bor yakıtları hakkındaki düşünceleriniz

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

bor yakıtları hakkındaki düşünceleriniz

İleti oxmoxtox » 08 May 2012, 13:39

arkadaşlar ben bu bor yakıtlarından olan diyanamice kote 100den satın aldım.arabamın yağını ve filtrelerini değiştireli 1000 km oldu.acaba yeni yağdan sonra mı katkıyı koymalıyım ya da şimdi eklesem olur mu?bir de acaba ne şekilde motor sıcakken mi çalışırken mi ve ne kadar eklemem lazım yardımcı olursanız sevinirim.bir bilen bana yardım etsin
 
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti forman37 » 08 May 2012, 14:07

eskı yagınızı bosaltın zamanınız var ıse ıyıce suzulmesını bekleyın yağ fıltresı kesın değiştırın ondan sonra yenı yagınızı yarıya kadar motora bosaltın sonra yenı aldıgınız katkıyı ıyıce çalkalayıp motora bosaltın ve gerı kalan yagı doldurun katkı kaç gram ıse kalan yagdan o kadar eksık bırakın. ve motoru çalıstırın
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti bozdagbulent » 08 May 2012, 14:11

bu sıralar çok duyar oldum bor olayını bi çok kişi kullan iyi gelir dedi aracım 100.000 km'de. yağı değiştireceğim önereceğiniz bi marka var mı bor için?
bozdagbulent
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 01 Kas 2011, 13:48
Ad Soyad: Bülent Bozdağ
Nereden: Eskişehir
Arabanız: fabia elegance

İleti f_conq » 08 May 2012, 17:55

bozdagbulent yazdı:bu sıralar çok duyar oldum bor olayını bi çok kişi kullan iyi gelir dedi aracım 100.000 km'de. yağı değiştireceğim önereceğiniz bi marka var mı bor için?


Katkı kullanmaya neden gereksinim duydunuz ki aracınızda eskiye nazaran ne gibi değişiklikler var? Daha doğrusu bu katkıdan beklentileriniz ne? Yerinizde olsam motorun içine iyi bir motor yağından başka hiçbir şey koymam örnekse castrol, mobil, shell... Bu üreticiler yağlar üzerinde o kadar bilimsel çalışma yapıyorlar ki yüksek sıcaklıklarda, sıfırın altındaki sıcaklıklarda yağların nasıl özellik göstereceklerini hesaplayıp ona göre katkı maddeleriyle istenilen değerlere ulaşıyorlar. Sürtünme direnci, aşınma direnci, tutunma direnci, akmaya karşı koyma direnci vs vs bu testleri almak istediğiniz yağ katkı firmalı yapıyorlar mı acaba? Motor yağıyla tepkimeye bile girebilir sonuçta bir sürü kimyasal söz konusu.
Kullanıcı avatarı
f_conq
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 266
Kayıt: 03 Oca 2011, 18:34
Ad Soyad: Fatih
Nereden: Erzurum
Arabanız: Fiesta '11 1.4TX

İleti oxmoxtox » 08 May 2012, 19:06

peki yağımı yeni değiştirdim ama yeni yağ olarak ne önerirsiniz?mesela castrol mgynatec olabilir mi?bir de ben kışın eksi 40 derece olan bir yerde yaşıyorum.yazın ise memleketim izmirde geçiriyorum buralara uygun bir yağ istiyorum.5w 40 bir de 10w 40 özelliklller var hangisini kullanmalıyım?
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti f_conq » 08 May 2012, 21:00

oxmoxtox yazdı:peki yağımı yeni değiştirdim ama yeni yağ olarak ne önerirsiniz?mesela castrol mgynatec olabilir mi?bir de ben kışın eksi 40 derece olan bir yerde yaşıyorum.yazın ise memleketim izmirde geçiriyorum buralara uygun bir yağ istiyorum.5w 40 bir de 10w 40 özelliklller var hangisini kullanmalıyım?



Aracınızın kitapçığında VW onay verdiği yağ kodları yazar. Mesela benim aracım için vw 500 00, vw 502 00 yağ onayını sunan yağların kullanılması gerektiği belirtilmiş dizel araç içinde bu kodlar farklılık gösterir tahminim 505 00 ya da 505 01 dir. Kitapçık yoksa hangi araca hangi yağ diye google da aratın castrol ve mobilin sitelerinde araç marka model motor tipini seçerek aracınıza uygun yağa ulaşabilirsiniz. Bende işim gereği erzurumda yaşıyorum ve yazında manisa ya gidiyorum ben aracım için 5w-40 castrol edge tercih ettim bu 5w-30 ya da 0w-40 da olabilir kesenize uygun olan hangisi ise onu alın ama 10w-40 kışın ilk çalışmada tam sentetik olmadığı için tam koruma yapamayabilir. Size linkteki yağı önerebilirim bu ürüne karşılık gelen mobil 1 veya shell helix de tercih edilebilir. http://www.ozenticaret.com.tr/asp/product/950/Castrol-Edge-5W40-Turbo-Dizel-FST
Kullanıcı avatarı
f_conq
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 266
Kayıt: 03 Oca 2011, 18:34
Ad Soyad: Fatih
Nereden: Erzurum
Arabanız: Fiesta '11 1.4TX

İleti oxmoxtox » 09 May 2012, 13:48

evet castrol edge 5w 40 alacağım galiba.peki bu yeni castrol magnatec kullanamaz mıyım?herkes çok memnun kalmış bu yağdan yani magnatecin 5w-40 olanı olmaz mı bana?bir de çaldıranda havalar eksi 40 dereceyi görüyor umarım arabam donmaz.bu yüzden yağa çok önem veriyorum.
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti oxmoxtox » 09 May 2012, 14:07

arkadaşlar bir de bu arabanın kaonsolunun önündeki hava çıkış kanalları bozuk acaba bu kanalları ayrıca bulabilir miyim?
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti yabani » 09 May 2012, 21:36

oxmoxtox yazdı:arkadaşlar ben bu bor yakıtlarından olan diyanamice kote 100den satın aldım.arabamın yağını ve filtrelerini değiştireli 1000 km oldu.acaba yeni yağdan sonra mı katkıyı koymalıyım ya da şimdi eklesem olur mu?bir de acaba ne şekilde motor sıcakken mi çalışırken mi ve ne kadar eklemem lazım yardımcı olursanız sevinirim.bir bilen bana yardım etsin

Dynamic Kote bor etken maddeli bir katkı değildir, henüz motor yağı değiştireli 1000 km olduysa kullanabilirsiniz, 3000 km sonra kullananlar var. Dynamic Kote için motorun sıcak/soğuk olması, konduktan sonra belirli bir km yapılması şart değildir. elbetteki katkının nüfüz edebilmesi için motor çalışırken bir süre geçmesi gerekir fakat Dynamic Kote için bunun hemen olması gerekememektedir, aracınızı normal kullanmanız yeterlidir.

Bor katkıları için;
bor katkılarındaki olay; pudra inceliğindeki bor parçacıklarının metal'e yapışıp burada sıcağın etkisiyle kristalize bir yapı oluşturmasıdır. yani motordaki mikro çatlakları vs. doldurur, fakat kirli bir yağ filtresi varken uygulanırsa bu yağ filtresi üzerindeki mikro metal parçacıklarına yapışarak filtreyi tıkamaktan başka işe yaramaz.
Bor katkısından maksimum verim alınabilmesi için;
Motor yağı ve yağ filtresi değiştirilir, motor yeni yağı ile bir miktar kullanılıp motor sıcaklığı normal haline (80-90 derece) gelene kadar motor çalışır tutulup sonrasında kapatılır, bor katkısı yağ'a eklenir, yani yağ sıcak iken eklenir. Hemen akabinde motor tekrar çalıştırılarak sirkülasyon sağlanır ve birkaç dakika rölantide tutulur, sonrasında normal devir aralığında minimum 10-15 dakika kadar araç kullanılır (yol alınır)

Etkisinin 100-150bin km olduğu söylense de 20-30bin civarıdır. Eğer bir etkisini hissetmediyseniz, bir sonraki yağ değişiminizi biraz daha erken yapın, yağ filtrenizde fazladan tıkanmaya sebep olmasın.

Eğer hem dynamic kote, hemde bor katkısı kullanacaksanız, önce bor katkısını kullanın, ertesi gün dynamic kote'yi kullanabilirsiniz. Fakat aynı anda kullanmayın, bor parçacıklarının yapışmasını engelleyip, aksine motor içinde su zımparası gibi çalışmasına sebep olabilirsiniz.

Dynamic Kote'yi birkaç araçta denedik(fabia/doğan/Getz/corolla), performans yada yakıt olarak hiçbirşey söyleyemem fakat sesi azalttığı kesin, sesi azaltıyorsa gerçekten sürtünmeyi azaltıyordur, sürtünme azalıyorsa normalde tasarruf veya beygir olarak artısının olması gerekli fakat olmasa bile sadece sürtünmenin azalması dolayısıyla motor ömrünün uzaması için kullanmaya değebilir. Şanzımandaki etkisini henüz test etmedik fakat nasip olursa onuda test edeceğiz.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti oxmoxtox » 09 May 2012, 21:52

sağolun teşekkür ederim vakit ayırdınız yardımcı oldunuz.peki dinamice kotenin tamamını mı boşalttayım?malum içinde zaten belli miktar bir yağ var sonra arabada yağ artması olmasın.
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti bozdagbulent » 10 May 2012, 22:35

f_conq yazdı:
bozdagbulent yazdı:bu sıralar çok duyar oldum bor olayını bi çok kişi kullan iyi gelir dedi aracım 100.000 km'de. yağı değiştireceğim önereceğiniz bi marka var mı bor için?


Katkı kullanmaya neden gereksinim duydunuz ki aracınızda eskiye nazaran ne gibi değişiklikler var? Daha doğrusu bu katkıdan beklentileriniz ne? Yerinizde olsam motorun içine iyi bir motor yağından başka hiçbir şey koymam örnekse castrol, mobil, shell... Bu üreticiler yağlar üzerinde o kadar bilimsel çalışma yapıyorlar ki yüksek sıcaklıklarda, sıfırın altındaki sıcaklıklarda yağların nasıl özellik göstereceklerini hesaplayıp ona göre katkı maddeleriyle istenilen değerlere ulaşıyorlar. Sürtünme direnci, aşınma direnci, tutunma direnci, akmaya karşı koyma direnci vs vs bu testleri almak istediğiniz yağ katkı firmalı yapıyorlar mı acaba? Motor yağıyla tepkimeye bile girebilir sonuçta bir sürü kimyasal söz konusu.



aracım yağ eksiltiyor kaçak falan mı var diye kontrol ettiler bi şey çıkmadı bunun çözüm olabileceğini duydum.. ayrıca çok ses yapıyor benzinli olmasına rağmen dizel gibi ses çıkarıyor beklentilerim bu ikisine çözüm olması..
bozdagbulent
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 01 Kas 2011, 13:48
Ad Soyad: Bülent Bozdağ
Nereden: Eskişehir
Arabanız: fabia elegance


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir