1.4 75 hp ve 101hp

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1.4 75 hp ve 101hp

İleti reddragon » 04 Tem 2007, 16:07

arkadaşlar bu iki motorda 1.4  ama güçleri farklı. bu iki motor arasında  acaba fark nedir ki bu kadar güç farkı var. bileniniz varsa yardımcı olurmusunuz
 
reddragon
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 30 May 2007, 17:42

İleti yonetici » 05 Tem 2007, 13:26

Teknik tablolardaki rakamlara bakıldığında 1.4 75 HP motor 1.4 101 HP den daha fazla torka sahip. Zaten Fabiadan sonra 1.6 101HP Cordoba kullanınca beygir ne tork ne uygulamalı olarak anlamış oldum. Beygir hikaye olay torkta bitiyor Smile Bu yüzden 101HP lik motorun torku yükseltilmiş ama 1.4 litrelik hacim sabit kaldığından beygir kaybetmiş 75HP olmuş.
 

 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti guvenxoca » 05 Tem 2007, 13:34

aracın torku ne kadar yüksekse gaza bastığında seni o kadar koltuğa yapıştırıyor demektir....
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti sainz » 05 Tem 2007, 13:39

[quote="reddragon"]arkadaşlar bu iki motorda 1.4  ama güçleri farklı. bu iki motor arasında  acaba fark nedir ki bu kadar güç farkı var. bileniniz varsa yardımcı olurmusunuz[/QUOTE]

 

Motor blokları her ikisinde de aynı fakat 101HP olanda emme ve egsoz manifoldu, eksantrik ve işletim sistemi farklılığı var. Yani 101HP olanı fabrikasyon modifiyeli gibi düşünülebilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti 10TOPRAK » 05 Tem 2007, 13:54

Yani 1,4 75hp nin torku 101 den fazla olduğu için daha makbuldür;özellikle şehiriçinde.Değilmi SAİNZ..!
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41

İleti sainz » 05 Tem 2007, 14:16

[quote="10Y@ĞMUR"]Yani 1,4 75hp nin torku 101 den fazla olduğu için daha makbuldür;özellikle şehiriçinde.Değilmi SAİNZ..![/QUOTE]


 

Evet doğru. Dün akşam dizel Sieana bir taksiye bindim ve şöför 3. vitesten aşağıya düşmedi hiç.  Motor devri 1000 d/d' de iken bile 3. viteste gazlıyordu ve araç da gitmem demeden gidebiliyordu. Tork önemlidir tabii ki. Hele ki düşük devirlerden yüksek devirlere kadar sabit olarak sürücünün kullanımına veriliyorsa.Thumbs%20Up
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti reddragon » 06 Tem 2007, 15:26

peki 75 beygirliği 101 e yükseltebilirmiyiz  ayrıca nasıl
reddragon
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 30 May 2007, 17:42

İleti BaTeRRiiSStt » 06 Tem 2007, 15:43

Benim aracım 101 beygirlik 75beygirlik bir aractan daha güçsüz yanii !!! O zaman fabrıkasyon hatasımı? mantık olarak 101lik daha güçlü olması lazım değilmi ..O halde biz kazık yedik alırken. cunkü 75beygırlıkler daha ucuzdu bız daha iyidir diye hem elegance hemde 101 liği tercıh ettık.
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti reddragon » 06 Tem 2007, 15:45

hızlanma olarak tabiki 101 lik daha iyi ama torku 75 liğin daha fazla
reddragon
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 30 May 2007, 17:42

İleti sainz » 06 Tem 2007, 16:33

75 HP olanla 101 HP olanın tork değerleri farklı değil ki.
 

75HP:

5000 d/d' de 75 HP

3800 d/d' de 126NM tork

 

101HP:

6000 d/d' de 101 HP

4400 d/d' de 126NM tork

 

75HP olan azamî torkunu daha alt devirlerde veriyor ve bu da düşük devir-yüksek viteste 101HP ' ye göre daha rahat demektir. Tabii ki fazla abartılamaz bu düşük devir-yüksek vites meselesi.

101HP ise, 75HP' den 1000 d/d daha fazla çevirebiliyor ve bunun sonucu olarak da beygir gücü diğerinden daha fazla.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AV-2006 » 06 Tem 2007, 18:31

Bu kadar tork dan konuşmuşken bir alıntı ile tork'u azıcık açıklayalım.
 

Tork birimi newton metredir . Niye newton metredir ? 
Çünkü; kuvvet ile uzunluğun çarpımıdır da ondan. Bu tork neye yarar. 
Arabaya meraklı olanlar torku şu bu diye hava atarlar. Yani ne oluyor.
Araba söz konusu olunca daha doğrusu bir dönme hareketi olunca önemli 
olan devir sayısıdır, kıyaslamayı aynı devirde yapmak lazımdır. Aynı devirde 
dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır,
daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider.
Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti sainz » 06 Tem 2007, 19:33

Ben de daha ayrıntılı bir yazı aktarayım sizlere:
 

GÜÇ VE TORK İLİŞKİSİ


 


Güç ve tork ilişkisi çoğu zaman birçok kişi için karışık gelir. Otomobilleri kıyaslarken bu iki terimi sık sık kullanıyoruz ama çoğumuz hangisinin daha önemli olduğunu bırakın, tam olarak ne anlama geldiğini bile bilmiyoruz. Eski bir söz vardır : Tork yarış kazandırır, güç otomobil sattırır. Bu gerçekten doğru mu? İşte bu yazımızda bu iki başlığı açıklığa kavuşturacağız.

Özetle, güç ve tork tamamen ayrı şeylerdir ve ölçü birimleri de birbirinden farklıdır.

Tork : Tork döndürme kuvvetidir. Hareket ve zamandan bağımsız bir kavram olan torkun ölçü birimi Nm (Newton*metre) dir. Tork bir kol yardımı ile sabit, dönen bir noktaya kuvvet etki ettiğinde yaratılır. Sabit, dönen bir noktaya 1 metre uzunluğunda bir kol yardımı ile 1 Newton (1/9.8 kg. - 9.8 N = 1 kg.) kuvvet uyguladığımızda 1 Nm tork doğar. Otomobillerde tork krank milinde doğar. Şanzıman üzerinden çekiş tekerinin olduğu aksa kadar ilerler ve aksta bağlı bulunan tekerlekler ile yola doğrusal bir kuvvet olarak aktarılır. Tekerleklerin yere aktardığı doğrusal kuvvetli, çekiş tekerinin olduğu aksa iletilen torku bilmek suretiyle kolayca hesaplayabiliriz.

Doğrusal kuvvet = (aksa iletilen tork) / (tekerleğin yarıçapı)

Bir motorun ürettiği tork motorun devrine göre değişir ve grafikte bir eğri ile gösterilir. Bu eğriyi her devirde anlık olarak ölçülmüş tork değerlerini belirten noktalar oluşturur. Sürüş anındaki güç kayıpları göz ardı edilerek krank milindeki torkun, otomobili ilerleten doğrusal kuvvetle herhangi bir viteste her zaman doğru orantılı olduğunu söyleyebiliriz. Tam düz bir tork "eğrisi" olsaydı otomobil hangi viteste, hangi devirde olursa olsun, sabit ivme ile hızlanırdı. Ancak gerçek hayatta tork "eğrileri" düz değildir. tavan yapmak üzere yükselirler ve çok yüksek devirlerde yine düşerler. Bir otomobil, motoru (herhangi bir viteste) en yüksek torkunu verdiği devirde seyrettiği zaman en iyi şekilde hızlanır. Dikkat edin, en iyi hızlanmanın nasıl sağlanacağını belirledik ve daha beygirgücünden bahsetmedik bile.

Güç : Güç, iş yapma oranıdır ve ölçü birimi W (Watt) dır. Torkun aksine güç, zaman ve hareken kavramlarına bağımlıdır. Güç ve tork arasında direk bir bağlantı gösterebiliriz. Bir otomobilin ürettiği güç, motorun çevirdiği devre bağlı olarak değişir ve tipik olarak grafikte bir eğri ile gösterilir. Güç ve tork arasındaki bağıntıyı formüle dökmek gerekirse :

Güç = Tork * (o tork değerinin üretildiği devir) / 5252
Not: Bu formül, sadece, tork lbf, güç de HP cinsinden birimlendirildiğinde geçerlidir.


Bu noktaya kadar öğrendiklerimizi özetleyecek olursak :
- Otomobilin ivmelenmesi, akstaki torkun tekerlekte doğrusal kuvvete dönüşmesidir.
- Herhangi bir viteste en iyi ivme, motorun en yüksek torku ürettiği devirde sağlanır.
- Güç, tork ve devre bağlı bir fonksiyondur.
Eğer bu noktada gücün önemsiz olduğuna karar kıldıysanız yanılıyorsunuz. Lütfen okumaya devam edin.
Şanzıman, otomobilin ivmelenmesindeki en önemli etkendir. Güç ve tork arasındaki ilişkiyi anlatmak ve gücün de yazının bu ana kadarki bölümünde anlatılan kadar önemsiz olmadığını göstermek için, hipotez olarak, birinci vitesi 2:1 oranlı, ikinci vitesi de 1:1 oranlı iki vitesli bi

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti reddragon » 07 Tem 2007, 16:05

teşekkürler arkadaşlar
reddragon
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 30 May 2007, 17:42

İleti aykuttasdelen » 07 Tem 2007, 16:15

güç yükseltmek için tuning yaptırılabilir silindir kapağı taşlatmak vs gibi işlemler. ama motorunuzun ömrü kısalır bunu unutmayın
aykuttasdelen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Tem 2007, 17:11

İleti girdaps » 08 Tem 2007, 01:19

arkadaşlar.bendede 1.4mpı 2001 model fabıa var.ama bence fabıanın konforu ne romsterde nede octavıada var.vede benim arabamın en çok sevdiğim bir özelliği ise çok az yakması.00,25 ykr yakıyor.Thumbs%20Upvede çok iyi kaçıyor...
girdaps
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Tem 2007, 01:12

İleti yonetici » 08 Tem 2007, 01:28

[quote="girdaps"]vede benim arabamın en çok sevdiğim bir özelliği ise çok az yakması. 0,25 ykr yakıyor.Thumbs%20Upvede çok iyi kaçıyor...[/QUOTE]
 

Arkadaşım malesef 25 Kuruş fabia modellerinin içinde en yüksek tüketim değeri. Ben 1.6 cordoba ile klima tamamen açık bir şekilde bu tüketim değerlerini yakalıyorum. Üstelik cordobanın torku ve beygiri 1.4 68HP MPI motordan oldukça yüksek.

 

 

 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti guvenxoca » 08 Tem 2007, 01:48

[quote="girdaps"]arkadaşlar.bendede 1.4mpı 2001 model fabıa var.ama bence fabıanın konforu ne romsterde nede octavıada var.vede benim arabamın en çok sevdiğim bir özelliği ise çok az yakması.00,25 ykr yakıyor.Thumbs%20Upvede çok iyi kaçıyor...[/QUOTE]
 

kardeş sen hiç octavia'ya binmedin galiba???
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti AV-2006 » 08 Tem 2007, 01:54

[quote="girdaps"]arkadaşlar.bendede 1.4mpı 2001 model fabıa var.ama bence fabıanın konforu ne romsterde nede octavıada var.vede benim arabamın en çok sevdiğim bir özelliği ise çok az yakması.00,25 ykr yakıyor.Thumbs%20Upvede çok iyi kaçıyor...[/QUOTE]

İyi kaçmasına kaçıyordur.Ancak konfor deyince Octavia ile mukayese yanlış.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir