ENJEKTÖR/BASKI BALATA ve BENİM MEKANİK BİLGİSİZLİĞİM !

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ENJEKTÖR/BASKI BALATA ve BENİM MEKANİK BİLGİSİZLİĞİM !

İleti jamesdean » 22 Eyl 2011, 08:54

Sütten ağzım yandığından, yoğurdu üfleyerek yemeye başladım. Piyasadaki Özel servis ve ustalardan !

90bin bakımı yaptırdım. 2-3 gün sonra kaputu bir açtım. 2-3 hortum/kablo motora temas ediyor. Klipslerine takmamışlar. Haliyle biraz erime başgöstermiş !!! Sonra da derler ki araba giderken neden yandı ! Sigara izmariti mi ! Değil, usta !

Neyse başımdan geçen bir durumu anlatıp, yardımlarınızı bekliyorum :

Benim araçta sanki rölantide senkron bozukluğu var veya vardı. Tamam gürültülü olduğunu biliyordum, ama sarsıntı var gibime geliyordu. Özellikle de ilk çalıştırmadan sonra. Doksanbin bakımından 2 hafta önce çıkmıştım. Neyse rahatsız oldum götürdüm VW özel servislerinden birisine. Bilgisayara bağladılar , 1 ve 3. enjektörlerin değerlerini gösterdiler bana. birisi -(eksi) 1,20 diğeri +(artı) 1,20 çıktı...

Tabi hiçbir mekanik bilgim yok. bu 2 enjektör değişsin sen gör aracın sesini dediler..

Neyse ordan çıktım Yetkili Servise geldim. Onlarda 1 ve 3.enjektörlerin değerlerinin yüksek olduğunu söylediler. Ustaya sordum kaç olması lazım diye : -/+ 0,10 0,30 olması gerekir dediler.

Tekrar VW özel servise gittim. Başında bekledim müsait olduğumdan enjektör değiştirilirken. Onların taktığı Bosch marka enjektörlerin de değeri -/+ 1,20 'lerdeydi...

Bana şunu söylediler orda da : değerlerin -/+ 1,80'i geçmesi durumunda problem olur !!! ( İçimden sövdüm haliyle. Müşteri olarak sormak zorundayım, çıkardığın enjektörün değeriyle taktığın enjektörün değeri arasında hiç bir fark yok! Neden? ) ( Sorunca kötü oluyorsun)

Enjektörle birlikte bana sormadan sibop kadehlerini değiştirdiler keçe ile birlikte..

Üzerine avans ayarı yaptı...Oldu dediler. Neyse aldım arabayı eve çıktım oradan. O da ne !!! aracın yakıt tüketimi 2,7 LT/100 KM... ( normalde aynı yoldan eve en düşük 3,3 yapabiliyordum ) Bir de araba çekişten düştü tabi bariz..

Tekrar götürdüm geri.. Tekrar açtı baktı, rölantide bekletti. Avans yaptı. Enjektör değerleri 0,30 0,40'lara düştü bu defa !!! Ya diyorum bir yerde bir yanlış var ! Çıktık deneme sürüşüne bu defa. Çevre yolunda 190'ı gördü araba, ben yanda oturuyorum tırsarak...


Rölantideki o sarsıntı kesildi. Ama 2. 3. ve 4. viteslerde gaza tamamen yüklendiğimde servisten önce araba deli gibi kaçıyordu turbonun da etkisiyle.. Bu işlemden sonra eski gücünde değil...

Şunu sormak istiyorum arkadaşlar :

1. 100.000 KM ye gelmiş dizel bir aracın enjektör değerleri ne olmalıdır. Veya enjektör değiştirilmesi normal midir? Veya para tuzağına düşürülüp boşyere mi enjektör değiştirdim? ( tamam sarsıntıdan kurtuldum ama ses yine aynı ses )

2. Ben daha baskı balata ve debriyaj setini değiştirmedim. Şu an debriyajın kavraması normal (yukarıda falan değil). Ne zaman değiştireceğimi anlayacağım ? Şunu da belirteyim aracın maksimum hızı 40 bin KM'de iken 195'ti, bugün araç110 bin KM'de aynı yol ve şartlarda 175 olmuş durumda...
 
Kullanıcı avatarı
jamesdean
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 510
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:33
Ad Soyad: Skoda Fabia TDI CL Sedan
Nereden: Bursa
Arabanız: FABIA CL

İleti diseqc » 22 Eyl 2011, 10:46

dizel araçlarda enjektör biraz muamma coğunlukla en ufak bir sorun da değişelim diyorlar ve çoğunluklada sağlam parçaları söküp atıyorlar bazıları temizliyebiliyorda ama garanti de vermiyorlar enjektörler 30.000 dede bozulabilir 300.000 dede bu yakıttan çok etkileniyor kirli yakıt ve mazot filitresinin geç değişiminden kaynaklanabiliyor yada mazot yerine su veren pompadan da kaynaklanabiliyor yakin bir akrabamın başına gelmişti aslın wv grubu arabalar eski pompalı dizel mantığını kullanan motorları üretiyor nedeni ise commo rail dizellere göre daha sağlam olması ve daha sorunsuz olması aslında buna paralel olarak daha fazla yaktığı ve daha cok ses çıklardığı söylenir ama sağlamlık ve bazı veriler hala bu motoru ürettiriyor yani senin araba yeni nesil dizellere göre yakıt kötülüğünden daha az etkilenmesi lazım benim kanaatim enjektörler fuzuli değişti eski çıkan enjektörleri alsaydın keşke lazım olabilir belki neyse sen değişmişsin o kadar da para saymışsın çok fazla kurcalama sorunun çözüldüyse keyifle arabana binmye bak arabndan soğutmasınlar seni..

arabanın 195 i görmemesi baskı balatadanda olabilir arabanın hava emişine kadar bir cok şey etkileye bilir ama 20 km sürat için ciddi masraf yaparsın bence elleme..
geçmiş olsun.
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir