Baskı balata yakıtı etkilermi?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Baskı balata yakıtı etkilermi?

İleti rnabs » 29 Ağu 2011, 00:37

Arkadaşlar merhaba geçen hafta servise gittim aracım için expertis istedim 15-20 dk sonra expertisim geldi. Baskı balatanın zayıf olduğunu söylediler. Baskı balata yakıtı etkiler mi acaba şuan kayseri'de lpg'nin litre fiyatı 2,46'dan 10tl 'lik lpg alıyorum 42 km felan gidiyorum sizce aracımın yakıtı normal mi? (238kuruş yakıyor) arabam fabia 1.4mpi 2001 model 68hp

diğer bir sorumda aracımı aldım aldım alalı lpg'den çekiyorum kimi zaman 38km gidiyor kimi zaman 40 km 10tl ile(yol şartları kullanım trafik herşey etkiler diyorum) fakat geçen hafta ilginç bir şey oldu.

Kayseri'de kuzey çevreyolunda (şehir dışı) 20-25km felan (90-95km hızla) benzinde kullandım arabamı lpg bitmişti depoda son haddine kadar kullandım yani lpy'yi. Sonra o 20km'nin sonunda şehir merkezinden shell istasyonundan 10tl'lik (2,44tl'den) lpg aldım. Her zaman ki kullandığım şartlar trafik, dur kalk ev ve iş arası yakın bu sefer de 53km gittim. Vay be şehir içinde 53 km gittim dedim (188kuruş) sevindim aynı istasyondan 20'tl'lik lpg aldım yine bu seferde 74km gitti. arabamı benzinde uzun yolda 20-25 km gidip lpg aldığımda lpg daha çok gidiyor ama şehir içinde lpg bitsin benzine geçsin 2-3km uzaklıktaki istasyondan lpg aldığımda daha az km yapıyorum lpg ile. sanki sürekli yeni benzin değerlerini lpg beynine yazıyor gibime geliyor (bildiğimden değil sadece mantık yürütüyorum ya da öyle olduğunu sanıyorum) sizin başınıza da böyle birşey geldi mi? ya da ne kadar doğru düşünüyorum tartışılır. lpg beyninde problem olduğunu düşünüyorum

Durum böyle olunca artık atikerden sıkıldığım için ve memnun olmadığım için landirenzo bayisine gittim konuştum ben aracımdaki lpg sisteminden memnun değilim atikeri söktürmek istiyorum dedim atikerle ilgili aracımda hiçbirşey görmek istemiyorum dedim sadece landirenzo kiti istiyorum dedim fiyat 1500tl 12 taksit ödeme seçeneği sundular. Değiştirmek istiyorum aslında ama cesaret edemiyorum aynı problemleri landi de yaşarsam diye. konuştuğum müşteri temsilcisi landirenzo için her aracın ayrı bağlantı şemasının, bu işte montajın çok önemli olduğunu, aracın marka model motoruna göre bağlantıların ve yazılımların olduğunu söyledi ama atiker böyle yapmıyor dedi 1.4 motor içinde aynı programı 1.6 motor içinde aynı programı kullandıkları söyledi.

sonuç olarak lpg sorunum için atiker bayisi olan bir çok bayiye gittim konuştum aracınız 180-200 kuruş arasında yakması lazım aracınız çok yakıyor dediler eee çözüm ne olacak dediğimde bir ayarlarına bakalım yeniden ayar yapalım diyorlar 20tl alıp gönderiyorlar. çözüm yok yani sizin araçlar ne kadar yakıyor yazdıklarımı sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim
 
Kullanıcı avatarı
rnabs
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 13 May 2011, 12:36
Ad Soyad: Rifat
Nereden: Kayseri
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 68hp

İleti forman37 » 29 Ağu 2011, 00:39

baskı balatan kaçırıyosa felaket derecede yakıtı etkıler hatta ıkı katına çıkarır kaçırma anında motor bağırır .arac hızlanmaz..bellı bı km de kalır. eğer yukarda kavrıyosa debrıajınız kesınlıkle değişrin hem yakıtı etkıler hemde sızı yolda bırakabılır ıhmale gelmez baskı balata
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti abrek » 29 Ağu 2011, 00:49

dostum anlattığın sıkıntı aynı benim başımda anlıyacağın aynı araçtan bendede var ulan arabaya yapmadığım bi şey kalmadı yok yok yok olmuyo son çarem baskıyı değiştirecem eğer ğine aynı olursa satacam bu aracı ya bizde bizim kullanmamaızda bi problem yada arabada hangisini çözemedim:D benim araçta milono marka lpg ayarına getiriyorum arabayı usta diyorumki bak araç boğuluyo sanki ne bileyim tetiklemiyo araç tamam ayarladık ver 10 lire gönder bi kaç gün sonra bidaha git aynı dert çok yakma ver 10 daha tekrar gönder en son özel milona servisine gittim usta aracın gaz ayarı 1,6 motor ayarında açık dedi zengin karışımı yapıyo dedi neyse ayarladı öle biraz bindik ama pek normal değil aldım alalı hep yakıt sıkıntısı bujileri değiştirdim geçen yağsını hava filitrelerini baskı kaçııryo biraz bu kadar kaçırsada yakıtı bu kadar etkilememesi lazım başka bi yerde yapmadığımız bişeymi var acaba arkadaşlar :?
Kullanıcı avatarı
abrek
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 329
Kayıt: 15 Ağu 2010, 20:26
Ad Soyad: EMİN KAYA
Nereden: Düzce
Arabanız: FABİA TDI CLASIC

İleti rnabs » 29 Ağu 2011, 00:50

forman37 teşekkür ederim cevabın için baskı balatanın zayıf olduğunu ayrıca ben nasıl test edebilirim bilginiz varmı? ayrıca yakıtım nasıl çok mu
Kullanıcı avatarı
rnabs
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 13 May 2011, 12:36
Ad Soyad: Rifat
Nereden: Kayseri
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 68hp

İleti abrek » 29 Ağu 2011, 00:53

şehir içinde bu baskı balata yakıtı bu kadar çokmu etkiler fazla gaza basmassak bile rampada kullanmasak bir tek baskımı sizce daha önce başına böle bi olay gelen arkadaş varmı acaba
Kullanıcı avatarı
abrek
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 329
Kayıt: 15 Ağu 2010, 20:26
Ad Soyad: EMİN KAYA
Nereden: Düzce
Arabanız: FABİA TDI CLASIC

İleti forman37 » 29 Ağu 2011, 00:56

yakıtınız bıraz fazla :( km başı 27 kurus yakmıssınız .aracı 1. vıtese takın el frenını çekın sol ayağınızı debrıaja basılı tutun sağ ayağınızın topuk kısmıyla yavas yavas gaza yuklenın devır yukseltın ayağınızın uc kısmıylada frene kuvvetlı bı sekılde basılı tutun devrı düşürmeyın sakın 3000 lerde tutun yavas yavas debrıajı bırakın gazı asla bırakmayın ayağınız tamamen debrıajdan çektıınız zaman arac hala çalışıyosa baskı balata kaçırıyo demektır stop ederse durumu ıyıdır :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti abrek » 29 Ağu 2011, 01:04

önümüzdeki hafta baskı balatayı değiştirecem sonra bidaha deniyeceğim pekim lpg beynin yada oksijen sensörleri gibi parçalarda olabişlirmi boğaz kelebeğinde falan araç boğuluyo gibi oluyo sanki rahat kalkış yapmıyo
Kullanıcı avatarı
abrek
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 329
Kayıt: 15 Ağu 2010, 20:26
Ad Soyad: EMİN KAYA
Nereden: Düzce
Arabanız: FABİA TDI CLASIC

İleti rnabs » 29 Ağu 2011, 01:09

abrek yazdı:dostum anlattığın sıkıntı aynı benim başımda anlıyacağın aynı araçtan bendede var ulan arabaya yapmadığım bi şey kalmadı yok yok yok olmuyo son çarem baskıyı değiştirecem eğer ğine aynı olursa satacam bu aracı ya bizde bizim kullanmamaızda bi problem yada arabada hangisini çözemedim:D benim araçta milono marka lpg ayarına getiriyorum arabayı usta diyorumki bak araç boğuluyo sanki ne bileyim tetiklemiyo araç tamam ayarladık ver 10 lire gönder bi kaç gün sonra bidaha git aynı dert çok yakma ver 10 daha tekrar gönder en son özel milona servisine gittim usta aracın gaz ayarı 1,6 motor ayarında açık dedi zengin karışımı yapıyo dedi neyse ayarladı öle biraz bindik ama pek normal değil aldım alalı hep yakıt sıkıntısı bujileri değiştirdim geçen yağsını hava filitrelerini baskı kaçııryo biraz bu kadar kaçırsada yakıtı bu kadar etkilememesi lazım başka bi yerde yapmadığımız bişeymi var acaba arkadaşlar :?


:) artık sinir ve stresden guluyorum şu durumumuza :) bende satayım diye düşünüyorum ama alacağım arabanın sıkıntısı ne olacak korkuyorum. birde cidden bizim araclar konforlu rahat. galiba yaptığım hata atiker gibi milono nasıl bilmiyorum ama ucuz lpg kitlerinin aracımızda olması gibime geliyor. şuan ben 10tl ye 42km felan yapıyorum bugün 10tl harcadım yeniden 10 tlik aldım (2,46litre fiyatından) bakalım bu sefer ne yakacak sizin araç ne yakıyor
Kullanıcı avatarı
rnabs
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 13 May 2011, 12:36
Ad Soyad: Rifat
Nereden: Kayseri
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 68hp

İleti rnabs » 29 Ağu 2011, 01:11

forman37 yazdı:yakıtınız bıraz fazla :( km başı 27 kurus yakmıssınız .aracı 1. vıtese takın el frenını çekın sol ayağınızı debrıaja basılı tutun sağ ayağınızın topuk kısmıyla yavas yavas gaza yuklenın devır yukseltın ayağınızın uc kısmıylada frene kuvvetlı bı sekılde basılı tutun devrı düşürmeyın sakın 3000 lerde tutun yavas yavas debrıajı bırakın gazı asla bırakmayın ayağınız tamamen debrıajdan çektıınız zaman arac hala çalışıyosa baskı balata kaçırıyo demektır stop ederse durumu ıyıdır :)



şuan 10tl ile litre fiyatı 2,46'dan lpg aldım 42km gitti 238kuruş yapıyor buda çok galiba :(
Kullanıcı avatarı
rnabs
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 13 May 2011, 12:36
Ad Soyad: Rifat
Nereden: Kayseri
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 68hp

İleti PİCK-UP » 29 Ağu 2011, 01:11

bence normal arkadaş 42 km gitmesi lpg olmuş 2.50 lira nerdeyse gitgide 10 liralık gazla 35-40 km görebiliriz şaşırmayın paniklemeyin. şükredin. ;)
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti rnabs » 29 Ağu 2011, 01:12

forman37 yazdı:yakıtınız bıraz fazla :( km başı 27 kurus yakmıssınız .aracı 1. vıtese takın el frenını çekın sol ayağınızı debrıaja basılı tutun sağ ayağınızın topuk kısmıyla yavas yavas gaza yuklenın devır yukseltın ayağınızın uc kısmıylada frene kuvvetlı bı sekılde basılı tutun devrı düşürmeyın sakın 3000 lerde tutun yavas yavas debrıajı bırakın gazı asla bırakmayın ayağınız tamamen debrıajdan çektıınız zaman arac hala çalışıyosa baskı balata kaçırıyo demektır stop ederse durumu ıyıdır :)


sabah ilk işim bu yazdıklarınızı denemek olacak ;)
Kullanıcı avatarı
rnabs
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 13 May 2011, 12:36
Ad Soyad: Rifat
Nereden: Kayseri
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 68hp

İleti abrek » 29 Ağu 2011, 01:12

kardeş sen ğine 42 gidiyon ben 30 km göremiyom:D
Kullanıcı avatarı
abrek
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 329
Kayıt: 15 Ağu 2010, 20:26
Ad Soyad: EMİN KAYA
Nereden: Düzce
Arabanız: FABİA TDI CLASIC

İleti forman37 » 29 Ağu 2011, 01:14

oksıjen sensoru arızalı oluncada fazla yakar sensor egsozdan çıkan gazın nekadarrının yanıp yanmadığını olcup ona gore yakıt gonderıyo motora sensor arıalı olunca otomatıkman zengın karısım yapıyo fazla yakıyo..
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti rnabs » 29 Ağu 2011, 01:16

PİCK-UP yazdı:bence normal arkadaş 42 km gitmesi lpg olmuş 2.50 lira nerdeyse gitgide 10 liralık gazla 35-40 km görebiliriz şaşırmayın paniklemeyin. şükredin. ;)


anladım teşekkür ederim yeni bir lpg sistemine masraf etmek beni aşacak zaten bakalım bayram ertesi birde baskı balatayı değiştireyim servisde yaptırmayı düşünüyorum, ayrıca bizim araçların orjinal bujileri neyse onları da değiştireyim (çünkü ortalıkta 2 tırnak 3 tırnaklı buji söylentileri de var) sanayiden bıktım herkes birşey diyor takıntılı olduğumuzu anlıyorlar galiba yıldırıp sattıracaklar arabamızı :)
Kullanıcı avatarı
rnabs
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 13 May 2011, 12:36
Ad Soyad: Rifat
Nereden: Kayseri
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 68hp

İleti rnabs » 29 Ağu 2011, 01:17

abrek yazdı:kardeş sen ğine 42 gidiyon ben 30 km göremiyom:D




eyvah hocam sizin durum da kötüymüş cidden acil şifalarımız olsun bu arada hemşeriyiz galiba çerkesmisiniz
Kullanıcı avatarı
rnabs
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 13 May 2011, 12:36
Ad Soyad: Rifat
Nereden: Kayseri
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 68hp

İleti rnabs » 29 Ağu 2011, 01:19

forman37 yazdı:oksıjen sensoru arızalı oluncada fazla yakar sensor egsozdan çıkan gazın nekadarrının yanıp yanmadığını olcup ona gore yakıt gonderıyo motora sensor arıalı olunca otomatıkman zengın karısım yapıyo fazla yakıyo..


hocam ekspertisde de 1.oksijen sensöründe arıza çıkmış fakat servis danışmanı arızalı da olmayabilir dedi genelde lpgli araçlarda bu hatayı alıyoruz dedi. temizleme durumu oluyormu oksijen sensörlerinin
Kullanıcı avatarı
rnabs
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 13 May 2011, 12:36
Ad Soyad: Rifat
Nereden: Kayseri
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 68hp

İleti abrek » 29 Ağu 2011, 01:20

valla öle hemşerim ne olcak bilmiyom birde bu egzosta konvektör varmış bundan olma olasığıda varmı acaba
Kullanıcı avatarı
abrek
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 329
Kayıt: 15 Ağu 2010, 20:26
Ad Soyad: EMİN KAYA
Nereden: Düzce
Arabanız: FABİA TDI CLASIC

İleti forman37 » 29 Ağu 2011, 01:21

30 km sakıncalı bı rakam baya :D benım tekeleme yaptğı zamanlarda 38 yapıyodu tekleme sorununu halletım 50 km yaptım 10 tl ıle lpg 2,27
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir