aküler hakkında

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

aküler hakkında

İleti stroom » 23 Oca 2011, 19:22

slm arkadaşlar fabiama akü almalımıyım


ben muş ta yaşıyorum -15-18-20 kadar soğuklar cıkmaya başladı sabahleyin arabam arada sırada calışmıyor
aküyü ölçtürmek istedim ama cıkan sonuçlar hakkında bilgim yok dijital aletlerle ölçüyorlar ama cıkan sonuçun ne işe yaradığını bilmiyorum ölçtürdüm akü ölmüş dedi değişmesi lazım dedi ustanın yalan söyleyip söylemediğini nereden bilecem bazıları soğuktan dolayıdır dediler

not aküm 12v 44ah arabam skoda fabia 1.2 12v clasic yanlız arabama dabıldin teyp taktırdım 1 hafta önce doğru takıldı ama kapalı iken elektirik harcıyormu bilmiyorum yorum larınızı bekliyorum
 
stroom
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 02 Eyl 2009, 04:39

İleti skodaizm » 23 Oca 2011, 20:50

Araç dört- beş yaşında ve üzerindeki akü hala ilk aküsü ise soğuk hava da var ise, bitmiş olması doğal. Yeni bir akü; mümkünse 60Amp lik alınız. Varta tercihimdir.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti stroom » 23 Oca 2011, 20:53

araç 2005 model ilk aküsü ebatları ne olmalı söktüğümün yerine olurmu
stroom
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 02 Eyl 2009, 04:39

İleti skodaizm » 23 Oca 2011, 20:56

stroom yazdı:araç 2005 model ilk aküsü ebatları ne olmalı söktüğümün yerine olurmu

O soğukta iyi bile dayanmış. İlk aküsü muhtemelen 44 Amp Akuma dır. Akü kutusuna 60 amp lik bir akü rahatca sığar.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti stroom » 24 Oca 2011, 17:51

valla arkadaşlar 60 ah akü aldım markası mutlu akü hayırlısı bakalım teşekkürler
stroom
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 02 Eyl 2009, 04:39

İleti frostbite19 » 24 Oca 2011, 18:20

Hayırlı olsun iyi seçim. Uzun vadede karlısın

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti hsezer » 05 Şub 2011, 22:13

merhaba arkadaşlar oto elektrikten gerçekten anlayan arkadaşım varsa fikrini almak istiyorum birkaç elektrikçiye gittim tatmin olmadım.benim fiat brava aracım var ve tam bir sene önce aküsünü değiştirdim.değiştirdiğimden beri akü sürekli boşalıyor 6 kere şarja verdim.akücü aracımda kaçak olduğunu söylüyor ve akümü değiştirmiyor.onuda şöyle anladı,eksi kutup başını söktü ve kutup başı kelepçesi ile -kutup arasına ampul koydu lamba yanıyor.yanarsa kaçak var diyor bende bu işlerden biraz anlarım ve birkaç araçta hatta sıfır araçta denedim ondada yanıyor.zaten yanmasıda gerekmezmi aracın beyni var teyibin beyni var eğer elektriği komple kesersen kontağı açtığında herşey sıfırlanmış olması gerekir diye düşünüyorum. bu konuda kesin fikrinizi bekliyorum
hsezer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 05 Şub 2011, 22:03
Ad Soyad: sezer
Nereden: Erzincan
Arabanız: brava

İleti AhmetH » 05 Şub 2011, 22:19

CD changer teyp tesko ıvır zıvır şeyler varsa olabilir.

LPG beyni için direk almışlarsa olabilir, alarm , bagaj aydınlatma olsun vs mutlaka bir emici vardır.

misal bizim otomatik cam kaldırma düğmesinin içinde çıt çıt ses çıkaran yay kırılmıştı o basılı kalıyormuş bir ara iyi akü bitirirdi
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hsezer » 05 Şub 2011, 22:31

ahmet hocam araya koyduğu lambanın yanmaması mı gerekiyor o zaman o sıfır arabalarda da kaçak var demektir.
hsezer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 05 Şub 2011, 22:03
Ad Soyad: sezer
Nereden: Erzincan
Arabanız: brava

İleti AhmetH » 05 Şub 2011, 22:40

vallahi çok az bir akımın çekilmesi lazım

sonuçta ana şase orası araç üzerinde göstergeler teyip ECU şu bu mutlaka akım çekecek bişey vardır.

ancak bu aküyü bitirecek kadar olmamalı.

multimetre ile aküyü söküp arada ne kadar akım çekildiğini ölçün.

1 amper üstü çekilmemesi lazım diye düşünüyorum
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozanakif » 06 Şub 2011, 00:14

hsezer yazdı:ahmet hocam araya koyduğu lambanın yanmaması mı gerekiyor o zaman o sıfır arabalarda da kaçak var demektir.

Herkese iyi akşamlar arkadaşlar(daha doğrusu geceler diyelim).Hocam 5 W.lık park lambası ampulunün yanması dogal ancak 21-25 Watt gücündeki sinyal yada fren ampulünün canlı bir şekilde yanması doğal değil.Kaçak durumu için 2 farklı lamba ile deneme yapmanızı öneririm.20 Watt gücün üstündeki bir ampul yanıyorsa durum normal değildir.
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

İleti unknown1 » 06 Şub 2011, 01:31

unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti ozanakif » 06 Şub 2011, 13:50

umitcan yazdı:http://www.skodam.com/genel-sohbet-paylasim/elektrik-elektronik-yardim-isterseniz-t23814.html" rel="nofollow


Bu cevap yanlışmıdır sizce :) ?


Hocam yazıyı sabırla okudum bayağı uzun yazmışsınız Öncelikle belirteyim elektronik konusuna fazla hakim değilim.Onun için devre mevzularına hiç girmeyim ancak diğer hususlara gelince;

Aküyü sökerken veya takarken sökülmesi gereken kutup sıralaması doğru ancak ölçü aleti ile kaçak ölçümünden hiçbir şey anlamadım desem yeridir.Bunu şöyle izah edeyim.
Neden 200 V. DC kademesinde ölçüm yapıyoruz?Birde ölçü aletini kutup başını o şekilde söktükten sonra araya bağlayıp ölçüm yapıyorsak,ölçü aletini devreye seri olarak bağlayıp gerilim ölçümü yapmış oluruz.Hiçbir ölçü aleti gerilim ölçümü yapılırken devreye seri bağlanmaz.Gerilim ölçümü paralel bağlantı ile olur.Anlattığınız şekilde 200 V. DC kademesinde o şekilde bağlantı yaptığınızda kesinlikle yanlış değer ölçüyorsunuz demektir.Söylediğiniz şekilde bağlantıyla ancak akım(amper olarak)ölçebilirsiniz.Piyasadaki ölçü aletleri genellikle max.10 A. skalaya sahip olduklarından dolayı şahsen ben ölçü aletiyle araç üzerinde akım ölçümü yapmam ölçü aletinin yanma ihtimali çok fazla olur.
Ampul mantığını da şöyle izah etmeye çalışayım.
Bildiğimiz üzere kontak kapalıyken dahi araçlarımız bir miktar enerji tüketmekte bunlar alarm,immobilizer vb.gibi araç güvenliği ile ilgili sistemlerdir.Ancak bunların gücü çok az olduğundan çektikleri akım da çok azdır.Bu sebeple bu sistemlerin çektiği akım ancak 5W.'lık bir ampulu yakmaya yeter.Bu durumda 20 W.üstündeki bir ampul devreye bağlanacak olursa (seri olarak)ampul flamanı kızaracak ve tam olarak güçlü bir şekilde yanmayacaktır.
Bu durum sebebiyledir ki 20 W.üstü güçte bir ampul kontak anahtarı kapalıyken yapılan ölçümde canlı olarak(yanması gerektiği kadar güçlü)yanıyorsa sistemde fazla akım çeken bir alıcı hala devrede demektir.
İnşallah açıklayıcı olmuştur.
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

İleti hsezer » 06 Şub 2011, 15:30

tamam hocam sende sağol birde ümit hocanın yazdığı vardı ikinizin yolunuda deneyip yazacağım sağolun
hsezer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 05 Şub 2011, 22:03
Ad Soyad: sezer
Nereden: Erzincan
Arabanız: brava

İleti hsezer » 06 Şub 2011, 16:18

OZANAKİF hocam sizin meslek nedir erzurum dan yazmışsınız
hsezer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 05 Şub 2011, 22:03
Ad Soyad: sezer
Nereden: Erzincan
Arabanız: brava

İleti ozanakif » 06 Şub 2011, 16:59

Devlet memuruyum hocam.Otomotiv Teknikeriyim ancak teknisyen olarak görev yapıyorum.
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

İleti unknown1 » 06 Şub 2011, 18:34

ozanakif yazdı:
umitcan yazdı:http://www.skodam.com/genel-sohbet-paylasim/elektrik-elektronik-yardim-isterseniz-t23814.html" rel="nofollow


Bu cevap yanlışmıdır sizce :) ?


Hocam yazıyı sabırla okudum bayağı uzun yazmışsınız Öncelikle belirteyim elektronik konusuna fazla hakim değilim.Onun için devre mevzularına hiç girmeyim ancak diğer hususlara gelince;

Aküyü sökerken veya takarken sökülmesi gereken kutup sıralaması doğru ancak ölçü aleti ile kaçak ölçümünden hiçbir şey anlamadım desem yeridir.Bunu şöyle izah edeyim.
Neden 200 V. DC kademesinde ölçüm yapıyoruz?Birde ölçü aletini kutup başını o şekilde söktükten sonra araya bağlayıp ölçüm yapıyorsak,ölçü aletini devreye seri olarak bağlayıp gerilim ölçümü yapmış oluruz.Hiçbir ölçü aleti gerilim ölçümü yapılırken devreye seri bağlanmaz.Gerilim ölçümü paralel bağlantı ile olur.Anlattığınız şekilde 2


Biraz teknikten kaçarak yazmaya çalıştım üstadım. Ölçü aletini kullanmasını internetten baksın dye özellikle söyledim.Arkadaşa.Hani akım ölçerken yapmaması gerekenleri yazdığımı hatırlıyorum. 200VDC de ölçmesini söyledim.Çünkü farketmiyor.Akü 12 V zaten 20 de ölçsede 200 de ölçsede aradaki gerilim düşümü ortaya çıkar diye düşündüm. Zaten asıl olan iç direç ve çektiği akım.Ozaman olay belli olur.Bide lamba konusuna değinmiştim.Ancak gel gelelim sizde pratik var araç konusunda bende sadece mantık :) O açıdan biraz daha teknik anlatmış oldum.
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti MuhtarZade » 06 Şub 2011, 19:15

Merhaba dostlar;hayırlı akşamlar...
Motorun zor çalışması ve farlardaki pırpırlanma şikayeti ile akücüye gittim;akücü test cihazları ile aküyü gözden geçirdi ve artık bize bir faydasının olamayacağını yerine yenisinin alınması gerektiğini söyledi (bu arada akü 2001 yılı imali...).Neyse lafı uzatmayalım;yedek parça ve akü satan bir dükkandan ustanın da teşviki ile Varta akü aldık amma velakin aküyü taktık motor kaputu kapanmadı;akünün kutup başları orijinal eski aküye göre yukarıda ve zaten akü yuvasının kapağı da tam kapanmıyor...Akücü usta devreye girdi Varta aküyü iade edip bizim eski akünün kalıbına uyan milli markamız Mutlu aküsünü tercih ettik ve Mutluyum..mutlusun..mutlu.....Problemlerim halloldu çok şükür...Bizim gibi bir çok sistemi elektrikle işleyen otomobil sahibi arkadaşlar arada bir akücüye uğrayıp kontrol ettirseler iyi olur...
Kullanıcı avatarı
MuhtarZade
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 16 Oca 2011, 21:47
Nereden: Yurt Dışı
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 MPI

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir