Arkadaşlar nolur acil yardım çıldırıcam artık

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Arkadaşlar nolur acil yardım çıldırıcam artık

İleti behram » 16 Oca 2011, 19:27

benim aracımın bir sorunu var çıldırmak üzereyim. Arabamı çok sıkıştırmadan devirli ve sakin kullanırım. arabamıda yeni aldım fakat ilk aldığımda kalorifer ile ilgili sıkıntım vardı ısıtmıyordu. müşür ve termostat değiştirildi içeriye sıcaklık verir oldu. ama sonrasında şöyle bir problemle karşılaşmaya başladım. mesela iş yerinden çıkıyorum arabam ısınıyor ve 90 derecede sabit kalıyor yada çok az geçiyor buraya kadar bir problem yok. 5-6 km gidiyorum ve sonrasında gideceğim yere ulaştığımda arabamdan inmeden kontağı açıyorum çalıştırmadan hararet seviyesine bakıyorum yavaş yavaş kırmızıya yaklaşıyor. 5-10 dk bekliyorum kontağı tekrar çevirdiğimde tam ortada 90 derecede sabit kalıyor. İnanın çıldırıcam sanayiye götürdüm müşür dediler farklı bir müşür takıldı yine aynı. seyir halinde iken kırmızıya yaklaşsa hadi tamam hararet yapıyor arabam ama oda olmuyor bazen ortayı çok az geçiyor. fan devreye giriyor ve düşüyor dediğim gibi müşür dediler olmadı sonra elektriksel bir arıza olabilir dediler. göğüs sökülecek dediler saatte felan bir problem olabilir dediler minimum 80tl max 300tl gibi bir hesap çıkar dediler. ne yapacağımı bilemiyorum. galiba en iyisi yetkili servise götürmek ve garantili iş yaptırmak. skoda yol yardımını aradım teknik bilgi almak için orasıda müşür dedi yada role de bir problem olabilir dediler. bilgisayara bağlarız arızayı tespit ederiz üzerine takılması gereken müşürü tespit ederiz pc söyler dediler ama aracımda yeni olduğu için korkuyorum açıkcası :oops: birşey olacak diye. lütfen bir bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim.
 
behram
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 17 Nis 2009, 15:31
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2001 mdl Skoda Fabia 1.4 MPI

İleti C@GL@R » 16 Oca 2011, 19:52

ben burda sorunu anlayamadım :? sadece ibredeki harekettemi anormallik var?
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti behram » 16 Oca 2011, 19:56

C@GL@R hocam seyir halinde iken hararet ibresi 90dereceye geliyor ya da azıcık geçiyor. buraya kadar normal değil mi?
ama sonrasında mesela eve geliyorum stop ediyorum. kontağı tekrar çeviriyorum hararet ibresi kırmızıya yaklaşıyor anlatabildim mi bilmiyorum. :oops:
behram
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 17 Nis 2009, 15:31
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2001 mdl Skoda Fabia 1.4 MPI

İleti Osmanlı » 16 Oca 2011, 19:58

ben de sorunu anlayamadım doğrusu.
skodada da diğer araçlarda olduğu gibi hararet 90 a gelir ne ileri gider ne geri araç çalışırken soeun bumu? :shock:
Kullanıcı avatarı
Osmanlı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 342
Kayıt: 15 Eyl 2010, 16:05
Ad Soyad: 25/06/1984 Niğde
Nereden: Adana
Arabanız: Octavia II 1.6 SW

İleti önder38 » 16 Oca 2011, 20:03

yan sanayi müşür takmış olabilirler. Fabiada en beğendiğim özelliklerden biri de ibrenin her olumsuz şartta bile 90 derecede yani ortada çakılı kalmasıdır. yani fanı ve su devirdaiminde sorun yoksa...
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti behram » 16 Oca 2011, 20:09

Osmanlı yazdı:ben de sorunu anlayamadım doğrusu.
skodada da diğer araçlarda olduğu gibi hararet 90 a gelir ne ileri gider ne geri araç çalışırken soeun bumu? :shock:



hocam fotosunu da çektim seyir halinde 90da duruyor yada azıcık geçiyor 90'ı azıcık geçmesi de sorunmu sizce

diğer taraftan ikinci anlatmak istediğim şu. 5km yol gittikten mesela evime geliyorum stop ediyorum. birşey unuttum mesela markete gitmem gerekiyor tekrar çalıştırmak istediğimde kontağı çeviyorum hararet ibrasi kırmızıya yanaşıyor fotoğrafını da ekledim.



anlatabildim mi :oops:
behram
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 17 Nis 2009, 15:31
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2001 mdl Skoda Fabia 1.4 MPI

İleti osti01 » 16 Oca 2011, 20:14

bence bir sorun yok motoru çalıştırınca devir daim gerçekleşir yine 90 a getirir ibreyi.

zaten motoru durdurduğunuzda motor bloğunu soğutmakta olan su içeride 90 derece iken motorun ısısıyla daha da üst seviyelere çıkıyor bu gayet normal...
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti C@GL@R » 16 Oca 2011, 20:16

resim daha açıklayıcı oldu. ben kendi fabimda 90 üzeri hiç görmedim normalide budur. elektriksel bir arıza sanırım müşür arızası olsa veya termostat olsa ibre 90 dan düşük olur. ayrıca normalken stop edip çalıştırdığınızda böyle olması en azından hararet yapmayacağını sadece ibrenin yanlış gösterdiğinin işareti hiç ustalara karıştırtmayın yetkili servise gidin bu tür seylerde yazılım vb..yetkili servise gitmek lazım..
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti behram » 16 Oca 2011, 20:19

hocam servise gitmeyi düşünüyorum yarın sabah benim ilk aracımda skoda idi favo 90 model onda da hareret sorunu oldu ve conta yaktı dediler o gün bugündür bu ibrenin araba durağan halde bile ibrenin kırmızıya yanaşmasından korkuyorum. favo da çok çektim bundan da aynı sorunları yaşamaktan korkuyorum açıkcası arabamı da yeni aldım yeni olduğun içinde biraz daha hassas davranıyorum. sanayide ustalar göğüs sökülecek felan dediler canım sıkıldı 3 tane saat olur dediler onlarda temassızlık felan vardır dediler dünde arabamı park ederken 90 dereceyi biraz geçtiğini gördüm o yüzden baya tedirgin oldum :oops:
behram
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 17 Nis 2009, 15:31
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2001 mdl Skoda Fabia 1.4 MPI

İleti WXW » 16 Oca 2011, 20:33

yalnız resimde belirttiğiniz mevcut durumda motor çalışmıyor sanırım, yukarıda osman bey in de belirttiği gibi devridaim yapmadığı için sistem başlangıç olarak hararet gösterip, motorun ve sistemin çalışmasıyla tekrar normale dönüyor. mekanik olarak bir arıza görünmüyor bence
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti behram » 16 Oca 2011, 20:44

WXW hocam evet motor çalışır durumda değil eklediğim fotoğrafda inanın gün boyu araçla biryere çıkmadım durup dururken başımıza masraflı bir iş almayalım diye. devirdaim yapmadığı için demişiniz ya bunlarda devirdaim pompası oluyormu çünkü skoda favomda da sorunlar ardı ardına gelmişti devirdaim pompasına kadar değiştirmişlerdi
behram
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 17 Nis 2009, 15:31
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2001 mdl Skoda Fabia 1.4 MPI

İleti osti01 » 16 Oca 2011, 21:00

Devirdaim aracın çalışmasıyla beraber çalışıyor. termostatın açmasıyla da (90 derece üzerinde) soğutma sıvısının Devirdaimi gerçekleşiyor.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti felicia042 » 16 Oca 2011, 21:13

başıma geldiği için söylüyorum termostat değişirken soğutma sisteminde boşluk kalmış yani "hava yapmış" tabiri dedikleri şey. zamanla geçebilir.
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti behram » 16 Oca 2011, 21:24

teşekkür ederim felicia042 sizinde başınıza gelmiş galiba sonrasında düzeldimi bu problem sizin aracınızda çünkü özel servisde cihaza bağladılar bütün göstergeleri test ettiler ve gözümle gördüm çalışıyor hepsi normal bir şekilde
behram
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 17 Nis 2009, 15:31
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2001 mdl Skoda Fabia 1.4 MPI

İleti felicia042 » 16 Oca 2011, 21:32

Evet başıma geldi antifiriz değiştirdiğimde aynı şeyler oldu. daha sonra düzeldi. ama yine havasını alma yöntemlerini deneyin
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti behram » 16 Oca 2011, 21:49

ben biraz araç konusunda yabancıyım zamanında pek merakım ve maddi gücüm olmadığı için alamayacağım şeye heves yapmadım araştırmadım da havasını nasıl alabilirim hocam yardımcı olabilirmisin şunu yap bunu yap gibisinden
behram
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 17 Nis 2009, 15:31
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2001 mdl Skoda Fabia 1.4 MPI

İleti ünsal » 16 Oca 2011, 23:17

hava yapsa daha farklı olur diye düşünüyorum termostad takılı kalıyor olabilirmi birde aracın soğutma sıvısı su mu? antifiriz mi? tamamı antifiriz olması gerekiyor eğer su karışmışsa müşür çoğu zaman yanlış ölçüm yapıyor göstergede durum vahim eğer doğruysa conta yakar bu araç bu vaziyette ..
size tavsiyem ..
- antifiriz ne durumda
- genlenşme kabında veya motor kapağında kremsi bir yağ tabakası varmı
- aracın yakıt ve gidişinde bir anormallik varmı
- aracın hararet göstergesi 90 nı geçtiğinde fan açıyormu bizzat gördünüzmü çalıştığını
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti behram » 16 Oca 2011, 23:27

hocam selam

antifriz de suda var yani full antifriz değil
aracımın gidişi normal herhangi bir problem yok yakıtta lpg ile 0,27kuruş yakıyor
fan çalışıyor hocam

eklediğim fotoğraf arabam çalışırken değil de kontak açıkken yapıyor bunu. birde bu hatayı zaten termostat yeni değiştikten sonra oldu
behram
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 17 Nis 2009, 15:31
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2001 mdl Skoda Fabia 1.4 MPI

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir