turbo

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

turbo

İleti abrek » 11 Ekm 2011, 21:49

slm arkaqdaşlar geçen motorcu bi arkadaş vardı yanına gitmiştim gezmeye renalt megane geldi 2008 model araç daha 60 bin de turbo dağıtmış neyse adam sipariş vardı turboyu yenisi geldi onu taktık arkadaş demişti araç sahibine şansına diye bu araçlar clio megane turbo dağıttımı piston eritir falan diye o ara gelmeden önce araç bide 5 10 saniye ambeleye kalkmış sonra turboyu söktü petekleri sıkışmış baya yani işi bitmiş 1,500 e aldı yenisi aracın sahibi o ara intercool radyatörünü falan temizledi yağlamıştır içi diye benzinle boruları falan intercoolu yıkadı yeni turboyu taktık aracın yağ filitresini yağsını değiştirdi aracı çalıştırdı motor acayipo silkeliyodu rolantide arkadaş aracın sahibne enjektörler kontröl edilecek dedi ama kesin piston eritti bu araç dedi yani motor yapılacak adam dinlemedi gitti o şekil ponpacıya gitmiş enjektörlerde bi sıkıntı çıkmamış ponpacı 2. piston la 4, piston çalışmıyo demiş tabi başka bi motorcuya gidiyo adam motoru söküyolar piston falan aynen dediği gibi olmuş motoru yapıyolar motor yeni yapılınca aracı çalıştırıyolar o ara nedense artık yağlamadı ne olduysa yeni takılan turboyuda yemiş adam anlıyacağnız turbo tamircisi bi abi vardı yeni gelen turboyu onarmış ondan sonra turbocuya merak edip sordum abi neden turbo arza yapar diye kulallnımdan dedi araç soğukken hemen marşa basıp gidersen araç 1,2 dakika ısınacak sonra hareket edicen turboluaraçlarda dedi ısındıktan sonra hiç bi sıkıntı olmaz dedi .. yani meganın sahibine 4,5 milyara maal oldu bi turbo arızası turbo olmadanda dizel araçlar gitmiyomuş saygılar?
 
Kullanıcı avatarı
abrek
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 329
Kayıt: 15 Ağu 2010, 20:26
Ad Soyad: EMİN KAYA
Nereden: Düzce
Arabanız: FABİA TDI CLASIC

İleti erdemguner35 » 11 Ekm 2011, 21:55

İbretlik bir hikaye.... "nasıl biz sabah uykumuzdan uyanır uyanmaz hızlıca kalkıp koşturup giyinmiyorsak... biraz böyle uykumuzun açılmasını bekliyorsak,dizel benzin farketmez,öyle aracı hemen çalıştırdığın anda da hareket ettirmeyeceksin!!!" öyle derdi büyüklerimiz...

"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk

erdemguner35
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 590
Kayıt: 19 Haz 2010, 12:44
Ad Soyad: ERDEM GÜNER
Nereden: Manisa

İleti tornado38 » 11 Ekm 2011, 21:58

ayrıca arabaya fazla yüklenince ve motor sıcakken arabayı park edince hemen stop edilmesi durumunda turbo salyangozu sıcakken aniden soğumaya bırakılıyor ve ani ısı değişiklikleri salyangozun çatlamasına sebep oluyor artı olarak turbo olan araçlar stop edilirken kesinlikle gaz verilmemeli 1dk kadar rölantide çalıştırılıp turbonun soğuması sağlanmalıdır
SKODA FELİCİA 1.6GLXİ 2000
BLAUPUNKT GTA470
ATİKER SIRALI SİSTEM
Kullanıcı avatarı
tornado38
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 25 Kas 2010, 22:41
Ad Soyad: mustafa taşcı
Nereden: Kayseri
Arabanız: felicia1.6GLXi

İleti abrek » 11 Ekm 2011, 22:02

evet aynen öle gaza bas bırak stop ettinmni aracı yağlama duruyo o anda eeee sonra turbonun içinden geçen yağ aşşağıya doğru süzülüyor o ara turbo pervaneleri kaç bin devirde dönüyo kim bilir o arada yağda olmadığı için boşa dönüyor işte hep bunlar sıkıntıymışz arkadaşlar gerçi benim araç benzinli ama ğinede tdi olan arkadaşlara yardımcı oldum inşlhh. bu arada turbonun tamiri 500 kağıt motora zarar vermeinse sibop yadan pistonları yemediysen taki???
Kullanıcı avatarı
abrek
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 329
Kayıt: 15 Ağu 2010, 20:26
Ad Soyad: EMİN KAYA
Nereden: Düzce
Arabanız: FABİA TDI CLASIC

İleti diseqc » 12 Ekm 2011, 07:30

turbo dizel arabalarda araç çalışınca 1 dk hareket etmemek ve yüksek devirden sonra arabayı durdurunca stop etmemk lazım zira turbonun durmasını beklemek lazım ama benzinli arabalarda çalıştırdıkdan 10-15 sn sonra hareket etmeyi öneriyor arabayı yapan mühendisler zira kullanım kitapcığında yazar çalışma sıcaklığına en cabuk böyle erişiyor ama dizellerde olay farklı zaten gec ısınıyor reno dci motorlar rektefiye olmuyo eğer o arabaya 4-5000 para harcadıysa yazık etmiş çünkü o motor artık tad vermez bu piyasada bilinir dci motor rektefiye edileceğine o paralara yeni motor alabilirsin yada bin ikibin fazlasına sıfır motor alırsın... dikkatimi ceken bir konu daha var etrafta gözlemlediğim kadarıyla wv zırt pırt turbo parçalarken citroen hdi motorlarda en hor kullanımda bile turboya birşey olmuyor (en hor kullanan yakinen akrabam ve o kadar uyarmama rağmen hiç dinlemiyor çalıştırdımı gidiyor durdumu stop ediyor ama 120.000 de daha tık demedi motor) nedendir ki sistemlerinde bir değişiklik mi var acep??
bu arada turbo dağılınca piston erittiğinide ilk defa burda okudum enteresan turbo parçalandığında parçalar intercolerda takılır motora zararvermez wv de böyledir sadece turbo değişir olay tamam acaba pistonlara ne zarar verdi ki ??
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir