Arkadaşlar nolur acil yardım çıldırıcam artık

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Arkadaşlar nolur acil yardım çıldırıcam artık

İleti ünsal » 16 Oca 2011, 23:36

hocam genelde benim ilk aklıma gelen termostad şöyle yardımcı olabilirim eğer termostad takılı kalıyosa yapar bir diğer konu bunun en güzel tespiti aracı stop ettikten sonra kaputu açıp radyotöre bağlanan alt boru ve üst boruyu dikattlice elinizi yakmadan kontrol edip iki borununda sıcaklığının aynı olması lazım eğer üst boru veya alt borudan biri soğuk ise termostad takılı kalıyor demektir aracı stop etsenizde ısı yüksekse fan otomatik çalışır kapar zaten yani resimdeki durumda fan çalışması lazım diye düşünüyorum ...
 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti behram » 16 Oca 2011, 23:50

anladım hocam kontrol edeyim ben boruları dediğiniz gibi. sizin de anlattığınıza göre herhalde problem termosttan kaynaklanıyor. çünkü özel servise ilk gitmemdeki sebep kaloriferinin içeri ısı vermemesi idi. termosttı ve müşürü değiştirdikten sonra bu baş belası olay çıktı karşıma. yarın da zaten yetkili servise gidip göstereceğim. sanayi ye düşerseniz herkes birşey yapıp parasını almaya bakıyor. halbu ki adam gibi iş yapsalar süreklilik kazandıracaklar kendilerine. trafikte gözüm sürekli hararet göstergesinde dikkat dağıtıyor bu sorun görünen o ki suçlu olan termostat galiba değil mi
behram
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 17 Nis 2009, 15:31
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2001 mdl Skoda Fabia 1.4 MPI

İleti osti01 » 17 Oca 2011, 00:10

ünsal yazdı:hocam genelde benim ilk aklıma gelen termostad şöyle yardımcı olabilirim eğer termostad takılı kalıyosa yapar bir diğer konu bunun en güzel tespiti aracı stop ettikten sonra kaputu açıp radyotöre bağlanan alt boru ve üst boruyu dikattlice elinizi yakmadan kontrol edip iki borununda sıcaklığının aynı olması lazım eğer üst boru veya alt borudan biri soğuk ise termostad takılı kalıyor demektir aracı stop etsenizde ısı yüksekse fan otomatik çalışır kapar zaten yani resimdeki durumda fan çalışması lazım diye düşünüyorum ...



Ben bu şekilde düşünmüyorum Çünkü ısıyı algılayan sensör motordan henüz çıkmış olan soğutma suyunun ısısını algılar bu ısıyı ekrana verir. fan müşürü ise radyatörden ayrılan suyun ısısına göre devreye girer. Bu durumda devir daim olmazsa 90 derecenin üzerinde ki su hararet müşürüne ulaşamaz ve fan devreye girmez.


Motoru çalıştırdıktan sonra düşmesi lazım. Normal şartlarda gösterge bu düzeyde ise sorun var demektir. ama siz normalde böyle olmadığını söylüyorsunuz ve termostat değiştikten sonra böyle olduğunu söylediniz.

1. ihtimal Termostat yan sanayi olabilir her ne kadar 90 Derecelik ise de sizin hararet sensörünüzün 90 ın üzerinde algıladığı bir ısıda açıyordur. Devir daim de gerçekleştiği için siz bu ısıyı 93 veya 95 gibi görüyorsunuz araba durunca da motorun ısısıyla hararet 95 dereceden daha yukarıya çıkıyordur. bu durumda orijinal termostat veya daha düşük dereceli termostat takmanızı öneririm ben öyle kullanıyorum hiç bir sorun da yaşamadım.
2. ihtimal Eğer hararet sensörünü de değiştirmişseniz, hararet sensörü ve gösterge aynı ısıyı göstermiyor olabilir. Yani hararet sensöründen geçen sıvı 90 iken gösterge 100 gösteriyor gibi. orijinalini almanızı tavsiye ederim.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti behram » 17 Oca 2011, 00:39

osti01 ve diğer arkadaşlara çok teşekkür ederim. hararet sensörünü değiştirmedim yarın ilk işim yetkili servise giderek bu iki malzemeyi orjinalini almak olacak içim biraz olsun rahatladı. Korkulacak bir durum yok değil mi?
behram
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 17 Nis 2009, 15:31
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2001 mdl Skoda Fabia 1.4 MPI

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir