Acil Yardım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Acil Yardım

İleti hanifi » 28 May 2012, 17:32

herkese merhaba

bende kendime bi skoda aldım ama başımada ağrı aldım :) sorun skodada değil bende sanırım. Aracımla ağrı istanbul yol güzergahından gelirken suşehrini gectikten hemen sonra arabada çuuuvvv diye sanki bi lastik kayması sesi gibi duyulan bi ses sonrası araç stop etti ve debriyaja basıp aracı kenara çektim. o arada arabada yağ lambası yandı. aracı bir kez çalıştırdım hafif ara gaz verdim bir kaç saniye sonra yine stop etti ve daha marşa basamadım sanırım motor kendini kilitledi. araçla yola çıkmadan önce aracın bütün bakımlarını yaptırdım yağı suyu filtresi şu bu, herşeyini yaptırdım ama neden böyle bir şey oldu ve arıza nedir anlayamadım. aracı su şehrinde bi çekici firmasına bıraktım bi kamyonla anlaştım yarın yola çıkarıp istanbula getirecekler, servise götürsem biliyorum altından kalkamayacağım bi masrafın içine girecem, ki eğer yatak sarmışsa (umarım değildir). servis bana turbosunun arada bi durduğunu ve bir zaman sonra değiştirmem gerekitğini söylemişti. acaba turbodanmı yoksa motordanmı. triger kayısı dıştan göründüğü kadarıyla sağlamdı ama içerdekini bilmiyorum. ordaki ustalardan biri 19 yıldız anahtarla çevirmeye çalıştı aşağıdan bi tane vidayı, kayış yarım yukarı yarım aşağı anca dönebildi. sorun nedir tahmininiz varmı, yada istanbul avrupa yakasında bu işin altından kalkıp benimde canımı çok yakmayacak bi motorcumuz var mı

acil yardımınızı bekliyorum. simdiden teşekkürler
 
hanifi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 May 2012, 17:26
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia 2007

İleti mustklc » 28 May 2012, 19:08

turbo sorunu gibi. belki hortum çıkmıştır. çalıştırmadan önce kaputu açıp baksaydınız
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti hanifi » 28 May 2012, 19:31

Kaputu açtım hocam kaputun altında herşey olağan, yani olağan üstü bi durum yoktu, yanlız dikkatimi çeken birşey oldu, yola çıkmadan önce yağını sıfır koydum ve olay sırasında yağ çubuğunu çıkarıp baktığımda yağı çok siyahtı ve pekte yapış yapış değildi
hanifi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 May 2012, 17:26
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia 2007

İleti mustklc » 28 May 2012, 19:39

yağ hemen siyahlaşır zaten de, yağ sorunu olduğunu zannetmiyorum. anca servis çözer.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti BaTeRRiiSStt » 28 May 2012, 20:20

Bende buna benzer bır sorun yasadım . Aracın yagını yenı değiştirmiştim 1 ay oldu olmamıstı. Aracımda yağ havalandırmadan yağ kaçaği vardı ama hıc bellı olmuyordu.Bayramın 1.günü yola cıktım 10-15 km yol yaptım yaklasık 80-90 km hızla gıderken bırden araba stop edıp kendını kıtledı ve yağ lambası yandı .Yağ seviyesını kontrol ettım en alt cızgıdeydı inanamadım. Meğer bu araclarda yağsız kalıp motoru yemesin diye sensör varmıs belırlı bır sevıyeye ınınce motor kendını koruma amaclı stop edıyormuş. Bılmem senın sorunun bu olabılırmı.
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti hanifi » 28 May 2012, 20:24

o sorunda olabılır tabı ama o lastık kayması sesı yokmu, o benı tedırgın edıyor, boyle cuvvvv dıye bı ses ardından yag lambası ve stop ettı, anlamadıgım stop ettıkten sonra calıstırıdm ara gazda verdım bır kac sefer sonra durdu, tekrar denedım bu sefer mars basmadı cıt cıt dıye ses geldı bende ellemedım fazla. kısmet artık carsambaya araba gelecekte kımde yaptırayım o konuda kararsız kaldım, sanırım servıs bıraz fazla ısteyecektır, acaba az bıraz goze alıp garantılımı yaptırsam yoksa normal bı ustanın ınsafınamı kalsam,
hanifi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 May 2012, 17:26
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia 2007

İleti scania_seat_skoda » 28 May 2012, 22:17

dediğiniz gibi ses biraz ürkütücü,dizel sanırım aracınız.en kötü ihtimal yatak sardıysa ki bunun sebebi büyük ihtimal turbodur.önce servise götürüp arızayı tespit ettirin ve 5 -10 bin tl arası cıkacak masrafa göre,kazalı araçlardan cıkma motor bakın derim turbosuda dahil 3-4 bin tlye bulursunuz tahminimce,motor numarasınıda halledersiniz.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti hanifi » 28 May 2012, 22:50

üstadım bu çıkma motorun bi dez avantajı oluyormu sonradan, yaptıktan sonra randıman alırmıyım, yoksa aracta o masraf çıktıktan sonra yaptırmadan direk servisemi vereyim, o kadar kararsız kaldım ki, az buz rakam değil ankarada bi yere sordum çıkma motorun hepsine, eskisini almak kaydıyla 3 bin lira para istedi daha pazarlıksız tabi, ama çıkma motor ne kadar sağlıklı olur bilmiyorum başıma da ilk defa böylesi geldi,
hanifi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 May 2012, 17:26
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia 2007

İleti scania_seat_skoda » 28 May 2012, 23:02

helebi aracınızın masrafı ve arızası belli olsunda siz içinizi ferah tuutun bence belki umduğunuz başınıza gelmemiştir.
diyelimki geldi ve cıkma motora niyetlendiniz,malum yatan motor bakım temizlik ister.siliindir kapağını sökersiniz subapları alıştırılır gömleklerin aşıntısı ölçülür, alttan yataklara bakılır.bunlarında extra 50 - 80 tl masrafı olur.
gönül rahatlığıyla takılır sonrasında.sıfır turbonun 2000 tl olduğunu düşünürsek cıkma motor daha mantıklı.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti hanifi » 28 May 2012, 23:17

19 a aldığım araç kafadan üstüme 22-23 e oturdu ya, benim başıma gelen pişmiş tavuğun başına gelmemiştir :))

ilginize teşekkür ederim, araç çarşamba günü istanbulda olacak , ben forumdan araştırdığım kadarıyla yarın önce bi atik skodaya gidip danışacam ardındanda iki telli de uzman oto varmı oraya bakarım, sonrada güngörendeki şahkan otomotivle bi görüşeyim, gerçi aracı görmeden birşey demeyecekler ama aracı nereye indireceğim konusunda karar sahibi olurum en azından, tekrardan teşekkürler hepinize
hanifi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 May 2012, 17:26
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia 2007

İleti hetepe » 29 May 2012, 07:38

Çok önemli bir sorun olduğunu sanmıyorum, turbo, triger olabilir; belki bir elektrik sorunu bile olabilir.
Ucuz ve kolay bir arıza olması dileklerimle geçmiş olsun, kolay gelsin diyorum.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti terasusbt » 29 May 2012, 12:45

Arkadaşlar..1.2 2005 model fabia arabamı dün skoda yetkili servisine verdim.arabamda gaz yememe sıkıntısı vardı ve hızı 60 km/saat e sabitlediğimde aracta sarsıntı oluyordu. Servis aracın sekmanından gelen bir sıkıntı olduğunu ve kompresör basıncının düşük olduğunu sölediler. Aracın motorunu komple sökmemiz lazım dediler. 1.2 lerde motor tamiri olmuyor komple motoru yenisini takalım dediler. Şuan için bekletiyorum lütfen bana bir akıl verin....
Kullanıcı avatarı
terasusbt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 31 Tem 2011, 17:15
Ad Soyad: Bülent TEPEBAĞ
Nereden: Gaziantep
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP Classic-2005

İleti scania_seat_skoda » 29 May 2012, 21:00

terasusbt yazdı:Arkadaşlar..1.2 2005 model fabia arabamı dün skoda yetkili servisine verdim.arabamda gaz yememe sıkıntısı vardı ve hızı 60 km/saat e sabitlediğimde aracta sarsıntı oluyordu. Servis aracın sekmanından gelen bir sıkıntı olduğunu ve kompresör basıncının düşük olduğunu sölediler. Aracın motorunu komple sökmemiz lazım dediler. 1.2 lerde motor tamiri olmuyor komple motoru yenisini takalım dediler. Şuan için bekletiyorum lütfen bana bir akıl verin....

tamir olmuyormu yoksa servis tamir etmiyormu.
kompseryonunuz düşük ve araçtada belirli bi devirde veya hızda sarsıntı silkeleme oluyorsa genel olarak subaplarınız kaçırıyordur.
dediğiniz gaz yememe ve sarsıntının başka bir çok sebebide vardır bunuda göz önünde bulundurun.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti hanifi » 01 Haz 2012, 22:51

servisten bugün aradılar araç yağ pompası zincirini koparmış, krank milini kırmış ve toplamda 10 bin civarında masraf olduğunu söylediler, daha pistonlara kadarda çıkmamışlar, onlarada çıkıp hasar tespit ederlerse 14 bin liraya yapabileceklerini söylüyorlar :)) ben arabayı 19 a aldım, 14 e kısmi motor yapıyor servisimiz :)) tam motor ne kadara olur dedim, inanmayacaksınız belki ama 25 bin lira diyor :) ostimi aradım çıkma motor ne kadar dedim 3 bine veririm dedi temiz çıkma. aldım arabamı servisten çekiciyle, düştüm ustamın yoluna :))

usta iyice açıp baktıktan sonra birader dedi bu motorun 2-3 bin civarında masrafı var, + rektefiye ücretiyle beraber taş çatlasa 3,5-4 arası masrafı olur deyince, servise ne kadar duacı olduğumu tahmin edersiniz :))

inşallah yarın parca listesi çkarırda biran önce kavuşurum arabama
hanifi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 May 2012, 17:26
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia 2007

İleti scania_seat_skoda » 01 Haz 2012, 23:18

tekrar geçmiş olsun.yatak sarmış demek motorunuz.yağ pompası,zinciri,krank,yanmışsa piston kolları,blok barası,conta takımı vsvs derken 3 bin tl tutar gibi parçalar.hepsini sıfırmı almayı düşünüyorsunuz,fiyat ozaman biraz daha farkı cıkar sanırım.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti hanifi » 01 Haz 2012, 23:21

üstad hepsini sıfır almayı düşünmüyorum çıkma parcalara ağırlık verecem yanlız piston segman gömlek falan belki sıfır olur, gerisini ayarlamaya çalışacam, iki tellide skoda çıkmacısı vardı oraya bakacam, turbo bunlara dahil olurmu bilmiyorum, yada tamir olurmu. tamir olursa randıman verirmi usta yarın bi söylesinde ona göre turboya ayrı bi çare bulmam lazım, allahtan bloka birşey olmamış blok sağlam,
hanifi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 May 2012, 17:26
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia 2007

İleti scania_seat_skoda » 01 Haz 2012, 23:32

blok ölçülmeden belli olmaz sanırım.bencede hepsini sıfır almayın,piston setini ve yağ pompası ve zinciri hariç tabiki,yatak sarmayıpta,sıkışmadan dolayı krank kesmişse turbonuzu kullanabilirsiniz,eğer yatak sararak krankı kesmişse,turbonuzu büyük ihtimal takmıyacaksınızdır.revizyonlu bakın.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir