Direksiyon Açı Sensörü ve Pompa Arızası

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Direksiyon Açı Sensörü ve Pompa Arızası

İleti cetinomer » 02 May 2011, 22:27

Bugün dikkat ettim, far açıkken direksiyonu sağa sola çevirdiğimde aydınlanmada zayıflık oldu. Bu normal midir? Duran ama çalışan araçta direksiyon enerjiyi direk alternatörün ürettiği enerjiden almıyor da aküden mi alıyor. Buradan çıkacak sonuca göre benim ya benim açı sensörü miyadını doldurmak üzere ya da akümün değişmesi gerek. Acaba hangisi? Akünün ölçümünü yaptırmıştım. Aydınlatmalar kapalı falan aracı çalıştırırdıktan sonra ölçtüler normal olduğunu söylediler.
 
cetinomer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 28 Tem 2009, 22:48
Ad Soyad: Ömer Çetin
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia 1.2 64 BG 2007

İleti dominik » 02 May 2011, 22:34

Aku zayif oldugunda da yaniyor bu meret
alamandan saşma,japonu aşma.türk atasözü araç için (bana göre biçok dalı da kapsar)
dominik
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 327
Kayıt: 24 Kas 2010, 21:21
Ad Soyad: halil demir
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: fabia 2001 101bg 16v

İleti cetinomer » 02 May 2011, 22:38

2007 model araç benimkisi. Sanırım 44 amperlik akü var. Yazın sonuna doğru değiştirmeyi düşünüyorum. Yeni nesil dedikleri ne bileyim işte jelli mi falan akü olduğu için birden biter yolda kalırsın diyerekten korktuyor servisler, arkadaşlar.
cetinomer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 28 Tem 2009, 22:48
Ad Soyad: Ömer Çetin
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia 1.2 64 BG 2007

İleti hakan48 » 02 May 2011, 22:47

dominik yazdı:Aku zayif oldugunda da yaniyor bu meret



Arac Üzerindeki Sensörler Elektrikle Çalıştığı İçin Akü Zayıflayıp Yeterli Elektriği Tutamadığında Sensörler Görevlerini Yapamazlar,Ve Görev Yapmayan Parca Beyine Arıza Olarak Tanımlanır. Lamba Yakar.
Aslında Her Arızada Öncelikle Yapılması Gerekenlerden Biri Akü Voltajının Kontrolüdür.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti cetinomer » 02 May 2011, 22:51

İşte asıl gariplik voltajı ölçtürdüm normal çıktı. Tabi servis ölçerken ne far yanıyordu ne de direksiyonu çevirdim. Yani ekstra aküye güç binmeden ölçüm yaptılar. Bu şekilde normal çıktı. Peki bu ölçüm sağlıklı mıdır?
cetinomer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 28 Tem 2009, 22:48
Ad Soyad: Ömer Çetin
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia 1.2 64 BG 2007

İleti hakan48 » 02 May 2011, 23:04

cetinomer yazdı:İşte asıl gariplik voltajı ölçtürdüm normal çıktı. Tabi servis ölçerken ne far yanıyordu ne de direksiyonu çevirdim. Yani ekstra aküye güç binmeden ölçüm yaptılar. Bu şekilde normal çıktı. Peki bu ölçüm sağlıklı mıdır?




Kesinlikle Sağlıklı Değildir. Akü Ölçümü Yapmak İçin Öncelikle Aracın Sabaha Kadar Beklemesi Gerekir,
Ama Bazı Ustalarımız Kilometrelerce Yol Yapıp İyice Kendini Şarj Eden Aküyü Ölçüp İyi Çıkıncada Günlerce Arıza Ararlar, Sadece Bu Aküden Dolayı 500-600 Tl Masraf Eden İnsanları Biliyorum. Aracı Kobaya Çeviriyolar,Akü Uzun Süre Bekledikten Sonra Voltaj Ölçümü Yapılmalıdır. 12 v Altına Düşen Akü Direkt Olarak Değiştirilmelidir. Aracın Aküsü Zayıf Olduğunda Sabahları Marşa Basınca ,Voltajın Tamamını Marş Basmak İçin Kullanır. Ve Boğaz Kelebeği Sensörler Ve Direksiyon Pompalarına Yeterli Akım Gelmeyince Arızaya Geçer.
Akü Ne Kadar Sağlam Gözüksede Voltaj Düşüklüğü O Kadar Özelliğin Elektriğini Kaldıramaz.
Mesela Opel Astra Y.m lerde Yerli yeni Akü Takınca Dahi Aracın Bazı Özellikleri Çalışmıyor. İllaki Kaliteli Bir Akü Montaj Edilmesi Gerekir.Sebebide Yerli Akülerimiz Hep Platinli Yada Tek Nokta Enjeksiyonlu Arabalara Akü Ürettiğinden Marş Basma Gücü Diğerlerine Göre Daha Zayıf Bir Kaç Marka Dışında .
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti cetinomer » 02 May 2011, 23:10

Sanırım dediğiniz gibi sabah arabayı çalıştırdığımda akü tüm gücünü marş motoruna harcıyor. Direksiyona gelince fazla enerji kalmıyor. 50 metre gidince direksiyon yumuşuyor. Bir ara da sabahları ilk 50 metrede 1. ve 2. viteste hafif titriyordu sanki. Şu an gaza fazla yüklendiğimden hissetmiyorum.
cetinomer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 28 Tem 2009, 22:48
Ad Soyad: Ömer Çetin
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia 1.2 64 BG 2007

İleti darkteach » 04 May 2011, 19:19

sevgili arkadaşım bence en iyisi en basit kontolleri yaparak başlaman. aynı sorunu 3 ay yaşadım sorun direksiyon hidroliğinin azalması çıktı. bence önce direksiyon hidrolik yağını kontrol ettir. akünün altında
darkteach
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 10 Ekm 2010, 22:11
Ad Soyad: serkan demir
Nereden: Antalya
Arabanız: fabia 1.4 tdi special

İleti cetinomer » 05 May 2011, 19:02

Arabayı servise götürdüğümde ilk baktıkları yer hidrolik yağıydı. Normal olduğunu söylediler. 3 gündür direksiyon arıza lambası yanıyor, ama sürekli sert olmuyor. Olmadık yerlerde sertleşmesini saymazsam çok rahatsız etmiyor. Tabi konfor da az bir şey değil.
cetinomer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 28 Tem 2009, 22:48
Ad Soyad: Ömer Çetin
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia 1.2 64 BG 2007

İleti krismis » 25 Tem 2011, 11:51

Direksiyon Pompası arızası konusunda kısa bir bilgide ben vereyim.
1. Direksiyon Pompası Fabia 1 lerde ön tamponun hemen solunda soldan darbe aldığınızda hemen parçalanacak yerdedir. Sağ tarafta ise intercooler vardır.
2. Pompanın ikinci el fiyatları çıkmalar 400 ile 650 TL arasındadır Sıfır 1100 ile takım 2000 Tl arasındadır.
3. Pompanın tamiri Mekanik aksamında mümkündür Elekronik aksamını mümkün değildir (İstanbulda KOYO % 80 elektronik tamirini yapan 1 kişi buldum)
4. Direksiyon pompası Fabia ve emsallerinde 2 tiptir. KOYO ve RTW marka
5. Direksiyonda sertleşme ve İkaz lambaları yanıyorsa
a.) Önce tüm sigortaları kontrol edin.
b.) Direksiyon yağını kontrol edin.
c.) Aküyü kontrol ettirin yeterli amper üretebiliyormu
c.) Açı sensörünü (krank sensörüde denir)kontrol ettirin. (Çok zor ihtimal arıza verir.)
d.) Pompa tamiri yapan yerlere gösterin (Direksiyon kutusu ve Direksiyon Hidrolik tamiri yapan yerler tavsiye edilir)
6.) Bu tür sıkıntısı olan arkadaşlar İstanbulda tavsiye edebileceğim birkaç usta telefonu verebilirim özelden mesaj atın reklam olmasın
7.) Anadoludan Pompasını gönderen olursa bu ustalar onlarada yardımcı olurlar.
Kullanıcı avatarı
krismis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 07 Tem 2011, 10:51
Konum: İstanbul
Ad Soyad: Murat
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia 1.4 TDİ 2004

İleti ozgurcelen » 13 Ekm 2011, 20:48

sevgili arkadaşlar başımdan şöyle bir olay geçti yardımcı olabilirseniz sevinirim..

geçtiğimiz cumartesi sabahı yoğun yağmur yağdı biliyorsunuz. ekemk almak için arabama atladım çalıştırdım direksiyon taş gibi. normalde herkesin arızası gibi ilk çalıştırdığımda yumuşak, daha sonra yavaştan ağırlaşmaya başlıyordu. ama bu sefer direksiyon taş gibi oldu. neyse zorla biraz arabayla yürüdüm. yavaştan hafifleşmeye başladı. pazar günü arabayı kullanmadım. pazartesi salı çarşamba günleri aynı taşlıkta devam etti direksiyon. sonra aküyü ölçtürdüm aküm artık beni değiştir diyor. yeni akü taktım ama direksiyon yine aynı. dün akşam direksiyon hidroliğine baktım içi bomboş. ve en kötü yanı ben orayı fren hidroliği zannedip yağ yerine hidrolikle tamamlamıştım. öyle yaklaşık 1500 km. yaptım. hemen benzinciye gittim bi yağ aldım doldurdum ve aynı sertlikte devam ediyor. sonuç olarak ;
- direksiyon pompammı gitmiştir,
- sorunum mekanikmi, elektronikmidir. ? ve anadolu yakasında bu işi gerçekten temiz yapan usta varmıdır... yorumlarınız bekliyorum.
ozgurcelen
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 22 Mar 2011, 22:54
Ad Soyad: Özgür Çelen
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2001 Fabia 1.4 Elegance

İleti felicia042 » 13 Ekm 2011, 21:49

Fabialarda direksiyon arızasını neredeyse bir çok kişi yaşıyor. Bu tür direksiyonlar elektro servo direksiyon olarak tanımlanıyor, power direksiyondan farklı, farkı hidrolik gücü bir servo motor sağlıyor. Servo motorlar otomasyonda kullanılan motorlar olarak biliriz. Bir kontrol elektroniği birde encoder dediğimiz kısmı vardır. Encoder kısmı fabialarda direksiyon açı sensörü dediğimiz kısım olsa gerek. elektronik aksamı tamir olmayacak bişey değil tabiiki ama uygun yedek parça ve elektronikten anlayan techizatlı birisi olması gerek. Mekanik kısmı ise hidrolik basıncı sağlayan kısımdır. Burada kırılma veya zedelenme olmadıktan sonra yağ keçeleri vb. aksamlar yenilenerek tamir edilebilir. Tabiiki bu işlerde zaman ve arıza tesbiti çok önemli bir çoğumuz sanayiye girdiğimiz zaman akşama arababımızı alıp gitmek isteriz. ustalarımızda büyük arıza veya bakım onarım olmadıkça aynı gün işi bitirmek mantığı ile çalışırlar.Arızalı parçayıda değiştirmek en kolayıdır. Bu sistemler için tamir bakım seti üretilmedikten sonra tamamen değiştirmekten başka çare yok gibi....
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti ozgurcelen » 16 Ekm 2011, 15:02

sevgili arkadaşlar dün bostanı sanayiye gidip pompayı belki 10 ustaya gösterdim ama kimse yapıyorum demedi. koca sanayide bi firma var sadece bu pompayı yapan. o da 350 lira tamirine istedi. bende 400 verdim onun elindeki hazır pompayı aldım hava çok sğuktu çokta yorulmuştum artık bitsin dedim. birde grip olmuşum. pompayı neyse taktırdık ama direksiyon %35 oranında yumuşadı. büyük ihtimalle pompayla beraber direksiyon kutusuda arızalandı. çok zor ihtimaller ama böyle olmuş. yani söylemek istedğiğim sadece pompayla alakalı değil direksiyon kutusu, ve açı sensörü.

- eğer direksiyonunuz tamamen taş gibi iki elle zor dönüyorsa pompanız arızalı,
- direksiyon normal ağır bir şekilde ne olursa olsun dönüyorsa pompanız sağlam direksiyon kutunuzda , açı sensöründe veya akünüzde problem var.

birkaç yere çıkma pompayı sordum, sağolsun BAŞOĞLU OTOMOTİV. çıkmasına 650 dedi, OTO2000 (ÜMRANİYE) sıfırına 850 dedi.

bu arada şunuda belirtmek isterim ; açı sensörünü de değiştirmek istedim aradım BAŞOĞLU OTOMOTİVİ bana çıkmasına 400 lira dedi. ulan bu parçanın sıfırı zaten 200 - 250 arası. eğer çıkma parça almaya niyetiniz varda yolunuz BAŞOĞLUNA düşerse sakın gitmeyin. ihtiyacınız olduğunu bildiği için pazarlık dahi etmiyor. elimde var deyip çağırıyor, fiyatta yardımcı olurmusunuz deyince gelin yardımcı oluruz diyorlar ama esnaflık SIFIR. orada daha çok çıkmacı var gezin sohbet edin kimse size parça fiyatı soruyosunuz diye ayıplamaz.
ozgurcelen
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 22 Mar 2011, 22:54
Ad Soyad: Özgür Çelen
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2001 Fabia 1.4 Elegance

İleti jamesdean » 17 Ekm 2011, 07:54

ozgurcelen yazdı:sevgili arkadaşlar başımdan şöyle bir olay geçti yardımcı olabilirseniz sevinirim..

geçtiğimiz cumartesi sabahı yoğun yağmur yağdı biliyorsunuz. ekemk almak için arabama atladım çalıştırdım direksiyon taş gibi. normalde herkesin arızası gibi ilk çalıştırdığımda yumuşak, daha sonra yavaştan ağırlaşmaya başlıyordu. ama bu sefer direksiyon taş gibi oldu. neyse zorla biraz arabayla yürüdüm. yavaştan hafifleşmeye başladı. pazar günü arabayı kullanmadım. pazartesi salı çarşamba günleri aynı taşlıkta devam etti direksiyon. sonra aküyü ölçtürdüm aküm artık beni değiştir diyor. yeni akü taktım ama direksiyon yine aynı. dün akşam direksiyon hidroliğine baktım içi bomboş. ve en kötü yanı ben orayı fren hidroliği zannedip yağ yerine hidrolikle tamamlamıştım. öyle yaklaşık 1500 km. yaptım. hemen benzinciye gittim bi yağ aldım doldurdum ve aynı sertlikte devam ediyor. sonuç olarak ;
- direksiyon pompammı gitmiştir,
- sorunum mekanikmi, elektronikmidir. ? ve anadolu yakasında bu işi gerçekten temiz yapan usta varmıdır... yorumlarınız bekliyorum.


Arkadaş, direksiyon pompasına nasıl koymayı başardın fren hidroliğini? Aküyü değiştirirlerken mi? Akü çıkmadan oraya hidrolik eklemek deveye hendek atlatmak gibi birşey.. Ya davlumbazı söküp ekleyeceksin ya da aküyü.

Kimsenin günahını almayayım ama, yetkili servisler dahil, tanımadığın ustalar, özel servisler vb gibi yerlerde arabadan anlamıyorsan yandın !

Akü de değiştirirler, enjektör de, pompa da....Yeter ki onlar para kazansınlar..

Keşke sen bunları yapmadan önce burada danışsaydın. Direksiyon pompası yüzünden sütten ağzı yanan çok kişi var benim gibi..

En azından masraf yapmadan önce yol haritası çizebilirdin ,tecrübeli arkadaşlardan bilgi alarak.( gereksizce çıkma pompa almışsın, yazık günah. %30 düzeldi diyorsun ayrıca. Az para da vermemişsin )

Güvenilen özel bir Skoda/VW servisine götürseydin önce teşhisi koyarlardı. Ardından sıfır direksiyon pompası takarlardı 800-900 TL'ye ,eğer ilk günkü gibi olmazsa zaten almazdın pompayı...

Şimdi düşün dur. Pompa mı, direksiyon kutusu mu, açı sensörü mü, akü mü,hidrolik mi diye...O kadar da masraf yapmışsın, sıfır pompa da ağır gelir.. İşin zor anladığım kadarıyla, geçmiş olsun.

Direksiyon pompası tamiri yapacak yer bulacağını sanmıyorum. Yapanlar da garanti vermemesine rağmen 70-100 TL'ni alırım diyor.. Olursa 250-300 tele...
Kullanıcı avatarı
jamesdean
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 510
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:33
Ad Soyad: Skoda Fabia TDI CL Sedan
Nereden: Bursa
Arabanız: FABIA CL

İleti JAGUARR55 » 09 Kas 2011, 21:05

İyi günler fabia 1.4 tdi praktik 2006 marka aracım var.bugün direksiyon sertleşmeye başladı.100-200 metre gittikten sonra yola yağ aktığını ip şeklinde gördüm.şu an direksiyon çok sert.hiçbir arıza ışığı felanda yanmıyorsizce arıza ne olabilir.birde eksilen direksiyon yağına nasıl bi tür yağ eklemem gerekiyor? bilgi verirseniz sevinirim.
JAGUARR55
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 12 Ekm 2011, 16:48
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Samsun
Arabanız: fabia praktik 1.4 tdi

İleti cineration » 23 Kas 2011, 19:36

JAGUARR55 yazdı:İyi günler fabia 1.4 tdi praktik 2006 marka aracım var.bugün direksiyon sertleşmeye başladı.100-200 metre gittikten sonra yola yağ aktığını ip şeklinde gördüm.şu an direksiyon çok sert.hiçbir arıza ışığı felanda yanmıyorsizce arıza ne olabilir.birde eksilen direksiyon yağına nasıl bi tür yağ eklemem gerekiyor? bilgi verirseniz sevinirim.

yağcılara yada benzinliktekilere hidrolik direksiyon yağı dediğinizde verirler
direksiyon yağı kırmızı olur genelde
en azından seni servise kadar götürür
Ben skoda Fabia almadan önce sanki yollarda hiç Fabia yoktu
Kullanıcı avatarı
cineration
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 489
Kayıt: 25 Nis 2009, 17:47
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001 model Fabia 50KW(68BG)

İleti erhan0207 » 02 Mar 2013, 21:07

agros yazdı:açı sensöründen olsa aydınlatmalarda göz kırpmalar oluyor. ayrıca sensör tarafından yani aracın sol ön tarafından ses geliyor viiiuvv viiuv die bilginize.



benim arabamda aynı sorun var farlar göz kırpıyor sonra sol önden vuk vuk diye ses geliyor bugün tamirciye gittim açı sensörü ve direksiyon pompasının değişmesi lazım sizce ikisidemi değişisecek yoksa sadece açı sensörümü değişecek birde açı sensörü ne kadardır bilen varsa yazarsa sevinirim.
Kullanıcı avatarı
erhan0207
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 26 Oca 2013, 21:56
Ad Soyad: erhan 0207
Nereden: Antalya
Arabanız: skoda fabia 2001

İleti teknikeleman123 » 02 Mar 2013, 22:42

ya arkadaş bende yıllardır bu sorunun takip ederim merakımdan okurum sonuna kadar benim eski aracımda da bu sorun vardı bende cok para harcadım ve o şekilde sattım artık aracı nedir bu ! skoda iyi güzel diyoruzda bir cok kişi bu sorunu yaşıyor ve servis bile adam gibi çözümünü bilmiyor onu değişdir bunu değişdir ! hatta ben 2008 de bu sorunu yaşadım ve ozamanlar internet de sadece bir ileti bulmusdum bu arıza başına gelen piyasada ise hiç bir usta bilmiyordu ! dedim yeni yeni patlamaya başlıyor galiba bu sorun ama 5 yıl oldu herkesde aynı arıza ama adam gibi net bir çözüm yok ..
teknikeleman123
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 110
Kayıt: 14 Haz 2012, 23:06
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: fabia 1.4 tdi

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir