TDI Yakıt Tüketimi-Turbo vb

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TDI Yakıt Tüketimi-Turbo vb

İleti Fabian » 19 Kas 2012, 10:41

300-400 km önce aracımın Triger,D.Daim Pompası,Sachs Baskı Balata, debriyaj bilyesi, Volant taşlama,Şanzıman Yağı, Antifiriz, Ön Disk ve balataları değiştirildi...
..
Bakım öncesi aniden gaza asılınca OK GİBİ fırlıyordu..1700-1800 devir aralağında bile.
Bakım sonrası aynı şekilde gaza yükleniyorum, OK GİBİ fırlama falan yok..

Hatta kendimi sola atayım dedim 3.viteste ( 1600-1700 devir aralığındaydı)..attım gazı köklememe rağmen tepkime yok. Haliyle soldan gelenin sellektörlerine maruz kaldım.. İlla 2000 devri istiyor..
Devri alsa da eskisiyle alakası yok... 1.vitesten sonra 2,3,4 deli gibi kaçıyordu bakım öncesi ???

Ayrıca sürekli aynı yollardan, aynı yoğunlukta trafikte gidiyorum. ''EN kötü 6,3 lt'' yaktığım trafikte 7,1 'leri görüyorum 4-5 gündür.. Debriyaj değişince azalacağını düşünüyordum az birşey..

1. Araba neden kaçmıyor?
2. Yakıt tüketimi neden arttı ?

( 2006 1,4 TDI 75 bg.)
 
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti MadloveR » 19 Kas 2012, 10:48

Anlattığınıza göre turbo wastgate ayarı bozulmuş sanırım. Veya triggeri takarken sente atlatmış olabilirler. Bakım yaptırdığınız yere tekrar göstermenizi öneririm.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Fabian » 19 Kas 2012, 11:46

MadloveR yazdı:Anlattığınıza göre turbo wastgate ayarı bozulmuş sanırım. Veya triggeri takarken sente atlatmış olabilirler. Bakım yaptırdığınız yere tekrar göstermenizi öneririm.

Cevap için tşkr..
Sente atlasa araba vuruntulu çalışmaz mı? Motor saat gibi problem yok ?

( Yaptırdığım ustaya gideceğim de, fırsat bulamadım bir türlü )
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti MadloveR » 19 Kas 2012, 12:52

Sente atlamadığından kesin eminseniz, turboya baktırmanızı tavsiye ederim. Sente ayarı bozuksa belirtileri nelerdir tam bilemiyorum. Siz triger seti değişti deyince aklıma gelen oydu. Ama dediğim gibi usta turboyu söküp takmışsa trigeri değiştirmek için ayarı bozulmuş olabilir.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti fadva » 19 Kas 2012, 20:21

Fabian yazdı:300-400 km önce aracımın Triger,D.Daim Pompası,Sachs Baskı Balata, debriyaj bilyesi, Volant taşlama,Şanzıman Yağı, Antifiriz, Ön Disk ve balataları değiştirildi...
..
Bakım öncesi aniden gaza asılınca OK GİBİ fırlıyordu..1700-1800 devir aralağında bile.
Bakım sonrası aynı şekilde gaza yükleniyorum, OK GİBİ fırlama falan yok..

Hatta kendimi sola atayım dedim 3.viteste ( 1600-1700 devir aralığındaydı)..attım gazı köklememe rağmen tepkime yok. Haliyle soldan gelenin sellektörlerine maruz kaldım.. İlla 2000 devri istiyor..
Devri alsa da eskisiyle alakası yok... 1.vitesten sonra 2,3,4 deli gibi kaçıyordu bakım öncesi ???

Ayrıca sürekli aynı yollardan, aynı yoğunlukta trafikte gidiyorum. ''EN kötü 6,3 lt'' yaktığım trafikte 7,1 'leri görüyorum 4-5 gündür.. Debriyaj değişince azalacağını düşünüyordum az birşey..

1. Araba neden kaçmıyor?
2. Yakıt tüketimi neden arttı ?

( 2006 1,4 TDI 75 bg.)

aynı sorunu bende yaşıyorum ben sadece yağı değiştirmeme rağmen yakıt değerleri sizin bahsettiğiniz oranda artmış durumda nedenini hala anlamış değilim kullanım şeklim aynı aynı yoldan gidiyorum yakıtımı aynı yerden alıyorum nednini çözemedim havaların soğumasından kaynaklı olabilir mi olsa bile 1lt farkeder mi?
fadva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 18 Eyl 2012, 21:35
Ad Soyad: onur
Nereden: Hatay
Arabanız: Fabia 1.4 TDI Ambiente

İleti scania_seat_skoda » 19 Kas 2012, 21:13

Fabian yazdı:
MadloveR yazdı:Anlattığınıza göre turbo wastgate ayarı bozulmuş sanırım. Veya triggeri takarken sente atlatmış olabilirler. Bakım yaptırdığınız yere tekrar göstermenizi öneririm.

Cevap için tşkr..
Sente atlasa araba vuruntulu çalışmaz mı? Motor saat gibi problem yok ?

( Yaptırdığım ustaya gideceğim de, fırsat bulamadım bir türlü )

wastgate denilen sistemin ayarı bozulmamıştırda,bu sistemi devreye sokan vakum hortumlarında catlamadan kaynaklanan bir arıza veya n75 valfi bozulmuş olabilir.rampayı görünce aracınız eskisine göre 1 vites düşüyorsa bunlardan olsa gerek.uygun olmayan şanzuman yağı bile yakıtı etkiler,misal EP 90 yerine 80-90 konulursa.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti Fabian » 20 Kas 2012, 09:37

fadva yazdı:
Fabian yazdı:300-400 km önce aracımın Triger,D.Daim Pompası,Sachs Baskı Balata, debriyaj bilyesi, Volant taşlama,Şanzıman Yağı, Antifiriz, Ön Disk ve balataları değiştirildi...
..
Bakım öncesi aniden gaza asılınca OK GİBİ fırlıyordu..1700-1800 devir aralağında bile.
Bakım sonrası aynı şekilde gaza yükleniyorum, OK GİBİ fırlama falan yok..

Hatta kendimi sola atayım dedim 3.viteste ( 1600-1700 devir aralığındaydı)..attım gazı köklememe rağmen tepkime yok. Haliyle soldan gelenin sellektörlerine maruz kaldım.. İlla 2000 devri istiyor..
Devri alsa da eskisiyle alakası yok... 1.vitesten sonra 2,3,4 deli gibi kaçıyordu bakım öncesi ???

Ayrıca sürekli aynı yollardan, aynı yoğunlukta trafikte gidiyorum. ''EN kötü 6,3 lt'' yaktığım trafikte 7,1 'leri görüyorum 4-5 gündür.. Debriyaj değişince azalacağını düşünüyordum az birşey..

1. Araba neden kaçmıyor?
2. Yakıt tüketimi neden arttı ?

( 2006 1,4 TDI 75 bg.)

aynı sorunu bende yaşıyorum ben sadece yağı değiştirmeme rağmen yakıt değerleri sizin bahsettiğiniz oranda artmış durumda nedenini hala anlamış değilim kullanım şeklim aynı aynı yoldan gidiyorum yakıtımı aynı yerden alıyorum nednini çözemedim havaların soğumasından kaynaklı olabilir mi olsa bile 1lt farkeder mi?

Dostum ben castrol edge 5-40 TD kullanıyordum,3 yıldır. Yakıt tüketimi ile alakası ne kadar vardır tam bilmiyorum ama gayet iyiydi tüketim...
Bu Fabia'yı aldım. İlk bakımda yine Castrol kullandım. Ş.Dışı yolda trafik olmadığından daha iyi anlaşılır : 3,5-3,8 LT arası gidiyordum...(5-6 defa denendi)
Sonra burdaki yorumları okudum. Mobil ESP 0-30 Formula koydum , 10 Bin Km sonra...
..
Filtreler vs değişti tabi ki her rutin bakımda, ama ben bu son ağır bakımı yaptırmadan önce tüketimin arttığını farketmiştim. AYnı ş.arası yolu kasa kasa 4,0 LT ile gidiyordum. ( 4-5 defa denenmiştir)
..
Castrol varken ; 3,4 Min.
Mobil varken ; 3,9 Min.
..
Ağır bakım sonrası ; Henüz ş.dışına çıkmadım.

Burdaki üstadlar açıklamasını yapacaktır.
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti Fabian » 20 Kas 2012, 09:46

scania_seat_skoda yazdı:
Fabian yazdı:
MadloveR yazdı:Anlattığınıza göre turbo wastgate ayarı bozulmuş sanırım. Veya triggeri takarken sente atlatmış olabilirler. Bakım yaptırdığınız yere tekrar göstermenizi öneririm.

Cevap için tşkr..
Sente atlasa araba vuruntulu çalışmaz mı? Motor saat gibi problem yok ?

( Yaptırdığım ustaya gideceğim de, fırsat bulamadım bir türlü )

wastgate denilen sistemin ayarı bozulmamıştırda,bu sistemi devreye sokan vakum hortumlarında catlamadan kaynaklanan bir arıza veya n75 valfi bozulmuş olabilir.rampayı görünce aracınız eskisine göre 1 vites düşüyorsa bunlardan olsa gerek.uygun olmayan şanzuman yağı bile yakıtı etkiler,misal EP 90 yerine 80-90 konulursa.

Dostum,
rampada sıkıntı yok. Zorlanma yok. Devir düşerken mesela 2.viteste (1600 Devirde) gaza yüklenince eskisinden daha iyi titremeden çıkıyor...
..
dün ustamı aradım. Durumu izah ettim. Debriyaj değiştiği için kaçırma yapmıyor artık dedi (?)..
..dedi de;
Eski 70'lik TDI Fabiamın triger seti değiştiğinde de aynı durumla karşılaşmıştım.(Aynı usta) Bakım öncesi turbo vs gaza asılınca koltuğa yapıştırıyorken, her iki araçta da bakım sonrası kaçarken zorlanma hissi var...
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti oceans08 » 23 Kas 2012, 19:25

Hocam baskı balatayı bende değiştirmeyi düşünüyorum.2007 TDI BNM motor.Biraz parça araştırması yaptım sanırım aracın orjinalinde sacs marka baskı balata var; kimisi luk var diye ısrar etsede.Siz ne kadara aldınız ? hangi ustaya götürünüz ve maliyetiniz ne oldu?Bilgi verirseniz sevinirim.


Fabian yazdı:300-400 km önce aracımın Triger,D.Daim Pompası,Sachs Baskı Balata, debriyaj bilyesi, Volant taşlama,Şanzıman Yağı, Antifiriz, Ön Disk ve balataları değiştirildi...
..
Bakım öncesi aniden gaza asılınca OK GİBİ fırlıyordu..1700-1800 devir aralağında bile.
Bakım sonrası aynı şekilde gaza yükleniyorum, OK GİBİ fırlama falan yok..

Hatta kendimi sola atayım dedim 3.viteste ( 1600-1700 devir aralığındaydı)..attım gazı köklememe rağmen tepkime yok. Haliyle soldan gelenin sellektörlerine maruz kaldım.. İlla 2000 devri istiyor..
Devri alsa da eskisiyle alakası yok... 1.vitesten sonra 2,3,4 deli gibi kaçıyordu bakım öncesi ???

Ayrıca sürekli aynı yollardan, aynı yoğunlukta trafikte gidiyorum. ''EN kötü 6,3 lt'' yaktığım trafikte 7,1 'leri görüyorum 4-5 gündür.. Debriyaj değişince azalacağını düşünüyordum az birşey..

1. Araba neden kaçmıyor?
2. Yakıt tüketimi neden arttı ?

( 2006 1,4 TDI 75 bg.)
Kullanıcı avatarı
oceans08
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 159
Kayıt: 26 Arl 2011, 14:23
Ad Soyad: Mehmet ÇİÇEK
Nereden: Bursa
Arabanız: 2007 Fabıa 1.4 TDI Classic

İleti Fabian » 24 Kas 2012, 13:19

oceans08 yazdı:Hocam baskı balatayı bende değiştirmeyi düşünüyorum.2007 TDI BNM motor.Biraz parça araştırması yaptım sanırım aracın orjinalinde sacs marka baskı balata var; kimisi luk var diye ısrar etsede.Siz ne kadara aldınız ? hangi ustaya götürünüz ve maliyetiniz ne oldu?Bilgi verirseniz sevinirim.
[/quote]
Dostum taksitli aldım parçaları Garajın orada orjinal parça satan bir yerden. Taksitle aldığım için Banka Komisyonunu bana geçirdiler afedersin..

Sachs Debriyaj : 280 Tl
Volan Taşlama : 80 Tl
Debriyaj bilyesi ve Bilyenin aşındırdığı metal parça : xx Tl
Şanzıman Yağı : xx Tl

Debriyajla ilgili bunlar yapıldı. Artı :

Orj.Ön Disk balatalar, Continental Triger seti, devir daim pompası, sağ aks körüğü, , Antifiriz 3 Lt., Fan pervaneleri temizlendi.

+ 300 Tl İşçilik tümüne anlaştık; parçalar/işçilik vs toplam 1460 Tl ( Ayrı ayrı işçiliklerini konuşmadık )

Özel usta. Özel servis değil.
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir