Sorunlar, sorunlar, sorunlar...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Sorunlar, sorunlar, sorunlar...

İleti Fabian » 24 Oca 2013, 17:21

Arkadaşlar,
Sürekli yazıyorum ama, muhtemelen aracımdaki tek bir sorun herşeyi tetikliyor..

1. Aniden gaza yüklendiğimde 3000 Devre kadar rahat çıkan araba, 3000 devirden sonra zorlanıyor, motor zarıldıyor sanki....Mesela önceden 3.viteste aniden gaza yüklendiğimde ok gibi kaçan araba 3000 devir sonrası motoru zarıldatmadan tatlı turbo sesiyle 130 KM hıza çıkabiliyordu...Şimdi100-110'u zorlanarak görüyor..

2. Mesela tatlı bir rampaya gireceğim... Girmeden önce hızımı 140'a dayayıp rampa başında 150-160-170'e kadar çıkararak devam edebiliyordum. Üst sınıf arabaların haricindekileri rampada tanımazdım ! Şimdi aynı rampaya 140'la giriyorum, 140'la zor çıkıyorum...

2. Önceden düz yolda, sıkışık trafikte veya rampada kavrama yapıp araç titremeden kalkıyordum. Şimdi kalkışlarda araç stop etmesin diye sürekli gaza yüklenmek zorunda kalıyorum. Ayrıca kalkışlarda araç stop edecekmişcesine titreme mevcut...

3. Aracım 0,5 ila 1 Litre/100Km arası kadar fazla yakıt tüketmeye başladı...( Kış ve soğuk demeyin ltf)

4. Soğukta vites geçişleri tıkırtılı...(Ustam, bir çubuk varmış, onunla ayar yapacak, daha yapmadı )

5. Kalkarken, vites değiştirdikten sonra ilk gaza asılışımda alttan ''TAK'' diye vurma sesi geliyor..( Ustam, şanzıman kulağı diyor, daha bakmadı, bilahare bakacak )

....

Not : Bu sorunların TÜMÜ, Continental marka triger seti, Sachs marka debriyaj seti ve volant taşlamasından sonra meydana geldi ! Yaklaşık 2000 Km önce, ve düzelme yok. Debriyajdan şüphelendim, Sachs'ı iade ettim, LUK marka taktırdım hiçbir şey düzelmedi !

Ustanı değiştir diyeceksiniz de, iş işten geçti..

2-3 özel servise götürdüm, klasik cevap ''bu arabada birşey yok'' dediler !

Sıkıldım iyice,
AUDİ gibi araba yemin ediyorum, Reno Eurapa'ya döndü kanımca ! Kalkışlarda kamyonları zor ayırıyorum o derece performans kaybı var ! Bu arabada birşey yok diyorlar, arabayı da satmak istemiyorum... Biçare !
 
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti skodaizm » 24 Oca 2013, 19:54

Bu kadar uzun uzun yazmışsınız; ancak en can alıcı olan motor tipi detaylarını yazmamışsınız.

( benzin 101 - MPI 75 mi, TSI- TDI mi ? vs. vs.)

Bu bilgiye cevap zor.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti hakanerdogan » 24 Oca 2013, 19:58

Triger takılırken sente, ateşlemeyi bozmayacak kadar ama içerdeki hava emme, egzost zamanlarında gaz kütlesinin tamamını verimli kullanamayacak şekilde bozulmuş olabilir.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti paranoia » 24 Oca 2013, 22:55

Bu sorunların tamamı mekanikden çok dinamik sorunlara benziyor. Motor verimli çalışmıyor ve her şeyin başı Triger gibi geldi bana da. Umarım hallolur. Bu kadar arka arkaya garip sorunlar zinciri yaşamak biraz da şanssızlık galiba.
paranoia
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 31 Arl 2010, 15:12
Ad Soyad: Nuri Şalk
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia 1.6 TDI DSG Otomatik 2011 Makyajlı Ambient

İleti AhmetH » 24 Oca 2013, 23:30

bana yeni yakıştırılan medyum luk sıfatımla bir iki kelam etmek isterim :lol:
triger kayışının tek diş ile sente yanlışlığı yapılmış olma ihtimali var ama hadi bu olmamış olsun diyelim.

şanzıman indir bindir işinde bir işçilik hatası var gibi. sesler bunun göstergesi.
motorun güçsüzlüğü ve fazla yakışınız hakkında ise ben sök tak esnasında turbonun yüksek basınç hattından hortum söküldüyse bunlardan birinin kelepçesi tam sıkılmamış olabilir diye düşünüyorum.
sonuçta triger değişimi ve şanzıman indirme bindirme için çalışma alanı lazım birşeyler sökülmeden yer açılmıyor malum :)

önemli bir gösterge olan dumanlama için birşey yazmamışsınız. Muhtemelen kara duman atıyorsunuzdur şu anda bir bakın motora yükleniyorken egzozdan duman atıyorsa turbonun yüksek basınç hattında kaçak olduğu çok kuvvetli ihtimal. Bir süre sonra arıza ışığı bile yakabilir takip ediyordur beyin.

oda yoksa heralde dikkatten kaçarak triger bir diş belkide iki diş senteden kaçık montajlanmış olabilir.
Kapı önünde trigerini kendi değiştirmiş biri olarak gergiyi sıktıktan sonra motoru 1-2 tur çevirip sente düzgün mü diye bakmadan kapakları kapatan usta olamaz. Muhtemelen turbo hortumu sorunuz var ama yinede akılda bulunsun..

heralde triger volan debriyaj değişiminden sonra ustanız aracı kalfaya geri toplattıysa bahsettiğiniz sorunlar olabilir. Zira tamamen işçilik sorunu gibi duruyor.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Fabian » 25 Oca 2013, 09:45

skodaizm yazdı:Bu kadar uzun uzun yazmışsınız; ancak en can alıcı olan motor tipi detaylarını yazmamışsınız.

( benzin 101 - MPI 75 mi, TSI- TDI mi ? vs. vs.)

Bu bilgiye cevap zor.

Fabia TDI 75 bg. 2006 model....
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti Fabian » 25 Oca 2013, 09:49

hakanerdogan yazdı:Triger takılırken sente, ateşlemeyi bozmayacak kadar ama içerdeki hava emme, egzost zamanlarında gaz kütlesinin tamamını verimli kullanamayacak şekilde bozulmuş olabilir.

Abi senteyi 3 defa kontrol etti usta. Ama başka ustalar aynı sıkıntılarım için %99 triger ve senteyi işaret etmişti. Hatta ustam kontrol için son gittiğimde, ''gel yanıma, dedi. Lambayı tuttu, kayışın takıldığı yerde çeltik ve işaretler var. Bak bu imleç bu çeltiğe denk gelecek, alttaki işarette buraya, dedi'' Baktım, dediği işaretlerin hepsi yerli yerinde.

Ama tabii bilmiyorum, gerçekten sente ayarı o mudur?
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti Fabian » 25 Oca 2013, 09:55

AhmetH yazdı:bana yeni yakıştırılan medyum luk sıfatımla bir iki kelam etmek isterim :lol:
triger kayışının tek diş ile sente yanlışlığı yapılmış olma ihtimali var ama hadi bu olmamış olsun diyelim.

şanzıman indir bindir işinde bir işçilik hatası var gibi. sesler bunun göstergesi.
motorun güçsüzlüğü ve fazla yakışınız hakkında ise ben sök tak esnasında turbonun yüksek basınç hattından hortum söküldüyse bunlardan birinin kelepçesi tam sıkılmamış olabilir diye düşünüyorum.
sonuçta triger değişimi ve şanzıman indirme bindirme için çalışma alanı lazım birşeyler sökülmeden yer açılmıyor malum :)

önemli bir gösterge olan dumanlama için birşey yazmamışsınız. Muhtemelen kara duman atıyorsunuzdur şu anda bir bakın motora yükleniyorken egzozdan duman atıyorsa turbonun yüksek basınç hattında kaçak olduğu çok kuvvetli ihtimal. Bir süre sonra arıza ışığı bile yakabilir takip ediyordur beyin.

oda yoksa heralde dikkatten kaçarak triger bir diş belkide iki diş senteden kaçık montajlanmış olabilir.
Kapı önünde trigerini kendi değiştirmiş biri olarak gergiyi sıktıktan sonra motoru 1-2 tur çevirip sente düzgün mü diye bakmadan kapakları kapatan usta olamaz. Muhtemelen turbo hortumu sorunuz var ama yinede akılda bulunsun..

heralde triger volan debriyaj değişiminden sonra ustanız aracı kalfaya geri toplattıysa bahsettiğiniz sorunlar olabilir. Zira tamamen işçilik sorunu gibi duruyor.

Bu arada TÜM cevaplar için öncelikle teşekkür ederim...

Üstad, arabada ne siyah ne mavi ne başka bir renk duman yok.. Hatta rölantide 5000 devre vurdurduk, yine de duman atmadı...

Motorda aşırı sarsıntı, titreme vs yok rölantideyken... Dediğim gibi 3000 devirden sonra motor zarıldıyor, araba gitmek istemiyor gibi...Yakıt artışı da cabası...

Son olarak EGR valfi ve Enjektör değerleri gayet güzel. Enjektörler 0,10 civarında değer veriyor cihaza bağlandığında. EGR tertemizdi, açıldı bakıldı. Zaten cihaz hiçbir problem bulamadı araçta...
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti STORAMAN » 28 Oca 2013, 00:24

baskı balata sorunu gibi geldi bana...
STORAMAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 09 Arl 2012, 21:30
Ad Soyad: şevki toraman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 2006 fabia 1.2 clas

İleti AhmetH » 28 Oca 2013, 00:52

Siz yinede turbonun basınç tarafındaki hortumların durumuna baktırın bir ara. Boşta gaz vermekle anlayamazsınız.
Güç istediğiniz tüm durumlar motoru yüke soktuğunuz yani turbonun iyiden iyiye bastığı durumlardır. Bir arkadaşınızdan rica edin arkanızdan gelsin siz o ara yüklenin duman görmesi lazım. Enjektör değilde turbo basıncına bakılması gerek. Az bir sızıntı bile ciddi güç kaybıdır turbo araçta limit dışı olmadanda arıza kaydı olmaz ancak ecu takiptedir.

Ustam trigeri debriyajı değiştirmek için yer lazım malum. Turboya bağlı nereyi söktün diye sorun muhtemelen çözüme yaklaşırsınız. Birde bu araçta MAF mı var bilmiyorumda varsa onuda pür dikkat zarar vermeden temizleyin. Hava filitre kabının yakınında dır aynı boruda.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 28 Oca 2013, 00:53

Siz yinede turbonun basınç tarafındaki hortumların durumuna baktırın bir ara. Boşta gaz vermekle anlayamazsınız.
Güç istediğiniz tüm durumlar motoru yüke soktuğunuz yani turbonun iyiden iyiye bastığı durumlardır. Bir arkadaşınızdan rica edin arkanızdan gelsin siz o ara yüklenin duman görmesi lazım. Enjektör değilde turbo basıncına bakılması gerek. Az bir sızıntı bile ciddi güç kaybıdır turbo araçta limit dışı olmadanda arıza kaydı olmaz ancak ecu takiptedir.

Ustam trigeri debriyajı değiştirmek için yer lazım malum. Turboya bağlı nereyi söktün diye sorun muhtemelen çözüme yaklaşırsınız. Birde bu araçta MAF mı var bilmiyorumda varsa onuda pür dikkat zarar vermeden temizleyin. Hava filitre kabının yakınında dır aynı boruda.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir