aküler hakkında

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

aküler hakkında

İleti ozanakif » 06 Şub 2011, 23:09

Ümit Hocam elektronik konusuna hakim olmadığımı yazımda belirttim zaten.Meslek Lisesi okurken Ölçme Değerlendirme derslerinde ilk öğretilen şu idi; 12 v. AC zil devresi ölçüyor dahi olsanız ölçü aletinin konumunu 250V. AC'ye göre ayarlayıp ilk ölçümü yapın ki avometreyi bozmayasınız.Galiba size de aynı şeyi anlatmışlar ki 12 V. ölçerken dahi 200V.kademesini kullanın demişsiniz
Hocam ben bu uçlardan (- kutup başına seri olarak)direnç veya herhangi bir voltaj ölçümü alındığında hangi değere göre hangi sonucu çıkarabiliriz onu bilmiyorum.Bu konu hakkında ister buradan ister özel mesaj olarak bilgi verirseniz sevinirim.İlginize teşekkürler.
 
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

İleti hsezer » 13 Şub 2011, 21:26

iyi akşamlar geçenlerde açtığım konuyu aracımda kontrol ettim yazayım dedim belki aynı durumda olanlar vardır.
tekrar merhaba hocam dediğin gibi ölçü aletiyle denedim ama 10a aldım ama değer vermedi sıfır gösterdi arkadaşın dediği gibi 21 wattlık tek duylu sinyal ampulü aldım ve araya onu koydum ampulü hafif kızartıyor ama yakmıyor.araya kontrol lambamı koyarak sigortaları tek tek çıkartarak hangisinde söndüğüne baktım.2 sigortada tamamen sönüyor birisi
A12 10 AMPER
ÖN YAVAN LAMBASI
ARKA TAVAN LAMBASI
BAGAJ LAMBASI
TORPİDO LAMBASI
UZAKTAN KUMANDA ALICISI
GÖSTERGE TABLOSU
diğer de
A3 20 AMPER
KAPI KİLİTLEME-AÇMA ÜNİTESİ
SES SİSTEMİ
ikisi arasında da çıkardığımda A12 takılıyken daha fazla yanıyor A3 e göre.A12 yi de çıkarınca iyice azalıyor A3 de çıkınca tamamen sönüyor.bagaj lambası dahil tüm lambaları kontrol ettim kapalı konumdayken yanmıyor.Ben şu durumda arabada kaçak olmadığını normal fonksiyonların elektrik çektiğini düşünüyorum.sen ne dersin hocam iyi akşamlar
hsezer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 05 Şub 2011, 22:03
Ad Soyad: sezer
Nereden: Erzincan
Arabanız: brava

İleti ozanakif » 13 Şub 2011, 23:18

Hocam bu 2 sigorta zaten kontak kapalıyken çalışması gereken alıcılara ait yani normal bir durum.21 W.!lık ampulün yanmadığını kızardığını söylemişsiniz bu da normal bir durum.Torpido ve bagaj aydınlatması kapakları kapatınca sönüyormu bir kontrol et(lamba tam yanmadığına göre sönüyordur ama genede bir ihtimal).Bu ihtimali eledikten sonra sıra geliyor aküye.
Yazında mı çalışmama sorunu vardı yoksa kışın soğuklarla mı ortaya çıkan bir problem yaşadınız bilmiyorum.Yazında aynı sorunu yaşadıysanız akü 2 yıl garantili değilmi?Satın aldığınız yere gidin ben yetkili servisten aracımda elektrik kaçağı olmadığına dair yazı alıp sizi valilik tüketici haklarına şikayet edeceğin deyin.Yinede ilgilenmiyorsa gerçekten tüketici haklarıyla görüşün size bir yol göstersinler.İyi Akşamlar.
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

İleti yasinegem » 14 Şub 2011, 06:45

Bizim aküde kış gelince su koyverdi baktık olmayacak akü alalım dedik oldukça araştırdım mutlu akü 60 amperde karar kıldım oto elektrikçimize gittik o da povver bayisi imiş ben dedim biz mutlu istiyoruz o da dediki aynı ürün ben fabrikasına da gittim bir parti mutlu üretiyorlar bir parti povver elindeki belgeleri falanda gösterdi belgede mutlu ile aynı kalitede üretilmektedir falan yazıyordu neyse ikna oldum şarj dinomosunu ölçtü sorun yok aküyü değiştirdi kaçağa baktı dedi bir kaçak var teyp yapabilir dedi teyibin kablolarını çıkarınca bağladığı lamba daha az yanmaya başladı oda normal dedi arabanın saati vs.. ve usta dediki isterseniz teyibi kontağa bağlarız sorun kalmaz dedi yanlız kontak açık olmadığı müddetçe teyip çalmaz dedi bende bir sakınca görmedim öylece kontağa bağladık bilginize...
yasinegem
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 04 Oca 2011, 15:48
Ad Soyad: yasin duyar
Nereden: Konya
Arabanız: felicia 1.3 glxi

İleti unknown1 » 14 Şub 2011, 12:29

ozanakif yazdı:Ümit Hocam elektronik konusuna hakim olmadığımı yazımda belirttim zaten.Meslek Lisesi okurken Ölçme Değerlendirme derslerinde ilk öğretilen şu idi; 12 v. AC zil devresi ölçüyor dahi olsanız ölçü aletinin konumunu 250V. AC'ye göre ayarlayıp ilk ölçümü yapın ki avometreyi bozmayasınız.Galiba size de aynı şeyi anlatmışlar ki 12 V. ölçerken dahi 200V.kademesini kullanın demişsiniz
Hocam ben bu uçlardan (- kutup başına seri olarak)direnç veya herhangi bir voltaj ölçümü alındığında hangi değere göre hangi sonucu çıkarabiliriz onu bilmiyorum.Bu konu hakkında ister buradan ister özel mesaj olarak bilgi verirseniz sevinirim.İlginize teşekkürler.


Üstadım üstadım benim arslan üstadım.

:) Meslek liselerinde öyle öğretildi.Bilmeyen kişilerin böyle yapmasında fayda var.Ne bilim ben ozaman öyle söylemişim.Doğru diyorsun 12 v için 20v a alsan daha net ölçüm yapabilirsin.200V tada yaparsın.Yazarken 24V olarak düşündüm heralde özür olsun :)
şimdi gelelim beyin fırtınasına :D
Direnci ölçmesini istememdeki amaç: Aküden ayırdıktan sonra kutup başları arasında herhangi bir düşük direnç varmı diye görmek.Ama unutulmaması gerekn birşey var.
Eğer araçta kısa devre varsa akım herzaman kısayolu seçeceğinden (kısadevrenin büyüklüğüne göre) araç çalışmaz ,aracın diğer aksamları çalışmaz teyp çalışmaz lambalar çalışmaz vs vs.
Kaçak değilde fazla akım çeken birşey olabilir.Eğer şu sorularımıza cevap verirsen bence son noktayı koyarız:

* yazında yapıyormu
*yapmaya başlamasına yakın bir tarihte bir donanım taktınmı bir arıza oldumu
* eski aküdede oluyormuydu
* Ölçü aletiyle yaptığın ölçümü anlatmamışın :)
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti ozanakif » 14 Şub 2011, 13:19

Ümit Hocam merhabalar.Arkadaş ölçü aletiyle akım ölçmüş değer 0 çıkmış.Üstte alıntı yapıp cevap yazdığınız yazıda anlamadığım noktayı daha açık sorayım isterseniz.Devre üzerindeki direnci ve olası değişiklikleri ölçün demişsiniz.Arkadaş arıza yapmamış haldeki devre direncini bilemezki bir kıyaslama yapabilsin.Ayrıca ölçü aletinde seri bağlantı yaparak direnç ve gerilim ölçümü yapılamayacağı konusunda ısrar ediyorum.
Sizin branşınız elektronik zannedersem.Elektronik devre üzerinde arıza aradığınızda örneğin TV kartında arıza arama işi,burada direnç ölçümü yaparken verilen arıza takip devre şemesı üzerindeki olması gereken değere bakarsınız birde sizin ölçdüğünüz değere fark var ise tuner katı,ses katı,görüntü katı vb. arızalı diye teşhis edersiniz.Ama devre üzerinde tek bir transistörü veya direnci kontrol edecek olsanız ne yaparsınız?Sizde bilirsiniz ki bir transistörü direnç ölçerek kontrol edecek olsanız en net sonucu devre elemenını devreden söktükten sonra yapılan ölçümle alırsınız.Ben şunu gerçekten bilmediğimden soruyorum.Diyelim ki anlatılan yerlere ölçü aletini bağladık(her ne kadar seri bağlantıda gerilim ölçümü aldatıcı sonuçlar verir diye bilsemde)20 veya 200 V. DC kademesinde ölçüm yaptık.8,56 gibi bir değer okuduk(değer rastgele verilmiştir).
-Seri bağlantı yaptığımızdan dolayı ölçdüğümüz değer yanlış çünkü biz ölçüm yaparken ölçü aletinin bobininden aynı zamanda akım geçmiş oldu bu geçen akım arkadaşın yazdığı sigortalardaki alıcıların kulllandığı akım.
-Bu sonuç 8 V. çıktı veya 9,3V. çıktı ne sonuç çıkarmalıyız?

Birde akü test cihazları vardır bunların çalışma mantığını kısaca anlatayım ve en doğru test yöntemine beraberce karar verelim.Bunlar üzerinde bir adet voltmetre var bir adet de 30-40 A.çekecek güçte rezistans koymuşlar.Test yapılırken Cihazın uçları aküye bağlanıyor(herhangi bir uç sökülmeden yani paralel olarak)ve voltaj ölçülüyor.Sonra cihaz üzerindeki anahtara basılıp ısıtıcı devreye sokuluyor ve aküden akım çekmesi sağlanıyor.Burada ısıtıcının görevi aküye araç marş basmış gibi etki ettirmek.Cihaz üzerinde hangi amperajdaki aküde kaç volta kadar düşüş olursa ne sonuç çıkacağına dair bir etiket mevcut buradan değerlendirme yapılıyor.Mesela ilk ölçülen değer 13,8 diyelim butona basıp ısıtıcıyı devreye soktuktan sonra ölçülen değer 11,7 nin altında çıkarsa akü bozuk diyebiliyoruz(Değerler aküye göre değişmektedir)

Tüm bunlardan sonra sizin yaptığınız veya anlattığınız şekilde bir voltaj ölçümünde ne sonuç çıkarmalıyız anlatırsanız sevinirim.
Bu arada kusura bakmayın yaşadığım yerde teknik konuları derinlemesine müzakere edecek kimse bulamadığımdan özlemişim.Bu sebeple yazı biraz uzun oldu kendimi kaptırmışım:)
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir