Fabiam kendiliğinden stop ediyor !

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Fabiam kendiliğinden stop ediyor !

İleti fedai7 » 11 Nis 2012, 12:58

Öncelikle merhaba arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum. Bu konu daha önce açılmıştır belki diye aradım ama göremeyince açarak bilgi ve tecrübelerinizden yararlanmak istedim.

Sorun şu 2005 model 1.4 tdi ambiant fabia sahibiyim. Aracımın soğukken çalışmasında hiçbir sorun yok tek seferde kontağı alıyor. Ancak biraz yol alıp (5-10km kadar) aracı stop ettiğimde geri çalıştırmada zorluk çıkartıyor. Kontağı biraz zor da olsa alıyor (2 yada 3 kez marşa uzun basınca) bu şekilde yani zorlayarak çalıştırdığımda bi süre yol alıp (500 metre- 750 mt arası) aracım mutlaka stop ediyor. daha sonra yine kontağı zor da olsa alıyor ve yine biraz gidip kendiliğinden stop ediyor. Ancak 3. kez bu sorunu yapmıyor 2 kez stop edip çalıştırdıktan sonra sorunsuz yoluma devam ediyorum. aracı bilgisayara bağlayınca eksantirik mili devir sensörü hatası veriyor ama servisteki usta bundan olacağını sanmadığını söyledi o hatayı kontağı zor aldığından verdiğini düşünüyor. Anlamamız için 1 gün bırakman lazım dedi usta benim de vaktim yoktu bırakamadım başka şehirde olunca da hemen gidilmiyor.

şimdiden çok teşekkür ederim..
 
fedai7
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 11 Nis 2012, 12:29
Nereden: Nevşehir
Arabanız: fabia

İleti T.T. » 11 Nis 2012, 13:42

Mazot filtrelerini filan en son ne zaman değiştirdiniz? Eğer yakın bir bakım tarihi ise aklıma pompa arızası gibi geliyor.
Kullanıcı avatarı
T.T.
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 424
Kayıt: 03 Şub 2010, 14:15
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia 2004 1.2 47 Kw Kit : Lovato EasyFast

İleti fedai7 » 11 Nis 2012, 17:01

mazot filtresini 2-3 hafta önce değiştim ondan önce de vardı yani sorun..bana da sanki mazot pompası ya da püskürtme ile alakalı gibi geliyor ama net bişey yok enteresan araba dinlenince sorunsuz çalışıyor yol yapıp kısa sürede çalıştırmaya kalkınca sorun çıkarıyor.. dinlenince sorun yok yani anlamadım ki.. teşekkür ederim yine de..
fedai7
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 11 Nis 2012, 12:29
Nereden: Nevşehir
Arabanız: fabia

İleti hakanerdogan » 11 Nis 2012, 22:05

Şayet enjektör veya pompa gibi yerlerde sorun olsa monoton kesikli olmaz idi zannediyorum arızanız, bütün kullanımlarınıza sâri biçimde gerçekleşirdi. Yâhut gaza ani yüklenmelerinizde çeşitli olağandışı şeyler hissederdiniz.

Bilahâre kendiniz de demişsiniz, bilgisayara bağlandı ve kam mili devir sensörü arızası verdi diye. O arıza gaz yememe gibi durumlara sebebiyet verebilmekte.

Krank devir sensörü ve kam mili devir sensörü gibi arızalardan mütevellit aracı çalışmayan, gaz yemeyen arkadaşlarım olmuştur. Kimisinde sensör değişti, kimisinde temizlendi soketi geri takıldı vs... Bir şekilde neden olabiliyor.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti scania_seat_skoda » 11 Nis 2012, 22:53

yanınızda bir multi metre bulundursanız,devir sensörlerinizi önce motor soğukken dirençlerini ölçünüz ve kaydediniz,sonrada dediğiniz gibi 5 - 10 km yol aldığınızda sensörlerin dirençlerini ölçünüz.çok büyük direnç farklılıkları bunlara neden olabilir,araçlarda.zaten bu direnç farklılıkları çok aşırı olduğunda pc'ye bağlandığında arıza olarak verilir.
umarım fazla masraf etmeden bu dertten kurtulursunuz.
rölelerinizede baktırınız bi ihtimal olabiliyor şahsen başıma geldi.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti fedai7 » 12 Nis 2012, 18:42

teşekkürler yardımcı olduğunuz için gerçi teknik bilgim o kadar yok pek anlamam motordan ama yine de sağolun:)) bakalım bi gün yolda kalırım muhtemelen de dediğiniz gibi çok masraflı bi sorun olmasa bari korkutuyor açıkcası..
fedai7
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 11 Nis 2012, 12:29
Nereden: Nevşehir
Arabanız: fabia

İleti YÜNCÜLER OTOMOTİV » 13 Nis 2012, 08:44

merhaba

sorununuzu okudum anladığım kadarıyla tahminimce rolelerden olabilir diye düşünüyorum.
size tavsiyem 4H0951253A marş motoru rolesi ve 6Y0906381 ısıtı role'yi değiştirin sorununuz kalmayacaktır.

iyi günlerde keyifli sürüşler dileriz.
SKODA - YÜNCÜLER OTOMOTİV - TEKİRDAĞ-MERKEZ
0282 231 21 75
www.yunculer.com
www.facebook.com/yunculerskoda
Kullanıcı avatarı
YÜNCÜLER OTOMOTİV
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 102
Kayıt: 22 Haz 2011, 10:17
Nereden: Tekirdağ

İleti riyo8459 » 03 May 2012, 22:41

benim başıma geldi tanden pompası değiştir
riyo8459
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 03 May 2012, 22:36
Ad Soyad: riyat korkmaz
Nereden: Hatay

İleti fedai7 » 06 May 2012, 23:21

riyo8459 yazdı:benim başıma geldi tanden pompası değiştir



kardeş pek anlamam da bu işlerden tanden pompası demişsin tam olarak nedir ki o ? ne işe yarar yani motorda? Son sorum kaça maloldu değişmen ?
fedai7
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 11 Nis 2012, 12:29
Nereden: Nevşehir
Arabanız: fabia

İleti erginbkr » 07 May 2012, 07:47

yüksek ihtimalle hararet müşürü arızası...15 liralık bi parça...mutlaka değiştirin...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti fedai7 » 08 May 2012, 20:15

erginbkr yazdı:yüksek ihtimalle hararet müşürü arızası...15 liralık bi parça...mutlaka değiştirin...


aracımın hararetinde herhangi bir anormallik olmuyor orta derecede hep.. Yakıttan kaynaklı bi pislik ve onun tıkaması sonucu mu aceba bilemiyorum ki Kayseriye 2 gün sonra gideceğim ama aracımı servise baktırmaya bile zamanım olmayacak bikaç ay daha bu şekilde binerim en az umarım büyük bi hasar çıkarmaz sonrasında..
fedai7
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 11 Nis 2012, 12:29
Nereden: Nevşehir
Arabanız: fabia


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir