2010, 16:55

ben aracımı boşta ve debriyaja basarak çalıştırıyorum ama bunları bilmiyordum. paylaşım için teşekkürler.
pusu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 54
Kayıt: 26 Oca 2009, 00:36

İleti hdoner » 28 Ekm 2010, 17:35

Osman bence bu yararlı ve öenmli paylaşımı ayrı bi başlıkta açıp paylaşırsanız daha faydalı olacaktır.Paylaşım için teşekkürler
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti octaviaman » 28 Ekm 2010, 19:50

Ben de sürekli boşta ve debriyaja basarak marş basarım.Klimayı devreye alırken de Debriyaja basıyorum.
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti unal_goktas » 29 Ekm 2010, 22:31

arkadaşlar sorun debriyaj merkezinde değilmiş debriyaj merkezine balı olan bir mtal hortum var iki ucu plastik olan dikkat ettiyseniz onda arıza vardı ilginiz için teşekkürler
unal_goktas
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 22 Ekm 2010, 17:02
Ad Soyad: Ünal Göktaş
Nereden: Bilecik
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 Sedan

İleti icoskun » 27 Şub 2011, 00:26

osman bey yararlı bilgin için teşekkürler.
icoskun
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 26 Şub 2011, 22:04
Ad Soyad: ibrahim coşkun
Nereden: İzmir
Arabanız: fabia 1.4 tdı sedan

İleti wrestler » 27 Şub 2011, 14:31

paylasım için tesekkürler cok önemli bilgiler.
Kullanıcı avatarı
wrestler
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 19 Haz 2010, 00:44
Ad Soyad: şafak wrestler
Nereden: İzmir
Arabanız: felicia 1.6 glx

İleti AhmetH » 27 Şub 2011, 14:50

hidrolik sistem büyük ihtimal fren sisteminin hidroliğinden nasipleniyordur.

yarın öbürgün freniniz tutmayabilir.


debriyaja basma konusuna gelince hiç fark etmez uzun vadede bir sorun oluşması zor. marş motoru ile araba yürüyor o fazlalıkları çok rahat çevirir.

siz debriyaja basınca dönme haraketini debriyaj rulmanı üzerine alıyor ya rulman bozulursa :D
yanacağı muallak marş motorunun tamiri mi yoksa aracın lifte çıkıp şanzımanı indirilip yeni debriyaj seti ile beraber gelen yada hidroliklerde büyük paralara satılan debriyaj rulmanı değişimi mi :D

bu tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan sorusu gibidir.
detaya kafa yormaya değmez...
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yüksel » 02 Mar 2011, 20:22

paylaştığınız bilgiler için teşekürler
yüksel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 02 Mar 2011, 19:59
Ad Soyad: Yüksel TAŞ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: SKODA FABİA


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir