Performans ve Yakıt Sorunuma çözüm bulamıyorum...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Performans ve Yakıt Sorunuma çözüm bulamıyorum...

İleti Fabian » 13 Şub 2013, 14:28

Arkadaşlar, triger, baskı balata değişimi ve volant tornalatma sonrasında ;

Yakıt 1,0 Lt kadar arttı,
Çekiş farkedilir şekilde düştü..

Araç 3000 devirden sonra gitmek istemiyor. Motor 2500-3000 devirden sonra bakım öncesine nazaran daha fazla zorlanıyor, titriyor...

Avans yapa yapa bir hal olduk.. Eskisi gibi olmuyor. Ya çekiş daha da düşüyor, ya yakıt daha da artıyor vs.. Senteyi kontrol ettik 2-3 defa.. Hata yok..

Debriyaj setini 2 kez değiştirdim.(Sachs'tı, LUK aldım) Değişen hiçbirşey olmadı...Üstüne üstlük şanzıman kulağından ses yapıyor şu anda...

Enjektör, EGR'de hiçbir problem yok. Cihaza bağlandı, hiçbir sorun çıkmadı..Rölantide vuruntu, sarsıntı vs yok. Rölanti devri normal, rölanti yakıt tüketimi eskisi gibi..

ÖNERİNİZ NEDİR? HATA NERDE OLABİLİR?

(Volantın taşlanmasının etkisi var mıdır? Veya triger setinin markasının.. ( Continental )
 
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti MadloveR » 13 Şub 2013, 15:23

Krank sensörü mü ne diyorlar, sizin araçta var mı bilmiyorum ama varsa bir de onu kontrol ettirin isterseniz. Yapılacak herşeyi yaptınız zaten takip ettiğim kadarıyla.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti firarim19 » 13 Şub 2013, 20:24

Basit birşey ama hava filtreniz ve bujiler.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti Fabian » 14 Şub 2013, 09:13

firarim19 yazdı:Basit birşey ama hava filtreniz ve bujiler.

Hava filtresi olacağını tahmin etmiyorum. Bakıma girerken araba uçuyordu. Bakımdan çıktım, tırt...1 günde filtre dolmuş olamaz..Dizel araçlarda buji oluyor mu?
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti MadloveR » 14 Şub 2013, 09:25

Dizel araçta buji olmaz. Hava filtresinin de o kadar etkileyeceğini sanmıyorum. Turbonuzu kontrol ettirdiniz mi hiç? Bakımda ayarını bozmuş olabilirler.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Fabian » 14 Şub 2013, 11:06

MadloveR yazdı:Dizel araçta buji olmaz. Hava filtresinin de o kadar etkileyeceğini sanmıyorum. Turbonuzu kontrol ettirdiniz mi hiç? Bakımda ayarını bozmuş olabilirler.

Sadece kaputu açıp ,üstten bakarak turbo hortumlarını kontrol ettik (!!!) Turbo ayarını nasıl bozacak ki? Ayarının şanzıman sökülüp takılırken bozulma ihtimali var mıdır? Çok mekanik bilgim yok o kadar da..
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti MadloveR » 14 Şub 2013, 13:47

Bas sensörü dedikleri bir parça var, arızalandığı zaman turbo devreye girmiyor. dolayısıyla performans düşüyor yakıt artıyor. Diğer bir ihtimal Wastegate denen turbonun üzerinde şamandıraya benzer bir alet var. Bu parça eğildiyse, herhangi bir darbe aldıysa ayarı bozulmuştur. Bu parçaya mm bazında ayar yapılır. Az bir oynamada ayar bozulur, turbo çok veya az hava vermeye başlar. Bulunduğunuz ilde mutla bir turbo tamircisi vardır. Bir de ondan fikir alın. Arızanızı yaptığınız bakımları anlatın en kötü turboyu söküp kontrol ederler tekrar takarlar.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Fabian » 14 Şub 2013, 13:57

MadloveR yazdı:Bas sensörü dedikleri bir parça var, arızalandığı zaman turbo devreye girmiyor. dolayısıyla performans düşüyor yakıt artıyor. Diğer bir ihtimal Wastegate denen turbonun üzerinde şamandıraya benzer bir alet var. Bu parça eğildiyse, herhangi bir darbe aldıysa ayarı bozulmuştur. Bu parçaya mm bazında ayar yapılır. Az bir oynamada ayar bozulur, turbo çok veya az hava vermeye başlar. Bulunduğunuz ilde mutla bir turbo tamircisi vardır. Bir de ondan fikir alın. Arızanızı yaptığınız bakımları anlatın en kötü turboyu söküp kontrol ederler tekrar takarlar.

anladım üstad eyvallah...

Cihaza bağladığımızda hiçbir problem çıkmamıştı.. Bu tür ince sapmalar hata vermiyor mu)
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti MadloveR » 14 Şub 2013, 14:03

Bahsettiğim her iki sorunda cihaz bağlayınca bazen görünmeyebilir. Benimki sadece bir öneri. Çünkü bahsettiğiniz arıza turbo sistemiyle ilgili gibi. Kontrol ettirmekte fayda var diye düşünüyorum. Yaklaşık 2 aydır baktırmadığınız başka bir yer kalmadı çünkü. Bu arada bas sensörü olarak bahsettiğim parçanın ismini yanlış biliyormuşum Maf sensörü olacak. Diğer adı hava akış metresi. Ekte resmi var. Sanırım hava filtresinin üstünde bir yerde oluyor. Onun fişlerini çıkarıp bir test edin aracı eğer çekişi artıyorsa sorun ordadır.
Eklentiler
Adsız.jpg
Adsız.jpg (23.09 KiB) 1885 defa görüntülendi
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Fabian » 14 Şub 2013, 15:46

MadloveR yazdı:Bahsettiğim her iki sorunda cihaz bağlayınca bazen görünmeyebilir. Benimki sadece bir öneri. Çünkü bahsettiğiniz arıza turbo sistemiyle ilgili gibi. Kontrol ettirmekte fayda var diye düşünüyorum. Yaklaşık 2 aydır baktırmadığınız başka bir yer kalmadı çünkü. Bu arada bas sensörü olarak bahsettiğim parçanın ismini yanlış biliyormuşum Maf sensörü olacak. Diğer adı hava akış metresi. Ekte resmi var. Sanırım hava filtresinin üstünde bir yerde oluyor. Onun fişlerini çıkarıp bir test edin aracı eğer çekişi artıyorsa sorun ordadır.


MAF sensörü ile ilgili yorumları okuyorum 2 saattir.

Genelde Performans kaybı ve yakıt artışı gibi durumlara neden oluyormuş. Temizlenemeyecek daha problemli duruma geldiğince araç giderken hız/devir kesip, tekrar marşa basıldığında düzelme vs oluyormuş...

>> Eğer ben triger ve debriyaj değişimi, volant torna yapmasaydım ilk şüpheleneceğim yer muhtemelen MAF SENSÖRÜ olurdu...

şunu anlamaya çalışıyorum :
>> Bu ağır bakım yapıldığı esnada hava filtresi kabı, Hortumlar, akü, sensörler çıkarılıp, motor askıya ;şanzıman aşağıya alındığında BU SENSÖRÜN BOZULMA İHTİMALİ NE KADARDIR ?? Ya da bozulması, kirlenmesi vb için bir sebep var mıdır?
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti MadloveR » 14 Şub 2013, 16:02

Bu parça genelde hava filtre kabının hemen üstünde veya arkasında oluyormuş. Hava filtre kabını sökerken kabloları kopmuş olabilir. Veya daha önceden arızalanmış fakat şimdi kendini göstermiş olabilir. Bende sizin sorunla ilgili tamirci bir arkadaşımdan bilgi aldım şimdi. Kesinlikle hava akış metresi(maf sensörü) veya turbodan başka birşey çıkmaz dedi. Çoğu zaman cihaza bağlandığında görünmüyormuş bu sorun. Cihazın çok detaylı bir yazılımı olması gerekiyormuş.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Fabian » 14 Şub 2013, 16:19

Madlover teşekkür ederim yardımın için..

Bulacağız biçaresini artık..

Satayım diyorum... 2500 lira masraf yaptım aldığımdan beri.. Daha da lastiğiydi, şuyuydu buyuydu yapılacak masrafları var..

Satsam alan kişi daha önce TDI kullanmadıysa ,benim anladığım performans kaybını, yakıt artışını anlamayacak. (2 usta birşey yok bu arabada dedi de...) Ben kendi içime sinmeyen bir aracı başkasına hangi yüzle satarım o da meçhul..

sağol tekrar..
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti Fabian » 15 Şub 2013, 09:56

Yetkili Serviste ustaya sordum :
Ustam, Debimetremin arızalı olup olmadığını nasıl anlarım ?

Motor İkaz Işığı yanıyor mu diye sordu, yanmıyor dedim. O zaman büyük ihtimal birşeyi yoktur, Varsa da cihazda hatayı görürüz, dedi..

Cihaza daha önce bağlattığımda hiçbir hata vermemişti.. MAF sensörünün ne olduğunu bilmiyorlar bu arada ?
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti MadloveR » 15 Şub 2013, 10:15

Valla kardeşim aklımın erdiği kadar yardımcı olmaya çalıştım. Tamirci arkadaşımdan da bilgi aldım. Bu arkadaşım hem motor hem turbo tamircisidir. Yani başka aklımıza bir seçenek gelmedi. Kayınpederin Doblosunda oldu aynı sıkıntı bir kaç ay önce araba resmen yığılıyordu, Cihaza bağlattık 2 farklı yerde bir şey çıkmadı. En son bu arkadaş söyledi sensörün fişlerini çıkarın bakın diye. Fişini çıkardık denedik araç kendine geldi, Sensörü değiştirdik şimdi bir sıkıntısı yok arabanın. Siz de bir deneyin isterseniz fişlerini çıkarıp.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Fabian » 15 Şub 2013, 10:21

MadloveR yazdı:Valla kardeşim aklımın erdiği kadar yardımcı olmaya çalıştım. Tamirci arkadaşımdan da bilgi aldım. Bu arkadaşım hem motor hem turbo tamircisidir. Yani başka aklımıza bir seçenek gelmedi. Kayınpederin Doblosunda oldu aynı sıkıntı bir kaç ay önce araba resmen yığılıyordu, Cihaza bağlattık 2 farklı yerde bir şey çıkmadı. En son bu arkadaş söyledi sensörün fişlerini çıkarın bakın diye. Fişini çıkardık denedik araç kendine geldi, Sensörü değiştirdik şimdi bir sıkıntısı yok arabanın. Siz de bir deneyin isterseniz fişlerini çıkarıp.


Üstad denemesine deneriz de, korkuyorum. Durduk yere düzgün olan şeyi de bozmayalım diye.. Bir forum da okudum.. Adam sensörü çıkarıp takmış 2 defa.. Eski sorununu unutup, yeni sorunla boğuşmaya başlamış, aracı iyice çekişten düşüp, fazla yakmaya başlamış : )

gel de çek fişi : )
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti teknikeleman123 » 15 Şub 2013, 12:01

benim aklıma bir şey geldi fabian tamam herşey bir kenara btün ihtimaller olabilir ama biliyorsun aynı sorun bende de vardı gerçi şuan alıştım hiç bir şey yok gibi geliyor ama ( bakımdan cıkalı 5 ay oldu ondan kaynaklı alışkanlık ) her neyse ben aracı aldığımda çok atikdi 1 ay son bakıma girdi ağır bakım triger felan ( continental ) ondan sonra atiklik gitti.Acaba benden önceki sahibi katkı felan koyduda yağ değişince araba normalemi döndü :S başka çözüm getiremiyorum çünkü.şu da var daha öncede aynı aracdan vardı bende tabi arada bi honda kullandım öbür aracım da çok atikdi ve çok uzun zaaman bindim :s
? ? ? ? çözüm bulursun haber bekliyoruz senden..
teknikeleman123
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 110
Kayıt: 14 Haz 2012, 23:06
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: fabia 1.4 tdi

İleti Fabian » 15 Şub 2013, 12:42

teknikeleman123 yazdı:benim aklıma bir şey geldi fabian tamam herşey bir kenara btün ihtimaller olabilir ama biliyorsun aynı sorun bende de vardı gerçi şuan alıştım hiç bir şey yok gibi geliyor ama ( bakımdan cıkalı 5 ay oldu ondan kaynaklı alışkanlık ) her neyse ben aracı aldığımda çok atikdi 1 ay son bakıma girdi ağır bakım triger felan ( continental ) ondan sonra atiklik gitti.Acaba benden önceki sahibi katkı felan koyduda yağ değişince araba normalemi döndü :S başka çözüm getiremiyorum çünkü.şu da var daha öncede aynı aracdan vardı bende tabi arada bi honda kullandım öbür aracım da çok atikdi ve çok uzun zaaman bindim :s
? ? ? ? çözüm bulursun haber bekliyoruz senden..

%90 Trigerle ilgili diye düşünüyorum Eleman123..

neden?

Eski Fabiamı da aynı ustaya yaptırdım, sadece triger seti değişmişti. Aynı durumla karşılaşmış.. Hatta ulan ben mi çok pimpirikliyim diye düşünmeye başlamıştım...Sonra dediğin gibi alıştım...O zaman sadece performans bariz düşmüş, yakıt hiç etkilenmemişti..

Şimdi hem performans hem yakıt, kalan %10'luk kafamı kurcalayan kısım yakıtta...Bakım öncesi Castrol edge td 5-40 vardı..Sonra daha ince olan Mobil 5-30 koydum. Direkkkk 0,3 0,4 Lt/1oo yakıt artışı oldu...

Sonra triger debriyaj vs değişti...Tüketim duruma göre 0,5-1,0 lt kadar arttı. Bagajda yine Castrol 5-40'Im ve filtrelerim var. Bakalım yakıt konusunda azalma olacak mı, göreceğiz..
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti Fabian » 15 Şub 2013, 15:11

ARKADAŞLAR,

TRİGER KAYIŞI TAKILDIKTAN SONRA İŞARET VE ÇELTİKLER UCU UCUNAYDI, SAPMA YOKTU...

Hal böyle iken, 1 DİŞLİK bile olsa yine de sente kaçıklığı söz konusu olabilir mi sizce? Ayrıca madem işaret ve çeltikler birbirine hizalanacak, o zaman neden SENTE APARATI kullanılıyor=???İkinci olarak : KAYIŞ GERGİNLİĞİNİ ayarlamak için de aparak gerekli midir? El veya göz kararı kayış değiştirilmiş olabilir mi?( İkidir trigerden sonra performans kaybı yaşıyor araç )
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir