MAZOTKOLİK OLMAYA BAŞLAYAN 1.4 TDI ARACIM İÇİN ÖNERİNİZ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

MAZOTKOLİK OLMAYA BAŞLAYAN 1.4 TDI ARACIM İÇİN ÖNERİNİZ

İleti memetboss » 06 Oca 2012, 21:55

hakanerdoğan'ın son yazdıkları çok hoşuma gitti. eline sağlık. daha önce bu forumda bunları okumamıştım. ve az yakan arkadaşlar bunu yazdıklarında ben de şüpheyle bakıyordum. şu anda şüphem kalmadı. ama bunları uygulamak gerçekten çok zor. kışın genelde 5.6-5.8 aralığında oluyor ortalama tüketimim. 5.0'a çekebilirsem sevinirim. tekrar teşekkürler.
 
memetboss
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 148
Kayıt: 30 Oca 2008, 00:58
Ad Soyad: memet bostancıoğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: 2012 Octavia 1.6 TDI DSG Elegance

İleti skodaizm » 06 Oca 2012, 23:00

Atıyor, uçuyor, sallıyor vs. söylemler yerine ufak bir araştırma ve sorarak. kalp kırmadan, ağız bozmadan doğruları bulmak en güzeli olmalı.

Bu sebepten bilmeden etmeden konuşmamak ve Uğur Mumcu' nun dediği gibi Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak lazım.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti hakanerdogan » 07 Oca 2012, 00:42

Valla son olarak da ön kısımda iki parça olan (biri tamponda birisi krom kaplama çerçevenin ortasında) ızgaraları kapattım kısmi olarak. Sıcak su hortumunun radyatöre girdiği taraftan %25 civarı bir açıklık bıraktım gerisini folyo ile kapattım. (sol ön farınızdan taraf)

Geçen gün tam 22 km boyunca 70 dereceyi geçmedi motor. Hem içerde ben üşüdüm kaloriferi kapıyorum 80 derece oluyor, açtığım gibi 70-65... düşüyor motor sıcaklığı, hem de çok yakıyor soğukken.

Şimdi 127 km yoldan geldim, içersi hamam gibi montumu ceketimi çıkarıyorum, hararet 90, fanı da açmıyor 2-3 kere gözledim, tay gibi vallaha... (son 127 km'de yaktığım 3,9 lt/100 km :))
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AhmetH » 07 Oca 2012, 01:10

Hakan bu işlerin profesörü olmuş maşallah

yuvarlanma direncine bir katkıda lastiklere olması gerekenden 2-3 PSI daha fazla hava basmak diyebilirim.

mesela 30 hava ise 33 yapmak hiç fena değildir.

ancak sürtünme azaldığında güvenlikte azalıyor bunu akılda bulundurmak lazım ABS daha erken devreye girer daha kolay patinaja kalır vs...

yabancı bir TDI forumunda okumuştum ecnebide adamlar çok ciddi hava basıyorlar lastiklere e tabi yollarıda ona müsait.. bence yol durumuna göre basabileceğiniz maksimum havayı basmalısınız derim
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti önder38 » 07 Oca 2012, 10:03

lastiğe fazla hava basınca çapı büyür. 1 kilometrede mesela 100 defa dönüyorsa 95 defa dönerek yolu katedecektir. buda yakıta olumsuz etki yapabilir. ayrıca araç dururken lastiklerin havası normal olduğunda yanakları çok az yere değiyorsa, araç 70 km/h ile giderken merkezkaç kuvvetinden dolayı yanaklar daha az yere değmektedir. yani araç dururken lastiklerin görünümü hareket halindekinden farklı olabilmektedir. ancak yük durumuna görede daha farlkı haller almaktadır.

sözün özü fazla hava ön takımı zorlar,arızaya sebep verir, konforu azaltır, yoltutuşunu azaltır. belli bir miktara kadar basılan fazla hava yakıtı olumlu etkileyebilir, ancak daha fazlası olumsuz etkileyebilecektir...
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti skodaizm » 07 Oca 2012, 10:32

Forman' i her kasım sonu aralık başı gibi Beylikdüzü nün İstanbul'a göre daha sert ve rüzgarlı oması sebebiyle radyatörün neredeyse tüm önünü Hakan gibi kartonla kaplarım Mart sonu gibi de çıkarırım.

Genellikle eski model arabası olan şöförler, taksiciler, kamyoncular, nakliyeciler de aynı yöntemi uygularlar.

Zor şartların ve pratikliğin getirdiği ve çok geçerli olan bu yöntemim birinci faydası; gelen soğuk havanın radyatörü hemen soğutmaması ve motorun soğuktan korunması. İkinci faydası; motor ısısının dışarı kaçmasını engellemek ve dışarıdaki çok soğuk hava yerine motor kompartmanının kendi ısısı ile daha sıcak ortamda çalışması.

Tek dezavantajı hava ısınırsa bunu çıkarmayı unutma yüzünden hararetin yükselmesidir.

Bu yöntemin benzerini yine ben küçükken okula giden çocukları üşümesin diye anneler kazakları ile önlük arasına gazete kağıdı koyarak onları soğuktan korumaya çalışırlardı.

Birçok motosiklet kullanan da göğüs tarafına kartın veya kalın kağıt koyarak kendini korur.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti hakanerdogan » 07 Oca 2012, 12:41

önder38 yazdı:lastiğe fazla hava basınca çapı büyür. 1 kilometrede mesela 100 defa dönüyorsa 95 defa dönerek yolu katedecektir. buda yakıta olumsuz etki yapabilir.


Yanlış hocam, tersi olur.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti önder38 » 07 Oca 2012, 21:59

hakanerdogan yazdı:
önder38 yazdı:lastiğe fazla hava basınca çapı büyür. 1 kilometrede mesela 100 defa dönüyorsa 95 defa dönerek yolu katedecektir. buda yakıta olumsuz etki yapabilir.


Yanlış hocam, tersi olur.



bi daha düşün :) :idea:
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti AhmetH » 07 Oca 2012, 22:20

sürtünme yüzeyinin azalmasından dolayı az yakmayı düşünmek, çapın artıp fazla yaktıracağını düşünmekten daha mantıklı bir yaklaşımdır bence

lastiği inik bisikleti sürmesini kolay düşünen var mı ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti önder38 » 08 Oca 2012, 00:55

AhmetH yazdı:sürtünme yüzeyinin azalmasından dolayı az yakmayı düşünmek, çapın artıp fazla yaktıracağını düşünmekten daha mantıklı bir yaklaşımdır bence

lastiği inik bisikleti sürmesini kolay düşünen var mı ?


lastiğin inik olması değil normalden daha fazla hava basılması sözkonusu.
çapın artıp daha fazla yaktıracağını mantıksız buluyorsan aracının orijinal lastik yanak ölçüsünden sadece bir birim büyük (ör;185/60/14 yerine 185/65/14) lastik takarak bunu tecrübe edebilirsin. mantık değerlerinde değişir belki :)
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti AhmetH » 08 Oca 2012, 02:03

lastiğe 2-3 psi daha basınca az yakacaksınız diyorum siz çok yakar lastik çapı büyür diyorsunuz.

lastik ölçüsüne yanak işlerine girmeyelim şimdi, mevcut durumdan bahsetmeye çalışıyorum. yoksa neyin ne zaman nasıl sonuçlanacağını hepimiz biliriz.

bir arabanın hiç bişeyini değiştirmeden lastiğine biraz fazlaca hava basmak az yaktırır diyorum, siz ise çap büyür daha çok yakar dediniz..
bende fazla havanın az yaktıracağını düşünmek, o havanın lastik çapını büyütüp fazla yaktıracağını düşünmekten daha mantıklı demek istedim. (halada o görüşteyim)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hakanerdogan » 08 Oca 2012, 02:38

AhmetH yazdı:
lastik ölçüsüne yanak işlerine girmeyelim şimdi




Girelim hocam nesi var ilkokul hesabı.





önder38 yazdı:
hakanerdogan yazdı:
önder38 yazdı:lastiğe fazla hava basınca çapı büyür. 1 kilometrede mesela 100 defa dönüyorsa 95 defa dönerek yolu katedecektir. buda yakıta olumsuz etki yapabilir.


Yanlış hocam, tersi olur.



bi daha düşün :) :idea:



Yakıta olumsuz etki etmez ki.

Ben sizi tekrar düşünmeye davet ediyorum şöyle ki;

185-60-14 tekerimizden yola çıkarsak;

185.0,6=11,1 cm yanak yüksekliği.

14.(2,54)=35,56 cm jant yüksekliği.

35,56+11,1=46,66 cm toplam tekerlek çapı.

R=46,66 ise r=23,33 cm.

2(3,14).(23,33)=146,5 cm'dir bu tekerin tek turunda aldığı mesafe pi sayısındaki sapmadan ötürü biraz şaşacaktır.

Ben 10 km yol gitsem bu lastik 10.000/1,465=6825 tur atar. Yani motor 6825 defa lastik çevirip 10 km yol gider.

Pekala dediğiniz şey kaydadeğer bir çap artışı sağlasa ve 146,5 cm'den, 147 cm'ye çıksa çapımız?

Buyurun;

10.000/1,47=6802 defa dönecek bu tekerlek.

Yani motor aynı yolu (6825-6802)=23 tur daha az tekerlek çevirerek gitse, bana bunun yakıta olacak olumsuz etkisini ispatlayın

Gelgelelim, ekonomi odaklı geliştirilmiş otomobil versiyonlarında lastik basınçları daha yüksek tavsiye edilir. Yani yaptığım ilkokul matematiğinin tillahını zaten yapıyorlar

Ayrıca lastiğe fazla hava bastırmaktaki amaç çap büyütüp daha az turla daha az çok alıp ekonomi yapmak değil. (ki tersi olacağını söylüyorsunuz ama değil :)) Maksat lastiğin yuvarlanma direncini azaltmaktır.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti mat61 » 08 Oca 2012, 09:18

hakan iyi açıklama
yazacaktım üşenmiştim.
Ek olarak aynı mantıkla herşey sabit çap büyükse aynı miktar yakıtla daha fazla yol.
mat61
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 04 Kas 2011, 22:07
Nereden: Trabzon
Arabanız: FABİA 1.4 TDI CLASSİC SPECS

İleti önder38 » 08 Oca 2012, 11:10

önder38 yazdı:lastiğe fazla hava basınca çapı büyür. 1 kilometrede mesela 100 defa dönüyorsa 95 defa dönerek yolu katedecektir. buda yakıta olumsuz etki yapabilir. ayrıca araç dururken lastiklerin havası normal olduğunda yanakları çok az yere değiyorsa, araç 70 km/h ile giderken merkezkaç kuvvetinden dolayı yanaklar daha az yere değmektedir. yani araç dururken lastiklerin görünümü hareket halindekinden farklı olabilmektedir. ancak yük durumuna görede daha farlkı haller almaktadır.

sözün özü fazla hava ön takımı zorlar,arızaya sebep verir, konforu azaltır, yoltutuşunu azaltır. belli bir miktara kadar basılan fazla hava yakıtı olumlu etkileyebilir, ancak daha fazlası olumsuz etkileyebilecektir...



yazdıklarımı ya okuyamadınız yada anlayamadınız, fazla havanın olumlu ve olumsuz etkisi olaabileceğinden bahsediyorum. normalden biraz fazlası olumlu etkileyebiliyor, bu hem sürtünme hemde lastiğin yola temaz ettiği alandaki oluşturduğu yuvarlanma direncine olumlu katkı yapar. tabi araca vereceği zarar da size kalmış.

sürtünme katsayısı yere temaz eden alanın azaltılması, bunu biliyorsunuz.

birde yuvarlanma direnci var, lastiğin yere temaz ettiği alanda yerin şeklini alması durumu. burada fazla hava ile lastiğe bisikletlerdeki gibi dolma teker etkisi yaptırılarak yerin şeklini alıp zorlanmasını azaltmak.

bunlar olumlu etki = fazla hava.


birde daha fazla hava =olumsuz etki durumundan bahettim. bu biraz fazla basılan hava değil, daha da fazlası sözkonusu.

az yaksın diye birkaç birim değilde beş-on birim fazlasının zararlı olabileceği. çapının büyüyeceğini ve lastiğin aynı mesafede daha az dönerek yolu katedeceğini Hakan işlemli şekilde ispat etmiş. bunun kendisine zararının hissedilemeyecek kadar az olacağını söylemiş. az yada çok bunun zararı oluyor, bunda hemfikir olmamıza sevindim.

mat61 yazdı:hakan iyi açıklama
yazacaktım üşenmiştim.
Ek olarak aynı mantıkla herşey sabit çap büyükse aynı miktar yakıtla daha fazla yol.


sizin düşüncenize göre biz aracımıza taban ve yanak ölçüsünü değiştirmeden 14 yerine 16 jant ve lastik takıp lastiği büyütelim. aynı miktar yakıtla daha fazla yol gideriz. hatta ibre 90 gösterirken biz 110 la gider yoluda erken bitiririz.

peki motorun büyüyen lastiği çevirmekte daha çok zorlanarak daha fazla yakıt tüketeceği gerçeğini ne yapacaz?
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti hakanerdogan » 08 Oca 2012, 15:32

Jant ve lastik büyüttüğünüzde iş değişiyor hocam, mat61 için konuşuyorum aynı şekilde, sayın önder38 de haklıdır aynen dediği gibi :) Biz burda 10 kilometrede 20 tur farktan bahsediyoruz. Sizin dediğiniz olayda jant değişiyor, ağırlığı artıyor, dediğiniz üzere tur attırması zorlaşıyor fiziksel olarak. Hem de büyüyen taban ile sürtünme katsayısı inanılmaz artıyor. Gidin 1.4 bir Fabia araca 225 taban lastik, 17 jant takın bakalım ışıklarda yerinden oynayacak mı ;)

Örnekleme yapayım, orta ağırlık ticari açık kasa kamyonetlerde dikkat ederseniz tahriğin olduğu teker ufaktır. Şanzıman, diferansiyel oranlarından sonraki en mühim faktör lastik boyudur ve ufaldıkça teker torku artar.

Fakat sayın önder38 şunu artık kabul edin aşağıda yazdığınız şey yanlış :)

önder38 yazdı:lastiğe fazla hava basınca çapı büyür. 1 kilometrede mesela 100 defa dönüyorsa 95 defa dönerek yolu katedecektir. buda yakıta olumsuz etki yapabilir.









Lakin demiyorum ki 32 psi isteyen bir Fabiaya basılan her bir ek psi basınç için marjinal tüketim eğilimi düşer... Yani 50 psi bastık araba dehşet az yakıyor diye bir şey yok. Olanak eğrisi çıkarılabilir bu işin, monoton artmaz tasarruf eğilimi, bir yerden sonra başka yerlere zarar verir, lastik kolay balon yapar, düzensiz aşınır vs...

Fakat, örneğin, 32 yerine 36 basılırsa tekerlek daha rahat döner ve araç daha az yakar. Bunun da çap artışı ile olan ilgisi minisküldür.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti umutgiray » 08 Oca 2012, 16:07

hakan şu kapattığın ızgaranın resmini eklermisin. ısınma ilie ilgili bende bunu denemek istiyorum.
Kullanıcı avatarı
umutgiray
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 740
Kayıt: 06 Nis 2010, 16:57
Ad Soyad: SALİH TEMİZ
Nereden: Ankara
Arabanız: WW Jetta Comfortline 2011 1.6 TDI Ot.

İleti hakanerdogan » 08 Oca 2012, 16:17

Salih abi özelden atayım çok çirkin duruyor umrumda değil benim ama afiş olmayalım :D
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti mat61 » 08 Oca 2012, 20:15

mat61 yazdı:hakan iyi açıklama
yazacaktım üşenmiştim.
Ek olarak aynı mantıkla herşey sabit çap büyükse aynı miktar yakıtla daha fazla yol.

yaw bu yazının neresinde jant demişim bir türlü anlamadım :)
neyse önemli de değil
mat61
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 04 Kas 2011, 22:07
Nereden: Trabzon
Arabanız: FABİA 1.4 TDI CLASSİC SPECS

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir