SABAH ÇALIŞTIRMADA FAZLA SARSINTI

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SABAH ÇALIŞTIRMADA FAZLA SARSINTI

İleti oxmoxtox » 03 Arl 2012, 14:06

aracım 1.4 tdi 55 kw 2004 model 125000 km de fabiadir.oturmakta olduğum yer kışları soğuk geçen bir bölge.şuan gece sıcaklıklar -5 dereceye kadar düşmektedir.sabahları aracıma binip 3 defa kızdırma bujilerinin ışığını sönmesini bekledikten sonra marşa basıyorum tek marşta alıyor fakat inanılmaz bir şekilde araba yerinden zıplarcasına sarsıntılı bir şekilde çalışıyor.yalnız bunu sadece ilk marşta yapıyor.sonra gün içerisinde veya bir daha çalıştırdığımda bu sarsıntıyı yapmıyor.daha yağını yeni değiştirdim 5w 4o tam sentetik castrol edge motor yağı koydum ve hava,yağ ,hava filtrelerini değiştirdim.kışlık akü bakımını yaptırdım.antifiriz koydurttum -40 derece olarak ölçtürdüm.mazotua da güvenmek zorundayım.vanda tek iyi istasyon olarak bildiğim shellden fuelsaveden alıyorum.acaba mazotta bir problem mi var bilemiyorum belki de bizi kandırıyorlar içine solvent atıyorlar.hepsi bir yana benim ne yapmam lazım arabam çok ama çok sarsıntılı çalışıyor.yardımlarınız için teşekkür ederim
 
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti hkntuna » 03 Arl 2012, 16:52

sanırım sorun yok. hava soğuk olunca ilk çalıştırmada (ateşlemede) benim fabiada aynı seninki gibi sert çalışıyor. motor ısınana kadar gürültü daha fazla oluyor. gtl+ kullanıyorum bende.
Kullanıcı avatarı
hkntuna
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 141
Kayıt: 10 Ağu 2007, 17:41
Ad Soyad: HAKAN TUNA
Nereden: Balıkesir
Arabanız: FABİA 1.4 TDI CHARM

İleti hetepe » 03 Arl 2012, 17:01

Yazdıklarınız bence normal, soğuk çalışma karakteristiği bu şekilde...
Fabialarda en sarsıntılı ve sesli motorlar sıralaması:
1- TDI 70
2- TDI 80
3- TDI 131
4- HTP 64
6- HTP 70
7- MPI 68
8- MPI 101
9- MPI 75
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti eengineer » 03 Arl 2012, 17:15

Benim de sartsını durumu vardı, 110.000 km'de bakıma gittiğimde söyledim kızdırma bujilierini kontol ettiler ( bujiyi çıkartıp aküden direk besleme vererek kızarıp kızarmadığını görüyorlar) 1 tanesi devre dışı çıktı, bunu değiştirince problem kalktı..
eengineer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 41
Kayıt: 04 Tem 2012, 07:24
Ad Soyad: ömer aslanbaş
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia TDI

İleti oxmoxtox » 03 Arl 2012, 19:03

ben de kizdirma bujilerini kontrol ettirdim sorun çukmadi.iste ne bileyim motor öyle bir sallaniyor ki neredeyse arabayi yürütecek ben de acikcasi cok korktum.yazin hic boyle degildi.gecen sene de bu kadar soguk yoktu ama yine 0 dereceleri goruyordu bu kadar sarsintili calismiyordu.hatta ilk calismada rolantide yuksek calisiyor sonrasinda dusuyor.
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti scania_seat_skoda » 03 Arl 2012, 20:17

sabah otomatik jikle ile çalışırken enjektör bobinlerine gelen sinyalin uzunluğundan kaynaklanıyordur. otomatik jiklede enjektörleriniz problemli çalışıyor olabilir,eğer aşırı yakıt fazlalığınız varsa bi söktürün derim.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti mustklc » 03 Arl 2012, 20:22

bende de ilk çalıştırma çok sarsıntılı. araba resmen sallanıyor. sonrakilerde problem yok. normal sanırım
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti sainz » 04 Arl 2012, 10:14

Soğuk startta motorlar jikle konumunda yani zengin karışımla çalışırlar ve yeni nesil motorlar hafif bir ısınasıya kadar biraz yüksek devirde çalışırlar.
Bana kalırsa soğuk startta bir şekilde ya yakıt olması gerekenden fazla geliyor ya da hava olması gerekenden daha az geliyor ve motor boğularak çalışıyor. Dediğim gibi hafif ısınınca da bu sarsıntıyı artık yapmıyor. Gün içerisinde de o hafif ısınma zaten sağlandığı için gene yapmıyordur.

Benzerini Favorit' imde yaşamıştım, fazla kapanan jikle kelebeği nedeniyle. Hava az geldiği için sarsıntılı çalışıyordu. Ayardan sonra düzeldi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti oxmoxtox » 04 Arl 2012, 15:51

anladım.peki bu arızalar bilgisayarda gözükür mü?sadece bundan bir ay önce kontrol ettirdiğimde usta 1 enjektörün diğerlerinden biraz daha az çalışıyor dedi.bu durumda iyi mazotla geçer dedi.yani vanda gidip shellden satın alıyorum sanırım içine kötü mazot karıştırıyorlar.eğer öyle bir şey varsa onları mahkemeye vereceğim.
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti scania_seat_skoda » 04 Arl 2012, 18:12

üstadım hiçbir enjektör arızası kaliteli yakıtla veya yakıt katkısıyla düzelmez.ustanızından belirttiği gibi herhangi bi enjektörünüzde sıkıntı varsa,ben olsam söktürür,bosch yetkili servislerinde bunların hassas ayar makinaları var,buna bağlatıp enjektörün memesindemi valfindemi bobinindemi daha net görülüyor ve onarılıyor.
km nizi göz önünde bulundurun,dizel motorun can damarı enjektördür ve erken tehşis hayat kurtarır.
gerisi size kalmış.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti oxmoxtox » 04 Arl 2012, 19:44

O ZAMAN USTA BEN EN İYİSİ ENJEKTÖRLERİ SÖKTÜRÜP BAKTIRAYIM.PEKİ BU SARSINTILI ÇALIŞMA ENJEKTÖRLERDEN KAYNAKLANABİLİR Mİ?
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti scania_seat_skoda » 04 Arl 2012, 19:53

bence hiç ustaya gitmeden direk bosch pompa enjektör yetkili servisinize gitmeniz ve yaşadığınız sıkıntıları dile getiriniz ve yorumları nedir bi dinleyin,KTS ile onlarda araca bağlanıp enjektör değerlerini göre biliyorlar sıkıntı olup olmadığının cevabını onlardan daha net alabilirsiniz.arıza tehşisinede pekbi ücret almazlar.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti oxmoxtox » 18 Arl 2012, 16:52

Bugun bosh pompa enjektor servise gittim adamlar biz enjekror olcumu yspmayiz siz gidin baska bir tarafta olcun eger bir sorun varsa siz sokturup getirin biz yapariz dediler.neden olcum yapamiyorlar anlamadim
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir