fabia ya borla çalışan sistem taktıran varmı.?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fabia ya borla çalışan sistem taktıran varmı.?

İleti fabialife » 04 Eyl 2007, 15:17

arkadaşlar,
forumda daha önce işlendimi ben yeni olduğum için bilmiyorum ama 2 konuda bigisi olan arkadaşlara sesleniyorum.

1- hb fabiaya 101 bg full sıralı sistem lpg taktıran varmı.? sonuç nasıl marka konusu, fiatı, depo işi nasıl çözüldü (malum bagac küçük)

2-daha çok sormak istediğim konu bu, yani sıvılaştırılmış bor madeni ile çalışan sistem ( bu sistemde araç orjinalliği bozulmuyor, ruhsata işletme, deponun yer kaplama derdi olmadığı gibi maliyetinin 100-150 ytl civarında olduğu söyleniyor ). çevremde başka marka araçlara taktıran arkadaşlarla görüştüm. bu sisteminde lpg nin ilk başlarda olduğu gibi ayar probleminin olduğu bu nedenle bazılarının memnun olduğu, bazılaının ise çekiş arttı ama yakıt düşmedi gibi ifadelerinin olduğu gözleniyor.

bu onu hakkında bilgisi olan arkadaşların bilgilerini paylaşmalarını bekliyorum herkese sevgiler
 
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti yonetici » 04 Eyl 2007, 15:33

Sıralı sistem taktıran arkadaşlarımız oldu. Çoğunlukla simit tank tercih ediliyor. Yakıt konusunda beklenen düşüş oluyor o konuda bir sorun yok fakat başlangıçta motor arıza lambasının yanması gibi durumlarla karşılaştılar. Birkaç ayardan sonra çoğunlukla bu sorunda düzeldi. Eğer sabırlı biri değilseniz ve motor arıza ışığından ciddi şekilde rahatsızlık duyacaksanız bu işe girmeniz sinirlerinizi biraz bozabilir.


Bor ile çalışan sistemi daha önce duymamıştım. Fakat emme manifolduna elektroliz ile hidrojen elde edip veren sistemleri duydum. Kullanan birçok kişiden çok güzel olduğunu söylediler fakat birkaç tanesi motor arızası yaşadılar. Çünkü sistem LPG gibi araç beyni ile elektronik bir koordinasyona sahip değil. Zaten benzinle çalışan araca kontrolsüz bir şekilde hidrojen verince patlamalarda düzensilikler oluyor. Yeni nesil araçlar için henüz ilkel bir yöntem. Bor ile ilgili olarakta benzer risklerin olması muhtmel. Bu nedenle şuanda en güvenilir alternatif yakıt sistemi LPG.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti fabialife » 04 Eyl 2007, 16:12

[quote="?"]

Sıralı sistem taktıran arkadaşlarımız oldu. Çoğunlukla simit tank tercih ediliyor. Yakıt konusunda beklenen düşüş oluyor o konuda bir sorun yok fakat başlangıçta motor arıza lambasının yanması gibi durumlarla karşılaştılar. Birkaç ayardan sonra çoğunlukla bu sorunda düzeldi. Eğer sabırlı biri değilseniz ve motor arıza ışığından ciddi şekilde rahatsızlık duyacaksanız bu işe girmeniz sinirlerinizi biraz bozabilir.


Bor ile çalışan sistemi daha önce duymamıştım. Fakat emme manifolduna elektroliz ile hidrojen elde edip veren sistemleri duydum. Kullanan birçok kişiden çok güzel olduğunu söylediler fakat birkaç tanesi motor arızası yaşadılar. Çünkü sistem LPG gibi araç beyni ile elektronik bir koordinasyona sahip değil. Zaten benzinle çalışan araca kontrolsüz bir şekilde hidrojen verince patlamalarda düzensilikler oluyor. Yeni nesil araçlar için henüz ilkel bir yöntem. Bor ile ilgili olarakta benzer risklerin olması muhtmel. Bu nedenle şuanda en güvenilir alternatif yakıt sistemi LPG.
[/QUOTE]
teşekkür ediyor, yazdıklarına da katılıyorum.

bor olayını internetten biraz araştırmıştım, (sizin yazınızda bahsettiğiniz veya benzeri bir sistem olabilir.)

bu konu ile ilgili bir sayfayı internetten kopyaladım. mercan oto yakıt tasarruf sistemleri yada benzer isimlerle artırsanız benzer sayfalar çıkıyor

 

 

 












Bor katkılı yakıtta tasarruf yüzde 50
Bir oto tamircisinin geliştirdiği bor yakıt tasarruf sisteminin, otomobillerde şehirler arası yollarda yüzde 50’ye varan oranda tasarruf sağladığı iddia edildi

İzmir’de bir oto tamircisinin patentini aldığı bor yakıt tasarruf sistemiyle, yakıt tasarrufu sağladığı iddia edildi. Mercan Otomotiv’in sahibi Ahmet Tok, borun hidrojen taşıyıcı özelliğinden yararlanarak geliştirdiği sistemin otomobillerde şehir içinde yüzde 25-30, şehirler arasında yüzde 40-50 arasında yakıt tasarrufu sağladığını iddia etti. 61 yaşındaki Tok, 20 yaşından bu yana oto tamirciliği yaptığını, 1986 yılında araçların daha az yakıt harcaması konusunda araştırmalara başladığını, değişik sektörlerde kullanılan borla yaptığı denemeler sonrası 2001 yılında ilk sistemi ürettiğini söyledi. "Turbo Bor Yakıt Tasarruf Sistemleri" adıyla patent altına alınan sistemi geliştirmeye devam ettiğini dile getiren Tok, halen ülke çapındaki 9 ilde bayilik verdiği şirketlerin sistemi araçlara uyguladığını kaydetti.


MOTORUN ÖMRÜNÜ UZATIYOR


Tüm araçların aldığı yakıtın yüzde 30-40’lık bölümünü yakmadan çiğ olarak egzozdan attığını iddia eden Tok, bor içeren kimyasal bir karışım yardımıyla motorun yanma odasına taşınan hidrojenin, yakıtın tamamının yakılmasını sağladığını savundu. Hidrojenin yanma odasındaki ısıyı da düşürdüğünü öne süren Tok, "Sistem, aşınmayı da azalttığı için motor ömrünü uzatıyor, yakılamayan yakıtın siboplarda kurum yapmasının önüne geçiliyor. Buji platinleri, egzoz gibi parçaların değiştirme süreleriyle yağ periyotunu uzatıyor. Düşük devirde yüksek viteste kullanım imkanı sunduğu için sürüş konforunu artırıyor" dedi.


LABORATUVARDA TEST EDİLMELİ


Plastik kap, vana ve bağlantı elemanlarından oluşan kitin KDV hariç 180 YTL’ye ve ortalama 2 bin 500 km yeterli olan kimyasal karışımın ise 25 YTL’den satıldığını dile getiren Tok, karışımın içme suyu ile karıştırılarak uygulandığını ifade etti. Sistemle ilgili teklifler geldiğini ancak kabul etmediğini ileri süren Tok, büyük bir şirketin sistemi çok daha yüksek fiyatlarla satışa sunacağını, bunun da buluşunun başarısını düşüreceğini öne sürdü. Dokuz Eylül Üniversitesi Makina Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sefa Kurala

fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti mustafa_mvk » 04 Eyl 2007, 19:35

Dizel bir fabia al kardeş.Lpg ve boru da düşünme
mustafa_mvk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Ağu 2007, 12:18

İleti oguneri » 04 Eyl 2007, 22:48

Butür haberleri dikkate almayın arkadaşlar, ekoyak üniversitede test edilmiş olmasına rağmen fos çıktığına göre, bunun halini düşünün...
oguneri
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 May 2007, 15:40


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir