2 sayfadan 1. sayfa

Fabia 1.4 TDI nasıl bir araç?

İletiTarih: 27 Nis 2006, 22:23
hbayindir
arkadaşlar 1 ay önce Fabia 1.4 TDI  aldım, daha önce kullandığım araclar benziydi dizel olarak ilk aracım, dizel olması sebebiyle herkes birşey söylüyor şu konularda kafam biraz karıştı; 1-) Devir saatinin sürüş esnasında sürekli  2500-3000 arasında olacağı söyleniyor ki bu seviyelerde motor çok bağırıyor 2-) şehir içinde sürüş esnasında bazen boşa atarım birde uzun yolda çok riskli olmayan tatlı yokuşları inerken, bunun dizelde motora hasar verebileçeği söyleniyor doğrumudur bilmiyorum? 3-) bu aracın boş ağırlığı 1260 kg 51 kw ve 70 beygir 3 silindir 155 tork (gerçi satarken 195 tork diye pazarlıyorlar) sizce kasa çok mu ağır yani yakıt şehir içi 100 km 4.4 lt dediler bu mümkün mü? 4-) Hiç anlıyamadığım bir nokta da dizel araçların her 7.500 bir servise götürülmesi gerekliymiş yani yakıttan yaptığımız üç kuruşuda servise mi vereceğiz anlıyamadım neden? 4-) Skodanın dizellerinde kullandığı pompa-duse dedikleri püskürtmeli yakıt nedir neye faydası var yakıt tüketimine mi performansa mı ve bu fabialarda mevcutmu? Aslında birçok merak ettiğim nokta var eğer dizel ile ilgili elinizde bilgi varsa gönderir-cevaplarsanız sevinirim hoşçakalın...

İletiTarih: 28 Nis 2006, 11:55
yonetici

Sorularınıza maddeler halinde yanıt vermeye çalışayım.


1) Söylenilen devir aralığı dizel araçların ekonomik davrandığı bir aralıktır. Motorun çok ses yapmasıda piyasadaki 3 silindirli birçok dizelin ortak sorunudur.


2) Aracınızı boşa atmanızın araca hiçbir zararı yoktur fakat yakıt tüketimini olumsuz etkiler. Aracınızı boşa atmak yerine büyük vitese atın. Bu sayede motorun rölanti devri için yakıt harcanmaz ve yakıttan tasarruf edersini. Bu konu ülkemizde çok yanlış bilinmektedir yeni nesil araçalar vites boştayken değil tam tersine seyir halinde vitesteyken gaza basılmaz ise hiç yakıt harcamaz.


3) Aracın ağırlığı hız yapabilme yeteneğini ortadan kaldırıyor fakat belirttiğiniz değer olmasa bile buna yaklaşık bir yakıt tüketim değerine ulaşmak için çok özel bir çaba sarfetmek gerekmiyor.


4) EuroDizel kullanan araçların bakım aralığı kitapçığa göre 15.000 km dir fakat ülkemizdeki ithalatçının kitapçıkla uyuşmayan bir beyanı var yada kullanıcılar tarafından bir yanlış anlama durumu. Bundan dolayı eğer aracınız garanti kapsamında ise bu durumu servisiniz ile görüşün eğer garantiniz bitmiş ise (1 ay önce 2. el araçta almış olabilirsiniz :) ) rutin bir bakım için yetkili serviste ne işiniz var. Özellikle Ankaradaki yetkili servislere karşı bir memnuniyetsizliğide skoda kullanıcıları çok sıklıkla gündeme getiriyorlar. Ankarada özel servis ihtiyacı için arkadaşlarımızın gittiği http://www.uludag-auto.com/ servise uğramanız yararınıza olabilir.


5) Pumpe-Duse sistemi ise common rail (ortak yakıt yollu enjeksiyon) sisteminden farklı olarak her bir silindire özel yakıt enjeksiyon kanalına sahiptir. Bunun motor sesini azaltıcı yönde etkiside bulunmaktadır. Fakat benim bildiğim pumpe-duse teknolojisi Skoda bünyesinde sadece yeni octavia dizellerde var. Bundan dolayı aracınız büyük ihtimalle common rail enjeksiyon sistemine sahiptir.


İletiTarih: 29 Nis 2006, 13:58
aydna

Merhaba hbayindir


Bende senin gibi benzinli bir araçtan fabia 1.4 TDI a geçtim. Aslında daha aracı tanıma safhasındayım ama 3. soruna cevap olarak şunu söyleyebilirim ki benzin tasarrufu farkedilir biçimde memnuniyet verici.


bu arada hayırlı olsun... kazasız belasız güzel günler ...


 


 


İletiTarih: 01 May 2006, 15:01
hbayindir

herkese selamlar


üstdan verdiğin bilgiler için tşk.ederim.


İletiTarih: 27 Eyl 2006, 01:25
lazianke

ben de 3 aydır tdi fabia kullanıyorum.yağ değişimini özel serviste yaptırdım.onlar da castrol kullanıyorlar.bir sonraki değişim için 10000 km sonrasını belirtmişler.yakıtından gayet memnunum. bir depo ile şehir içi 700 km yi bulduğum oldu. kazasız belasız servissiz günler dilerim.


İletiTarih: 27 Eyl 2006, 21:34
maniak
skodadaki tüm dizellerde pumpe-duse sistemi vardır.vw grupta common-rail sistemi kullanılmadı

İletiTarih: 29 Eyl 2006, 21:35
ak@y

 tdi alarak ekonomi yapalım diye hem 10 milyara yakın bir fark verip hemde hiçbir dizel araçta olmayan 7500 bakımı bu nasıl bir ekonomi yapmak hala çözmüş değilim  vw de bile olmayan bir uygulama insanları kandırmak bu kadar kolay işte aracım 26 binde neredeyse 3 ayda bir bakımdayım ve bu işten hiç memnun değilim şikayetim var da aynı şikayet birçok kişi tarafından dile getiriliyor ve skoda yetkililerinden hiçbir cevap çıkmıyor bildiğim birşey var birdaha skodanın tdi aracını almamak


İletiTarih: 29 Eyl 2006, 22:24
hakanerdogan
ya anlamıyorum bize 1.4 tdi 80 hp PD fabia sedan var canavar gibi gidiyo inanin aynı 1200 kg civarı 3 silindirli bu insanlar skodayı niye bu kadar küçültmeye çalışıyor bilmiyorum. allah sizi inandısın bursa ankara arası 140 ın altına inmedim passatlarla bmw 3 lerle beraber geldim. hiç bi sorunda vermedi. hele bolu dağını 3-4 viteslerde tazı gibi çıkıyor. yeminle sölüyorum bora sı olan bi bey zor geldi peşimden. skodanın dizelleri kesinlikle harika...

İletiTarih: 30 Eyl 2006, 05:16
ak@y
arkadaşım benim araç kötülemek gibi bir gayem yok öyle olsa skodam com da üye olmaz işime bakardım benim söylemek istediğim servisle alakalı bir olay umarım anlaşılmıştır fabiamı seviyor herkesede tavsiye ediyorum

İletiTarih: 30 Eyl 2006, 14:38
irfant
TDI gerçekten iyi bir araç. Çok güzel yazılar okuyorum sürekli, yurtdışı makalelerde. Ama yılda 30.000 km geçmeyecekseniz TDI fiyat farkı nedeniyle pahalıya gelir. Çok yol yaparsanız benzin-dizel fiyat farkından aradaki farkı amorti edebilirsiniz. Yoksa Bilal arkadaşımın dediği gibi kısa bakım aralıkları, nispeten daha pahalı bakım ücretleri, fiyatı nedeniyle kasko poliçe primlerinin yüksekliği nedeniyle cebinizi yakabilir.
 

Yılda 5-10 bin km geçenler için ekonomik değildir. Benim aracımı 19.900 YTL'ye aldığım zaman 5.000 YTL daha pahalı idi dizeller. Ben 2 yıl boyunca henüz 2.000 YTL'lik benzin yakmadım. Yani aradaki fiyat farkını benzine yatırdığımda en az 5 yıllık benzinim bedavaya geliyor. Tabi TDI'yi hiç kullanmadığınızı düşünerek bu hesap böyle, kullanırsanız onun yaktığı mazot parasını da düşünün!

İletiTarih: 28 Kas 2006, 02:49
MAHO
Aynen katılıyorum.

İletiTarih: 20 Arl 2006, 22:19
Misafir

herkese merhaba,


2006 model FabiaTDI'larda  Pompa-Duse teknolojisi servisin dediğine göre varmış. Ayrıca FabiaTDI kullanan arkadaşlar kışın motor'un  verimli kullanımı için ne önerirsiniz yakıtta baya sarfiyat arttı gibi geldi bana servise sordum aracı ilk çalıştırmadan sonra motorun ısınmasını beklemeyin 2000-2500 deviri geçmemek şartı ile aracı kullanın diyorlar ne dersiniz?

İletiTarih: 20 Arl 2006, 22:28
skodacı
Pompa-Duse teknolojisi diye bir tabiri ilk kez duuyorum...bilen arkdaş varsa bu tabiri lütfen açıklasın...

İletiTarih: 21 Arl 2006, 02:57
lazianke

aracı hemen harekete geçirme konusunda kullanma kılavuzunda da ilk çalıştırmalarda (aşınma oranı yüksek olduğu için olsa gerek) aracınızı hemen sürün motorun ısınmasını beklemeyin ve yüksek devir sayılarından kaçının yazıyor. yakıt konusunda buraklarda kış tam gelemediğinden ben belirgin bir farklılık gözlemleyemedim, bir şey diyemeyeceğim.


İletiTarih: 21 Arl 2006, 23:03
redgangway
bir senedir kullanıyorum fabia hb 1.4 TDİ PD 70 beygir.gayet memnunum.daha önceki aracımla 50 ytl yakıtla şehir içi 160km civarı giderken bununla 400-450km arası gidiyorum.kış koşullarında 100 kmde yaklaşık yarım litre daha fazla tüketiyor yaza göre.buda gayet doğal.
ayrıca amorti etme meselesinde sadece verilen farkı hesaplamak mantıklı değil.çünkü sonuçta dizeli alırken fazla para veriyoruz ama satarken de daha pahalıya satıyoruz.

7500 bakım aralığı diğer araçlara kıyasla düşük ancak ülkemizde eurodizel adı altında satılan mazotun kalitesizliği ortada.bence aracın sağlığı için 7500kmde bir 200 ytl servis masrafı sonradan çıkabilecek sorunlar göz önünde bulundurulduğunda gayet makul.

ayrıca 70 ve 80 beygirlik fabialarda PD yani pumpe düse teknolojisi var zaten TDİ PD şeklinde geçiyor kitapçıkta.

İletiTarih: 21 Arl 2006, 23:10
skodacı
yüce autonun dizel araçlarına getirdiği 7500 km de bir sınırlandırmanın aslında ülkemizdeki yakıtın kalitesizliğine bağladığı...bence de 7500 km bir yağ ve yağ filtresi değişimi çokta para değil...

İletiTarih: 21 Arl 2006, 23:30
MAHO
Redgangvay, ağzına sağlık. Herkes dizel ile benzinli kıyaslamasında sadece aradaki fiyat farkının kaç km. de amorti edileceğini hesaplıyor. Ama kardeşim, iki arabayı yanyana koyup satarken eklenecek fiyat farkını kimse düşünmüyor. Yoksa bezinciler dizelcileri kıskanıyor mu az yakıp daha rahat geziyorlar diye :-))LOL
Bakın bakalım 2005 model aynı donanımlı fabia dizel ve benzinli fiyat farkına...Smile

Yazın full depoyla yola çıktım, araç tam dolu. 674 km yol yaptım. Yol bilgsayarı kalan yakıtla 520 km daha gideceğimi söylüyordu. Benzinli olsaydı o 520 km. kuş olmuştu.

 

HESAP:

Dizel 1.4 80 HP Fabiam için;

aracımı alalı 11.000 km oldu.

karışık 5,5 lt Euro dizel / 100km. (0,13 ytl/km)

11.000*0,13=1430 ytl mazot + 170 ytl servis= 1600 YTL tüm masrafım.

 

Eğer aracım bundan önceki olan Focus 1.6 amb. olsaydı:

11.000 km.de:

karışık 8,5 lt euro benzin / 100 km (0,26 ytl/km)

11.000*0,26= 2860 ytl benzin+150 ytl servis =3010 YTL

 

3010-1600=1410 ytl cepte kaldı.

 

Yani 1 senede yaptığım 11.000 km de 1410 ytl para cebimde.

2 senede alırken ödediğim fark tamam oluyor. Arabamın 2. el değer farkı yanına kar kalıyor. Var mı yanlış hesap. Benzinciler uyanın uyanın....LOL

 

 

 

İletiTarih: 22 Arl 2006, 00:59
lazianke
garantisi bitmiş bir araç için 7500 de bir yağ(castrol 10/40 50 ytl)  ve yağ filtresi değişşen taş patlasa 75 ytl ye gelir. çok gezen biri için de  maliyeti sorun olmaz diye düşünüyorum.